plasma555 Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Witam, pada mi powoli sprzęgło i będę musiał niestety wymienić. Łapie już bardzo wysoko. Jako że mam trochę pogrzebane w silni9ku będzie to musiało być sprzęgło mocne i raczej nowe. Znalazłem na necie takie sprzęgła: - http://allegro.pl/sprzeglo-exedy-oem-su ... 40266.html - http://allegro.pl/exedy-sprzeglo-stage- ... 40263.html to jest ciekawe ! - http://allegro.pl/sprzeglo-exedy-subaru ... 54230.html - http://allegro.pl/sprzeglo-carbonowe-su ... 62183.html ładne ? Czy jak mam WRX 02 to mogę wsadzić od STI ? Jakie może być najlepsze rozwiązanie ? Czy sprzęgło trzeba odrazu wymieniać z dociskiem ?
potok Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Ja wymienialem w moi Wrx 2002 na exedy ale kompletne.działa bardZo dobrze wszystko! -- 28 wrz 2010, o 12:02 -- Ja wymienialem w moi Wrx 2002 na exedy ale kompletne.działa bardZo dobrze wszystko!
qTi Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Seryjna tarcza i N'kowy docisk.. podobno dobry zestaw. Kolega Carfit może więcej powiedzieć na ten temat.
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 potok, ale które EXEDy to różowe ? qTi, gdzie można dostać docisk N'kowy ?
qTi Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 qTi, gdzie można dostać docisk N'kowy ? Dopisałem w poście wyżej
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 qTi, OK Mój kolega założył ten różowy EXEDY z linków w 1 poście i mowi że jest super. Ale w korku to mordęga ... :roll:
Guest ariel Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 plasma555 zależy do jakiej jazdy.... założyłem w zeszłym miesiącu exedy stage one i po mieście tragedia (szarpie i ciężko się rusza). Pierwsze 500km to jeden wielki smród tak się jarało. Co do szybszej jazdy to działa perfekcyjnie, jak się przyzwyczaisz to poczujesz różnicę, tym bardziej że moc i moment masz podniesiony
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 ariel, no wlaśnie szukam takiego uniwersalnego. Auto nie jest weekendowe tylko poruszam się nim na codzień więc chciałbym żeby było mocne ale znośne. Tak jak mówisz mam trochę porobione z autem i teżź nie chciałbym za miesiąc znowu go wymieniać. Exedy ONE Ci przestało się już jarać ? Jak się teraz jeździ ? Lubię też jeździć szybko więc chciałbym żeby spokojnie radziło sobie z przełożeniami
Adam. Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 zaloz sobie seryjne sprzeglo. do czego Ci jest potrzebne mocniejsze ? docisk nkowy tez jest mniej komfortowy niz seryjny.
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 Adam., nie wiem ... czekam na opinię co inni myślą. Nie jestem mechanikiem niestety Chce wsadzić dobre sprzęgło które chwile ze mną pojeździ. Auto ma trochę większą moc i nie chce za chwilę znowu go wymieniać. Czy lepiej wsadzić sprzęło z ori WRX czy STI ? One sa wymienne ? Docisk załawti sprawę?
EVAN Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Ja mam zamiennik oryginału firmy EXEDY. Też mam troche podniesioną moc i też uzywam auta do jazdy codziennej i uważam , że to idealne rozwiązanie. Nie baw się w jakies mocniejsze dociski bo Ci noga po miesiącu takiej jazdy spuchnie
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 EVAN, zamiennik czyli EXEDY ONE ? Czy jakie ? Bo ori do WRXa przypadkiem nie jest firmy Exedy ?
