Peter90 Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Witam, Zwracam się z prośbą o informacje na temat wyboru filtrów powietrza i kabinowego do Forestera 2.0 XC MY09. Znalazlam 2 firmy i zastanawiam się nad wyborem jednej z nich: 1) MANN FILTER (C2201 - filtr powietrza, CU 22004 - filtr kabinowy) 2) KNECHT ( LX307 - filtr powietrza, LA 452 - flitr kabinowy) Co doradzacie ? czy pozostac przy filtrach oryginalnych, choć filtr kabinowy sprawia wrażenie,że użyty materiał filtracyjny jest za cienki ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Osobiście używam filtrów Knechta. Olejowe są nawet robione w Austrii (jeszcze). Powietrza jest z Filipin ale jak porównywałem bibułkę to jest identyczna z OEM. Jeśli chodzi o kabinowy to chyba nie ma większego znaczenia. Jak Ci się uda kupić to lepszy jest z węglem aktywnym (będzie szary). Jeśli masz auto na gwarancji to raczej tylko OEM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 IMO wszystko co powyższe byleby nie Filtron Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 byleby nie Filtron a dlaczego nie? "bo polskie" czy faktycznie masz jakieś argumenty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Tak - mam. Te filtry nic nie filtrują. A z polskich to raczej polecam jedynie dziewczyny Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Te filtry nic nie filtrują. A coś konkretniej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Hmm, filtr powietrza kabinowy Filtrona i np Manna - ten pierwszy przepuszcza dużo więcej syfów. Filtr powietrza silnika - przez ten pierwszy tez przechodzi więcej syfu - widziałem nawet małe dziurki które mogły zassać konkretny syf - co dla gładzi jest raczej nieprzyjemne. No i wreszcie olejowy - zatrzymywanie opiłków tez nie jest jego domeną. Filtron za to ma jedną zaletę - przeważnie jest tańszy. Wszystko to obserwacje własne i u kolegów w warsztatach. Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanAndreas Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Panowie, orgnalny filtr subaru ma podobne włascwosci co KN ... czemu poniewaz jest pokryty lekko oleista cieczą tak jak ma sie to do sportowych wkładów powietrza. Wszytkie filtry przychodza w kartoniku a dodatkowo jest wkładany w folie szczelnie zamknieta. Z tego co wiem ktos z klientów porownywał filtry rozne na rynku i stwierdza ze orginał najlepiej sie sprawuje i jest tanszy od KN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Panowie, orgnalny filtr subaru ma podobne włascwosci co KN ... czemu poniewaz jest pokryty lekko oleista cieczą tak jak ma sie to do sportowych wkładów powietrza. :shock: Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła No to teraz musisz się rozwinąć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanAndreas Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 HOGI Czemu robisz takie oczy Prawda. Sprawdzałęs kiedys przepustowac filtra KN a filtra Orginalnego Subaru? TO sprawdz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 sam posiadam filtr mann ale nigdy na filtrona nie narzekałem. sprawuje się równie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Od lat używam Knecht LX307 - to moim zdaniem bardzo dobry filtr powietrza. Kiedyś daleko za granicą gdy po jeździe kilkadziesiąt kilometrów po szutrowej bardzo zakurzonej (jechałem za innymi samochodami) drodze praktycznie się zatkał (zajrzałem do niego gdyż przeczuwałem taką okoliczność). Poddał się czyszczeniu proszkiem do prania i zlewaniem / płukaniem wrzątkiem na następnie suszeniem na słońcu - trudno to zbadać ale mam wrażenie, że doszedł do swoich nominalnych właściwości. Jako zamiennik OEM'owego filtra kabinowego stosowałem węglowy HERTH+BUSS JAKOPARTS J1347000 do kupienia w IC. Dwie wady - brak plastikowej ramki tak, że trzeba było z ramki starego OEM filtra zrobić specjalny sabot / przejściówkę by ten filtr zamontować, a druga że mam wrażenie, że ten węgiel aktywny to był pic na wodę bo spaliny i tak w środku śmierdziały.\ Teraz kupiłem w IC filtr kabinowy VALEO 715651 - nie wiem jak on się ma do dostępnego też w IC Knecht LA 452 - na pewno jest 30 zł tańszy , a na zdjęciu wyglądają tak samo. Jak przetestuję ten Valeo to dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Letkas napisał(a):Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła No to teraz musisz się rozwinąć... Ale co rozwinąć? Bo nie czaję Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 IMO wszystko co powyższe byleby nie Filtron W ostatnim AŚ pisali że Filtron idzie na pierwszy montaż do Golfa VI a "król" VW ma przecież wymagania nie byle jakie. Myśle że jest dużo gorszych firm od Filtrona. