Skocz do zawartości

jak poznać silnik EJ207 z JDM STI?


krzysiekk

Rekomendowane odpowiedzi

Takie nietypowe pytanie. Po czym poznać, że to na pewno ten silnik. Jeśli dobrze kojarze u mnie w GT jest tylko znacznik EJ20 i nic więcej na bloku nie pisze. Wiem, że miały czerwone kolektory dolotowe, ale to akurat łatwo przełożyć. Czy są jakieś szczegóły, które pozwolą stwierdzić że to jest właśnie mocne EJ207, a nie coś innego.

 

Chodzi mi głównie o silniki z wersji 5 i 6 czyli intercooler jest chyba taki sam jak w europejskim GT.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozebraniu silnika to raczej łatwo poznać. Chociażby półzamknięty blok w STI vs. otwarty w GT. Chodziło mi bardziej o jakieś oznaczenia lub cechy charakterystyczne, po których można poznać silnik bez jego rozbierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi.

 

Jeszcze jedno pytanie żeby nowego tematu nie zakładać.

 

Jak to jest z STI w GC8? Wychodziły takie wersję na Europę? Do tej pory żyłem w przekonaniu, że nie, ale już mi się zaczyna wszystko mieszać. Generalnie wszystkie STI przed 2001 rokiem, które gdzieś tam znalazłem miały kierownice ze złej strony, ale natrafiłem dzisiaj na takie stwierdzenie:

 

"In 1994, Subaru introduced Subaru Technica International (STi) versions of the Impreza in the Japanese Domestic Market (JDM) and European Domestic Market (EDM). These models were upgraded from the WRX in many categories, including blueprinted performance-tuned engines, transmissions, and suspensions."

 

Co prawda to tylko Wikipedia, ale już zwątpiłem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, już znalazłem:

 

"The STI was originally sold only in Japan. It was later made officially available in Oceania (Australia had it in 1999 with the STi Version V). In 2001, Europe received the STi with the change of the chassis."

 

Wikipedia przeczy sama sobie :)

 

w każdym razie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...