Jump to content

skrzynia 5MT rodzaje ,mity ,fakty


buras

Recommended Posts

pewien niedobry forumowicz :) zabił mi dzisiaj ćwieka twierdząc ,że krótka skrzynia 5mt od sti ,jaką ostatnio nabyłem do gt99 nie wytrzyma 300 kucyków ,jakie planuje w swoim rumaku.wiem że wszyscy polecają 6 mt ,jako niezniszczalne ,ale nie każdego stać na taką przyjemność.krążą różne opinie na ten temat wytrzymałosci 5mt sti ,jak i rodzajów w różnych rocznikach .jaką moc i moment obrotowy potrafi znieść taka skrzynia i czym sie różnią posczególne rodzaje? dzięki za info

Link to comment
Share on other sites

z autopsji powiem to samo co napisalem na PW - jak chcesz tym autem upalac to pednie predzej niz pozniej... do jazdy po bulki zapewne starczy na dlugo...

ui mnie skrzynia wytrzymala 6k km gdzie ostatnie jej 70 km to byla Ulez z ktorej juz nie wrocila... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

wytrzymac wytrzyma pytanie tylko jak dlugo.Problem tej skrzyni to obudowa , i nawet wklad na prostych zebrach tu nic nie pomaga ze wzgledu wlasnie na obudowe.Jak chesz upalac to zmieniaj czym predzej na 6MT

Link to comment
Share on other sites

wiem ,ze takie opinie są często powtarzane na forum ,co mnie bardzo smuci :| rozmawiałem kiedyś z Marasem i powiedział mi żę w różnych rocznikach 5Mt sti inną wytrzymałość ,jedne miały mocne "tryby" ,ale z tendencją do zapiekania inne się znowu potrafiły się ukręcać .chodzi o to czy ktoś wie z jakich roczników ,lub o jakich numerach były jedne i drugie.jezeli chodzi o 6mt to polecacie z dccd czy bez

Link to comment
Share on other sites

wiem ,ze takie opinie są często powtarzane na forum ,co mnie bardzo smuci rozmawiałem kiedyś z Marasem i powiedział mi żę w różnych rocznikach 5Mt sti inną wytrzymałość ,jedne miały mocne "tryby" ,ale z tendencją do zapiekania inne się znowu potrafiły się ukręcać .chodzi o to czy ktoś wie z jakich roczników ,lub o jakich numerach były jedne i drugie.jezeli chodzi o 6mt to polecacie z dccd czy bez

 

przeciez ci napisalem ze to nie chodzi o tryby tylko o obudowę.5MT rozpoławiasz w wzdłuż a 6MT w poprzek i przez to ze to jeden odlany element ma inna sztywność.5MT sie rozłazi od naprzezen tak ci to mogę zobrazować i nawet kłowy wkład ci nie pomoże jak słaba obudowa.

Link to comment
Share on other sites

Porownaj sobie te dwie skrzynie.

 

http://www.gotitrex.com.au/home/Blog/6- ... rsion.html

 

tak jak ci pisze problem skrzyni wystepowal nawet wautach Gr.N ( GC8 ) z klowa skrzynia , a wszystkiemu winna wlasnie obudowa.

Link to comment
Share on other sites

A czy to nie jest tak, że długie skrzynie (np GT) mają inne siły rozpychające niż te krótsze i stąd jak GT jedzie na tor to po pierwszym upalaniu pada skrzynia? Ja swoją RA upalałem dość długo na Kielcach, na Tychach na treningach i jak do tej pory nie było problemów ze skrzynią.

 

Jeżeli chodzi o wkłady to znałem w UK różne GC8 nawet z mocą po 660koni w których obudowa wytrzymywały upalanie. Fakt, że tam samochody są upalane na szybkich torach a u nas są to pojeżdzawki gdzie chodzi 1, 2, 3... nawroty itd.

Link to comment
Share on other sites

pewien niedobry forumowicz :) zabił mi dzisiaj ćwieka twierdząc ,że krótka skrzynia 5mt od sti ,jaką ostatnio nabyłem do gt99 nie wytrzyma 300 kucyków ,jakie planuje w swoim rumaku.wiem że wszyscy polecają 6 mt ,jako niezniszczalne ,ale nie każdego stać na taką przyjemność.krążą różne opinie na ten temat wytrzymałosci 5mt sti ,jak i rodzajów w różnych rocznikach .jaką moc i moment obrotowy potrafi znieść taka skrzynia i czym sie różnią posczególne rodzaje? dzięki za info

 

 

zamęczyłem w pojeżdżafffkowozie 3 skrzynie 5MT, i nawet mając leżącą 6MT jej nie zamontowałem, dla mnie dodatkowe 30kg w lekkim autku wali profanacją.... :)

 

moim zdaniem, 5MT ze swoją słabą obudową ma sznase wytrzymac duże momenty i moce, jak jest sprawna i świeża, tzn, jak ją ktos przeglądnął, powymieniał zdechłe łozyska, synchronizatory, zalał dobrej oliwy itd.

 

jak włożysz skrzynię z ,,cywilnym " przebiegiem 160 czy 200k km, to niech będzie ona z najlepszego Type R czy RA, jest już na ukończeniu, i po kilku upalaniach MUSI oddać ducha....

