Jump to content

Jak to jest z oponami?


franasz

Recommended Posts

Mam pewien problem. W Legacy, które kupiłem poprzedni właściciel rozwalił jedną oponę i w jej miejsce kupił taki sam typ ale nową (było to jakieś 5000km temu). Pozostałe opony bieżnik mają w porządku ale jednak ślady zużycia są widoczne

Z tego co udało mi się wyczytać na formum chyba nie była to dobra decyzja - i tu moje pytanie: czy jednak zmienić wszystkie opony czy też można tak jeździć? Może wystarczy dać dwie takie same na jednej osi?

Prośba o poradę.

Link to comment
Share on other sites

czy jednak zmienić wszystkie opony czy też można tak jeździć? Może wystarczy dać dwie takie same na jednej osi?

Prośba o poradę.

 

Ja sie nie znam bo w koncu poki co nie mam SI ;) Ale ze nikt nie chce pomoc to moze ja sie wypowiem, z tego co juz zdazylem sie zorienwowac to opony powinny miec ten sam rozmiar itp na wszystkich osiach. Wlasnie w czterolapach ze wzgledu na dyfry ... Ktos kiedys uczolal by nie jezdzic na dojazdowkach itp.

 

Dlatego wartalo by zmienic oponki a potem co druga wymiane oleju zamieniac opony osiami czyli tyl na przod, przod na tyl.

Link to comment
Share on other sites

Opony o roznej srednicy szkodza viskozie, nie wiem jak masz w Legacy, ale przykladowo w WRX nie ma viskozy w przednim dyfrze i tam powinno sie zakladac mieszane opony.

 

Przedni dyfer też jest otwarty w Legacy, ale nie rozumiem co znaczy - " i tam powinno sie zakladac mieszane opony" bo w świetle przepisów opony na jednej osi muszą być tego samego rodzaju (ale nie precyzują, czy z taką samą ilością bieżnika) :) Zresztą to bez sensu tak gadać, co by trzeba tym autem robić by po 5 tys km jedna opona różniąca się tylko wysokością bieżnika miała wpływ na całość. To już ciśnienie powietrza daje większe róznice w obwodzie.

Link to comment
Share on other sites

Tak, żeby już być całkiem dokładnym. Zamieniać opony należy prawa przednia z prawą tylną, na odwrót, czy to nie ma znaczenia ? Czemu mówi się, że co dwie wymiany oleju a nie co jakąś konkretną liczbę kilometrów ?

Link to comment
Share on other sites

Tak, żeby już być całkiem dokładnym. Zamieniać opony należy prawa przednia z prawą tylną, na odwrót, czy to nie ma znaczenia ? Czemu mówi się, że co dwie wymiany oleju a nie co jakąś konkretną liczbę kilometrów ?

 

A czy co dwie wymiany oleju to nie jest co 20/30 tys km zależnie od auta? I nie jestem jeszcze pewien czy się je po przekątnej zmieniało, czy tylko przód tył jak w ośkach. Muszę instrukcję przeglądnąć :)

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie najwazniejsze jest aby na jednej osi byly te same opony i o tym samym zuzyciu bierznika, nie chcialbym jezdzic autkiem ktore ma na jednym kole nowke opone, a na drugim oponke z 10tys km przebiegiem...i mysle ze dotyczy to kazdego auta oska/4x4.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego wartalo by zmienic oponki a potem co druga wymiane oleju zamieniac opony osiami czyli tyl na przod, przod na tyl.

 

To jakas bzdura jest... co druga wymiane czyli co 30 kkm? Ktora opona tyle wytrzyma :roll: - powinno sie zmieniac osiami przynajmniej co 15 kkm - a jak sie da to czesciej...

Link to comment
Share on other sites

A czy co dwie wymiany oleju to nie jest co 20/30 tys km zależnie od auta?
W przypadku Imprez to zależy od właściciela. :wink:

 

 

OGS Ty w swoim "zaszybkim" WRXe to powinieneś codziennie rano: śniadanie, klucz lewarek... Ćwiczenia całkiem niezłe, a jak jeszcze trochę na siłownię pochodzisz to lewarek przestanie być Ci potrzebny :D

 

To prawda, że 30.000 km to opony w WRXe nie wytrzymają, nawet mojej matce...

Link to comment
Share on other sites

OGS Ty w swoim "zaszybkim" WRXe to powinieneś codziennie rano: śniadanie, klucz lewarek... Ćwiczenia całkiem niezłe, a jak jeszcze trochę na siłownię pochodzisz to lewarek przestanie być Ci potrzebny :D

 

To prawda, że 30.000 km to opony w WRXe nie wytrzymają, nawet mojej matce...

 

i "za wscieklym" :twisted:

 

moze te Bridgestony poprostu sa takie slabe? Slyszalem taka opinie, ze sa to jedne z najszybciej zuzywajacych sie opon...

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zalezy od stylu jazdy. Moj kolega z pracy tez ma WRX'a, jego opony po 70 tysiacach km wygladaja lepiej niz moje po 40 tysiacach (kiedy je wyrzucilem), tylko ze on ma srednie spalanie 9l/100km (moje jest 14l/100km).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...