Gal Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Czy lampka hamulca ręcznego może również zaświecić się w innej, niż zaciągnięty hamulec ręczny sytuacji? Tzn. czy może sygnalizować uszkodzenie hamulca głównego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Myślę, że może zaświecać się w przypadku zbyt niskiego poziomu płynu hamulcowego, lub w wyniku zużytych klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Kontrolka hamulca zapala sie kiedy silnik staje w niektorych wersjach aut amerykanskich ale ogolnie jest podlaczona pod zbiornik z plynem hamulcowym i sygnalizuje stan plynu. Czasem moze sie zdarzyc ze zapala sie kontrolka hamulca i ABS powodem moze byc zapowietrzenie systemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Dzięki za odpowiedzi. Po przestudiowaniu instrukcji i sprawdzeniu, co pod maską i przy kołach, wnioski następujące: - lampka reaguje na poziom płynu i jest "nazbyt czuła" A teraz wyjaśnienie (może się komuś przyda): Wczoraj, podczas dłuższej trasy zaczęła mi migać. Zapalała się (niekiedy) przy przyspieszaniu, gasła przy hamowaniu. Przy jeżdzie ze stałą prędkością raczej się nie paliła. Zastanawiałem się nad klockami (zużyciem) i poziomem płynu (wyciek?). Okazało się, że klocki w OBK nie mają podłączenia elektrycznego, więc to nie to. Czujnik działa wyłącznie na poziom płynu. Klocki "na oko" mają zużycia jakieś 60-70% (po 8'000km od wymiany :roll: )- grubość okładzin jest minimalnie większa od grubości "blachy". Poziom płynu w zbiorniczku jest nieco powyżej poziomu "min". Wycieków nigdzie nie widać. Łatwo się domyśleć, że płyn "poszedł w zaciski" w miarę zuzywania się klocków i stąd jego niski poziom. Ale ciągle jest powyżej "min", a lampka niekiedy się zapala... :? Zastanawiałem się, czy nie dolać odrobinę, żeby się upewnić co do przyczyny i zlikwidować to mruganie lampki, więc sięgnąłem do instrukcji żeby stwierdzić jakiego płynu dolać. W instrukcji napisane: " Płyn hamulcowy - DOT3 lub DOT4. Nie mieszać płynów od różnych producentów"... To jakiego płynu dolać? Znacie takich producentów - "DOT3 lub DOT4" :wink: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Osobisice to mieszam rozne plyny (Roznych producentow bo nie wiem jaki jest wlany do systemu) i moj samochod sie zatrzymuje się swietnie i nie mam z nim wiekszych problemow. Zawsze zwracam uwage zeby byl zgodny z DOT3 lub DOT4 w zasadzie to uzywam DOT4 bo on spelnia i przekracza wymogi DOT3. Osobiscie polecam plyn Castrola dziala dobrze i to w duzych temperaturach. Dla bardziej wymagajacych moze byc plyn RedLine o wiele drozszy. Sprawdz czasami styki na kostce od sensora moga byc zaszniedziale lub plyn ktory masz moze byc stary (ciemny kolor prawie ze czarny) to powodowalo wlaczanie sie kontrolki w moim Justy. Wowczas nalezy zmienic plyn hamulcowy. P.S Nie wiem czy jest taki w polsce ale nie wykluczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Łatwo się domyśleć, że płyn "poszedł w zaciski" w miarę zuzywania się klocków i stąd jego niski poziom. Dokładnie to miałem na myśli mówiąc o zużytych klockach ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Hmm, w BMW jest osobna kontrolka zużycia klocków hamulcowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Hmm, w BMW jest osobna kontrolka zużycia klocków hamulcowych. W auta które mają połączenie elektryczne klocka jest taka kontrolka. Ale subaru poszło tutaj drogą piszczącej blaszki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ImprezaSTi Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Ale japonczycy jeszcze nie zaprzyczyli tej mysli technicznej a za to maja metalowa blaszke na klocku ktora piszczy jak jest malo okladziny (Tozwiazanie bez kablowe i bez sensorowe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 W nowym legacy jest wspolna kontrolka ręcznego i hamulca ? U mnie są 2 osobne. A DOT 3 nie jest czasem za "słaby" ?? Ja bym wlał DOT 4 lub zmienił na DOT 5.1. Różnica w cenie jest znikoma, a jest to płyn o wyższej temperaturze wrzenia. U mnie lapka płynu hamulcowego reaguje nie tylko na zbyt niski poziom płynu ale też na jego ubytek. Może być sporo ponad minimum ale jesli "uciekło" troche to sie zapali. Może dlatego u Ciebie się zapaliła :?: Albo na zapas, żeby przed zmianą klocków dolać płynu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 W nowym