ts66 Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Witam, chciałem sprawdzić jak się będzie jeździło bez ABS. Głównym celem było wypróbowanie hamowania lewą nogą, gdyż jak jest ABS to hamulce wariują podczas takiego manewru. Po wyciągnięciu bezpiecznika od ABS zaświeciła się kontrolka od ABS, i czerwona kontrolka u góry po lewej stronie od hamulców. Niestety podczas hamowania pedał hamulca twardy, jakby serwo działało na pół gwizdka. Czy coś robię nie tak, czy nie da rady jeździć z wyłączonym ABS gdyż jest jakaś dodatkowa pompa wspomagająca hamowanie która jest podpięta pod ten sam bezpiecznik? O co kaman :?:
mzy Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 Który bezpiecznik wyciągnąłeś? OIDP powinna się tylko kontrolka ABS świecić i wspomaganie powinno bez problemu działać. Może uruchomiłeś opcję "dla twardzieli" przez wyciągnięcie innego bezpiecznika?
Istreed Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 W forku od abs jest 2 od lewej w środkowym rzędzie Po wyjęciu świeci się u mnie spalona żarówka od ABS + kontrolka ręcznego :wink: Pedał jest ok, i hamuje lepiej niż z... Tylko że ja mam tył z WRX na nacinanych tarczach + przewody
ts66 Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Wyciągnąłem drugi od lewej w środkowym rzędzie, i oprócz tej kontrolki od abs świeci też ta chyba od ręcznego ta czerwona. Nie wiem o co tu chodzi
mzy Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 No bezpiecznik się zgadza, numer 8 zdajesię. Może nie pamiętałem, że druga kontrolka też się zapala. Ale wspomaganie nie powinno w żaden sposób od tego wysiadać... Na pewno nie jest to kwestia autosugestii, że 'wyłączyłem ABS, to teraz fura jest hardkorowa i wszystko ciężko chodzi'? Żarty żartami, ale często nam się zdaje, że kiedyś coś było inaczej
ts66 Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Muszę jeszcze raz próbę zrobić. Ale to że świeci ta kontrolka czerwona razem z abs to normalne?
ts66 Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Na tej puszce od bezpieczników pod tą pozycją był chyba napis ABS/SELENOID jak pamiętam.
mrowa Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Jak robiłem wyłącznik ABS w poprzednim aucie (co prawda nie subaru) to też po wyłączeniu ABS'u świeciła się kontrolka ABS i ręcznego. Sądzę, że to jest normalne. Na marginesie sam się zastanawiam nad wyłącznikiem ABS'u. Już kilka razy włączył mi się kiedy nie powinien. Ja chciałem hamować a ABS miał swoją koncepcję przez co o mały figiel zaparkował bym w innym aucie...
Fx Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 ja w swoim jak zrobiłem wyłącznik ABSu to po jego wyłączeniu świeci się tylko ABS i nic poza tym. MY02
peo Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 a to nie jest tak że, jak wykonamy tą operacje z bezpiecznikiem to istnieje jakieś ryzyko w związku z korektorem siły hamowania?
mzy Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Nie istnieje, bo go nie masz Znaczy się ABS pełni jego rolę, a ABS właśnie wyłączyłeś. Jak masz za mocne heble z tyłu, to musisz uważać i brać to pod uwagę. Ewentualnie załadować tam np. słabsze klocki, żeby zachować poprawny balans podczas hamowania.
ts66 Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 a to nie jest tak że, jak wykonamy tą operacje z bezpiecznikiem to istnieje jakieś ryzyko w związku z korektorem siły hamowania? Nie istnieje, bo go nie masz Znaczy się ABS pełni jego rolę, a ABS właśnie wyłączyłeś. Jak masz za mocne heble z tyłu, to musisz uważać i brać to pod uwagę. Ewentualnie załadować tam np. słabsze klocki, żeby zachować poprawny balans podczas hamowania. Już wszystko wiem. W wersjach europejskich po wyciągnięciu bezpiecznika świeci się tylko kontrolka ABS. W wersji US świeci się kontrolka ABS i ta czerwona od hamulców. Teraz porządnie sprawdziłem i o dziwo hamulce są jakby lepsze. Tzn to co napisał mzy nie działa chyba korektor hamowania. Z przodu mam zaciski STi, z tyłu seria WRX i teraz siła hamowania chyba rozkłada się trochę inaczej, może trochę bardziej na tył. Mam wrażenie hamulce są bardziej efektywne. Co prawda nie sprawdzałem na śliskiej nawierzchni, ale taką próbę kiedyś trzeba zrobić, jaka jest granica przyczepności. Tylko trochę mnie denerwuje jeden fakt i nie wiem jak to obejść. W wersji US jest taki fajny bajer czego chyba nie ma wersjach europejskich. A mianowicie jak zwalniam hamulec ręczny automatycznie włączają się światła mijania do jazdy dziennej, nie trzeba przekręcać manetki od świateł, światła włączają się automatycznie, z pominięciem świateł pozycyjnych z tyłu i z przodu co jest rewelacyjnym rozwiązaniem. Światła mijania do jazdy dziennej świecą z mniejszą mocą, tak około 50% normalnej mocy żarówki. Zwiększa się żywotność żarówek i do normalnej jazdy w dobrych warunkach drogowych w zupełności wystarcza. W tej sytuacji światła stop z tyłu są bardziej widoczne gdyż ich świecenie nie jest zakłócane przez światła pozycyjne i te światła stop są o wiele bardziej widoczne przez kierujących jadących z tyłu (sprawadzone), co ma duże znaczenie szczególnie w słoneczne dni. W polskich przepisach ruchu drogowego brakuje takiego zapisu aby w momencie używania świateł do jazdy dziennej przy dobrych warunkach drogowych nie było konieczności używania przednich i tylnych świateł pozycyjnych, gdyż i tak w poprawieniu widoczności nie pomagają. I teraz problem pojawił się tego typu że jak mam wyciągnięty bezpiecznik od ABs-u i świeci również ta czerwona kontrolka od hamulca ręcznego to nie działa ta funkcja świateł do jazdy dziennej po zwolnieniu hamulca ręcznego - tak jakbym miał zaciągnięty hamulec ręczny więc światła się nie uruchamiają. Muszę pomyśleć jak to obejść.
