Jump to content

Wymniana sprzęgła - na co ?


plasma555

Recommended Posts

Witam,

pada mi powoli sprzęgło i będę musiał niestety wymienić. Łapie już bardzo wysoko. Jako że mam trochę pogrzebane w silni9ku będzie to musiało być sprzęgło mocne i raczej nowe.

 

Znalazłem na necie takie sprzęgła:

- http://allegro.pl/sprzeglo-exedy-oem-su ... 40266.html

- http://allegro.pl/exedy-sprzeglo-stage- ... 40263.html to jest ciekawe !

- http://allegro.pl/sprzeglo-exedy-subaru ... 54230.html

- http://allegro.pl/sprzeglo-carbonowe-su ... 62183.html ładne ?

 

 

Czy jak mam WRX 02 to mogę wsadzić od STI ? Jakie może być najlepsze rozwiązanie ? Czy sprzęgło trzeba odrazu wymieniać z dociskiem ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

plasma555 zależy do jakiej jazdy.... założyłem w zeszłym miesiącu exedy stage one i po mieście tragedia (szarpie i ciężko się rusza). Pierwsze 500km to jeden wielki smród tak się jarało. Co do szybszej jazdy to działa perfekcyjnie, jak się przyzwyczaisz to poczujesz różnicę, tym bardziej że moc i moment masz podniesiony :)

Link to comment
Share on other sites

ariel, no wlaśnie szukam takiego uniwersalnego. Auto nie jest weekendowe tylko poruszam się nim na codzień więc chciałbym żeby było mocne ale znośne.

 

Tak jak mówisz mam trochę porobione z autem i teżź nie chciałbym za miesiąc znowu go wymieniać. Exedy ONE Ci przestało się już jarać ? Jak się teraz jeździ ?

 

Lubię też jeździć szybko więc chciałbym żeby spokojnie radziło sobie z przełożeniami :)

Link to comment
Share on other sites

Adam., nie wiem ... czekam na opinię co inni myślą. Nie jestem mechanikiem niestety :)

 

Chce wsadzić dobre sprzęgło które chwile ze mną pojeździ. Auto ma trochę większą moc i nie chce za chwilę znowu go wymieniać.

 

Czy lepiej wsadzić sprzęło z ori WRX czy STI ? One sa wymienne ? Docisk załawti sprawę?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam zamiennik oryginału firmy EXEDY. Też mam troche podniesioną moc i też uzywam auta do jazdy codziennej i uważam , że to idealne rozwiązanie.

Nie baw się w jakies mocniejsze dociski bo Ci noga po miesiącu takiej jazdy spuchnie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

exedy oem replacement, exedy stage one to tak jak koledzy pisali - smierdzi, pali sie i jest nie komfortowe.

 

moc nie ma zwiazku ze sprzeglem, moment obrotowy jest istotny.

 

ps mam symboliczne 580nm w evo i jezdze na seryjnym sprzegle, ktore ma sie dobrze :-)

Link to comment
Share on other sites

EVAN, zamiennik czyli EXEDY ONE ? Czy jakie ? Bo ori do WRXa przypadkiem nie jest firmy Exedy ?

 

Ja mam organiczne exedy czyli seryjne (takie mi polecił Adam. i jeszcze ktoś) o spisuje się bardzo fajnie. Oprócz tego że z własnej głupoty 2x przypaliłem i trochę zaśmierdziało to jest git. Sądzę że to nie kwestia "słabości" sprzęgła, ale braku umiejętności "łącznika" kierownicy z fotelem czyli moich :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mi się akurat lepiej obsługuje stage 1 niż oem, który mam teraz, ale może to przez to, że od nowości czasami jakoś lekko poszarpuje przy zmianie i szybkim ruszaniu.

 

Ja też tak miałem. Przypaliłem i objawy przeszły :lol: o podobnym zachowaniu pisał kiedyś gpruszko. Też tak miał i jak przypalił jak ręką odjął, choć dla żywotności sprzęgła to dobre nie jest do końca.

Link to comment
Share on other sites

Adam., OK! W takim razie pisże do Carfita i może uda się skołować ten docisk. Docisk odpowiedzialny jest tak jak mówi EVAN, od charakterystyki twardości wciskania sprzęgła? Ciężej chodzi ?

 

mrowa a jaki docisk ? Co jeszcze wymieniłeś oprócz samej tarczy sprzęgła ?

Link to comment
Share on other sites

plasma555, jeżeli docisk mocniej dociska tarczę, to tak samo Ty musisz użyć więcej siły, żeby pokonać opór docisku.

 

Dalej lekko poszarpuje, ale spróbuję jeszcze wyregulować luz na pedale. Oczywiście nic się nie ślizga - jeśli tutaj masz wątpliwości, wg mnie chodzi normalnie, nie muszę używać nadprzyrodzonych sił do wysprzęglania.

Link to comment
Share on other sites

Adam., OK! W takim razie pisże do Carfita i może uda się skołować ten docisk. Docisk odpowiedzialny jest tak jak mówi EVAN, od charakterystyki twardości wciskania sprzęgła? Ciężej chodzi ?

 

mrowa a jaki docisk ? Co jeszcze wymieniłeś oprócz samej tarczy sprzęgła ?

 

Robiłem sprzęgło kpl. do tego doszła jeszcze uszczelka downpipe'u.

Link to comment
Share on other sites

plasma555, nie wiem w jakie Ty moce celujesz, ale oem w zupełności Ci wystarczy i nie będziesz się musiał męczyć w korkach. Jeszcze nie słyszałem, żeby się komuś sprzęgło w WRXie ślizgało od nadmiaru mocy. :mrgreen:

Sprzęgło w STi ma 240mm, więc trzeba zmienić koło zamachowe, a te z STi nie zmieści się w obudowie skrzyni 5mt.

Link to comment
Share on other sites

niumen, OK! Kumam :)

 

EVAN, w żadne moce nie celuje :) nie chce tylko za chwilę znowu go wymieniać :)

 

To w taki razie w grę wchodzą tylko:

- ori WRX + ori docisk

- ori WRX + docisk N-kowy

- Exedy ONE.

 

Ze względu na koszta to chyba najlepiej wychodzi oczywiście ori WRX + ori docisk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...