paszczak Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Mam taki problem... Parę godzin temu odebrałem nowiutkiego Outbacka 2.0D z salonu, trochę (jakieś 100km) nim pojeździłem po okolicy, oczywiście bez szaleństw. Pierwsze wrażenie bardzo dobre, auto bardzo dobrze wyciszone, zachowanie na krętej drodze - poezja Jedna tylko rzecz daje mi do myślenia: silnik jak wspomniałem pracuje cicho, ale przy wciśnięciu sprzęgła na przykład przy 2500-3000 obrotów żeby zmienić bieg na wyższy, słychać wyraźne, głośne grzechotanie. Wiążę to z kołem dwumasowym, bo wiem, że czasami je słychać, ale się nie upieram przy tej diagnozie, bo jestem w tym zielony kompletnie. Natomiast nie spodziewałem się, że będzie to słychać aż tak wyraźnie w nowiutkim aucie (dźwięk głośniejszy od pracującego silnika, albo przynajmniej tak samo głośny). Przy dłuższym przytrzymaniu wciśniętego sprzęgła, grzechotanie samoistnie ustępuje, trwa ok 1-2 sek. Z relacji innych użytkowników tego modelu wynika, że nie obserwowali czegoś takiego. Czy to jest normalne, czy minie w miarę eksploatacji, czy też tak ma być, a może to jakaś wada fabryczna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
junasz Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Z opisu sądząc - dźwięk koła dwumasowego to raczej nie jest. Zakładem, że sprzęgło wciskasz wystarczająco głęboko i nie jest to grzechot synchronizatora przy zmianie biegu na "ciągnącym" sprzęgle. Jeżeli tak (znaczy - jeżeli nie grasz na synchronizatorach ), to rzecz wymaga sprawdzenia, bo normalne to nie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...