Jump to content

Dziwne dźwięki - Forester 2.0 N/A


kespis
 Share

Recommended Posts

Na wstępie chciałbym pochwalić się, że w końcu kupiłem Forka :) (2.0 N/A 2006)

 

Samochód od pierwszego właściciela, kupiony w Polsce, dzień przed zakupem został wykonany przegląd po 60000 km (w DaWoju). Przejechałem nim już ponad 1000 km - minął etap ogromnego zachwytu ;) i pojawiły się zmartwienia (może to nieco przesadne słowo :P )

 

Niepokoją mnie pewne dźwięki wydobywające się z mojego cuda (pomijając te z radia :twisted: ) - nie wiem czy były od początku, tylko ich nie zauważałem, czy też pojawiły się teraz (a może są normalne ? :? )

 

Dźwięki pojawiają się w następujących okolicznościach:

- od prędkości ok. 80 km/h przy dodawaniu gazu z okolic silnika dobiega lekkie stukanie - niezależnie od tego, czy jadę na 4 czy 5 biegu (przy hamowaniu silnikiem i po wysprzęgleniu problemu nie ma)

- od prędkości ok 100 km/h przy lekkim dodawaniu gazu z okolic tylnego dyfra (chyba?) dochodzi świszczenie - jeśli wcisnę gaz trochę mocniej dźwięk znika

 

Podczas tego przeglądu wymieniane były m.in. oleje w dyfrze i skrzyni biegów i w związku z tym mam trochę naiwne pytanie (słabo znam się na mechanice) - czy olej znajduje się tylko w między-osiowym dyferencjale, czy w tylnym też? (tylny jest otwarty) Czy serwis mógł coś popsuć przy wymianie oleju? (olej chyba nie wyciekł, bo plam nie widziałem)

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie co może być przyczyną tych dźwięków.

 

Kamil

Link to comment
Share on other sites

na mój rozum z tyłu w dyfrze jest olej bo smarowanie satelity musi być, a co do stukania to odpal auto i posłuchaj na zewnątrz czy stuka, wciśnij sprzęgło-jeśli ucichnie tzn, łożysko wyciskowe tak robi, ale niepokoi mnie to, że słyszysz to jadąc 80 km/h chyba że silnik jest tak cichy, że go nie słychać. być może jedno z drugim nie ma nic wspólnego, musiałbym to usłyszeć wszystko aby powiedzieć coś więcej, tak więc napewno Ci pomogą starsi i mądrzejsi, którzy mieli z tym już do czynienia.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli odpalę auto i wyjdę na zewnątrz to nie słyszę stukania - tak naprawdę to silnik pracuje tak cicho, że muszę zastanawiać się czy na pewno go odpaliłem ;) Tego stukania nie słuchać też podczas jazdy do 80 km/h, ale kiedy przekroczę ten próg - pojawia się.

 

Co do dyfra - też mi się wydaje, że jakiś olej tam siedzi, ale czy wymienialny? W zwykłych samochodach - czyt. z napędem na jedną oś - w dyferencjałach oleju chyba się nie wymienia. Wydaje mi się, że olej wymienia się tylko w dyferencjałach o ograniczonym poślizgu. Czy mogliby się wypowiedzieć starsi (nie koniecznie starzy ;) ) i bardziej doświadczeni użytkownicy?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź :) ale... to nie jest odpowiedź na moje pytanie :mrgreen:

 

Jeśli dobrze rozumiem budowę układu przeniesienia napędu (jeśli tak to się nazywa ;) ) to w Foresterze N/A z manualną skrzynią biegów są trzy dyferencjały:

- przedni (otwarty)

- między-osiowy (o ograniczonym poślizgu)

- tylny (otwarty)

 

Chciałbym wiedzieć, czy ta wymiana oleju w dyferencjale przy 60 tys. dotyczy tylko tego środkowego dyfra, czy wszystkich (czy w otwartych dyfrach w ogóle wymienia się olej)?

Link to comment
Share on other sites

olej zmienia się w tylnym dyfrze i w skrzyni. środkowy to wiskoza, którą się wymienia w całości, jak się ją spali/uszkodzi :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dobrze rozumiem budowę układu przeniesienia napędu (jeśli tak to się nazywa ;) ) to w Foresterze N/A z manualną skrzynią biegów są trzy dyferencjały:

- przedni (otwarty)

- między-osiowy (o ograniczonym poślizgu)

- tylny (otwarty)

 

Chciałbym wiedzieć, czy ta wymiana oleju w dyferencjale przy 60 tys. dotyczy tylko tego środkowego dyfra, czy wszystkich (czy w otwartych dyfrach w ogóle wymienia się olej)?

Dokładnie to jest tak, że przedni i centralny jest zintegrowany ze skrzynią biegów ergo wymieniasz olej w skrzyni reszta jest smarowana, poza tym olej w skrzyni chłodzi wiskozę,co dla jej pracy jest niezwykle ważne. Tylny dyfer, otwarty w N/A, jest smarowany swoim olejem. Jedno i drugie musi być wymieniane co 50/60kkm.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...