BOROwaty Posted September 24, 2010 Posted September 24, 2010 Wątek przeniosłem z giełdy bo się technicznie zrobiło Pasy zakładałem wczoraj(4-punktowe OMP na śrubach oczkowych do GT), wszystko ładnie pięknie, ... ale ten środkowy otwór z tyłu jest chyba o zbyt małej średnicy na śruby oczkowe które mam z pasami. Tj. śruba wchodzi np do otworu obok ale do tego środkowego (chyba były prawdopodobnie pasy montowane) nie. Do wszystkich pozostałych miejsc śruby te pasują. No więc co teraz zrobić - czy jest jakiś mądry sposób na ominięcie tego (może ktoś po GT-ku się orientuje i to przerabiał)? - rozwiercić i nagwinotwać - kupić jedną inną śrubę oczkową - jakieś inne sposoby..?
Guest ariel Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 Też tak montowałem pasy w GT ale wszystkie otwory mi pasowały pod śruby oczkowe (chyba M12) lepiej tego nie rozwiercaj, za taką śrubę w rallyshop.pl płaciłem coś koło 10zł więc szkoda zachodu. Może śruby które posiadasz mają po prostu inny skok gwintu i dlatego nie chcą się wkręcić w otwór. Najlepiej zmierz je suwmiarką czy na pewno są identyczne.
emotorsport Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 środkowy otwór z tyłu jest chyba o zbyt małej średnicy na śruby oczkowe które mam z pasami. Tj. śruba wchodzi np do otworu obok co rozumiesz pod pojęciem ,,środkowy otwór z tyłu"...?
BOROwaty Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 Chodzi o ten zaznaczony na żółto: Dziwne jest to że do otwórów na śruby po bokach oraz do mocowań z przodu(mocowanie szyny + mocowanie pasów) - moje oczkowe załączone w zestawie pasują. Tylko do tej jednej srodkowej z tyłu-nie. (ta nieco poniżej pod czarną naklejką też wydaje się za mała) Dla jasności - pasy to te: http://www.autoplusracing.pl/index.php? ... -racing-4m -- Wt wrz 28, 2010 2:36 pm -- To jak? Nikt się nie zna? Krótka piłka - czy szukać takiej śruby oczkowej tylko o mniejszej średnicy czy jakoś inaczej to powinno podpasować?
Guest ariel Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Nie masz pewności cze ktoś tego kiedyś nie gwintował.... zmierz suwmiarką jaka jest średnica tego otworu, tak jak pisałem wcześniej w rallyshop mają tego mnóstwo i na pewno dopasują Ci oczko pod Twoją średnicę.
BOROwaty Posted September 30, 2010 Author Posted September 30, 2010 OK, to teraz suwmiarkę znaleźć i do roboty :wink:
STIFF Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 BOROwaty, wczoraj zdejmowałem kanapę w antyku i zakładałem szelki - zakąldająć że układ śrub jest podobny (taki sam) to to co zaznaczyłeś na środku to jest punkt montażu kanapy. U mnie była tam trzymana środkiem belka na której obracało sie oparcie przy składaniu oraz była środkiem zaczepione siedzisko. Wszystkie otwory na pasy są tej samej średnicy.
BOROwaty Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Oka, czyli wkręcałeś do tego otworu co ja mam na zdjęciu pas pociągnięty? Nic sie nie stanie że pasy mają nieco niesymetryczne punkty mocowania? (symetryczne wobec osi fotela przedniego jest śruba na błotniku z jednej strony, a ta środkowa zaznaczona na żółto z drugiej.) Mi to nie przeszkadza jakoś strasznie że niesymetryczne, ale pytam bo na tych kwestiach się mało znam, a to o bezpieczeństwo chodzi..
STIFF Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 ja wkręcalem tak, że patrząc na twoje zdjęcie to wkręcałem zamiast tej śruby po prawej stronie zdjęcia czyli za fotelem kierowcy - ty dałeś za pasażerem i za bardzo się rozjeżdżają. Drugi pas wkręciłem również w ori punkt na błotniku - jakieś 7-10cm powyżej podłogi pod kanapą - tego punktu u ciebie nie widać a ja fotki dziś nie zrobię bo auto w warsztacie. I teraz najważniejsze - jak dajesz szelki tak rozsunięte to trzeba je skrzyżować - proste daje sie tylko do klatki albo harness bara.
BOROwaty Posted October 8, 2010 Author Posted October 8, 2010 mam skrzyżowane. Jakbyś miał możliwość foto zrobić jak masz obydwa podpięte to będzie pomocne.
gaflito Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 Witam, mam Subaru Impreza GT kombi. Przy montażu nowych pasów szelkowych Sparco zauważyłem że śruby z zestawu dołączonego do pasów pasują tylko z tyłu.. Z przodu tylne śruby mocowania fotela przedniego do podłogi są mniejsze... Jakieś porady może coś źle mocuje. Dobra chyba się doczytałem wpinam się z przodu w miejsca mocowania pasów a nie śrub fotela.
