kespis Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Na wstępie chciałbym pochwalić się, że w końcu kupiłem Forka (2.0 N/A 2006) Samochód od pierwszego właściciela, kupiony w Polsce, dzień przed zakupem został wykonany przegląd po 60000 km (w DaWoju). Przejechałem nim już ponad 1000 km - minął etap ogromnego zachwytu i pojawiły się zmartwienia (może to nieco przesadne słowo ) Niepokoją mnie pewne dźwięki wydobywające się z mojego cuda (pomijając te z radia ) - nie wiem czy były od początku, tylko ich nie zauważałem, czy też pojawiły się teraz (a może są normalne ? :? ) Dźwięki pojawiają się w następujących okolicznościach: - od prędkości ok. 80 km/h przy dodawaniu gazu z okolic silnika dobiega lekkie stukanie - niezależnie od tego, czy jadę na 4 czy 5 biegu (przy hamowaniu silnikiem i po wysprzęgleniu problemu nie ma) - od prędkości ok 100 km/h przy lekkim dodawaniu gazu z okolic tylnego dyfra (chyba?) dochodzi świszczenie - jeśli wcisnę gaz trochę mocniej dźwięk znika Podczas tego przeglądu wymieniane były m.in. oleje w dyfrze i skrzyni biegów i w związku z tym mam trochę naiwne pytanie (słabo znam się na mechanice) - czy olej znajduje się tylko w między-osiowym dyferencjale, czy w tylnym też? (tylny jest otwarty) Czy serwis mógł coś popsuć przy wymianie oleju? (olej chyba nie wyciekł, bo plam nie widziałem) Z góry dziękuję za wszelkie sugestie co może być przyczyną tych dźwięków. Kamil Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek_k9 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 na mój rozum z tyłu w dyfrze jest olej bo smarowanie satelity musi być, a co do stukania to odpal auto i posłuchaj na zewnątrz czy stuka, wciśnij sprzęgło-jeśli ucichnie tzn, łożysko wyciskowe tak robi, ale niepokoi mnie to, że słyszysz to jadąc 80 km/h chyba że silnik jest tak cichy, że go nie słychać. być może jedno z drugim nie ma nic wspólnego, musiałbym to usłyszeć wszystko aby powiedzieć coś więcej, tak więc napewno Ci pomogą starsi i mądrzejsi, którzy mieli z tym już do czynienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kespis Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 Jeśli odpalę auto i wyjdę na zewnątrz to nie słyszę stukania - tak naprawdę to silnik pracuje tak cicho, że muszę zastanawiać się czy na pewno go odpaliłem Tego stukania nie słuchać też podczas jazdy do 80 km/h, ale kiedy przekroczę ten próg - pojawia się. Co do dyfra - też mi się wydaje, że jakiś olej tam siedzi, ale czy wymienialny? W zwykłych samochodach - czyt. z napędem na jedną oś - w dyferencjałach oleju chyba się nie wymienia. Wydaje mi się, że olej wymienia się tylko w dyferencjałach o ograniczonym poślizgu. Czy mogliby się wypowiedzieć starsi (nie koniecznie starzy ) i bardziej doświadczeni użytkownicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 No wiesz co Subaru to nie jest zwykłe auto Olej w skrzyni i dyfrze co 60 k :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kespis Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 Dzięki za odpowiedź ale... to nie jest odpowiedź na moje pytanie Jeśli dobrze rozumiem budowę układu przeniesienia napędu (jeśli tak to się nazywa ) to w Foresterze N/A z manualną skrzynią biegów są trzy dyferencjały: - przedni (otwarty) - między-osiowy (o ograniczonym poślizgu) - tylny (otwarty) Chciałbym wiedzieć, czy ta wymiana oleju w dyferencjale przy 60 tys. dotyczy tylko tego środkowego dyfra, czy wszystkich (czy w otwartych dyfrach w ogóle wymienia się olej)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 olej zmienia się w tylnym dyfrze i w skrzyni. środkowy to wiskoza, którą się wymienia w całości, jak się ją spali/uszkodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Jeśli dobrze rozumiem budowę układu przeniesienia napędu (jeśli tak to się nazywa ) to w Foresterze N/A z manualną skrzynią biegów są trzy dyferencjały: - przedni (otwarty) - między-osiowy (o ograniczonym poślizgu) - tylny (otwarty) Chciałbym wiedzieć, czy ta wymiana oleju w dyferencjale przy 60 tys. dotyczy tylko tego środkowego dyfra, czy wszystkich (czy w otwartych dyfrach w ogóle wymienia się olej)? Dokładnie to jest tak, że przedni i centralny jest zintegrowany ze skrzynią biegów ergo wymieniasz olej w skrzyni reszta jest smarowana, poza tym olej w skrzyni chłodzi wiskozę,co dla jej pracy jest niezwykle ważne. Tylny dyfer, otwarty w N/A, jest smarowany swoim olejem. Jedno i drugie musi być wymieniane co 50/60kkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now