Skocz do zawartości

Filtr powietrza i kabinowy


Peter90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zwracam się z prośbą o informacje na temat wyboru filtrów powietrza i kabinowego do Forestera 2.0 XC MY09. Znalazlam 2 firmy i zastanawiam się nad wyborem jednej z nich:

1) MANN FILTER (C2201 - filtr powietrza, CU 22004 - filtr kabinowy)

2) KNECHT ( LX307 - filtr powietrza, LA 452 - flitr kabinowy)

 

Co doradzacie ? czy pozostac przy filtrach oryginalnych, choć filtr kabinowy sprawia wrażenie,że użyty materiał filtracyjny jest za cienki ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście używam filtrów Knechta.

Olejowe są nawet robione w Austrii (jeszcze).

 

Powietrza jest z Filipin ale jak porównywałem bibułkę to jest identyczna z OEM.

 

Jeśli chodzi o kabinowy to chyba nie ma większego znaczenia.

Jak Ci się uda kupić to lepszy jest z węglem aktywnym (będzie szary).

 

Jeśli masz auto na gwarancji to raczej tylko OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, filtr powietrza kabinowy Filtrona i np Manna - ten pierwszy przepuszcza dużo więcej syfów. Filtr powietrza silnika - przez ten pierwszy tez przechodzi więcej syfu - widziałem nawet małe dziurki które mogły zassać konkretny syf - co dla gładzi jest raczej nieprzyjemne. No i wreszcie olejowy - zatrzymywanie opiłków tez nie jest jego domeną. Filtron za to ma jedną zaletę - przeważnie jest tańszy. Wszystko to obserwacje własne i u kolegów w warsztatach.

 

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, orgnalny filtr subaru ma podobne włascwosci co KN ... czemu poniewaz jest pokryty lekko oleista cieczą tak jak ma sie to do sportowych wkładów powietrza.

Wszytkie filtry przychodza w kartoniku a dodatkowo jest wkładany w folie szczelnie zamknieta.

 

Z tego co wiem ktos z klientów porownywał filtry rozne na rynku i stwierdza ze orginał najlepiej sie sprawuje i jest tanszy od KN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, orgnalny filtr subaru ma podobne włascwosci co KN ... czemu poniewaz jest pokryty lekko oleista cieczą tak jak ma sie to do sportowych wkładów powietrza.

:shock:

 

 

 

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła :D

No to teraz musisz się rozwinąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat używam Knecht LX307 - to moim zdaniem bardzo dobry filtr powietrza. Kiedyś daleko za granicą gdy po jeździe kilkadziesiąt kilometrów po szutrowej bardzo zakurzonej (jechałem za innymi samochodami) drodze praktycznie się zatkał (zajrzałem do niego gdyż przeczuwałem taką okoliczność). Poddał się czyszczeniu proszkiem do prania i zlewaniem / płukaniem wrzątkiem na następnie suszeniem na słońcu - trudno to zbadać ale mam wrażenie, że doszedł do swoich nominalnych właściwości.

 

Jako zamiennik OEM'owego filtra kabinowego stosowałem węglowy HERTH+BUSS JAKOPARTS J1347000 do kupienia w IC. Dwie wady - brak plastikowej ramki tak, że trzeba było z ramki starego OEM filtra zrobić specjalny sabot / przejściówkę by ten filtr zamontować, a druga że mam wrażenie, że ten węgiel aktywny to był pic na wodę bo spaliny i tak w środku śmierdziały.\

 

Teraz kupiłem w IC filtr kabinowy VALEO 715651 - nie wiem jak on się ma do dostępnego też w IC Knecht LA 452 - na pewno jest 30 zł tańszy :) , a na zdjęciu wyglądają tak samo. Jak przetestuję ten Valeo to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO wszystko co powyższe byleby nie Filtron

W ostatnim AŚ pisali że Filtron idzie na pierwszy montaż do Golfa VI a "król" VW ma przecież wymagania nie byle jakie.

Myśle że jest dużo gorszych firm od Filtrona.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a druga że mam wrażenie, że ten węgiel aktywny to był pic na wodę bo spaliny i tak w środku śmierdziały.\

 

Węgiel aktywny pochłania tylko niektóre rodzaje zapachów. Nie kupuje filtrów z węglem bo szkoda kasy.

