Jump to content

Diody Led pomocy


mistrzmarchewy

Recommended Posts

Nie znam się zbytnio na elektryce i z tąd mój wątek ! Chciałbym wstawić diody led pod przednie światełka w outbacku ! Gdzie je najlepiej podłączyć macie jakieś schematy i jak przeprowadzić kabel do wł/wył tych oto diód do kabiny ? subarynka z 2006 r z góry dzięki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

przede wszystkim czy to będzie miało homologację? Nie będzie - więc poza tym że będzie wyglądało jak będzie wyglądało (kwestia gustu) to pierwsza kumata kontrola się przyczepi. Znam takie przypadki - mój pracownik miał super diody w Borze i przypłacił a ostatnio widziałem nawet jak niebiescy oglądali lampy w nowym A4 :)

Link to comment
Share on other sites

przede wszystkim czy to będzie miało homologację? Nie będzie - więc poza tym że będzie wyglądało jak będzie wyglądało (kwestia gustu) to pierwsza kumata kontrola się przyczepi. Znam takie przypadki - mój pracownik miał super diody w Borze i przypłacił a ostatnio widziałem nawet jak niebiescy oglądali lampy w nowym A4 :)

Same światełka diodowe zazwyczaj mają już homologację /tak je reklamują, sprzedają i nie kłamią :) / , ważny jest sposób ich zamontowania /odległości / oraz prawidłowego podłączenia do istniejącego oświetlenia. Oczywiście jak to bywa w naszym kraju jest wiele sprzeczności w prawie.

Tutaj znajdziecie większość odpowiedzi jak podłączyć i czy można korzystać bez narażania na mandaty : http://strona_narusza_regulamin/?page=dzienne. Oczywiście jest to info ogólne, i nie ma odpowiedzi jak to zrobić w elektryce OBK'a i chyba dobrze :P

 

EDIT: mały update :

Od dnia 20 czerwca 2009 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2009-05-04 nie są już wymagane tylne światła pozycyjne, gdy włączone są światła do jazdy dziennej. Co znacznie ulatwia montaż zestawów LED.

Link to comment
Share on other sites

Tak wszystko cacy ale ja chciałbym podłaczyć takie światełka pod przełącznik od halogenów czyli swiatła mijania są włączone natomiast led nie. Włanczam halogen włanczają się również led do tego chyba nie mogą się przyczepić (przypomina że halogeny to nie światła przeciw mgielne ) czyli jak podłoncze diody pod halogeny to halogeny nie mogą stracić na mocy ???

Link to comment
Share on other sites

Tak wszystko cacy ale ja chciałbym podłaczyć takie światełka pod przełącznik od halogenów czyli swiatła mijania są włączone natomiast led nie. Włanczam halogen włanczają się również led do tego chyba nie mogą się przyczepić (przypomina że halogeny to nie światła przeciw mgielne ) czyli jak podłoncze diody pod halogeny to halogeny nie mogą stracić na mocy ???

halogeny to nie przeciwmgielne :?:

nie bardzo kumam sens takiego działania, halogeny same przecież się nie świecą tylko z mijania i do tego jeszcze LED ?

Link to comment
Share on other sites

ostatnio szalenie modne staly sie te diody a'la lampy z nowych audi. cos jak ringi z bwm pare lat temu...

BTW gdzieś już na Forum widziałem takie tuningowe lampy do Subaru z ringami jak w BMW /ale chyba nie osiągalne w PL /, do Imprez jest więcej takich gadgetów, można dokupić sobie całe inne lampy : http://www.agauto.sk/pl/subaru-376.html?znacka=&isvyhl=1&model=&sortiment=376&keywords=&page=3

nie wnikam w kwestie gustu, upodobań czy homologacji :lol:

Link to comment
Share on other sites

Panowie ale sie troche zagalopowaliscie na skroty. Dolozenie jakichkolwiek diod do lampy powoduje ze lampa traci homologacje. Dioda moze miec homologacje, ale to nic nie zmienia, poniwaz ingerujesz w uklad optyczny reflektora. Wszelkiego rodzaju blyskotki do jazdy dziennej - robione samodzielnie lub jako paski diodowe /najczesciej spotykane z allegro/ to proszenie sie o klopoty. Zadna z tych rzeczy nie ma homologacji do swiecenia po drodze.