legacy jest wspolna kontrolka ręcznego i hamulca ? U mnie są 2 osobne.A DOT 3 nie jest czasem za "słaby" ?? Ja bym wlał DOT 4 lub zmienił na DOT 5.1. Różnica w cenie jest znikoma, a jest to płyn o wyższej temperaturze wrzenia. U mnie lapka płynu hamulcowego reaguje nie tylko na zbyt niski poziom płynu ale też na jego ubytek. Może być sporo ponad minimum ale jesli "uciekło" troche to sie zapali. Może dlatego u Ciebie się zapaliła :?: Albo na zapas, żeby przed zmianą klocków dolać płynu :?: A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest... Nie sądzę, raczej to bujda. Pewnie bym o tym wiedział, gdyby tak było. Gdzieś przeczytał w instrukcji, od mechanika czy ....??? No nie wiem już sam skąd :wink: Dam znać jeśli tak się zdarzy (uszczelki odlecą sobie w daleki świat) Właśnie w najbliższych dniach będę zmieniał DOT 4 na DOT 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest... hehe nie wiem skąd byś wziął DOT5 to prawie tylko w pojazdach militarnych jest uzywane bo się nie starzeje tak szybko jak DOT4 i układ musi byc dostosowany do tego płynu. Prawdopodobnie chodziło ci tak jak kolega napisał wcześniej o DOT 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fido__ Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 A czy to nie jest czasem tak, że DOT-5 nie można lać do układów przeznaczonych na DOT-4 bo uszczelki odlecą sobie w daleki świat? Gdzieś czytałem, że właśnie tak jest... hehe nie wiem skąd byś wziął DOT5 to prawie tylko w pojazdach militarnych jest uzywane bo się nie starzeje tak szybko jak DOT4 i układ musi byc dostosowany do tego płynu. Prawdopodobnie chodziło ci tak jak kolega napisał wcześniej o DOT 5.1 Fakt, nie doczytałem, że mowa o DOT5.1. Ale mówiłem o DOT5, który stosują różnej maści tuningowcy samochodowi i motocyklowi (wcale nie jest tak trudno go zdobyć - patrz choćby produkty Bendix) i właśnie on podobno nie nadaje się jako zamiennik DOT4. Niestety nie jestem ekspertem, więc pewnie wiesz to lepiej ode mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 na bank masz wlany dot 4 (żółty) i taki też wlej... obojetnie jakiej firmy, ale nie za dużo bo przy wymiwnie klocków na nowe wszystko wróci z powrotem do zbiorniczka i może sie wylać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Niestety nie jestem ekspertem, więc pewnie wiesz to lepiej ode mnie. Ja też ekspertem nie jestem wiem tylko że zwykły układ nie przeżyłby 5 co do 5.1 to jesli nie jeździsz do utraty hamulców to i tak ci się nie przyda. Najrozsądniej tak jak ci poradzono dolać 4 a przy okazji wymiany klocków i płyn wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 1 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Dolałem (odrobinę) DOT 4 Shella - lampka przestała mrugać. Ciągle śmieszy mnie jednak wpis w instrukcji: "Zalecany płyn DOT3 lub DOT4. Nie mieszać płynów różnych producentów"... Jeżeli nie podają jakiego producenta płyn jest w układzie, to jak mam do cholery wiedzieć jakiego dolać...? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golfstrom Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Słuchajcie, czy to znaczy, że w nowszych legacach, niski poziom płynu oznajmia lampka od hamulca ręcznego? W moim (MY'96) jest oddzielna kontrolka "fluid brake" czy "brake fluid" i jak dobrze kumam, to właśnie ona informuje/ostrzega o płynie hamulcowym. A właśnie! Od jakiegoś czasu, rano przy pierwszym uruchomieniu zapala mi się kontrolka "fluid brake", a po jakimś czasie gaśnie. Płynu było trochę ponad min., bo byłem przed wymianą klocków. Po wymianie powiedzieli mi, że już się nie będzie świecić..... a tu na drugi, czy na trzeci dzień znowu rano zaświeciła się. Myślicie, że to może być coś z wilgocią? :roll: pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Jeżeli nie podają jakiego producenta płyn jest w układzie, to jak mam do cholery wiedzieć jakiego dolać...? Zawsze mogłeś poszukać takiego samego OBK i od niego 'pożyczyć' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 golfstrom, odkrec korek od zbiorniczka i zobacz czy gumka nie jest juz zuzyta. normalnie powinna rozprezac sie jedynie przy bardzo niskim stanie plynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golfstrom Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Abt, dzięki, sprawdzę jutro. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi