andrzej:) Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 AT hold dezaktywuje tez tzw tryb POWER no u mnie rzeczony przycisk jest tak skonstruowany, że da się przełączać następująco: POWER albo NIC (tryb normalny) albo AT HOLD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 bo z tym wachlowaniem to bylo dla extremalistów, zreszta co jest niewskazane dla skrzyni!! CO do AT ja jestem za od dawna (chyba ze do sciganta to nie) jako codzienne auto TAK. CO do trybu impreza ma 2 odzielne przyciski POWER ON/OFF i AT HOLD ON/OFF Ps do moda kiedys pytalem, o zasadę dzialania napedu AWD w subaru z AT, można dac linka do tematu jak ktos potrafi to odszukać??? Z tego co pamiętam to nie bylo to takie proste i nikt nie wyjaśnił tego do konca!!! ok juz znalazlem jest troche info o awd i roznicach AT/MT http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=113725 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilL Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 http://videos.streetfire.net/video/2009 ... 152517.htm :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koralitto Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Dostanę pewnie złotą łopatę ale ten temat jest najbliższy mojemu pytaniu ;]. Nasłuchałem się dużo jak to w różnych samochodach napędy oparte na Torsenie działają co najwyżej średnio, elektronika nie ogarnia itd., polecono mi Forestera jako samochód z najlepiej działającym napędem 4x4 na rynku (oprócz of coz typowych terenówek). Czytając jednak różne posty na forum i oglądając niektóre filmy na YT dochodzę do wniosku, że wcale tak świetnie nie jest: mega słaba szpera na centralnym dyfrze, słaba na tylnej osi w manualach itp. Głównym powodem dla którego chce 4x4 to możliwość wyjechaniu w momencie zakopania tylnej osi albo lekkie powieszenie osi na jakiejś polnej drodze. To, że samochód lepiej się zbiera na światłach czy na sypkim podłożu to też duży bonus ale nie główny powód. Jak jest w końcu z napędami w subaru? Czy w w/w sytuacjach lepiej nie radziłyby sobie Torseny w np. Audi z elektronicznie blokowanymi kołami? Chodzi mi o auta z mniej więcej 2003-2005 roku, w nowych to wiadomo że elektronika jest dużo lepsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Nie wiem czy przejrzałeś ten wątek CZY S-AWD JEST PRZEREKLAMOWANE Tam się dużo dowiesz o nurtujących cię pytaniach. PzDr 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koralitto Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 O, tego tematu jeszcze nie widziałem, dzięki! Na razie jestem w połowie wątku, chyba niestety kolejny raz potwierdzą się moje obawy... nie rozumiem czemu dają takie słabe szpery... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 @@koralitto, Nie ma sprawy, ach i przy okazji jaki ci pomogłem to kliknij tym zielonym przy moim poście PzDr 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 nie rozumiem czemu dają takie słabe szpery... Jazda autem z mocnymi szperami wcale nie jest łatwiejsza,szczególnie na drogach twardych i publicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 @@koralitto, PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 Jak chcesz po prostu wyjechać jak się zakopałeś to zwykły haldex z opcją spięcia (Lock) pomoże tak samo jak subarowe AWD (troszę lepiej będzie w subarau jeżeli jeszcze jest szpera na osi ). Różnicę masz w jeździe przy ograniczonej przyczepności - im dynamiczniej tym większa na korzyść Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koralitto Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 nie rozumiem czemu dają takie słabe szpery... Jazda autem z mocnymi szperami wcale nie jest łatwiejsza,szczególnie na drogach twardych i publicznych. Dobrze wiedzieć, nie będę już (tak bardzo ;]) marudził z tego powodu. Jak chcesz po prostu wyjechać jak się zakopałeś to zwykły haldex z opcją spięcia (Lock) pomoże tak samo jak subarowe AWD (troszę lepiej będzie w subarau jeżeli jeszcze jest szpera na osi ). Różnicę masz w jeździe przy ograniczonej przyczepności - im dynamiczniej tym większa na korzyść Subaru. Haldexa już dawno odrzuciłem, podobno dopiero nowe (bodajże V generacja?) działają tak jak powinny, jeśli już to Torsen w Audi A czy ESP w Subaru działa w sytuacjach "wykopkowych", w sensie czy pomaga w jakiś sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymian Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 ..jeśli już to Torsen w Audi.. torsen też jest o ile mnie pamięć nie myli w alfie 159 i np. passacie b5, phaetonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziek Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Wróciłem z przeglądu - FORESTER 04 US 2,5 automat Jak zwykle poinformowałem pana, że to 4x4 - nie ma problemu. Stacja nowa, nowe maszyny dostosowane do tych aut. Przejazd przez rolki i ku mojemu zdziwieniu... oba koła kręcą się do przodu. Po zjechaniu z rolek diagnosta żartuje do mnie, że nie mam 4x4 i pyta czy sprawdzałem czy ktoś wału nie wyjął Odpowiedziałem, że sprawdzałem kręcąc baczki na śniegu Żarty żartami ale trochę zgłupiałem. Innym forkiem w manualu na tej stacji podczas sprawdzania na rolkach jedno koło kręciło się do przodu, drugie do tyłu. Wytłumaczy mi to ktoś? Wszystko ok czy raczej omijać tą stację za rok? Odczytuję to, że automat jest częścią napędu na zasadzie, że gdy zostaje odpięty (czy to podczas hamowania czy wrzucenia N) rozpina jednocześnie napęd... dobrze kombinuję? Edytowane 8 Stycznia 2016 przez Dyziek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/27498-czy-s-awd-faktycznie-jest-przereklamowane/page-28#entry2379550 Parę filmów rozjaśniających. