gustaw_MY Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Witam. Jestem nowy więc prosze o zrozumienie Kupiłem subarynke - ukochane auto o którym marzyłem od lat. Oczywiście jak to klasyka coś było ukryte a było to sprzęgło do wymiany Moje autko to americano MY03 WRX 2.0 ustawiony przez VTG na 285KM. Śmiha pieknie, ale sprzęgło padło (: Co możecie polecić ze sprzęgieł żeby starczyło na dłuzej, Jazda mieszana z ostrym ruszaniem z pod świateł.
aflinta Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Opisz może technikę ruszania z pod tych świateł będzie prościej coś doradzić.
carlos-wrx Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 ...z tego co zdążyłem tu zaobserwować, seryjne sprzęgło jest najlepsze, polecane i najbardziej uniwersalne, nawet do mapowanych wrx-ów, są osoby które wstawiały exedy stg one, ale z opowiadań nie każdemu podpasowało... wkładaj OEM
Guest ariel Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 do ścigania się spod świateł i wyrywania dup najlepsze jest sprzęgło z poloneza
gustaw_MY Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 liczyłem na troche bardziej poważne odpowiedzi niz sprzęgło od poloneza (:.... mam poczucie humoru, ale szukam pomocy ruszam ostro spod świateł bo tak lubie nie bede kłamać że nie sprawia mi to radości Kupując auto własciciel poinformował mnie że sprzęgło twardo wchodzi i trzeba mocno dościskać. Nie wiem czy to akurat specyfikacja tego sprzęgła czy kwestia tego że faktycznie było na ukończeniu? Co do techniki ruszania to ruszam ostro i szybko zmieniam biegy przy około 5tys obr. Sprzęgło dociskam na moment (jak najkrótszy) zeby tylko zmienić bieg. Wyuczono mnie troche na SJS patrzyłem na zakres sprzęgieł tutaj: http://sklep.nie-ASO.pl/Subaru-przeniesienie-napedu-sprzegla-s-pol-_1230559826,1230551326,1230549750__.html ale cięzko powiedziec które pasuje do mojego auta i czy jest drogo (?) bede wdzięczny z arady oraz info ile taka przyjemnośc (zakup sprzęgła seryjnego) może kosztować? Czy możecie polecic sklepy, miejsca gdzie takie sprzęgło mozna nabyć najtaniej ?
carlos-wrx Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 załóż seryjne , OEM - koszta zakupu od 1,3k nie ma co kombinować i wbijac się w koszta po opisie auta - np. to powinno pasować http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-8232 ... ement.html
aflinta Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Zdecydowanie seryjne, jak wsadzisz mocniejsze to będziesz skrzyni nowej szukał... albo przynajmniej drugiego biegu
Gwidon Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Zdecydowanie seryjne, jak wsadzisz mocniejsze to będziesz skrzyni nowej szukał... albo przynajmniej drugiego biegu Jeśli to jest ten egzemplarz o którym myślę to ma skrzynię już ta mocniejszą, po 2005 roku.
plasma555 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Przecież chłopak napisał ze ma 03 WRX to czemu miałby wsadzona mocniejsza skrzynie? Ni chyba ze coś przoczylem to inna sprawa. Lepiej z tym "szybko, szybko" to uważaj bo sprzęgło i skrzynia wola raczej romantykow, niż harpaganow
gustaw_MY Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 Panowie, dzieki za info. Podpowiadam sobie i Wam żeby było łatwiej Auto jest z USA jak napisałem z 2004 roku (pierwsza rejestracja) Podkrecone jest do 285KM więc wolałbym zeby sprzęgło dawało rade W sklepie Intercarsa znalazłem produkty exedy i sachsa.... które polecacie? Czy jesli wymieniam sprzęgło to powinienem wziąć pod uwage w wycenie tylko tarcze czy tez docisk i łozysko też? Może i pewnie brzmi to pytanie smiesznie, ale jestem laikiem w tym temacie. W moich poprzednich autach słuzbowych wszystko robił serwis i nie interesowałem się zbytnio co i jak wymieniają.... teraz jak się ma swoja ukochana zabawkę to sytuacja diametralnie sie zmienia.