Jacky X Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Gdzie w STI GD wkręcić śruby oczkowe do mocowania pasów 4-ro punktowych ?
Zelazny Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Gdzie w STI GD wkręcić śruby oczkowe do mocowania pasów 4-ro punktowych ? Z perspektywy fotela kierowcy zmieniasz śrubę która trzyma wtyczkę pasów - to jest prawa strona. Z lewej zmieniasz śrubę która trzyma pas, znajduje się przy ziemii. Pasy przeciągasz do tyłu i montujesz między siedzisko i oparcie kanapy. O to chodziło?
Jacky X Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Gdzie w STI GD wkręcić śruby oczkowe do mocowania pasów 4-ro punktowych ? Z perspektywy fotela kierowcy zmieniasz śrubę która trzyma wtyczkę pasów - to jest prawa strona. Z lewej zmieniasz śrubę która trzyma pas, znajduje się przy ziemii. Pasy przeciągasz do tyłu i montujesz między siedzisko i oparcie kanapy. O to chodziło? Poprawność odpowiedzi 75%. Mocowanie czwartej śruby tej z uchwytu pasa jest razem z oryginalnym fotelem w piwnicy.Zamontowałem kubełek. Muszę zatem wykombinować chyba jakieś mocowanie pasa do mocowania kubełka.
Zelazny Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Ja też montowałem kubełki i miałem taki dodatkowy uchwyt metalowy, luźno dołożony jakby ktoś chciał montować, który umożliwia przymocowanie wtyczki i wtedy ta śruba po prawej jest jak w serii i problemu nie ma.Ps jakie jest dokładnie montowanie między oparciem a siedziskiem bo nie sprawdzałem? I wiesz może jakiej wielkości mają być te śruby oczkowe? Też przymierzam się do montowania jak niedługo zakupię pasy
Jacky X Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 http://www.rallyshop.pl/index.php?p2826,mocowanie-fotela-subaru-impreza-gt-wrx-sti http://www.rallyshop.pl/index.php?p135640,uniwersalne-mocowanie-fotela-sabelt http://allegro.pl/oczko-sruba-oczkowa-do-mocowanie-pasy-kolucho-i4073851474.html PS.Ale jak tą wajchę zamontować ? Już chyba kupię śrubę oczkową,nakrętkę i gdzieś znajdę jakiś otwór.
Zelazny Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Ja mam to 1 mocowanie. W komplecie z tym lub fotelami dostałem dodatkową wajchę zeby się dało pasy seryjne zapiąć. Tą wajchę rpzykręcasz do stelaża
Jacky X Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 1) Nie bardzo wiem jak do mocowania dolnego to przykręcić bo tam już jest przykręcone mocowanie boczne fotela. 2)Ja chcę zamontować pasy 4 punktowe sparco a nie ori.
dec Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Techicznie patrząc to górne mocowania szelek powinny iść za fotelem w dół, jesli mocujesz do rozpórki to nie krzyżujesz, jesli do srub to musisz skrzyzować. Jesli chodzi o dolne mocowania szelek to nie moga one byc wpięte w śruby od fotela. Trzeba nagwintowac otwór i wkręcić oczko, tak zeby te mocowania mogły sie obracać, bo nie mogą być przypięte na stałe. To takie wytyczne jeśli chcesz mieć to zrobione tak jak ma być, mozna oczywiscie kombinowac i wpinac do fotela;)
Zelazny Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 @@Jacky X, zamonotowałeś? Bo chyba niedługo będę u siebie. Pomiędzy oparciem i siedziskiem wchodzą 2 śruby? Jest na nie miejsce? @@dec, ZTCW to pasów nie powinno się krzyżować?
dec Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 Wszystko napisalem ;p krzyżujesz wtedy jak mocujesz na nieruchomo do śrub. Jeśli do rozpórki tylnej (i tylko na niej zawieszasz) to nie krzyzujesz;)
Jacky X Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 @@Jacky X, zamonotowałeś? Bo chyba niedługo będę u siebie. Pomiędzy oparciem i siedziskiem wchodzą 2 śruby? Jest na nie miejsce? @@dec, ZTCW to pasów nie powinno się krzyżować? Zamontowałem. Trochę nieczasowy jestem i trwało ale już jest i jestem zadowolony. Największy zonk jaki mnie zaskoczył to zejście materiału z boku fotela spowodowane chyba jego zbytnim naprężeniem boczno-zewnętrznym. Służę radą i fotkami. Trochę źeby było ale bez dramatu. Ja mam fotel na uchwytach bocznych bodajże sparco.Zamocowałem je na trzecim otworze dzięki temu udam są oddalone od kierownicy, która to jest następnym elementem do wymiany. PS.Napisz o co Ci chodzi z tymi dwoma śrubami bo nie barzo rozumiem o co Ci chodzi.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.