Chcesz mieć ładny zapach to kup choinkę Wunder Baum. :D

 

-- 2 paź 2010, o 14:20 --

 

byleby nie Filtron

 

To może WIX? W nascar używają... :idea: :wink:

Taaa Wix-Filtron hehehe.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letkas napisał(a):

Poza tym wolę kupić filtr firmy która to ten filtr wymyśliła

 

No to teraz musisz się rozwinąć...

 

Ale co rozwinąć? Bo nie czaję

 

 

O co chodzi w zdaniu, które wytłuściłem. Możesz wyjaśnić?

 

To Filtron nie wymyśla filtrów?

 

 

ze strony Filtrona:

 

Ponad połowę naszych wyrobów eksportujemy m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Szwajcarii, Rosji, Grecji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Bułgarii, Czech, na Ukrainę, Węgry oraz do Ameryki i Afryki.

 

Dostarczamy filtry na „pierwsze wyposażenie” między innymi do takich firm jak: General Motors, Saab, Ford, Land Rover, Volkswagen, Suzuki, LDV, Chevrolet, Aston Martin, Lotus, Fiat. Jako pierwsza firma branży filtracyjnej w Polsce wdrożyliśmy system zarządzania jakością spełniający wymagania norm ISO/TS 16949 oraz system zarządzania środowiskiem ISO 14001.

 

 

Sprawdzałęs kiedys przepustowac filtra KN a filtra Orginalnego Subaru?

TO sprawdz :)

 

A jak się sprawdza przepustowość filtra powietrza?

On ma więcej przepuszczać czy raczej filtrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi w zdaniu, które wytłuściłem. Możesz wyjaśnić?

 

To Filtron nie wymyśla filtrów?

 

 

ze strony Filtrona:

 

Acha, mnie się rozchodziło o to że Mann wymyślił filtr powietrza jako taki. I tyle.

A to komu Filtron zakłada w fabryce filtry to mnie nie do końca przekonuje. Poza olejem to najważniejsza część eksploatacyjna samochodu sam przyznasz i tu IMO nie ma co się bawić w jakieś wątpliwej jakości zamienniki. Co prawda moje zdanie o nich jest wyrobione parę dobrych lat temu ale nie sądzę żeby coś zmieniło od niedawna.

 

A tak BTW Hogi rozumiem że jeździsz na zalecanym oficjalnie Lotosie? Toż przecież i oleje Orlenu spełniają wymogi Porsche itd itp. To pytanie retoryczne oczywiście na które nie musisz odpowiadać bo znam odpowiedź :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Przymierzam się do zakupu filtra powietrza i kabinowego. Na jednej z aukcji znalazłem opis: 

Cytuj

UWAGA! W podanych wersjach silnikowych występowały 2 rodzaje filtrów powietrza o różnych długościach: 285mm lub 370mm.

 

Czy ktoś z Was wie jakiej długości filtr powietrza występował w forku z roku 2007 2.0 N/A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.09.2017 o 20:03, Zandeo napisał:

Czy ktoś z Was wie jakiej długości filtr powietrza występował w forku z roku 2007 2.0 N/A ?

 

Ja u siebie w NA 2007 zakładam filtr Knecht o oznaczeniu LX307 - a według katalogu jego długość = 281 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a co do jakości wsadu to mamy nasze filtrony i sędziszow`skie i nawet tu na tej płaszczyźnie jest stale walka o to który lepszy, a co dopiero na łonie śiwatowej konkurencji.

nieoficjalnie wf sędziszów robi do kartonika mann - tak twierdzą ci z branży.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat - szukam filtra kabinowego z węglęm aktywnym (carbon) do forka SJ (rok 2013 wzwyż) - czy komuś udało się znaleźć taki filtr?

 

Przejrzałem katalogi poniższych marek i są tylko papierowe:
Mann

Filtron

Efi

Knecht

Magneti Marelli

Meyle

Valeo

Purflux

Fiaam

Wix

 

Edytowane przez gniechus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...