 

Chcesz zalozyc swiatla do jazdy dziennej - kup swiatla z homologacja od E1-E20 - PHILIPS< HELLA

 

MOja rada - albo kupujesz firmowy zestaw i masz spokoj, albo rzezbisz i czekasz na klopoty - utrata dowodu, koniecznosc wymiany lamp/demontazu itp.

Link to comment
Share on other sites

Tak wszystko cacy ale ja chciałbym podłaczyć takie światełka pod przełącznik od halogenów czyli swiatła mijania są włączone natomiast led nie. Włanczam halogen włanczają się również led do tego chyba nie mogą się przyczepić (przypomina że halogeny to nie światła przeciw mgielne ) czyli jak podłoncze diody pod halogeny to halogeny nie mogą stracić na mocy ???

 

poczytaj przepisy, to tylko kilka paragrafow ..

Jak juz chcesz koniecznie dzienne, to kup jedynie te co maja homologacje + znaczek "RL", inaczej DR moze poleciec. Najlepiej jest kupic swiatla DRL od razu z automatem (od ok 160zl), wtedy masz mniej roboty oraz sa zgodne z przepisami, polega to na tym, ze musisz podpiac sie z trzema napieciami: +12V po stacyjce, "-", oraz +12V po wlaczeniu swiatel. Wszytskie to mozna latwo znalesc w aucie i szybko sie wpiac. Tak podlaczone swiatla beda zapalac sie po przekreceniu kluczyka (zgodnie z przepisami) oraz gasnac gdy zapali sie swiatla mijania/postojowki (tez zgodnie z przepisami).

 

BTW. Jest tez taki dziwny zapis ze powierzchnia lamp nie moze byc mniejsza nic bodajze 40cm2 oraz jest ograniczona ilosc ktore moze emitowac takie swiatlo 9ale to bez stresu LEDy sa dalekie od tej granicy :mrgreen: ).

 

BTW2. Nawet jak to wszytsko zmontujesz to i tak mozesz liczyc na czeste kontrole policji .

 

BTW3. IMHO do OBK przy duzych swiatlach przeciwmgielnych takie swiatla nie beda pasowac :roll:

 

-- 28 wrz 2010, o 20:15 --

 

ostatnio szalenie modne staly sie te diody a'la lampy z nowych audi. cos jak ringi z bwm pare lat temu...

 

szczegolnie dostojnie prezentuja sie one w wypłowiałych autach pokroju Golf 2 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Co wy gadacie???

Jakie kontrole? BEZEDEURA!!!

 

obecne swiatła do jazdy dziennej czy to LED czy normalne zarówkowe musza miec homologacje.

Jezeli maja jest OK

 

MISTRZMARCHEWY...

Słuchaj ja ostanio zakłdałem do swojego auta takie swiatła do jazdy dziennej LED

 

Ile masz kabli wychoddzacych z lampy?

Jezeli jak ja 3 wiec jest tak

W zaleznosci od producenta (ale chyba juz unormowane)

Czerwony podłaczasz pod plus po stacyjce

Czarny pod mase

Zółty pod PLUSOWY zasilajacy reflektor mijania

 

Wg przepisów swiatła do jazdy dziennej musza sie właczac niezaleznie i palic tylko one

i mam tak:

Przekracam stacyje-uruchamiam auto zapalaja sie TYLKO swiatła samoczynnie do jazdy dziennej LEDY (maja wbuowany automat wylaczajacy)

gdy zapale swiatło pozycyjne swiatła do jazdy dziennej wyłączaja sie.

Link to comment
Share on other sites

Co wy gadacie???

Jakie kontrole? BEZEDEURA!!!

