Jump to content

Montaż pasów szelkowych


BOROwaty
 Share

Recommended Posts

Wątek przeniosłem z giełdy bo się technicznie zrobiło

 

Pasy zakładałem wczoraj(4-punktowe OMP na śrubach oczkowych do GT), wszystko ładnie pięknie, ... ale ten środkowy otwór z tyłu jest chyba o zbyt małej średnicy na śruby oczkowe które mam z pasami. Tj. śruba wchodzi np do otworu obok ale do tego środkowego (chyba były prawdopodobnie pasy montowane) nie.

Do wszystkich pozostałych miejsc śruby te pasują.

 

No więc co teraz zrobić - czy jest jakiś mądry sposób na ominięcie tego (może ktoś po GT-ku się orientuje i to przerabiał)?

- rozwiercić i nagwinotwać

- kupić jedną inną śrubę oczkową

- jakieś inne sposoby..?

Link to comment
Share on other sites

Też tak montowałem pasy w GT ale wszystkie otwory mi pasowały pod śruby oczkowe (chyba M12) lepiej tego nie rozwiercaj, za taką śrubę w rallyshop.pl płaciłem coś koło 10zł więc szkoda zachodu. Może śruby które posiadasz mają po prostu inny skok gwintu i dlatego nie chcą się wkręcić w otwór. Najlepiej zmierz je suwmiarką czy na pewno są identyczne.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o ten zaznaczony na żółto:

gdzieprzykrecapasy2.th.jpg

 

 

Dziwne jest to że do otwórów na śruby po bokach oraz do mocowań z przodu(mocowanie szyny + mocowanie pasów) - moje oczkowe załączone w zestawie pasują. Tylko do tej jednej srodkowej z tyłu-nie. (ta nieco poniżej pod czarną naklejką też wydaje się za mała)

 

Dla jasności - pasy to te: http://www.autoplusracing.pl/index.php? ... -racing-4m

 

-- Wt wrz 28, 2010 2:36 pm --

 

To jak? Nikt się nie zna? :P

 

Krótka piłka - czy szukać takiej śruby oczkowej tylko o mniejszej średnicy czy jakoś inaczej to powinno podpasować?

Link to comment
Share on other sites

Nie masz pewności cze ktoś tego kiedyś nie gwintował.... zmierz suwmiarką jaka jest średnica tego otworu, tak jak pisałem wcześniej w rallyshop mają tego mnóstwo i na pewno dopasują Ci oczko pod Twoją średnicę.

Link to comment
Share on other sites

BOROwaty, wczoraj zdejmowałem kanapę w antyku i zakładałem szelki - zakąldająć że układ śrub jest podobny (taki sam) to to co zaznaczyłeś na środku to jest punkt montażu kanapy. U mnie była tam trzymana środkiem belka na której obracało sie oparcie przy składaniu oraz była środkiem zaczepione siedzisko. Wszystkie otwory na pasy są tej samej średnicy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Oka, czyli wkręcałeś do tego otworu co ja mam na zdjęciu pas pociągnięty?

Nic sie nie stanie że pasy mają nieco niesymetryczne punkty mocowania? (symetryczne wobec osi fotela przedniego jest śruba na błotniku z jednej strony, a ta środkowa zaznaczona na żółto z drugiej.)

Mi to nie przeszkadza jakoś strasznie że niesymetryczne, ale pytam bo na tych kwestiach się mało znam, a to o bezpieczeństwo chodzi..

Link to comment
Share on other sites

ja wkręcalem tak, że patrząc na twoje zdjęcie to wkręcałem zamiast tej śruby po prawej stronie zdjęcia czyli za fotelem kierowcy - ty dałeś za pasażerem i za bardzo się rozjeżdżają. Drugi pas wkręciłem również w ori punkt na błotniku - jakieś 7-10cm powyżej podłogi pod kanapą - tego punktu u ciebie nie widać a ja fotki dziś nie zrobię bo auto w warsztacie. I teraz najważniejsze - jak dajesz szelki tak rozsunięte to trzeba je skrzyżować - proste daje sie tylko do klatki albo harness bara.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam, mam Subaru Impreza GT kombi. Przy montażu nowych pasów szelkowych Sparco zauważyłem że śruby z zestawu dołączonego do pasów pasują tylko z tyłu.. Z przodu tylne śruby mocowania fotela przedniego do podłogi są mniejsze... Jakieś porady może coś źle mocuje.

 

Dobra chyba się doczytałem wpinam się z przodu w miejsca mocowania pasów a nie śrub fotela.

