MARIN Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Witam Mam pytanie, zauważyłem że im jest zimniej tym bardziej mi szarpie samochód przy przyspieszaniu, jak go trochę przegonie to efekt szarpania prawie nie występuje. Generalnie samochód nierówno przyśpiesza tak jak by mu obroty falowały choć nie widać tego na obrotomierzu. świece zmieniłem błędów na kompie żadnych nie ma. Co może powodować taki efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Witam, Ja bym zaczął od podpięcia testera diagnostycznego na zimnym silniku, (gdy występuje usterka). Wówczas można dostrzec nieprawidłowości pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Witam. Jestem nowy na tym forum, lecz znalazłem temat, który mnie interesuje, gdyż mam takie same objawy. Powoli sie juz do tego przyzwyczaiłem, gdyz u moim Forku ten problem wystepuje juz blisko od roku i nikt nie potrafi tego zdjagnozować. Posiadam Forysia 1998r. 2,0 i rano po odpaleniu silnika praktycznie na II,III, IV,V biegu najbardziej odczuwalne sa lekkie szarpniecia .Zauwazyłem, że szarpnięcia te są w momencie kiedy dodaje sie gazu, lecz kiedy trzma sie gaz równomiernie w jednej pozycji to samochód jedzie płynnie bez szarpnięć. W momencie fdodania gazu zaczyna lekko szarpać ( tak jakby nie dostawał paliwa ) Kiedy silnik się zagrzeje można powiedzieć, że problem znika. Nie pomogła wymiana świeć, przewodów wysokiego napięcia, wszystkich filtrów. Sprawdzałem równiez czy ma ciśnienie apaliwa na magistradzie i wszystko jest ok. Problem na pewno leży gdzieś indziej. Może to jeden z jakis czujników Marin napisz jaki ty posiadasz silnik, gdyz domyślam się, że równiez posiadasz Forysia. Może ktos ma jakis pomysł ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Panowie :arrow: Zawory ustawcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Też o tym pomyślałem i dokonałem regulacji zaworów. Nic sie nie poprawiło. Obecnie mam przejechane ok. 10 tyś. A może Edwin by cos podpowiedział ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wookie76 Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Mam to samo od zawsze Forek 2,5 XT z 2006 widać tak już musi być...gdzieś czytałem że to może być związane z elektronicznym pedałem gazu a właściwie z jakimś bezpieczniekiem związanym z tym pedałem przez który było zbyt małe napięcie (ale nie wiem czy to w końcu byo przyczyną) Ja się przyzwyczaiłem i nie wiem czy to można zwalczyć patrząc na skalę problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek_k9 Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 moge coś polecić na mały eksperyment. Z masy akumulatora pociągnąć kabelek i przykręcić go jak najbliżej przepustnicy. Może pomóc, ale nie musi... wkażdym razie nie zaszkodzi niczemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
uamzim Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 sprawdzcie cewke/ cewki Link to comment Share on other sites More sharing options...
szpilmar Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 U mnie jest to samo, mam Forka 2.0 125KM 2004r. Mi przyszedł pomysł o wyczyszczeniu przepustnicy ale nie wiem czy by to coś pomogło ponieważ dziejesię to tylko przy zimnym silniku :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARIN Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 qrde dzisiaj po całodziennym postoju odpaliłem wieczorem jak zwykle poszarpał trochę nierówno pochodził zanim się zagrzał a w miedzy czasie wywalił p0171 uboga mieszanka qfa fak Czy można gdzieś kupić cewkę do forestera 2.0 xt, niekoniecznie w aso? ewentualnie jaki koszt takiej cewki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Marin, nie kupuj cewki. Ja juz ten temat przerabiałem kupiłem cewkę i nic nie pomogło. Cewke znalazłem na allegro do mojego modelu kosztowała 180zł i moim zdaniem to nie jest cewka. Przerabiałem tez temat czyszczenia przepustnicy i nic. W temacie szarpania na zimnym silniku przerobiłem juz chyba wszystko. Choc chyba nie do końca bo problem szrpania silnikiem dalej pozostał. Zastanawiałem sie jeszcze nad sprawą pompy paliwowej czy w momencie kiedy silnik pracuje na ssaniu pompa podaje za mała dawkę paliwa ( poprostu nie podaje wystarczającej dawki ) i wtedy go dławi, lecz zastanawiam sie jeszcze czy obrałem dobry tok rozumowania. Bardzo proszę jeżeli ktos może niech sie wypowie, czy może to być pompa paliwa. Nie wiem tylko czy jakby była walnieta pompa i nie podawała odpowiedniej dawki jak powinna, to moim zdaniem na ciepłym silniku ten objaw równiez powinien wystepować, gdyż przy mocniejszym wciśnieciu gazu szwankująca pompa równiez nie powinna podawać paliwa w wystarczającej dawce i wtdy tez powinno silnik dławić. Odnosnie watku podpięcia kabalka do przepustnicy to nie wiem co by to miało poprawić i czym by to miało skutkować, co zmienić ? Jak ktos może to niech się wypowie odnośnie pompy. Bo coraz bardziej skłaniam się do stwierdzenia, że ten typ tak ma i koniec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurek_k9 Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 np. szybszą i czulszą reakcje na gaz oraz na sygnał z komputera jesli masa jest kiepska ma prawo się tak dziać. może też być to alternator który robi opory na silniku bo przy odpalaniu jest duży pobór prądu i alternator musi go doładować, mogą być szczotki, moze być słaby przesył prądu przez diody co też wiąże się ze słabą masą. Miernik do ręki i sprawdzać pokolei wtedy kiedy się to dzieje. ( nie kojażcie tego ze słabą iskrą bo albo daje iskre albo nie pali na jeden, i z pompką paliwa też bym tego nie kojarzył. jeśli by dawała małe cisienie podejrzewam że po nocy musiałby zakręcić chwile dłużej żeby odpalił. Ale niczego pewny nie jestem...wszystko można posprawdzać bez wydawania kasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
two Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 sprawdź rozrząd - czy nie przeskoczył o jeden "ząbek". Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 co do tych spraw elektrycznych to musze przerobić ten temat. zastanawia mnie tylko jedno czemu objaw szarpania wystepuje tylko przy zimnym silniku, a jak sie zagrzeje to problem znika i czy na to ma wpływ sprawa elektryki, którą opisujesz. Co do rozrządu to przed wymiana rozrządu ten problem był i po wymiania, którą zrobiłem przy 200.000 km też wystepuje, dlatego wykluczam rozrząd. Jeżeli ktos ma jakieś pomysły to bardzo proszę o wypowiedzi bo jeżeli inni uzytkownicy ciesza się bezawaryjna jazdą to dlaczego my tez się mamy nia nie nieszyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Zdaje się że czujnik luzu jak niedomaga to też może dawać taki efekt. Tzn na luzie pokazuje luz, na biegu pokazuje luz :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Zdaje się że czujnik luzu jak niedomaga to też może dawać taki efekt.Tzn na luzie pokazuje luz, na biegu pokazuje luz :wink: A co to i gdzie to? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Zastanawiam się jeszcze jaki wpływ maja poduszki mocujące silnik, skrzynię. Jakie ich będzie zachowanie względem objawów wystepujących na zimnymm silniku a czy przy rozgrzanym moga reagować inaczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Zastanawiam się jeszcze jaki wpływ maja poduszki mocujące silnik, skrzynię. Jakie ich będzie zachowanie względem objawów wystepujących na zimnymm silniku a czy przy rozgrzanym moga reagować inaczej. ZTCW to wzruszone / naderwane poduchy dają objawy głównie podczas ruszania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Zdaje się że czujnik luzu jak niedomaga to też może dawać taki efekt.Tzn na luzie pokazuje luz, na biegu pokazuje luz :wink: A co to i gdzie to? :wink: na kompie wyjdzie czy jest ok czy nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARIN Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 Pompa paliwa to to chyba nie będzie, w moim poprzedni właściciel założył lpg i na gazie też szarpie. umówiłem się do kolejnego magika ponoć dobry może on coś znajdzie. W poprzednim warsztacie znaleźli ściągnięty wężyk od jakiegoś podciśnienia pod przepustnicą. Auto przestało się trząść na boki na wolnych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Bardzo proszę jeżeli ktos może niech sie wypowie, czy może to być pompa paliwa. Nie wiem tylko czy jakby była walnieta pompa i nie podawała odpowiedniej dawki jak powinna, to moim zdaniem na ciepłym silniku ten objaw równiez powinien wystepować, gdyż przy mocniejszym wciśnieciu gazu szwankująca pompa równiez nie powinna podawać paliwa w wystarczającej dawce i wtdy tez powinno silnik dławić. Miałam tak w GTku, szarpanie było na zimnym i ciepłym silniku, chociaż były takie momenty, kiedy nie szarpał. Pomogła wymiana pompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Widać, że dziewczyny tez czytaja takie wątki. Taki miły Akcent Aga i dzieki za info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niedźwiedź Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Ja przez rok w moim S-turbo walczyłem z szarpaniem. Przeszedłem długą, kosztowną w kasę i czas drogę (przepływomierz, świece, rozrząd, zawory, map sensor, solenoid, cewka, świece, kable, ECU ...itp) Pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Generalnie temat szarpania jest trudny. W N/A i Turbo trzeba szukać trochę gdzie indziej. Gdzieś miałem listę czynności do wykonania w N/A. Generalnie temat "znany" na subaruforester.org. Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 Przeszedłem długą, kosztowną w kasę i czas drogę (przepływomierz, świece, rozrząd, zawory, map sensor, solenoid, cewka, świece, kable, ECU ...itp) Pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.Generalnie temat szarpania jest trudny. W N/A i Turbo trzeba szukać trochę gdzie indziej. Gdzieś miałem listę czynności do wykonania w N/A. Generalnie temat "znany" na subaruforester.org. Ja do twojej listy dorzucam jeszcze sonde i jedynie czyszczenie przepływomierza. Jezeli mozesz to podrzuć listę czynności do wykonania. Na pewno skróci to moja drogę przez mękę. Z góry dziekuję. I jeszcze jedno czy ten czujnik jest widoczny czy jest gdzieś schowany. Nie stety wszystkiego jeszcze nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 6, 2010 Share Posted October 6, 2010 ... Pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Niedźwiedź a ile jest tych czujników położenia wałka rozrządu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now