shelle Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Witam, zdecydowałem się na zakup Forestera 2.5 XT z roku 2008 w manualu. Chciałbym umówić się w lokalnych ASO Subaru się na oględziny co najmniej dwóch aut, które mam na oku. Obowiązkowo zamierzam poprosić o potwierdzenie ważności gwarancji. Ale czy tylko to? Są elementy eksploatacyjne, na które gwarancji brak. Jak podejrzewam gwarancja na wybrane elementy może być też unieważniona ze względu np na nieprawidłową eksploatację samochodu przez właściciela. Przebiegi tych aut są niskie, od 20 do 60kkm. Lokalne ASO stwierdziło, że żadnych typowych przeglądów przedsprzedażowych nie prowadzą, ani też nie są rzeczoznawcami aby wydawać opinie na temat auta. Chętnie sprawdzą w aucie konkretne rzeczy, te które im zlecę. Poza tym zdarzają się auta z tego rocznika, które były kupione jako nowe w promocji po gradobiciu (widziałem już dwa takie czy trzy). W kartach gwarancyjnych takich egzemplarzy są wyłączenia na powłokę lakierniczą (podobno dołki odsysane, nie lakierowane). Na lakierze nic nie widać, żeby się coś złego działo, a czujnikiem lakieru dopiero mam zamiar sprawdzać, czy to prawda z tym odsysaniem ale raczej tak (np jeden sprzedawca miał zapewnienie na piśmie od salonu, że nic nie było lakierowane). Pytanie - czy sprawdzać i co sprawdzać w bebechach? Zabiorę ze sobą kogoś kto wie więcej niż ja, ale oprócz oględzin naocznych z czujnikiem lakieru i oczami dookoła głowy niewiele sami zrobimy. Po wstępnych osobistych oględzinach i jazdach próbnych zastrzeżeń brak, no poza doszczętnie (jak na ten wiek) zardzewiałymi tłumikami, które są standardem, że tak powiem brzydko w tej klasie aut Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarro Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Chciałem odświeżyć temat. Szukałem dużo i coś tam oczywiście znalazłem ale przydało by się miejsce gdzie znalazły by się informacje zebrane, w końcu sporo osób by skorzystało, no i było by mniej powtarzających sie pytań jest troszkę tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=124943&hilit=jak+sprawdzi%C4%87+przed+zakupem i tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=113874&hilit=jak+sprawdzi%C4%87+przed+zakupem http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=120534&p=727109&hilit=jak+sprawdzi%C4%87+przed+zakupem#p727109 Tak w ogóle to uświadomcie mnie na co się porywam, bo czytając forum to można się wystraszyć. Ceny servisu są znaczne ale nie wiem czy warto naprawiać auto w zwykłym warsztacie (nie mylić z garażem Pana Zenka) czy tylko w ASO. Co prawda subaru rzadko się psuje ale zawsze może się zdarzyć. Jakie macie z tym doświadczenia. Jak kształtują się ceny filtrów, olejów. Co z turbiną jeśli takowa będzie (czy często zdarzają się jej awarie, jak ją serwisować, ile to kosztuje) Rozrząd - wyczytałem że wymiana to ok 1500-2000 zł czy w silnikach turbo ceny też są na tym poziomie? Świece zapłonowe jak jest z dostępem do nich czy da się je wykręcić samemu czy może jest tak ciasno że musi robić to servis? Piszcie o wszystkim co może się przydać przed zakupem tak by nie umoczyć Do tej pory 10 lat używam Hondy Accord już drugi model(przebiegi po 200000km) mam też trzydziesto letniego wankla no i złego słowa powiedzieć nie mogę. Przez 10 lat nie dołożyłem do hondy więcej niż 1000zł (pomijając sprawy oczywiste) z wanklem jest to samo choć staruszka nie jeździ zbyt dużo Czy decydując się na forestera i sprawdzając go dokładnie mogę liczyć na podobna sytuację? Dzięki za każde info. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się