Jump to content

Filtr powietrza i kabinowy


Peter90

Recommended Posts

Posted

Witam,

Zwracam się z prośbą o informacje na temat wyboru filtrów powietrza i kabinowego do Forestera 2.0 XC MY09. Znalazlam 2 firmy i zastanawiam się nad wyborem jednej z nich:

1) MANN FILTER (C2201 - filtr powietrza, CU 22004 - filtr kabinowy)

2) KNECHT ( LX307 - filtr powietrza, LA 452 - flitr kabinowy)

 

Co doradzacie ? czy pozostac przy filtrach oryginalnych, choć filtr kabinowy sprawia wrażenie,że użyty materiał filtracyjny jest za cienki ?

 

Pozdrawiam

Posted

Osobiście używam filtrów Knechta.

Olejowe są nawet robione w Austrii (jeszcze).

 

Powietrza jest z Filipin ale jak porównywałem bibułkę to jest identyczna z OEM.

 

Jeśli chodzi o kabinowy to chyba nie ma większego znaczenia.

Jak Ci się uda kupić to lepszy jest z węglem aktywnym (będzie szary).

 

Jeśli masz auto na gwarancji to raczej tylko OEM.

Posted
byleby nie Filtron

a dlaczego nie? "bo polskie" czy faktycznie masz jakieś argumenty?

Posted

Hmm, filtr powietrza kabinowy Filtrona i np Manna - ten pierwszy przepuszcza dużo więcej syfów. Filtr powietrza silnika - przez ten pierwszy tez przechodzi więcej syfu - widziałem nawet małe dziurki które mogły zassać konkretny syf - co dla gładzi jest raczej nieprzyjemne. No i wreszcie olejowy - zatrzymywanie opiłków tez nie jest jego domeną. Filtron za to ma jedną zaletę - przeważnie jest tańszy. Wszystko to obserwacje własne i u kolegów w warsztatach.

 

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła :D

Posted

Panowie, orgnalny filtr subaru ma podobne włascwosci co KN ... czemu poniewaz jest pokryty lekko oleista cieczą tak jak ma sie to do sportowych wkładów powietrza.

Wszytkie filtry przychodza w kartoniku a dodatkowo jest wkładany w folie szczelnie zamknieta.

 

Z tego co wiem ktos z klientów porownywał filtry rozne na rynku i stwierdza ze orginał najlepiej sie sprawuje i jest tanszy od KN.

Posted
Panowie, orgnalny filtr subaru ma podobne włascwosci co KN ... czemu poniewaz jest pokryty lekko oleista cieczą tak jak ma sie to do sportowych wkładów powietrza.

:shock:

 

 

 

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła :D

No to teraz musisz się rozwinąć...

Posted

sam posiadam filtr mann ale nigdy na filtrona nie narzekałem. sprawuje się równie dobrze.

Posted

Od lat używam Knecht LX307 - to moim zdaniem bardzo dobry filtr powietrza. Kiedyś daleko za granicą gdy po jeździe kilkadziesiąt kilometrów po szutrowej bardzo zakurzonej (jechałem za innymi samochodami) drodze praktycznie się zatkał (zajrzałem do niego gdyż przeczuwałem taką okoliczność). Poddał się czyszczeniu proszkiem do prania i zlewaniem / płukaniem wrzątkiem na następnie suszeniem na słońcu - trudno to zbadać ale mam wrażenie, że doszedł do swoich nominalnych właściwości.

 

Jako zamiennik OEM'owego filtra kabinowego stosowałem węglowy HERTH+BUSS JAKOPARTS J1347000 do kupienia w IC. Dwie wady - brak plastikowej ramki tak, że trzeba było z ramki starego OEM filtra zrobić specjalny sabot / przejściówkę by ten filtr zamontować, a druga że mam wrażenie, że ten węgiel aktywny to był pic na wodę bo spaliny i tak w środku śmierdziały.\

 

Teraz kupiłem w IC filtr kabinowy VALEO 715651 - nie wiem jak on się ma do dostępnego też w IC Knecht LA 452 - na pewno jest 30 zł tańszy :) , a na zdjęciu wyglądają tak samo. Jak przetestuję ten Valeo to dam znać.

Posted
Letkas napisał(a):

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła

 

No to teraz musisz się rozwinąć...

 

Ale co rozwinąć? Bo nie czaję

Posted
IMO wszystko co powyższe byleby nie Filtron

W ostatnim AŚ pisali że Filtron idzie na pierwszy montaż do Golfa VI a "król" VW ma przecież wymagania nie byle jakie.

