Jump to content

Serwisowanie Legacy SE 2005 2.5i kombi

axlkazik

Recommended Posts

Witam , niedawno wszedłem w posiadanie upragnionego Subaru Legacy SE 2.5i kombi.

Zawsze chciałem mieć takie auto lecz nie było mnie stac aż do tej chwili:)

Na stałe mieszkam w UK(Walia) i 2 razy do roku jestem w polsce(Gdańsk) i wtedy staram sie serwisować auta, ze względu na kosmiczne stawki za robocizna w UK. Za pasek rozrząu z napinaczem,resztą pasków i robocizną chcą tu w autoryzowanym serwisie £1200 :roll:

Z góry zaznaczam że o zakupie tego auta zaważyła jego cena :shock: .

Auto ma kosmiczny przebieg jak na jego wiek bo aż 137000mil(okolo 220000km) :!: :cry:

Do 108000 było serwisowane w autoryzowanym serwisie Subaru, gdzie też zostało wymienione sprzęgło.

Po wstępnym sprawdzeniu auta(nie jestem mechanikiem :cry: ) musze powiedzieć że wszystko wygląda i działa ok.

Mam kilka pytań odnośnie serwisowania nowego nabytku:

1. Pasek rozrządu jest juz jakies 17000mil po terminie wymiany :oops:

Czy mogę wymienić sam pasek, a pod koniec roku napinacz i resztę pasków w Gdańsku?

2. Przy niskim poziomie oleju zapaliła się kontrolka od silnika i tępomatu która po dolaniu oleju zgasła(czy to normalne :? )

Mam też skaner błędów, ale nie mogę znaleść wtyczki w aucie, czy wie ktoś gdzie ona się znajduje w wersji UK(kierownica z prawej)?

3. Mam zamiar wymienić olej i filtry(oleju i powietrza).

Czy do tego silnika mogę lać olej Shell Helix Ultra 5W-40(kupiłem więcej w dobrej cenie) czy tylko 5W-30?

4. Dwie opony są uszkodzone i myszę je wymienić. Czytałem że w autach AWD trzeba wymieniać 4 na raz.

Pozostałe 2 są w bdb stanie, czy mogę kupic 2 innego producenta o tych samych parametrach?

5.Chcę dać auto to sprawdzenia w serwisie Subaru, czy powinienem żadać sprwdzenia jakiejś konkretnej części?

Za wszystkie odpowiedzi(rady) z góry DZIĘKUJĘ!!! , szukałem już na forum ale jestem tu nowy i jeszcze nie ogarniam...

Pozdrawiam wszystkich Subarowiczów!!!