Edited by gaflito
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gdzie w STI GD wkręcić śruby oczkowe do mocowania pasów 4-ro punktowych ?

Z perspektywy fotela kierowcy  zmieniasz śrubę która trzyma wtyczkę pasów - to jest prawa strona. Z lewej zmieniasz śrubę która trzyma pas, znajduje się przy ziemii. Pasy przeciągasz do tyłu i montujesz między siedzisko i oparcie kanapy. O to chodziło?

Link to comment
Share on other sites

 

Gdzie w STI GD wkręcić śruby oczkowe do mocowania pasów 4-ro punktowych ?

Z perspektywy fotela kierowcy  zmieniasz śrubę która trzyma wtyczkę pasów - to jest prawa strona. Z lewej zmieniasz śrubę która trzyma pas, znajduje się przy ziemii. Pasy przeciągasz do tyłu i montujesz między siedzisko i oparcie kanapy. O to chodziło?

 

 

Poprawność odpowiedzi 75%.  Mocowanie czwartej śruby tej z uchwytu pasa jest razem z oryginalnym fotelem w piwnicy.Zamontowałem kubełek. Muszę zatem wykombinować chyba jakieś mocowanie pasa do mocowania kubełka.

Link to comment
Share on other sites

Ja też montowałem kubełki i miałem taki dodatkowy uchwyt metalowy, luźno dołożony jakby ktoś chciał montować, który umożliwia przymocowanie wtyczki i wtedy ta śruba po prawej jest jak w serii i problemu nie ma.

Ps jakie jest dokładnie montowanie między oparciem a siedziskiem bo nie sprawdzałem? I wiesz może jakiej wielkości mają być te śruby oczkowe? Też przymierzam się do montowania jak niedługo zakupię pasy :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.rallyshop.pl/index.php?p2826,mocowanie-fotela-subaru-impreza-gt-wrx-sti

http://www.rallyshop.pl/index.php?p135640,uniwersalne-mocowanie-fotela-sabelt

 

 

http://allegro.pl/oczko-sruba-oczkowa-do-mocowanie-pasy-kolucho-i4073851474.html

 

 

PS.Ale jak tą wajchę zamontować ? Już chyba kupię śrubę oczkową,nakrętkę i gdzieś znajdę jakiś otwór.

Edited by Jacky X
Link to comment
Share on other sites

Ja mam to 1 mocowanie. W komplecie z tym lub fotelami dostałem dodatkową wajchę zeby się dało pasy seryjne zapiąć. Tą wajchę rpzykręcasz do stelaża :)

Link to comment
Share on other sites

1) Nie bardzo wiem jak do mocowania dolnego to przykręcić bo tam już jest przykręcone mocowanie boczne fotela.

 

2)Ja chcę zamontować pasy 4 punktowe sparco a nie ori.

Link to comment
Share on other sites

Techicznie patrząc to górne mocowania szelek powinny iść za fotelem w dół, jesli mocujesz do rozpórki to nie krzyżujesz, jesli do srub to musisz skrzyzować. Jesli chodzi o dolne mocowania szelek to nie moga one byc wpięte w śruby od fotela. Trzeba nagwintowac otwór i wkręcić oczko, tak zeby te mocowania mogły sie obracać, bo nie mogą być przypięte na stałe. To takie wytyczne jeśli chcesz mieć to zrobione tak jak ma być, mozna oczywiscie kombinowac i wpinac do fotela;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wszystko napisalem ;p krzyżujesz wtedy jak mocujesz na nieruchomo do śrub. Jeśli do rozpórki tylnej (i tylko na niej zawieszasz) to nie krzyzujesz;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@@Jacky X, zamonotowałeś? Bo chyba niedługo będę u siebie. Pomiędzy oparciem i siedziskiem wchodzą 2 śruby? Jest na nie miejsce?

 

@@dec, ZTCW to pasów nie powinno się krzyżować?

Zamontowałem. Trochę nieczasowy jestem i trwało ale już jest i jestem zadowolony. Największy zonk jaki mnie zaskoczył to zejście materiału z boku fotela spowodowane chyba jego zbytnim naprężeniem boczno-zewnętrznym.

 

Służę radą i fotkami. Trochę źeby było ale bez dramatu.

 

Ja mam fotel na uchwytach bocznych bodajże sparco.Zamocowałem je na trzecim otworze dzięki temu udam są oddalone od kierownicy, która to jest następnym elementem do wymiany.

 

PS.Napisz o co Ci chodzi z tymi dwoma śrubami bo nie barzo rozumiem o co Ci chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...