Adam. Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 exedy oem replacement, exedy stage one to tak jak koledzy pisali - smierdzi, pali sie i jest nie komfortowe. moc nie ma zwiazku ze sprzeglem, moment obrotowy jest istotny. ps mam symboliczne 580nm w evo i jezdze na seryjnym sprzegle, ktore ma sie dobrze :-)
mrowa Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 EVAN, zamiennik czyli EXEDY ONE ? Czy jakie ? Bo ori do WRXa przypadkiem nie jest firmy Exedy ? Ja mam organiczne exedy czyli seryjne (takie mi polecił Adam. i jeszcze ktoś) o spisuje się bardzo fajnie. Oprócz tego że z własnej głupoty 2x przypaliłem i trochę zaśmierdziało to jest git. Sądzę że to nie kwestia "słabości" sprzęgła, ale braku umiejętności "łącznika" kierownicy z fotelem czyli moich
niumen Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Mi się akurat lepiej obsługuje stage 1 niż oem, który mam teraz, ale może to przez to, że od nowości czasami jakoś lekko poszarpuje przy zmianie i szybkim ruszaniu.
mrowa Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Mi się akurat lepiej obsługuje stage 1 niż oem, który mam teraz, ale może to przez to, że od nowości czasami jakoś lekko poszarpuje przy zmianie i szybkim ruszaniu. Ja też tak miałem. Przypaliłem i objawy przeszły o podobnym zachowaniu pisał kiedyś gpruszko. Też tak miał i jak przypalił jak ręką odjął, choć dla żywotności sprzęgła to dobre nie jest do końca.
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 Adam., OK! W takim razie pisże do Carfita i może uda się skołować ten docisk. Docisk odpowiedzialny jest tak jak mówi EVAN, od charakterystyki twardości wciskania sprzęgła? Ciężej chodzi ? mrowa a jaki docisk ? Co jeszcze wymieniłeś oprócz samej tarczy sprzęgła ?
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 niumen, i teraz jak Ci chodzi ? Przestało być uciążliwe ? Klei dobrze biegi nie chodzi ciężko ?
niumen Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 plasma555, jeżeli docisk mocniej dociska tarczę, to tak samo Ty musisz użyć więcej siły, żeby pokonać opór docisku. Dalej lekko poszarpuje, ale spróbuję jeszcze wyregulować luz na pedale. Oczywiście nic się nie ślizga - jeśli tutaj masz wątpliwości, wg mnie chodzi normalnie, nie muszę używać nadprzyrodzonych sił do wysprzęglania.
mrowa Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Adam., OK! W takim razie pisże do Carfita i może uda się skołować ten docisk. Docisk odpowiedzialny jest tak jak mówi EVAN, od charakterystyki twardości wciskania sprzęgła? Ciężej chodzi ? mrowa a jaki docisk ? Co jeszcze wymieniłeś oprócz samej tarczy sprzęgła ? Robiłem sprzęgło kpl. do tego doszła jeszcze uszczelka downpipe'u.
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 To w takim razie mrowa, jaki masz docisk ? Orientujecie się jaki jest koszt docisku N-grupowego ? Czy sprzęgło ori STI jest lepsze od WRX czy to nie ma różnicy ?
niumen Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 plasma555, nie wiem w jakie Ty moce celujesz, ale oem w zupełności Ci wystarczy i nie będziesz się musiał męczyć w korkach. Jeszcze nie słyszałem, żeby się komuś sprzęgło w WRXie ślizgało od nadmiaru mocy. Sprzęgło w STi ma 240mm, więc trzeba zmienić koło zamachowe, a te z STi nie zmieści się w obudowie skrzyni 5mt.
EVAN Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 plasma słuchaj jak Ci koledzy doradzają Kupuj oryginał albo zamiennik oryginału i wymieniaj. Będziesz zadowolony.
plasma555 Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 niumen, OK! Kumam EVAN, w żadne moce nie celuje nie chce tylko za chwilę znowu go wymieniać To w taki razie w grę wchodzą tylko: - ori WRX + ori docisk - ori WRX + docisk N-kowy - Exedy ONE. Ze względu na koszta to chyba najlepiej wychodzi oczywiście ori WRX + ori docisk.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.