krzysiekk Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Takie nietypowe pytanie. Po czym poznać, że to na pewno ten silnik. Jeśli dobrze kojarze u mnie w GT jest tylko znacznik EJ20 i nic więcej na bloku nie pisze. Wiem, że miały czerwone kolektory dolotowe, ale to akurat łatwo przełożyć. Czy są jakieś szczegóły, które pozwolą stwierdzić że to jest właśnie mocne EJ207, a nie coś innego. Chodzi mi głównie o silniki z wersji 5 i 6 czyli intercooler jest chyba taki sam jak w europejskim GT. pzdr
Cysztof Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 w wersji 5 i 6 masz inny intercooler- o taki:
MARCIN SUBARU Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 A JAK POZNAĆ JAK JEST W WERSJI 4-TEJ?
krzysiekk Posted September 24, 2010 Author Posted September 24, 2010 To już coś. A masz może dla porównania fotkę ze starszym intercoolerem? Bo wizualnie jest chyba bardzo podobny. pzdr
Cysztof Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 w sti masz takie tloki Nie wiem jak w GT.
krzysiekk Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 po rozebraniu silnika to raczej łatwo poznać. Chociażby półzamknięty blok w STI vs. otwarty w GT. Chodziło mi bardziej o jakieś oznaczenia lub cechy charakterystyczne, po których można poznać silnik bez jego rozbierania.
dzibi Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 A nie było gdzieś z boku koło rozrządu "odlanego" jakiegoś wzoru kratki, czy czegoś takiego? Czy może mi się z 2.2 już myli... :roll:
turdziGT Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 A JAK POZNAĆ JAK JEST W WERSJI 4-TEJ? bo ma np: inna cewke niz V5 ponad to ma DV mocowany bezposrednio na IC
AMI Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 A JAK POZNAĆ JAK JEST W WERSJI 4-TEJ? bo ma np: inna cewke niz V5 ponad to ma DV mocowany bezposrednio na IC v5 tez ma dv montowany bezposrednio na intercoolerze Ale na flanszy, a w v4 na rure idzie - tak dla jasnosci.
buras Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 z tego co się orientuje ,to silnik ej207 ma 2 odpowietrzenia .jedno lekko z boku (w gt tyko to) i drugie centralnie na górnej części shortblocku .tak chyba najprościej bez rozbierania
krzysiekk Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie żeby nowego tematu nie zakładać. Jak to jest z STI w GC8? Wychodziły takie wersję na Europę? Do tej pory żyłem w przekonaniu, że nie, ale już mi się zaczyna wszystko mieszać. Generalnie wszystkie STI przed 2001 rokiem, które gdzieś tam znalazłem miały kierownice ze złej strony, ale natrafiłem dzisiaj na takie stwierdzenie: "In 1994, Subaru introduced Subaru Technica International (STi) versions of the Impreza in the Japanese Domestic Market (JDM) and European Domestic Market (EDM). These models were upgraded from the WRX in many categories, including blueprinted performance-tuned engines, transmissions, and suspensions." Co prawda to tylko Wikipedia, ale już zwątpiłem. pzdr
krzysiekk Posted September 27, 2010 Author Posted September 27, 2010 tak, już znalazłem: "The STI was originally sold only in Japan. It was later made officially available in Oceania (Australia had it in 1999 with the STi Version V). In 2001, Europe received the STi with the change of the chassis." Wikipedia przeczy sama sobie w każdym razie dzięki.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.