Jump to content

ISR a garaże podziemne


subleo
 Share

Recommended Posts

Ponieważ ostatnio auto zaczęło parkować w garażu podziemnym pojawił się problem z nadmiernym poborem energii z akumulatora.

 

Na otwartej przestrzeni wyłączone auto (kluczyk na pozycji OFF) pobiera około 30 mA. Natomiast w garażu podziemnym natężenie prądu pobieranego z akumulatora wzrasta do 400 mA.

 

Akumulator 2 letni zaczyna objawiać swoje słabości (nawiasem mówiąc czy akumulator jest elementem eksploatacyjnym w aucie, lub inaczej pytając czy podlega gwarancji?).

 

Podejrzewam o całe zamieszanie ISR, a dokładniej zamontowany w nim moduł GSM. W sytuacji gdy auto jest zaparkowane w garażu podziemnym moduł GSM próbuje rejestrować się w najbliższym BTS, a ponieważ w garażu nie ma zasięgu lub jest bardzo słaby, w tym celu pracuje z maksymalną mocą. Dla telefonów komórkowych maksymalna dopuszczalna emitowana moc wynosi 2W. Nie wiem z jaką maksymalną mocą może pracować moduł GSM w systemie ISR.

 

Biorąc pod uwagę powyższe 2W, przy zasilaniu 12V (faktycznie jest trochę wyższe) pobierany prąd wynosi około 170 mA. Dodając 30 mA, które pobierają inne stale podtrzymywane urządzenia otrzymujemy ~200 mA.

 

200mA * 24h * 7 dni ~= 33 Ah. W tej sytuacji szanse na odpalenie auta są nikłe :(

 

Będę wdzięczny za wszelki wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

poszukaj bezpiecznika od tego system i off... :mrgreen: bo wypchnąć z garażu podziemnego to już sztuka.. :wink:

Pytanie czy ISR nie ma własnego (niewielkiego) podtrzymania zasilania? Przecież przy wymianie akumulatora centrum jest powiadamiane i oddzwania wyjaśniając sytuację.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy ISR nie ma własnego (niewielkiego) podtrzymania zasilania? Przecież przy wymianie akumulatora centrum jest powiadamiane i oddzwania wyjaśniając sytuację.

a w garażu podziemnym udają że mają zasięg :idea: :?:

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy ISR nie ma własnego (niewielkiego) podtrzymania zasilania? Przecież przy wymianie akumulatora centrum jest powiadamiane i oddzwania wyjaśniając sytuację.

a w garażu podziemnym udają że mają zasięg :idea: :?:

Trudno powiedzieć czy zasięg jest, ale bardzo słaby (konieczna duża moc pracy nadajnika) czy też go nie ma. Wszystko zależy od anteny, jej umiejscowienia, maksymalnej mocy z którą nadajnik może pracować.

 

Jeżeli zasięgu nie ma, nadal pozostaje rozładowanie baterii podtrzymującej (jeżeli takowa jest).

 

Wyciąganie bezpiecznika, niestety jest sposobem "druciarskim" :) Jestem przeciwnikiem podejmowania takich działań, bez znajomości funkcjonowania (przede wszystkim elektrycznego) całego systemu.

 

Ale dzięki za radę.

Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę powyższe 2W, przy zasilaniu 12V (faktycznie jest trochę wyższe) pobierany prąd wynosi około 170 mA.

Aby wypromieniować 2W w paśmie GSM/DCS czy co tam jeszcze chcesz, musisz z akumulatora pobrać więcej niż 2W. Nie byłbym zdziwiony, gdyby to było ok 4W.

A odnośnie problemu-niestety nic mi tu nie przychodzi na myśl. Bo pewnie nawet zmiana miejsca parkowania nie wchodzi w grę?

Bo może znalazłoby się miejsce, gdzie sygnał jest lepszy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ponieważ ostatnio auto zaczęło parkować w garażu podziemnym pojawił się problem z nadmiernym poborem energii z akumulatora.

 

Na otwartej przestrzeni wyłączone auto (kluczyk na pozycji OFF) pobiera około 30 mA. Natomiast w garażu podziemnym natężenie prądu pobieranego z akumulatora wzrasta do 400 mA.

 

Akumulator 2 letni zaczyna objawiać swoje słabości (nawiasem mówiąc czy akumulator jest elementem eksploatacyjnym w aucie, lub inaczej pytając czy podlega gwarancji?).

 

Podejrzewam o całe zamieszanie ISR, a dokładniej zamontowany w nim moduł GSM. W sytuacji gdy auto jest zaparkowane w garażu podziemnym moduł GSM próbuje rejestrować się w najbliższym BTS, a ponieważ w garażu nie ma zasięgu lub jest bardzo słaby, w tym celu pracuje z maksymalną mocą. Dla telefonów komórkowych maksymalna dopuszczalna emitowana moc wynosi 2W. Nie wiem z jaką maksymalną mocą może pracować moduł GSM w systemie ISR.

 

Biorąc pod uwagę powyższe 2W, przy zasilaniu 12V (faktycznie jest trochę wyższe) pobierany prąd wynosi około 170 mA. Dodając 30 mA, które pobierają inne stale podtrzymywane urządzenia otrzymujemy ~200 mA.

 

200mA * 24h * 7 dni ~= 33 Ah. W tej sytuacji szanse na odpalenie auta są nikłe :(

 

Będę wdzięczny za wszelki wskazówki.

Mialem podobny problem,w garazu jest syganal GSM ale slaby.Okazalo sie ze ISR byl trefny i po wymianie problem zostal wyeliminowany.

Ciekawe bylo tez tlumaczenie serwisanta z Keratronik na temat zasady dzialanie tego ustrojstwa,bo winika z niego ze on nie laczy sie w sposob ciagly,tylko podaje ostatnia zapamietana pozycje pojazdu po wylaczeniu silnika i powinien przejsc w stan ''uspienia''

Szczegoly tu :http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/62955-z-histori-isr-vakumulator/

Link to comment
Share on other sites

Mój Forek parkuje w garażu podziemnym i zero problemów z uruchomieniem silnika czy baterią. Sygnał GSM jest słaby, trudno nawiazac połączenie, wiec maiłem  obawy przed zakupem, rozważałem rezygnacje z ISR - jednak problemów nie mam żadnych (auto mam ponad 9 miesięcy).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...