 

dlatego uważam, że ogólna opinia o lipnych 5MT jest jak podobne stwierdzenie: Subaru nie hamuje....

czterotłoczki są do dupy, Brembo albo jakieś kawiory za ciężkie tysiące to na pewno hamują.....to lekki przerost formy nad treścią....

gówno prawda, jak ori hamulec jest sprawny, jak jego WSZYSTKIE 4 tłoczki lekko chodzą, mamy dobre tarcze hamulcowe i klocki - Subaru hamuje....

a jak jeden tłoczek stoi, to czterotłoczkowy zacisk jest już dwutłoczkowym i to do tego niesprawnym....bo bierze z jednej strony......

dlatego zamiast rozbuchanych wyścigów zbrojeń powinno się zacząć od gruntownej inspekcji tego, co się ma.... :)

 

oczywiście, są przypadki, że każdego hamulca zabraknie - 24 h w le mans czy 30km zjazd serpentynami w Alpach.... :twisted: , czy łupania 5 godzin bez przerwy na Torze Poznań.....ale dla ,,normalnego" upalacza powinny - jak są sprawne i odpowiednio użytkowane - wystarczyć 5MT i seryjne hamowniki, i moc 300HP, bo najpierw trzeba się nauczyć opanowac to co się ma....w Toruniu używam hamulców DO ZATRZYMANIA auta... :lol:

 

i po co komuś 500 HP i 800 niutków, jak wykorzystuje je w 30%...? :lol:

 

pochwalić się wykresem...? :oops: :shock:

 

oczywiście każdy wie najlepiej, czego potrzebuje, na co go stać, i nie chciałbym uogólniać.....

 

wyprzedzając burzę sprzeciwów dodam - opisane sytuacje nie dotyczą wszystkich, oczywiście są na Forum osobniki, które powinny mieć co najmniej 500mm hamulce, 800HP i 1200NM, ale dla nas, normalnych zjadaczy benzyny, na ogół wystarczy delikatny tuning....te skromne 300-400 koników :) , żeby zapokoić skromne aspiracje i potrzeby dopompowania sobie adrenaliny.... :D

Link to comment
Share on other sites

:) Elek dobrze prawisz, taka prawda. GC8 odelzone do minimum powinno polatać z normalnymi heblami i napedami.A co do rodzaju to są różnice miedzy 5mt, były różne przełożenia a więc i zębatki.Sprawdałem nie raz.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
:) Elek dobrze prawisz, taka prawda. GC8 odelzone do minimum powinno polatać z normalnymi heblami i napedami.A co do rodzaju to są różnice miedzy 5mt, były różne przełożenia a więc i zębatki.Sprawdałem nie raz.

 

Taka prawda, Marku, jak wyprujesz z GTka ze 100kg, to nabiera żwawości jakby mu z 50-100KM przybyło.... :) , mniejsza masę łatwiej napędzić, ale i łatwiej zahamować... :D

 

Teraz odciążam STI MY05, na razie wyfruneły dwie belki podzderzakowe, to już ze 30kg, na drugi strzał idą tylne drzwi, airbagi, martwi mnie trochę masa ABSu :twisted::lol: , ale musi zostać ze względu na DCCD, przynajmniej do momentu przybycia neetronicsa :) , a na końcu idą won bitumy, będzie tego też na pewno ze 30kg...i seryjne krzesła....myślę, że uda mi się wywalić conajmniej 100kg, to nawet po wspawaniu klatki będzie jeszcze lżejszy o conajmniej 50-60kg, wtedy wylatują złote brembulce i zakładam czterotłoczki :lol:

Link to comment
Share on other sites

martwi mnie trochę masa ABSu :twisted::lol: , ale musi zostać ze względu na DCCD

 

O ile mnie pamięć nie zawodzi - gdzieś, kiedyś pisał Edwin, że DCCD da radę i bez ABS. Także i tego chwasta można spokojnie usunąć ;-)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

:) Elek dobrze prawisz, taka prawda. GC8 odelzone do minimum powinno polatać z normalnymi heblami i napedami.A co do rodzaju to są różnice miedzy 5mt, były różne przełożenia a więc i zębatki.Sprawdałem nie raz.

 

Taka prawda, Marku, jak wyprujesz z GTka ze 100kg, to nabiera żwawości jakby mu z 50-100KM przybyło.... :) , mniejsza masę łatwiej napędzić, ale i łatwiej zahamować... :D

 

Teraz odciążam STI MY05, na razie wyfruneły dwie belki podzderzakowe, to już ze 30kg, na drugi strzał idą tylne drzwi, airbagi, martwi mnie trochę masa ABSu :twisted::lol: , ale musi zostać ze względu na DCCD, przynajmniej do momentu przybycia neetronicsa :) , a na końcu idą won bitumy, będzie tego też na pewno ze 30kg...i seryjne krzesła....myślę, że uda mi się wywalić conajmniej 100kg, to nawet po wspawaniu klatki będzie jeszcze lżejszy o conajmniej 50-60kg, wtedy wylatują złote brembulce i zakładam czterotłoczki :lol:

Czemu chcesz wywalić brembo? Cztero-tłoczkowe zaciski z wrx (o tym piszesz?) ważą tone jeden :roll:

Link to comment
Share on other sites

jak wyprujesz z GTka ze 100kg, to nabiera żwawości jakby mu z 50-100KM przybyło.... :) , mniejsza masę łatwiej napędzić, ale i łatwiej zahamować... :D

jak wywalic z GTeka 100kg? skoro wnetrze jest lekkie, wywalic mozna i trzeba: poduszki klime abs, zalozyc fele 15tki ale co dalej? jak pamietam przednie seryjne kubly nie sa ciezkie

Link to comment
Share on other sites

wylatują złote brembulce i zakładam czterotłoczki

gdzieś tu na forum wyczytałem, że złote brembulce są aluminiowe, i w porównaniu do żeliwnych zacisków 4-tłoczkowych brembo są sporo lżejsze...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...