Skocz do zawartości

Lampka hamulca ręcznego w Legacy


Gal

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedzi.

Po przestudiowaniu instrukcji i sprawdzeniu, co pod maską i przy kołach, wnioski następujące:

- lampka reaguje na poziom płynu i jest "nazbyt czuła"

 

A teraz wyjaśnienie (może się komuś przyda):

Wczoraj, podczas dłuższej trasy zaczęła mi migać. Zapalała się (niekiedy) przy przyspieszaniu, gasła przy hamowaniu. Przy jeżdzie ze stałą prędkością raczej się nie paliła. Zastanawiałem się nad klockami (zużyciem) i poziomem płynu (wyciek?). Okazało się, że klocki w OBK nie mają podłączenia elektrycznego, więc to nie to. Czujnik działa wyłącznie na poziom płynu. Klocki "na oko" mają zużycia jakieś 60-70% (po 8'000km od wymiany :roll: )- grubość okładzin jest minimalnie większa od grubości "blachy". Poziom płynu w zbiorniczku jest nieco powyżej poziomu "min". Wycieków nigdzie nie widać.

Łatwo się domyśleć, że płyn "poszedł w zaciski" w miarę zuzywania się klocków i stąd jego niski poziom. Ale ciągle jest powyżej "min", a lampka niekiedy się zapala... :?

Zastanawiałem się, czy nie dolać odrobinę, żeby się upewnić co do przyczyny i zlikwidować to mruganie lampki, więc sięgnąłem do instrukcji żeby stwierdzić jakiego płynu dolać. W instrukcji napisane: " Płyn hamulcowy - DOT3 lub DOT4. Nie mieszać płynów od różnych producentów"...

To jakiego płynu dolać? Znacie takich producentów - "DOT3 lub DOT4" :wink: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobisice to mieszam rozne plyny (Roznych producentow bo nie wiem jaki jest wlany do systemu) i moj samochod sie zatrzymuje się swietnie i nie mam z nim wiekszych problemow. Zawsze zwracam uwage zeby byl zgodny z DOT3 lub DOT4 w zasadzie to uzywam DOT4 bo on spelnia i przekracza wymogi DOT3. Osobiscie polecam plyn Castrola dziala dobrze i to w duzych temperaturach. Dla bardziej wymagajacych moze byc plyn RedLine o wiele drozszy.

 

Sprawdz czasami styki na kostce od sensora moga byc zaszniedziale lub plyn ktory masz moze byc stary (ciemny kolor prawie ze czarny) to powodowalo wlaczanie sie kontrolki w moim Justy. Wowczas nalezy zmienic plyn hamulcowy.

 

P.S Nie wiem czy jest taki w polsce ale nie wykluczone. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym legacy jest wspolna kontrolka ręcznego i hamulca ? U mnie są 2 osobne.

A DOT 3 nie jest czasem za "słaby" ?? Ja bym wlał DOT 4 lub zmienił na DOT 5.1. Różnica w cenie jest znikoma, a jest to płyn o wyższej temperaturze wrzenia.

U mnie lapka płynu hamulcowego reaguje nie tylko na zbyt niski poziom płynu ale też na jego ubytek.

Może być sporo ponad minimum ale jesli "uciekło" troche to sie zapali.

Może dlatego u Ciebie się zapaliła :?:

Albo na zapas, żeby przed zmianą klocków dolać płynu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym legacy jest wspolna kontrolka ręcznego i hamulca ? U mnie są 2 osobne.

A DOT 3 nie jest czasem za "słaby" ?? Ja bym wlał DOT 4 lub zmienił na DOT 5.1. Różnica w cenie jest znikoma, a jest to płyn o wyższej temperaturze wrzenia.

U mnie lapka płynu hamulcowego reaguje nie tylko na zbyt niski poziom płynu ale też na jego ubytek.

Może być sporo ponad minimum ale jesli "uciekło" troche to sie zapali.

Może dlatego u Ciebie się zapaliła :?:

Albo na zapas, żeby przed zmianą klocków dolać płynu :?:

 

A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest...

Nie sądzę, raczej to bujda. Pewnie bym o tym wiedział, gdyby tak było. Gdzieś przeczytał w instrukcji, od mechanika czy ....??? No nie wiem już sam skąd :wink:

Dam znać jeśli tak się zdarzy (uszczelki odlecą sobie w daleki świat) :mrgreen:

Właśnie w najbliższych dniach będę zmieniał DOT 4 na DOT 5.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest...

 

hehe nie wiem skąd byś wziął DOT5 to prawie tylko w pojazdach militarnych jest uzywane bo się nie starzeje tak szybko jak DOT4 i układ musi byc dostosowany do tego płynu. Prawdopodobnie chodziło ci tak jak kolega napisał wcześniej o DOT 5.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest...

 

hehe nie wiem skąd byś wziął DOT5 to prawie tylko w pojazdach militarnych jest uzywane bo się nie starzeje tak szybko jak DOT4 i układ musi byc dostosowany do tego płynu. Prawdopodobnie chodziło ci tak jak kolega napisał wcześniej o DOT 5.1

 

Fakt, nie doczytałem, że mowa o DOT5.1. Ale mówiłem o DOT5, który stosują różnej maści tuningowcy samochodowi i motocyklowi (wcale nie jest tak trudno go zdobyć - patrz choćby produkty Bendix) i właśnie on podobno nie nadaje się jako zamiennik DOT4.

 

Niestety nie jestem ekspertem, więc pewnie wiesz to lepiej ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem ekspertem, więc pewnie wiesz to lepiej ode mnie.

 

Ja też ekspertem nie jestem wiem tylko że zwykły układ nie przeżyłby 5 co do 5.1 to jesli nie jeździsz do utraty hamulców to i tak ci się nie przyda. Najrozsądniej tak jak ci poradzono dolać 4 a przy okazji wymiany klocków i płyn wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem (odrobinę) DOT 4 Shella - lampka przestała mrugać.

Ciągle śmieszy mnie jednak wpis w instrukcji: "Zalecany płyn DOT3 lub DOT4. Nie mieszać płynów różnych producentów"...

Jeżeli nie podają jakiego producenta płyn jest w układzie, to jak mam do cholery wiedzieć jakiego dolać...? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czy to znaczy, że w nowszych legacach, niski poziom płynu oznajmia lampka od hamulca ręcznego?

W moim (MY'96) jest oddzielna kontrolka "fluid brake" czy "brake fluid" i jak dobrze kumam, to właśnie ona informuje/ostrzega o płynie hamulcowym.

 

A właśnie! Od jakiegoś czasu, rano przy pierwszym uruchomieniu zapala mi się kontrolka "fluid brake", a po jakimś czasie gaśnie.

Płynu było trochę ponad min., bo byłem przed wymianą klocków. Po wymianie powiedzieli mi, że już się nie będzie świecić..... a tu na drugi, czy na trzeci dzień znowu rano zaświeciła się.

Myślicie, że to może być coś z wilgocią? :roll:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...