Jump to content

10.01 @ 230


marcin@klubsubaru.pl

Recommended Posts

Obiecałem krótkie info o specyfikacji mojej dragowej imprezy i oto jest:

 

Specyfikajca auta:

 

Subaru impreza w wersji dwudrzwiowej, auto oryginalnie przeznaczone na rynek USA, z silnikiem 2,2 litra wolnossącym, beżową tapicerką i podobnymi atrakcjami.

 

Silnik:

 

- blok silnika w oparciu o tzw "zamknięty blok" (bardziej wytrzymały) o seryjnej pojemności 2,2 litra, powiększonej do 2,35 litra. Kute tłoki CP, korbowody Oliver, wał STi z dodatkowymi kanałami i polerowany

- głowice obrobione - powiększone i polerowane kanały, powiększone zawory, wymienione sprężynki i talerzyki zaworowe, wałki JUN

- duży przedni intercooler, stożek K&N, seryjny koletor ssący i przepustnica

- rurowy kolektor wydechowy, uppipe, downpipe i wydech przelotowy 3"

- turbosprężarka Turbonetics T62-1 oraz zewnętrzny wastegate Racegate

- sportowy zbiornik paliwa 18l, pompa Bosch 044, listwy paliwowe MRT, wtryskiwacze 1000ccm RC Engineering

 

Przeniesienie napędu:

 

- skrzynia kłowa w oparciu o podzespoły PPG, biegi 1-4 o specjalnie dobranych przełożeniach

- sprzęgło dwutarczowe metalowe Exedy

- seryjne dyferencjały (tylny - elektroszpera ;) )

- seryjne półosie i wał napędowy

 

Zawieszenie i koła:

 

- zawieszenie Tein Flex w pełni regulowane

- wszystkie elementy gumowe zawieszenia wymienione na poliuretanowe Powerflex

- felgi Rays 16", opony Hoosier 26/9.5/16

 

Elektronika:

 

- samodzielny komputer Autronic SM2 i moduł wzmacniający iskrę Autronic CDI

- komplet wskaźników OMORI - turbo, EGT, temp oleju, ciśnienie oleju, temp wody

 

Nadwozie i wnętrze:

 

- odelżone, lekka maska i klapa bagażnika, lekkie tylne szyby

- kubełek bimarco, sportowa kierownica i pasy szelkowe

 

Osiągi:

 

0-100 - 2,5 sekundy

0-200 - 8,3 sekundy

1/4 mili - 10.01 @ 230

580KM, 650 Nm

 

Podziękowania:

 

- Czoper - Szczepan Jabłuszewski - największe i za wszystko

- VTG - dużo strojenia i nie tylko

- Jetronik - za ostatnie strojenie i wsparcie

- MaJer-Tech - za pomoc nie tylko z Autronicem

- LOTOS - sponsor - za wsparcie finansowe projektu

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gratulacje !

 

Największe wrażenie robi to, że ten samochód się .. nie psuje. Przynajmniej na zawodach. No i powtarzalność czasów w danej specyfikacji :shock: Vide: ostatnia eliminacja. Do "9" brakły setne sekundy. A poza tym cieszy jeszcze, że masz konkurencję. Inktec coraz lepiej sobie poczyna.

 

Powodzenia i dalszych sukcesów ! :D

Link to comment
Share on other sites

marcin@klubsubaru.pl, a jak sie tym jezdzi nie po prostej? Zabierales kiedys maszynke na jakis tor do testow ? :)

 

I mam pytanie odnosnie wnetrza - jest wybebeszone? Do golej blachy?

:twisted:

 

Gratuluje!

Link to comment
Share on other sites

Subaru impreza w wersji dwudrzwiowej, auto oryginalnie przeznaczone na rynek USA, z silnikiem 2,2 litra wolnossącym, beżową tapicerką i podobnymi atrakcjami.

 

Auto jest sliczne, jezdzi jeszcze piekniej, a ja od jakiegos juz czasu szukam takowej SI Coupe ... Gdyby ktos wiedzial gdzie (najlepiej w polsce) moglbym takie auto znalezc to bylbym wdzieczny za info ...

 

Mam plan niecny i szpetny (choc nie bede konkurowal z w/w SI) :D

Link to comment
Share on other sites

Narazie skompletowałem sobie części, jeszcze brakuje mi przedniego IC, Unichipa będe miał za 2tyg. Więc na początku pażdziernika do Szczepana aby to poskładał. Myślałem jeszcze nad innymi wtryskami. A co do turbo, to jeżeli wszystko będzie chodzić jak należy to wtedy coś wsadze. Zależy wszystko od funduszy jakimi będe dysponował. Więc jakiej wielkości wtryski proponujesz? ponad 500 czy ponad 800? Jeszcze nie wiem co do zaworow bo samochod ma 190tys- i by należało je wymienić.

Ot

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem, to najszybsza jest impreza Rigoli, właśnie koło 8.9 ale chyba ma nitro i na pewno ma automat.

Do niedawna najszybsza manualna to była inna impreza Rigoli, 10.02. Na świecie są w tej chwili dwie szybsze manualne, ale obydwie mają podtlenek. Może być tak, że moja jest najszybsza z samego turbo, ale nie mam takiej pewności - na pewno jest najszybsza w Europie z samego turbo.

Żaden projekt nigdy nie jest zamknięty. Auto tak jak stało w Toruniu mogło pojechać jakieś 9.85 - gdybym dobrze ruszył i zmieniał biegi tak jak powinienem.

Z czasów się cieszę, podobnie jak z Mistrzostwa Polski. A że apetyt rośnie w miarę jedzenia...

Po 190.000 to proonuję remont silnika pełny - skoro i tak rozbierasz to warto zrobić i głowice. Nie koniecznie nowe zawory, uszczelniacze może wystarczą. Wtryski 550-650 wystarczą na 400KM.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...