Krzysiek-wawa Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Mam pytanie, czy to niedobrze jak z przodu będę miał 215/45R17 a z tyłu 225/45R17? Czy chwilę chociaż mogę na nich pojeździć czy to od razu zabójstwo dla napędu? Właśnie jak to jest w Symetrical AWD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinK Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Na średnicy jest różnica 9 mm ( 1,4 % ). Przy AWD lepiej chyba nie oszczędzać w ten sposób :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Ja wiem, ale czy krótkotwałą jazda w celu przetestowania grozi poważnymi konsekwencjami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qTi Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Ja wiem, ale czy krótkotwałą jazda w celu przetestowania grozi poważnymi konsekwencjami? Jeśli 100-200m to nie. Jeśli więcej to wiskoza powie papa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m_dz Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Nie nalezy praktykować takiego UCZYNKU przy AWD :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Mam pytanie, czy to niedobrze jak z przodu będę miał 215/45R17 a z tyłu 225/45R17? Na średnicy jest różnica 9 mm ( 1,4 % ) A skąd ta różnica? Opony są różnej szerokości, średnice dokładnie takie same. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Mam pytanie, czy to niedobrze jak z przodu będę miał 215/45R17 a z tyłu 225/45R17? Na średnicy jest różnica 9 mm ( 1,4 % ) A skąd ta różnica? Opony są różnej szerokości, średnice dokładnie takie same. 225 lub 215 - szerokość bieżnika wyrażona w milimetrach. 45 – wartość wyrażona w procentach, oznacza stosunek wysokości boku opony do szerokości bieżnika. Czyli wraz ze zmianą szerokości opony, zmieni się jej wysokość, a w konsekwencji średnica Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 dokładnie tak. ja bym tak nie jechał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 OK, opony w takim samym rozmiarze i tego samego producenta kupione, czyli chyba będzie dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 ważna jest nie tyle szerokość opony co średnica zewnętrzna koła http://www.oponeo.pl/narzedzia/m/124/za ... opon.htmlx i najlepiej taki sam bieżnik na wszystkich :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Ja sobie prawdopodobnie w taki sposób załatwiłem wisko (rozmiar taki sam, różni producenci) nie idźcie tą drogą! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Ja wiem, ale czy krótkotwałą jazda w celu przetestowania grozi poważnymi konsekwencjami? Mam nadzieję, że nie kupiłeś samochodu na tych oponach. A jeżeli chcesz testować opony to nie rozumiem. Samochód AWD ma pewne wymogi. :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Nie nie kupiłem Teraz dokupiłem felgi, które właśnie mają takie opony jak napisałem i zastanawiam się czy mogę je wrzucić na samochód i zobaczyć czy nie są w kształcie jajka czy nie... Ale problem już rozwiązany, dokupiłem 4 takie same opony, tak samo zużyte Będzie dobrze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 tak sobie dopytam, a jak rzecz się ma z tym magicznym sprzęgłem hydrokinetycznym, które jest w AT? A jeszcze konkretniej - czy zaszkodzi mu jeśli na tylnej osi będą inne opony (w tym samym rozmiarze), co na przedniej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 yorey, a co ma piernik do wiatraka? Przecież sprzęgło hydrokinetyczne w automacie to prawie to samo co sprzęgło normalne w manualu...Czyli przenosi moc z silnika na skrzynie (w dużym uproszczeniu). Idąc dalej - nie ma to nic wspólnego z wiskozą, a co z tym idzie z kołami, a tym bardziej oponami Reasumując, sprzęgłu hydrokinetycznemu to nie zaszkodzi, ale wiskozie może... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yorey Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 czyli totalnym lightem mogę sobie ciepnąć na jedną oś opony firmy Y, zaś na drugą opony firmy Z i mechanizmy stosowne nie odczują tego nijak? A zwłaszcza nie odczują tego negatywnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Jest tak, opony nawet tego samego rozmiaru różnych producentów mogą się różnic średnicą. Sprzęgło hydrokinetyczne tego nie odczuje, bo nie jest za to odpowiedzialne. Odczuc to MOŻE wiskoza w skrzyni - przy różnej średnicy pewnie po czasie po prostu padnie... Dlatego lepiej miec te same opony, ale np mój kolega jeździ na róznych producentów ten sam rozmiar już ponad rok i wszystko mu działa... loteria Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 AT nie ma wiskozy tylko sprzeglo wieloplytkowe. jednak w tym przypadku rowniez zaleca sie stosowanie opon o takich samych rozmiarach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Harvester, możesz mi napisac o tym coś wiecej jak to jest rozwiązane w AT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 zamiast wiskozy jest komputerowo sterowane sprzeglo wieloplytkowe, spinajace sie w zaleznosci od potrzeb od 90:10 przod tyl, do nawet 50:50 ( podzial momwntu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 W moim aucie też jest takie coś? Które rozwiązanie jest lepsze, trwalsze, szybciej działające? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 kazde ma swoje zalety i wady. at wydaje sie byc trwalsze, ale ma jak dla mnie gorszy inicjalny podzial momentu. za to fajne jest to, ze w AT blokujac skrzynie w pozycji R lub 1 (np tiptronic w OBK nie wiem jak w imprezach) to mamy wymuszone 50:50 - fajne w terenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Czyli na 1 mam równy podział 50:50???? :shock: :shock: Fajnie w takim razie będzie w zimie poszalec bokami.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Z tego co pamiętam to tylko jeżeli masz możliwość zablokowania pierwszego biegu. Twoja skrzynia ma tiptronic ? Jakie ma tryby pracy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek-wawa Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 Nie ma... Najzwyklejszy hydrauliczny automat, nawet bez trybów pracy Czyli idąc od góry: P,R,N,D,3,2,1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now