Myśle że jest dużo gorszych firm od Filtrona.

Posted

a druga że mam wrażenie, że ten węgiel aktywny to był pic na wodę bo spaliny i tak w środku śmierdziały.\

 

Węgiel aktywny pochłania tylko niektóre rodzaje zapachów. Nie kupuje filtrów z węglem bo szkoda kasy.

Chcesz mieć ładny zapach to kup choinkę Wunder Baum. :D

 

-- 2 paź 2010, o 14:20 --

 

byleby nie Filtron

 

To może WIX? W nascar używają... :idea: :wink:

Taaa Wix-Filtron hehehe.

Posted
Letkas napisał(a):

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła

 

No to teraz musisz się rozwinąć...

 

Ale co rozwinąć? Bo nie czaję

 

 

O co chodzi w zdaniu, które wytłuściłem. Możesz wyjaśnić?

 

To Filtron nie wymyśla filtrów?

 

 

ze strony Filtrona:

 

Ponad połowę naszych wyrobów eksportujemy m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Szwajcarii, Rosji, Grecji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Bułgarii, Czech, na Ukrainę, Węgry oraz do Ameryki i Afryki.

 

Dostarczamy filtry na „pierwsze wyposażenie” między innymi do takich firm jak: General Motors, Saab, Ford, Land Rover, Volkswagen, Suzuki, LDV, Chevrolet, Aston Martin, Lotus, Fiat. Jako pierwsza firma branży filtracyjnej w Polsce wdrożyliśmy system zarządzania jakością spełniający wymagania norm ISO/TS 16949 oraz system zarządzania środowiskiem ISO 14001.

 

 

Sprawdzałęs kiedys przepustowac filtra KN a filtra Orginalnego Subaru?

TO sprawdz :)

 

A jak się sprawdza przepustowość filtra powietrza?

On ma więcej przepuszczać czy raczej filtrować?

Posted
O co chodzi w zdaniu, które wytłuściłem. Możesz wyjaśnić?

 

To Filtron nie wymyśla filtrów?

 

 

ze strony Filtrona:

 

Acha, mnie się rozchodziło o to że Mann wymyślił filtr powietrza jako taki. I tyle.

A to komu Filtron zakłada w fabryce filtry to mnie nie do końca przekonuje. Poza olejem to najważniejsza część eksploatacyjna samochodu sam przyznasz i tu IMO nie ma co się bawić w jakieś wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu ale nie sądzę żeby coś zmieniło od niedawna.

 

A tak BTW Hogi rozumiem że jeździsz na zalecanym oficjalnie Lotosie? Toż przecież i oleje Orlenu spełniają wymogi Porsche itd itp. To pytanie retoryczne oczywiście na które nie musisz odpowiadać bo znam odpowiedź :P:mrgreen:

Posted
wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu

 

Na jakiej podstawie tak sądzisz?

Posted
wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu

 

Na jakiej podstawie tak sądzisz?

 

Już pisałem

  • 6 years later...
Posted

Przymierzam się do zakupu filtra powietrza i kabinowego. Na jednej z aukcji znalazłem opis: 

Cytuj

UWAGA! W podanych wersjach silnikowych występowały 2 rodzaje filtrów powietrza o różnych długościach: 285mm lub 370mm.

 

Czy ktoś z Was wie jakiej długości filtr powietrza występował w forku z roku 2007 2.0 N/A ?

Posted
Dnia 29.09.2017 o 20:03, Zandeo napisał:

Czy ktoś z Was wie jakiej długości filtr powietrza występował w forku z roku 2007 2.0 N/A ?

 

Ja u siebie w NA 2007 zakładam filtr Knecht o oznaczeniu LX307 - a według katalogu jego długość = 281 mm.

 

Posted

 

a co do jakości wsadu to mamy nasze filtrony i sędziszow`skie i nawet tu na tej płaszczyźnie jest stale walka o to który lepszy, a co dopiero na łonie śiwatowej konkurencji.

nieoficjalnie wf sędziszów robi do kartonika mann - tak twierdzą ci z branży.

  • 1 year later...
Posted

Odświeżam temat - szukam filtra kabinowego z węglęm aktywnym (carbon) do forka SJ (rok 2013 wzwyż) - czy komuś udało się znaleźć taki filtr?

 

Przejrzałem katalogi poniższych marek i są tylko papierowe:
Mann

Filtron

Efi

Knecht

Magneti Marelli

Meyle

Valeo

Purflux

Fiaam

Wix

 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...