Jump to content

Jeżdzenie na róznym rozmiarze opon


Krzysiek-wawa
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie, czy to niedobrze jak z przodu będę miał 215/45R17 a z tyłu 225/45R17?
Na średnicy jest różnica 9 mm ( 1,4 % )

 

A skąd ta różnica? Opony są różnej szerokości, średnice dokładnie takie same.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, czy to niedobrze jak z przodu będę miał 215/45R17 a z tyłu 225/45R17?
Na średnicy jest różnica 9 mm ( 1,4 % )

 

A skąd ta różnica? Opony są różnej szerokości, średnice dokładnie takie same.

 

225 lub 215 - szerokość bieżnika wyrażona w milimetrach.

45 – wartość wyrażona w procentach, oznacza stosunek wysokości boku opony do szerokości bieżnika.

Czyli wraz ze zmianą szerokości opony, zmieni się jej wysokość, a w konsekwencji średnica :idea:

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, ale czy krótkotwałą jazda w celu przetestowania grozi poważnymi konsekwencjami?

Mam nadzieję, że nie kupiłeś samochodu na tych oponach. :( A jeżeli chcesz testować opony to nie rozumiem. :mrgreen:

Samochód AWD ma pewne wymogi. :!:

Link to comment
Share on other sites

Nie nie kupiłem ;) Teraz dokupiłem felgi, które właśnie mają takie opony jak napisałem i zastanawiam się czy mogę je wrzucić na samochód i zobaczyć czy nie są w kształcie jajka czy nie... Ale problem już rozwiązany, dokupiłem 4 takie same opony, tak samo zużyte ;) Będzie dobrze...

Link to comment
Share on other sites

tak sobie dopytam, a jak rzecz się ma z tym magicznym sprzęgłem hydrokinetycznym, które jest w AT? A jeszcze konkretniej - czy zaszkodzi mu jeśli na tylnej osi będą inne opony (w tym samym rozmiarze), co na przedniej?

Link to comment
Share on other sites

yorey, a co ma piernik do wiatraka? Przecież sprzęgło hydrokinetyczne w automacie to prawie to samo co sprzęgło normalne w manualu...Czyli przenosi moc z silnika na skrzynie (w dużym uproszczeniu). Idąc dalej - nie ma to nic wspólnego z wiskozą, a co z tym idzie z kołami, a tym bardziej oponami :mrgreen:

 

Reasumując, sprzęgłu hydrokinetycznemu to nie zaszkodzi, ale wiskozie może...

Link to comment
Share on other sites

Jest tak, opony nawet tego samego rozmiaru różnych producentów mogą się różnic średnicą. Sprzęgło hydrokinetyczne tego nie odczuje, bo nie jest za to odpowiedzialne. Odczuc to MOŻE wiskoza w skrzyni - przy różnej średnicy pewnie po czasie po prostu padnie...

 

Dlatego lepiej miec te same opony, ale np mój kolega jeździ na róznych producentów ten sam rozmiar już ponad rok i wszystko mu działa... loteria ;)

Link to comment
Share on other sites

kazde ma swoje zalety i wady. at wydaje sie byc trwalsze, ale ma jak dla mnie gorszy inicjalny podzial momentu. za to fajne jest to, ze w AT blokujac skrzynie w pozycji R lub 1 (np tiptronic w OBK nie wiem jak w imprezach) to mamy wymuszone 50:50 - fajne w terenie ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...