turdziGT Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Mam takie pytanko do znawcow temetu.Grzebalem dzis w garazu za kolami zimowymi( przypomialo mi sie ze mam jedno kolo do dowazenia ) i nagle zastanowila mnie jedna rzecz o ktorej wczesniej nie pomyslalem.W zeszlym roku kupowalem komplet nowych Nokianow WR G2.Sa to opony asymetrycznie o takie: Maja strone ktore idzie do wewnatrz kola , i na zewnatrz.Ustawilem je rzedem i nagle mnie zastanowilo ze przeciez sa tylko dwie na prawa strone i dwie na lewa.Wiec jesli dwa kla ustawie po lewej stronie to beda mialy bieznik w odwrotnym kierunku I tarez paytanie , czy w zwiazku z tym te kola wystepuja jako prawe i lewe a sprzedwca o tym nie wiedzial i ja tez , wiec mam np: komplet przwych lub lewych opon , czy tak ma byc ( chodz na logike troche to dziwne aby z jednej strony bieznik byl odwrotnie niz z drugiej) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Bardzo mało jest opon które byłyby asymetryczne i kierunkowe jednocześnie, no i na pewno Nokiany do takich nie należą. Wszystko dobrze masz, chociaż po jednej stronie opony jadą do tyłu, to zapewne są tak skonstruowane że różnice są nieodczuwalne albo ich wcale nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted September 25, 2010 Author Share Posted September 25, 2010 zeby to moze lepiej zobrazowac o co mi chodzi: Jak widac z jednej strony bieznik bedzie w odwrotna strone.I ytanie teraz czy tak ma byc , czy moze te opony wystepuja w prawej i lewej ? Bardzo mało jest opon które byłyby asymetryczne i kierunkowe jednocześnie, no i na pewno Nokiany do takich nie należą. czyli tak ma byc ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
the.wolf Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 imho tak. w zeszlym roku tez kupilem takie opony i mam identyczna sytuacje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 tak ma być, takie samo pytanie zadałem jak kupiłem Firestone SZ90 i na forum wszyscy krzyknęli żeby się tym nie przejmować. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazwes Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 U mnie te opony były założone w taki sposób: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted September 25, 2010 Author Share Posted September 25, 2010 czyli tak samo tak ma być, takie samo pytanie zadałem jak kupiłem Firestone SZ90 i na forum wszyscy krzyknęli żeby się tym nie przejmować. moze to glupie ale jak zmienialem kola na letnie to wogle nie zwrocilem na to uwagi opisalem opony i do wora , a dzis normalnie zbaranialem ..........ślczalem z godzine w grazu nad tymi oponami :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Tak ma być. Jak kupiłem P Zero Nero to też myślałem, że ktoś zrobił bląd w zamówieniu i wysłał mi koła tylko na jedną stronę 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ape Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 turdziGT, jeździłem na nich, było dokładnie tak jak na obrazku, który wkleiłeś. Spoko, zakładasz i jazda Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Tak ma być. Z produkowanych obecnie opon na rynku już nikt chyba nie robi opon asymetrycznych i kierunkowych zarazem (poza szutrówkami do sportu :wink: ) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Też bym stał godzinę i patrzył jak szpak w ...., , bo w takim ustawieniu lamele i rowki po dwóch stronach nie są symetryczne, jedne patrzą do przodu, drugie do tyłu...czyli czysto teoretycznie powinny też inaczej odpowadzać wodę...bo to tak jakbyśmy załozyli z jednej strony odwrotnie opony kierunkowe...ale tak niestety teraz jest: albo kierunkowe, albo asymetryczne, ale jak producent tak wymyślił, widocznie jego zdaniem nie ma różnicy... podobny dylamat miałem jak wyczytałem o zakładaniu opon kierunkowych w autach 4x4 z przodu odwrotnie do strzałek...spróbowałem i moim subiektywnym zdaniem działa, hamowanie jest skuteczniejsze :shock: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted September 25, 2010 Author Share Posted September 25, 2010 Też bym stał godzinę i patrzył jak szpak w ...., , bo w takim ustawieniu lamele i rowki po dwóch stronach nie są symetryczne, jedne patrzą do przodu, drugie do tyłu...czyli czysto teoretycznie powinny też inaczej odpowadzać wodę...bo to tak jakbyśmy załozyli z jednej strony odwrotnie opony kierunkowe... dokladnie tak sobie myslalem , jednoczesnie zatanawiajac sie jak ja po roku wytlumacze sprzedawczy ze sprzedal mi czetery "lewe" opony a nie dwie lewe dwie prawe :roll: .Dzieki chlopaki za wyjasnienia.Moge spac spokojnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 25, 2010 Share Posted September 25, 2010 Swego czasu w magazynie WRC ktoś zadał takie pytanie ekspertowi od opon i ten też potwierdził, że tak ma być. Choć moim zdaniem to jest conajmniej dziwne :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike_gda Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Sytuacja jak najbardziej normalna. Jest wiele opon, które są tak ustawione np. Yokohama Parada lub Vredestein Ultrac Sessanta. Pozdrawiam, Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted September 26, 2010 Share Posted September 26, 2010 Ja to aż to centali Pirelli Polska dzwoniłem, żeby wyjaśnić, bo nie chciałem uwierzyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
naLeśnik Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 nic nowego nie wniosę do tematu ale też potwierdzam, że tak jest: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 A ja powiem że to fajne oponki i muszę dokupić 2 nowe 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 opnki fajne , zwlaszcza w relacji cena/a to co oferuja - tu raczej nie maja konkurencji 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adaś Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 opnki fajne , zwlaszcza w relacji cena/a to co oferuja - tu raczej nie maja konkurencji 8) najlepszą relację cena/a to co oferują ustrzeliłem w zeszłym roku. Przesiadłem się z opon NokianWR (które są rewelacyjne szczególnie na głębszy śnieg) na opony 3x tańsze!!! No wg moich własnych testów i doświadczeń wyszło porównywalnie. To takie moje prywatne zdanie, zapłaciłem za komplet niewiele więcej jak za 1szt Nokianów i właściwie nie widziałem różnicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 najlepszą relację cena/a to co oferują ustrzeliłem w zeszłym roku. Przesiadłem się z opon NokianWR (które są rewelacyjne szczególnie na głębszy śnieg) na opony 3x tańsze!!! No wg moich własnych testów i doświadczeń wyszło porównywalnie.To takie moje prywatne zdanie, zapłaciłem za komplet niewiele więcej jak za 1szt Nokianów i właściwie nie widziałem różnicy. a co kupiles ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
futszak Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 przeciez w rowku opony jest napis OUTSIDE wiec wszystko jasne OUTSIDEm na zewnątrz niezależnie od strony samochodu zresztą na obrazku się to potwierdza ( tym z czerwonymi kreskami ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 podejrzewam, że autorowi wątku jest na tyle znany angielski, żeby rozszyfrować co to jest outside , chodziło o to, że jeżeli skośne lamele odprowadzające wodę są skierowane po jednej stronie auta do przodu, to po drugiej w przeciwną stronę, i odwrotnie, czyli nie ma możliwości, żeby opony z jednej strony odprowadzały tak samo wodę jak opony po drugiej stronie, jeżeli odprowadzają ją po każdej stronie w innym kierunku, raz pod wiatr, a raz z wiatrem... złapał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 przeciez w rowku opony jest napis OUTSIDE no co ty ? gdzie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 http://img171.imageshack.us/i/13686301.jpg/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 ja chyba jakis slepy musze byc a ten szkic jak to kolega nazwal z czerowonymi kreskami to mi sie tak przypadkowo ulozy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now