 

obecne swiatła do jazdy dziennej czy to LED czy normalne zarówkowe musza miec homologacje.

Jezeli maja jest OK

 

Bzdury piszesz. Po Twojemu "BEZEDUERY" (po jakiemu to? :) ).

Link to comment
Share on other sites

To nie jest tak, że jak zamontujesz do auta coś ma samoistną homologację to automatycznie nie powoduje, że auto nie traci swojej homologacji. Homologacja - czyli pozwolenie na użytkowanie auta (lub innego urządzenia podlegającego homologacji) w parametrach / właściwościach technicznych przedłożonych instytucji homologacyjnej - dotyczy auta właśnie o tych parametrach.

 

Innymi słowy jeśli (znacząco?) zmienisz te parametry - a uważam, że dodanie lamp diodowych nawet homologowanych je zmienia - to auto automatycznie traci homologację i na tej podstawie np. policja może odebrać dowód rejestracyjny i skierować auto na badanie techniczne, itd.

 

To oczywiście teoria bo policja woli łapać kierowców przekraczających prędkość (bo to najmniej ją męczy :) ) ale nastąpią takie czasy jak w sąsiednich Niemczech gdzie nawet drobniejsze zmiany w aucie skutkują / mogą skutkować odebraniem dowodu rejestracyjnego.

 

"BEZEDEURA" - tego nie znałem :)

Link to comment
Share on other sites

Auto homologowane jest z określonym oświetleniem, nawet wymiana żarówki, na taką która ma homologację np: jakiś niebieski LED W5W włożona do postojówek powoduje, iż homologację na lampę się traci. Gdyż auto uzyskało homologację z innym typem żarówki, czyli wykonanym w innej technologii oraz o innej barwie światła. Oczywiście prawo prawem więc tej żarówki mało kto się czepia, no i szkodliwość czynu chyba mała :P . Ja jak zrozumiałem mistrzamarchewy, to chciał zasadzić Ledy do halogenów i wykorzystywać je jak dzienne, a to na bank nie ma homologacji. Natomiast dołożenie dodatkowych linijek diodowych chyba nie skutkuje utratą homologacji, gdyż są określone parametry jakie to musi być oświetlenie oraz w jaki sposób musi być założone. Nikt by chyba tego nie opisywał gdyby takie auta nie mogły być dopuszczone do ruchu.

Link to comment
Share on other sites

Auto homologowane jest z określonym oświetleniem, nawet wymiana żarówki, na taką która ma homologację np: jakiś niebieski LED W5W włożona do postojówek powoduje, iż homologację na lampę się traci. Gdyż auto uzyskało homologację z innym typem żarówki, czyli wykonanym w innej technologii oraz o innej barwie światła. Oczywiście prawo prawem więc tej żarówki mało kto się czepia, no i szkodliwość czynu chyba mała :P . Ja jak zrozumiałem mistrzamarchewy, to chciał zasadzić Ledy do halogenów i wykorzystywać je jak dzienne, a to na bank nie ma homologacji. Natomiast dołożenie dodatkowych linijek diodowych chyba nie skutkuje utratą homologacji, gdyż są określone parametry jakie to musi być oświetlenie oraz w jaki sposób musi być założone. Nikt by chyba tego nie opisywał gdyby takie auta nie mogły być dopuszczone do ruchu.

 

 

Po pierwsze Mozesz załozyc nawet postojówke LED do reflektora ale musi miec barwe BIAŁA i musza byc homologowane a takie Zarówki diodowe jzu sie pojawiaja. :)

co do świateł dziennych:

ja własnie takie oświetelenie do Jazdy dziennej mam załozone.

Lampy do jazdy dziennej mają określone parametry, mają okreslone miejsce montazu w jakich odległosciach.

Wszytko jest napisane.

Ja takie lampy LED mam załozone na zderzaku czyli wg przepisów 60cm odległosci miedzy sobą ,max 40cm odległosci od zewnetrznego skrajnego punktu zderzaka i min 25cm od ziemi

Moje Lampy są chomologowane maja wszytkie oznaczenia.