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioo Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Strasznie długa lektura mnie czeka żeby sobie to wszytko przeanalizować. Czy w dwóch/trzech zdaniach może mi ktoś potwierdzić... Forek 2.0 158 2007r AT, moment jest rozdzielony ok 50-50 front-rear ?? Tzn ze 50 % momentu jest przydzielone na koła każdej osi... Więc np, jak prawe koła nie mają przyczepności to i tak jakiś procent momentu idzie na lewe i wyjeżdżam z zaspy... Druga sytuacja. Jak np. przód nie ma przyczepności to i tak na tył idzie "50" % więc raczej i tak wyjadę. Czekam na kubeł zimnych informacji na głowę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Strasznie długa lektura mnie czeka żeby sobie to wszytko przeanalizować. Czy w dwóch/trzech zdaniach może mi ktoś potwierdzić... Forek 2.0 158 2007r AT, moment jest rozdzielony ok 50-50 front-rear ?? Tzn ze 50 % momentu jest przydzielone na koła każdej osi... Więc np, jak prawe koła nie mają przyczepności to i tak jakiś procent momentu idzie na lewe i wyjeżdżam z zaspy... Druga sytuacja. Jak np. przód nie ma przyczepności to i tak na tył idzie "50" % więc raczej i tak wyjadę. Czekam na kubeł zimnych informacji na głowę... ale nie na lodzie szczerze ja teraz jeżdżę fwd 1.4 B., chwilowo, i na warunki do jazdy codziennej , uważam że wystarczy. Co do lodu jakoś awd słabo sobie radzi, szybko go chce obracać na bok, co w jeździe codziennej nie do wybaczenia. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Trzeba uważać na lodzie, najpierw plozy przodem a pozniej nagle chce się obrócić, grunt to poznać samochód, pierwsza zima najgorsza Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioo Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Trzeba uważać na lodzie, najpierw plozy przodem a pozniej nagle chce się obrócić, grunt to poznać samochód, pierwsza zima najgorsza Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Ok, rozumiem. Pytanie dotyczy, czy dobrze rozumiem zasadę działania napędu?? I czy stosunek momentu jest taki jak podałem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 O automacie 4EAT krążą legendy, podobno wstępnie jest 90:10 przod :tyl i tak to mi wygląda, jakby tyl się "dołączał" jak przod zaczyna się slizgac. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 (edytowane) I czy stosunek momentu jest taki jak podałem?? inicjalny tak ale to nie znaczy, ze tak jest cały czas Druga sytuacja. Jak np. przód nie ma przyczepności to i tak na tył idzie "50" % więc raczej i tak wyjadę. raczej tak, wiskoza powinna zablokować centralny dyferencjał podobno możliwość tej blokady to 85:15 / 15:85 więc na tej osi przyczepnej pojawi się nawet więcej jak wspomniane 50% Więc np, jak prawe koła nie mają przyczepności to i tak jakiś procent momentu idzie na lewe i wyjeżdżam z zaspy jeśli dyfry na osiach mają jakieś blokady to tak w przypadku gdyby nie miały żadnej to ciężko sorry nie doczytałem, że chodzi o automat to całkiem inna bajka, nie wiem dokładnie co tam siedzi Edytowane 10 Stycznia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edmund Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Witam, czy ktoś tu jeszcze zagląda ? Mam nadzieję, że tak. Może ktoś mi udzielić konkretnej odpowiedzi, bo przeszukiwanie różnych wątków wporwadza tylko chaos w mojej wiedzy. Mianowicie, mam Forka SF ze skrzynią MT, standard reduktor i tyle. Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia w terenie, to mój pierwszy Subaru, a nie chciałbym wjechać np. na mokrą łąkę i nie wyjechać bo sąsiedzi tylko patrzą jak wyjeżdżam SUBARU ! Jak wygląda sprawa przeniesienia napędu AWD? Są 2 otwarte dyfry czy jeszcze coś, szpera? dyfer centralny ? Napęd przenoszony jest na przeciwległe koła ? Można ewentualnie w jakiś sposób spiąć tył ? Będę wdzięczny za rzeczowe informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Masz przedni dyfer otwarty , centralny blokowany wiskozą i tylny zazwyczaj otwarty (niektóre wersje miały LSD). Jak masz sprawną wiskozę w centralnym to auto poradzi sobie w większości sytuacji . Pamiętaj aby go tylko nie zawiesić na brzuchu i aby jedno koło przednie i jedno tylne nie zawisło w powietrzu bo tu napęd polegnie. Ale jeszcze nie raz napęd w Twoim samochodzie miło Cię zaskoczy, bo jest genialny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Jak na podmokłej łące samochód zawiśnie na brzuchu, to żaden napęd nie pomoże (ok, pewien wynalazca z Pułtuska zrobił samochód z gąsienicą pod podwoziem ). przeszkody warto sprawdzać na piechotę - jak się człowiek na jednej nodze zapada, to auto też siądzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Są 2 otwarte dyfry czy jeszcze coś, szpera? dyfer centralny ? Napęd przenoszony jest na przeciwległe koła ? Można ewentualnie w jakiś sposób spiąć tył ? centralny dyfer masz lekko zeszperowany sprzęgłem wiskotycznym i nic tam się nie reguluje. Dyfer tylny raczej otwarty, ale były wykonania ze szperą. Tyłu nie możesz spinać, chyba ,że przez to rozumieć wymianę otwartego dyfra na wiskotyczny. MOżna łatwo sprawdzić czy masz wisko w tylnym moście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edmund Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 MOżna łatwo sprawdzić czy masz wisko w tylnym moście. jak to zrobić ?Pisząc o spięciu tyłu miałem na myśli jakiś mechanizm z elektromagnesem sterowany przełącznikiem, ale skoro można wymienić na dyfer wiskotyczny to proszę o więcej szczegółów i ewentualne koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się