Gwidon Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Przecież chłopak napisał ze ma 03 WRX to czemu miałby wsadzona mocniejsza skrzynie? Ni chyba ze coś przoczylem to inna sprawa. Bo Cichy (znajomy taki) robił to auto pod siebie (wnoszę, że to jest ten sam wóz bo się moc, rocznik, pochodzenie i vtg zgardza), ale mu się dziecko pojawiło i musiał sprzedać. I wetknął tam między innymi mocniejszą skrzynię. gustaw_MY, srebrny jest?
plasma555 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Raczej jak wymieniać to tylko komplet! Może oczywiście zdarzyć się z doscisk jest dobry a tarcza zjechana jednak mając już moc większa i skrzynie lepsza nie ma co iść w pól środki. Nowy komplet to nowy. Fajnie ze masz mocniejsza skrzynie;)! Badalen temat tydzień temu i wsYscy polecają oryginalne kompletne sprzęgło= OEM robione przez Exedy wiec mówi to samo za siebie. Jak chcesz żeby pozylo dłużej to nie ruszaj z piekien na 4butach bo tak jak koledzy mówią za pól roku będziesz się pytał jak wymienić drugi bieg albo jakie mocniejsze sprzęgło polecacie Pzdr! Jasiek
carlos-wrx Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 MY03 WRX 2.0 ustawiony przez VTG na 285KM. podobno, tak słyszałem, coś mi się obiło o uszy, ptaszki ćwierkają - że jak po super wykres to tylko do VTG - gustaw może warto sprawdzić moc na innej hamowni ...tak tylko z ciekawosci sugeruje, i koniecznie powiedz co wyszło :wink:
gustaw_MY Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 w porównaniu z moja słuzbowa Astra 1.6 to kopa ma he he Panowie, wielkie dzieki za dobre rady doceniam i wdrażam w życie auto Panowie to te (jesli się jeszcze strona otwiera) http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-pakiet-sti-2004-i1231331869.html znane Wam?
Harvester Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 ja tez bym zalozyl serie. tylko ruszaj tak zeby jej nie przypalac za mocno
Gwidon Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 http://allegro.pl/subaru-impreza-wrx-pakiet-sti-2004-i1231331869.html znane Wam? Znane, to to samo, co wspominałem. Rok temu, jak je kumpel sprzedawał było super (poza hamulcami, była amerykańska seria), teraz to Ty wiesz lepiej
gustaw_MY Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 jeszcze raz dziekuje za pomoc hamulce do zrobienia są faktycznie, ale to już na wiosne narazie jeżdizłem ostroznie (kwestia hamowania) do momentu kiedy sprzęgło nie siadło (:
Fx Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 ja mam organike wsadzoną do siebie i sobie chwalę tylko nie ruszam agresywnie pomimo, że mam jeszcze mocniejszą skrzynię 5MT ... przelot ok 20tyś km (mam wzmocniony docisk)
Gwidon Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 MY03 WRX 2.0 ustawiony przez VTG na 285KM. podobno, tak słyszałem, coś mi się obiło o uszy, ptaszki ćwierkają - że jak po super wykres to tylko do VTG - gustaw może warto sprawdzić moc na innej hamowni ...tak tylko z ciekawosci sugeruje, i koniecznie powiedz co wyszło :wink: Tak, ta firma zrobiła mi w A3 turbo remap. Dostałem wykres, gdzie widniało 186km i 300nm. Wynik zacny, ale przed remapem zapomniałem im powiedzieć, że mój wóz to nie jest najczęstsze 150 km a 180 Ad meritum - kolega wstawił td05, ic od STi, przelot, pompkę - chyba trzeba być strasznym nieudacznikiem, żeby takiego wyniku nie zrobić.
gustaw_MY Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 w serwisie w Wawa powiedziano mi że wymiana sprzęgła na standardowe subarynkowe będzi ekosztować z robocizną 1900,- czy to normalna cena? cena jest bez docisku, sama tarcza sprzęgła możecie mo doradzić czy jestem łojony finansowo czy to cena ok?
plasma555 Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Zdzieraja! Za OEM sprzęgło d 5MT z dociskiem i lozyskiem = komplet płacisz 1200-1300zl robocizna owszem kosztuje ale sama tarcza kosztuje ok 600zl.
gustaw_MY Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 no i zrobiłem w serwisie na Bajecznej 22 w Wawa miła obsługa, chęć dzielenia się wiedzą, naprawde OK to że kosztowało... trudno... trzeba się liczyć z kosztami jak ma się Impreze
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.