 

Pozdrawiam

I prosze was niepitolcie (zapszeproszeniem) :) mi tu ze niemozna takich lamp zakładac.

 

-- 5 paź 2010, o 07:22 --

 

Ps w NOWYM SUBARU FORESTER JUZ MOZNA DOKŁĄDAC SWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ- sa oferowane w katalogu akcesorii. 1500zł

Wygląda bardzo fajnie , nasz klient juz montował.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze Mozesz załozyc nawet postojówke LED do reflektora ale musi miec barwe BIAŁA i musza byc homologowane a takie Zarówki diodowe jzu sie pojawiaja. :)

Nie prawda, barwa światła nie jest jedymym parametrem z jakim homologowany jest reflektor.

Dodatkowo - żródło światła /skupienie i rozproszenie / gdyż ulega zmianie ogniskowa reflektora, moc żarówki oraz masę innych parametrów które wyznaczają rozporządzenia ministerstwa infrastruktury z zakresu homologacji. Oczywistą oczywistością :P jest fakt, iż Homologacji poddawana jest cała lampa, łącznie z określonym źródłem światła i basta!

I prosze was niepitolcie (zapszeproszeniem) :) mi tu ze niemozna takich lamp zakładac.

Napisałem :

nie skutkuje utratą homologacji,
i zgadzam się z tym, że dodatkowe homologowane światła LED można montować.

 

Polecam artykuł "Specjaliści o światłach ", znajdziesz tam źródła dotyczące przepisów o homologacji :

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?id=126&modul=numery&page=czytaj

Link to comment
Share on other sites

Co wy gadacie???

Jakie kontrole? BEZEDEURA!!!

 

Kontrole w kwestii weryfikacji poprawnego zainstalowania swiatel oraz zgodnosci z homologacja. Poprostu dla Policji jeszcze poki co takie auto wyglada podejrzanie i dopoki sie to nie zrobi popularne kontrole moga sie zdarzac. No forach wiele osob pisalo, ze mialo juz po kilka kontroli od czasu montazu, zazwyczaj zatrzymywali ich z czystej ciekawosci i konczylo sie na mielj rozmowie. Oczywiscie jezeli wyszlo by, ze swiatla sa nieprawidlowo zamontowane, kombinowane z reflekotrami lub bez homo juz tak milo by pewnie nie bylo.

Link to comment
Share on other sites

Ale wiesz co SanAndreas - Ty jednak masz rację. Przypomina mi się dyskusja sprzed wielu lat dotycząca trzeciego światła stopu. Akurat w tym czasie byłem rok / dwa po odebraniu prawa jazdy i jeżdżąc Skodą 105L takowe światło jako super nowość sobie zamontowałem. Ile to było dyskusji w prasie i raczkującej po przełomie 1989 roku telewizji o takim niestandardowym rozwiązaniu, ile głosów za i przeciw, że to poprawia bądź zagraża bezpieczeństwu. I jak to się skończyło? - teraz światło stopu jest standardem i wymogiem prawnym dodatkowo.

 

Tak samo będzie ze światłami LED do jazdy dziennej - inna sprawa, że montowanie ich do aut, które nigdy ich nie miały trąci złym gustem (delikatnie mówiąc :) ). Dodatkowo nie jestem przekonany, czy to faktycznie wpływa na podniesienie poziomu bezpieczeństwa, czy też tylko na subiektywną estetykę, koszty użytkowania auta, niezawodność rozwiązania, itd.

 

P.S.

Tak na marginesie to argumenty przeciw montowaniu trzeciego światła stopu były w większości absurdalne i nawet jeden dokładnie pamiętam. Otóż podawano hipotetyczny przykład, że gdy jedzie kolumna samochodów i pierwsze auto tej kolumny ma trzecie światło stopu i ono się nagle zaświeci to ostatni samochód z tej kolumny, widząc je przez szyby tych wszystkich aut przed nim, nagle zahamuje i spowoduje krwawą łaźnię :) .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...