sorcerer Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Zamierzam zakupić oponki letnie Potenza RE050A(dobre ceny mają jesienią a przydadzą się na wiosnę), zastanawiam się nad szerokością gumy, standardowo powinny być 215 45 R17 jednak bardziej przychylam się do 225 45 R17. Jaki wpływ na jazdę i eksploatacje będzie miała taka zamiana? jakieś plusy i minusy? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 + lepsza przyczepnosc + teoretycznie wieksza powierzchnia opony przy hamowaniu - spalanie - koleiny - cena? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 + lepsza przyczepnosc+ teoretycznie wieksza powierzchnia opony przy hamowaniu - spalanie - koleiny - cena? Jak będzie różnica w spalaniu, jakieś doświadczenia(weź pod uwagę, że i tak pali jak WRX)? Koleiny - powiedzmy, że stan dróg się poprawia cena- zmalałem lepszą cenę niż 215(- 50 PLn na sztuce) ) Zastanawiam się tez czy nie będą wystawać poza błotnik? Już prawie jestem przekonany do zakupu PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 gdzie znalazłeś nowe re050a do legacy po 2 stówy??? :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Zamierzam zakupić oponki letnie Potenza RE050A(dobre ceny mają jesienią a przydadzą się na wiosnę), zastanawiam się nad szerokością gumy, standardowo powinny być 215 45 R17 jednak bardziej przychylam się do 225 45 R17. Jaki wpływ na jazdę i eksploatacje będzie miała taka zamiana? jakieś plusy i minusy? Pozdrawiam Dedykowane do Legacy jest chyba 225/55 R17, nie wiem jaki masz rocznik fury ale ja wybrałbym te z większym profilem. IMHO większy komfort jazdy i zawieszenie na naszych drogach troszkę mniej boleśnie to przeżyje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Zamierzam zakupić oponki letnie Potenza RE050A(dobre ceny mają jesienią a przydadzą się na wiosnę), zastanawiam się nad szerokością gumy, standardowo powinny być 215 45 R17 jednak bardziej przychylam się do 225 45 R17. Jaki wpływ na jazdę i eksploatacje będzie miała taka zamiana? jakieś plusy i minusy? Pozdrawiam Dedykowane do Legacy jest chyba 225/55 R17, nie wiem jaki masz rocznik fury ale ja wybrałbym te z większym profilem. IMHO większy komfort jazdy i zawieszenie na naszych drogach troszkę mniej boleśnie to przeżyje. Jeżdżę Legacy 05 GT US, fabrycznie ma wybite na słupku 215 45 R17 więc 225 i tak będzie wyższe 0 4,5 mm od standardu. PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Tak w kwestii samej "geometrii" i tego jak jaka felga z jaką oponą siedzi w nadkolach i jak odstaje od zawieszenia itd. dla IMPREZY można zerknąć tutaj: http://www.waxtum.de/auto/rechner/ Dla legaca poprostu wsadź rękę w nadkole i sprawdź, ile teraz masz miejsca i sam oceń, czy wejdzie. Co do spalania, to podejrzewam, że nie będzie zauważalnej różnicy. Może niewielka, rzędu <1L. Taki sam wpływ (o ile nie większy) będzie miała geometria i typ opon (bieżnik, mieszanka, zużycie...). Chyba, że ktoś naprawdę bawi się w przeliczenia z liczbami "po przecinku", ale to w przypadku użytkowania turbodoładowanego subaru... generalnie może przyprawić o zawał Z wyjątkiem 2.0D. Co do osiągów, to nie jestem taki pewien, czy auto będzie lepiej hamowało... Zależy od stylu jazdy i przeznaczenia auta. Teoretycznie szersza opona = możliwość przeniesienia większej siły... ale... Pamiętajcie, że taka opona ma większą średnicę, więc bardziej obciąża hamulce i jest minimalnie cięższa, więc efekt będzie pewnie podobny. Auto napewno zmuli, jeżeli chodzi o przyspieszanie - nie ma wątpliwości. Wiadomo, jeden poczuje wyraźną różnicę, drugi prawie nic nie zauważy, ale ogólnie można się spodziewać słabszego przyspieszenia. Jeszcze jedna sprawa (co w przypadku np. WRXów jest ważne) to to, że większa średnica opony = większe obciążenie dla skrzyni biegów. Tu znowu różnice pewnie nie są kolosalne, ale jednak. Cenowo też bym nie był taki pewien. Masz ceneo, skąpca itd. więc sam porównaj. Ale generalnie 225/45 to chyba bardziej popularny rozmiar, niż 215/45 = większa produkcja czyli powinno się równać nieco niższej cenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Tak w kwestii samej "geometrii" i tego jak jaka felga z jaką oponą siedzi w nadkolach i jak odstaje od zawieszenia itd. dla IMPREZY można zerknąć tutaj: http://www.waxtum.de/auto/rechner/ Dla legaca poprostu wsadź rękę w nadkole i sprawdź, ile teraz masz miejsca i sam oceń, czy wejdzie. Cenowo też bym nie był taki pewien. Masz ceneo, skąpca itd. więc sam porównaj. Ale generalnie 225/45 to chyba bardziej popularny rozmiar, niż 215/45 = większa produkcja czyli powinno się równać nieco niższej cenie. Jeśli chodzi o błotnik to miałem na myśli wystawanie opony na zewnątrz Co do ceny to tak ja pisałem 225 są tańsze PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 sorcerer, 1cm przy tak szerokiej oponie nie robi zauwazalnej roznicy. Ja jestem zwolennikiem najwezszych opon jakie jeszcze trakcje zapewniaja, ale 225 dadza rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted September 22, 2010 Author Share Posted September 22, 2010 Może ktoś podrzucić link do w/w oponek, w dobrej cenie? może znacie jakiś sklep? Te, na które się czaiłem poszły(było 8 sztuk jest 0) PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 sorcerer, zima idzie Skoro przepadly te super-okazyjne to po co na sile zamrazac pieniadze. Kupisz je wczesna wiosna taniej, bo beda mialy kolejny rok wiecej, a klienci patrza na DOT i kreca nosem (choc 3 czy 4 letni opony maja 99.99% wlasciwosci nowych). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted September 22, 2010 Author Share Posted September 22, 2010 Nie szukam na siłę, chce sobie złapać okazje jak się pojawi więc trzeba tez wiedzieć gdzie szukać i czuwać co się dzieje z cenami. Nigdy mi się nie zdarzyło znaleźć 2 czy 3 letnich opon, gdzie takich szukać? PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Te, na które się czaiłem poszły(było 8 sztuk jest 0) w tej cenie to nie dziwne :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now