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 byleby nie Filtron To może WIX? W nascar używają... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 a druga że mam wrażenie, że ten węgiel aktywny to był pic na wodę bo spaliny i tak w środku śmierdziały.\ Węgiel aktywny pochłania tylko niektóre rodzaje zapachów. Nie kupuje filtrów z węglem bo szkoda kasy. Chcesz mieć ładny zapach to kup choinkę Wunder Baum. -- 2 paź 2010, o 14:20 -- byleby nie Filtron To może WIX? W nascar używają... :wink: Taaa Wix-Filtron hehehe. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Letkas napisał(a):Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła No to teraz musisz się rozwinąć... Ale co rozwinąć? Bo nie czaję O co chodzi w zdaniu, które wytłuściłem. Możesz wyjaśnić? To Filtron nie wymyśla filtrów? ze strony Filtrona: Ponad połowę naszych wyrobów eksportujemy m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Szwajcarii, Rosji, Grecji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Bułgarii, Czech, na Ukrainę, Węgry oraz do Ameryki i Afryki. Dostarczamy filtry na „pierwsze wyposażenie” między innymi do takich firm jak: General Motors, Saab, Ford, Land Rover, Volkswagen, Suzuki, LDV, Chevrolet, Aston Martin, Lotus, Fiat. Jako pierwsza firma branży filtracyjnej w Polsce wdrożyliśmy system zarządzania jakością spełniający wymagania norm ISO/TS 16949 oraz system zarządzania środowiskiem ISO 14001. Sprawdzałęs kiedys przepustowac filtra KN a filtra Orginalnego Subaru?TO sprawdz A jak się sprawdza przepustowość filtra powietrza? On ma więcej przepuszczać czy raczej filtrować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 O co chodzi w zdaniu, które wytłuściłem. Możesz wyjaśnić? To Filtron nie wymyśla filtrów? ze strony Filtrona: Acha, mnie się rozchodziło o to że Mann wymyślił filtr powietrza jako taki. I tyle. A to komu Filtron zakłada w fabryce filtry to mnie nie do końca przekonuje. Poza olejem to najważniejsza część eksploatacyjna samochodu sam przyznasz i tu IMO nie ma co się bawić w jakieś wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu ale nie sądzę żeby coś zmieniło od niedawna. A tak BTW Hogi rozumiem że jeździsz na zalecanym oficjalnie Lotosie? Toż przecież i oleje Orlenu spełniają wymogi Porsche itd itp. To pytanie retoryczne oczywiście na które nie musisz odpowiadać bo znam odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu Na jakiej podstawie tak sądzisz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanAndreas Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 HOGI On ma dwie rzeczy robic . Miec dobra przepustowosc , i dobrze filtrowac )) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu Na jakiej podstawie tak sądzisz? Już pisałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zandeo Posted September 29, 2017 Share Posted September 29, 2017 Przymierzam się do zakupu filtra powietrza i kabinowego. Na jednej z aukcji znalazłem opis: Cytuj UWAGA! W podanych wersjach silnikowych występowały 2 rodzaje filtrów powietrza o różnych długościach: 285mm lub 370mm. Czy ktoś z Was wie jakiej długości filtr powietrza występował w forku z roku 2007 2.0 N/A ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malyboss Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 Dnia 29.09.2017 o 20:03, Zandeo napisał: Czy ktoś z Was wie jakiej długości filtr powietrza występował w forku z roku 2007 2.0 N/A ? Ja u siebie w NA 2007 zakładam filtr Knecht o oznaczeniu LX307 - a według katalogu jego długość = 281 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4444 Posted October 1, 2017 Share Posted October 1, 2017 (edited) a co do jakości wsadu to mamy nasze filtrony i sędziszow`skie i nawet tu na tej płaszczyźnie jest stale walka o to który lepszy, a co dopiero na łonie śiwatowej konkurencji. nieoficjalnie wf sędziszów robi do kartonika mann - tak twierdzą ci z branży. Edited October 1, 2017 by 4444 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gniechus Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 (edited) Odświeżam temat - szukam filtra kabinowego z węglęm aktywnym (carbon) do forka SJ (rok 2013 wzwyż) - czy komuś udało się znaleźć taki filtr? Przejrzałem katalogi poniższych marek i są tylko papierowe: Mann Filtron Efi Knecht Magneti Marelli Meyle Valeo Purflux Fiaam Wix Edited September 24, 2019 by gniechus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now