Jump to content

jak poznać silnik EJ207 z JDM STI?


krzysiekk
 Share

Recommended Posts

Takie nietypowe pytanie. Po czym poznać, że to na pewno ten silnik. Jeśli dobrze kojarze u mnie w GT jest tylko znacznik EJ20 i nic więcej na bloku nie pisze. Wiem, że miały czerwone kolektory dolotowe, ale to akurat łatwo przełożyć. Czy są jakieś szczegóły, które pozwolą stwierdzić że to jest właśnie mocne EJ207, a nie coś innego.

 

Chodzi mi głównie o silniki z wersji 5 i 6 czyli intercooler jest chyba taki sam jak w europejskim GT.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

po rozebraniu silnika to raczej łatwo poznać. Chociażby półzamknięty blok w STI vs. otwarty w GT. Chodziło mi bardziej o jakieś oznaczenia lub cechy charakterystyczne, po których można poznać silnik bez jego rozbierania.

Link to comment
Share on other sites

A JAK POZNAĆ JAK JEST W WERSJI 4-TEJ?

 

bo ma np: inna cewke niz V5 ponad to ma DV mocowany bezposrednio na IC

 

v5 tez ma dv montowany bezposrednio na intercoolerze :)

Ale na flanszy, a w v4 na rure idzie - tak dla jasnosci.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedzi.

 

Jeszcze jedno pytanie żeby nowego tematu nie zakładać.

 

Jak to jest z STI w GC8? Wychodziły takie wersję na Europę? Do tej pory żyłem w przekonaniu, że nie, ale już mi się zaczyna wszystko mieszać. Generalnie wszystkie STI przed 2001 rokiem, które gdzieś tam znalazłem miały kierownice ze złej strony, ale natrafiłem dzisiaj na takie stwierdzenie:

 

"In 1994, Subaru introduced Subaru Technica International (STi) versions of the Impreza in the Japanese Domestic Market (JDM) and European Domestic Market (EDM). These models were upgraded from the WRX in many categories, including blueprinted performance-tuned engines, transmissions, and suspensions."

 

Co prawda to tylko Wikipedia, ale już zwątpiłem.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

tak, już znalazłem:

 

"The STI was originally sold only in Japan. It was later made officially available in Oceania (Australia had it in 1999 with the STi Version V). In 2001, Europe received the STi with the change of the chassis."

 

Wikipedia przeczy sama sobie :)

 

w każdym razie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...