Istreed Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 No nie bardzo bo mam krajówkę kupioną w salonie i świeci mi się i to i to Co do świateł to jakiś czas temu to zmienili że w przypadku ładnej pogody możesz olać pozycyjne... Tak DLR w VW działa :wink:
ts66 Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 No nie bardzo bo mam krajówkę kupioną w salonie i świeci mi się i to i to Taką informację dostałem z serwisu. A może masz krajówkę sprowadzaną z USA a o tym nie wiesz..... :?:
ts66 Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 Co do świateł to jakiś czas temu to zmienili że w przypadku ładnej pogody możesz olać pozycyjne Gdzie zmienili? W kodeksie ruchu drogowego? Policjant zatrzymał i zapytał mnie dlaczego nie działają z tyłu światła mijania. Powiedziałem że w aucie są światła do jazdy dziennej i automatycznie nie działają światła pozycyjne. Mało brakowało żeby wlepił mandat mówiąc że nic go nie to obchodzi i jak następnym razem mnie spotka bez świateł pozycyjnych z tyłu to....., więc ciekawe o czym piszesz, no chyba że niedawno ten przepis wszedł. -- 30 wrz 2010, o 14:53 -- taaa 2.0 XT w MT 177KM z USA No to pewnie były różne wersje, już sam nie wiem. To jest jakaś opcja aby świeciła tylko kontrolka od ABS bez tej czerwonej od hamulców i żeby obeszło się bez przeróbek żeby działały mi te światła do jazdy dziennej? Może jakiś przekaźnik pod maską jest od ABS? Załatwiło by to sprawę. Zamontowałbym sobie odrazy włącznik i wyłącznik ABS wewnątrz auta.
kropkowicz Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 No to pewnie były różne wersje, już sam nie wiem. były różne, ale nie taka
Fx Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 muszę Cię kolego zmartwić, ponieważ mam US spec i kontrolka ręcznego mi się nie świeci po wyłączeniu ABSu... no chyba, że mam EU sprowadzone z USA
Harvester Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 W moim 02 US też się nie świeci, jednak w 03 EU już tak
Istreed Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Co do świateł to jakiś czas temu to zmienili że w przypadku ładnej pogody możesz olać pozycyjne Gdzie zmienili? W kodeksie ruchu drogowego? Policjant zatrzymał i zapytał mnie dlaczego nie działają z tyłu światła mijania. Powiedziałem że w aucie są światła do jazdy dziennej i automatycznie nie działają światła pozycyjne. Mało brakowało żeby wlepił mandat mówiąc że nic go nie to obchodzi i jak następnym razem mnie spotka bez świateł pozycyjnych z tyłu to....., więc ciekawe o czym piszesz, no chyba że niedawno ten przepis wszedł. -- 30 wrz 2010, o 14:53 -- taaa 2.0 XT w MT 177KM z USA No to pewnie były różne wersje, już sam nie wiem. To jest jakaś opcja aby świeciła tylko kontrolka od ABS bez tej czerwonej od hamulców i żeby obeszło się bez przeróbek żeby działały mi te światła do jazdy dziennej? Może jakiś przekaźnik pod maską jest od ABS? Załatwiło by to sprawę. Zamontowałbym sobie odrazy włącznik i wyłącznik ABS wewnątrz auta. W jakiejś gazecie motoryzacyjnej o tym stało, że koniec z bezsensem i że można mieć tylko przód... Ale że ten temat mnie nie interesował bo mam zwykłe H4 w aucie to dokładnie Ci nie odpowiem. Jeno zanotowałem że coś takiego pisali
Fx Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 STIFF, ale zaciągając ręczny kontrolka świeci więc uważasz, że się naprawia jak go zaciągam ? czyli to jest tak jak z blondynką i żarówką kierunkowskazu jak mąż się jej pyta czy działa, a ona mu odpowiada: działa, nie działa, działa, nie działa ...
zygmunt3waza Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 a to dziwne ze po odlaczeniu absu nie zapalaja ci sie swiatla po zwolnieniu recznego. . .
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.