OlekGDY Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Pytanie o eksploatacje 4 biegowej automatycznej skrzyni biegow w Legacy 2.5 z 2003r. Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem? Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)? Bede wdzieczny za odp.
Guest ariel Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 jak chcesz ze skrzyni zrobić mielonkę.... Nie oszczędzaj paliwa kosztem skrzyni
Grzesiek_67 Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)? Bez wchodzenia w szczegóły - powoduje i nie jeździj w ten sposób. Pozdrawiam Grzegorz
Guest IRAZU Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Pytanie o eksploatacje 4 biegowej automatycznej skrzyni biegow w Legacy 2.5 z 2003r.Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem? Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)? Bede wdzieczny za odp. Jeśli silnik pracuje to nic się nie stanie . Tylko po co to chcesz robić skoro automat nie hamuje ? :shock:
Grzesiek_67 Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 Jeśli silnik pracuje to nic się nie stanie Staje się, przy N smarowanie skrzyni jest ok. 50 krotnie niższe. Pozdrawiam Grzegorz
marrek Posted September 21, 2010 Posted September 21, 2010 Zgodnie z info z serwisu skrzyn automatycznych: przelaczanie na N w czasie jazdy SZKODZI. Co wiecej, szkodzi rowniez przelaczanie na N. kiedy zatrzymujemy sie na swiatlach: latwiej jest ponoc skrzyni przeżyć tą chwilę trzymajaąc auto na wciśniętym hamulcu niż obciążać sprzęgiełka przerzucaniem z D na N. Inna sprawa, że w nocy świecenie komus stopami w oczy nie jest najmilsze.
slw Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 w nocy świecenie komus stopami w oczy nie jest najmilsze. Wtedy trzeba świecić dłońmi
szczur75 Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Wtedy trzeba świecić dłońmi albo oczami Wtedy się świeci przykładem :!:
rpw Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Według serwisu Subaru nie należy przełączać na N w czasie jazdy. Nie należy tego również robić w czasie np.: postoju na światłach. Generalnie im mniej ruchów przełożeniami skrzyni tym lepiej. A tak wogóle, nie rozumiem po co chciałbyś to robić?
Dehnel Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 A tak wogóle, nie rozumiem po co chciałbyś to robić? przecież w Maluchu i reszcie gaźnikowców jazda na luzie oznaczała oszczędność
Mateoos Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Nie wiem jak w Maluchu, ale np. w Polonezach z gaźnikami jazda na luzie wcale nie zapewniała oszczędności - tam był zawór ZHS, który odcinał dopływ paliwa podczas hamowania silnikiem.
Tomasz_555 Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Inna sprawa, że w nocy świecenie komus stopami w oczy nie jest najmilsze. Zawsze można ręczny zaciągnąć.
alek488 Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Jazda na luzie jest zabroniona!!!!!!!!!Nie tylko z tego powodu że ktoś zabronił ale też z tego powodu iż podczas takiej jazdy może między innymi zgasnąć silnik-nie masz wtedy wspomagania itd.itd.Resztę można sobie dopowiedzieć a skutki tego mogą być tragiczne. W automacie na luzie???????????? Jedź normalnie i ciesz się z jazdy :shock:
Guest IRAZU Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Jazda na luzie jest zabroniona!!!!!!!!!Nie tylko z tego powodu że ktoś zabronił ale też z tego powodu iż podczas takiej jazdy może między innymi zgasnąć silnik-nie masz wtedy wspomagania itd.itd.Resztę można sobie dopowiedzieć a skutki tego mogą być tragiczne. W automacie na luzie???????????? Jedź normalnie i ciesz się z jazdy :shock: Przecież gdy z automatem silnik zgaśnie to i tak nie masz wspomagania . Instrukcja zabrania wrzucania na N na światłach z prostego powodu - po włączeniu na D trzeba chwilę czekać na załączenie biegu . Osoba nerwowa , mogłaby dodać gazu zanim załączy się bieg i wtedy miazga w skrzyni .
alek488 Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Przepraszam. Pisałem ogólnie o jeżdzie na luzie-miałem na myśli manualną skrzynię. Po prostu nie wierzę że ktoś chciałby próbować jazdy na luzie w automacie. Nie rozumiem skąd mógł wziąć się taki pomysł. Z chęci zaoszczędzenia [ jak niektórzy myślą ] na paliwie. Jeżeli tak to nie kupuje się Subaru.
Guest IRAZU Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Przepraszam. Pisałem ogólnie o jeżdzie na luzie-miałem na myśli manualną skrzynię. Po prostu nie wierzę że ktoś chciałby próbować jazdy na luzie w automacie. Nie rozumiem skąd mógł wziąć się taki pomysł. Z chęci zaoszczędzenia [ jak niektórzy myślą ] na paliwie. Jeżeli tak to nie kupuje się Subaru. Ja znam takiego który tak robi już z 300kkm w swoim legacu 2,2 . Nigdy mu skrzynia się nie zepsuła .
konik_80 Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Jeżdżenie na N z górki nie ma sensu czy to w automacie (w którym i tak jest to niewskazane - wyjątkiem jest holowanie z włączonym silnikiem i bez przekraczania 50km/h) W manualu to też jest bez sensu bo na luzie zużywa się paliwo a jadąc na biegu bez gazu wtryskiwacze są w trybie CUT OFF czyli są zamknięte.
GREGG Posted September 22, 2010 Posted September 22, 2010 Jeżdżenie na N z górki nie ma sensu czy to w automacie (w którym i tak jest to niewskazane - wyjątkiem jest holowanie z włączonym silnikiem i bez przekraczania 50km/h) W manualu to też jest bez sensu bo na luzie zużywa się paliwo a jadąc na biegu bez gazu wtryskiwacze są w trybie CUT OFF czyli są zamknięte. oczywiście zgadzam sie, ze jazda na biegu jałowym jest niewskazana (w przeciwieństwie do jazdy na luzie ) natomiast z kwestią oszczędności nie jest to wcale takie jednoznaczne, że odcięcie paliwa na biegu jest oszczędniejsze - wtryski są odcięte, ale jadąc na biegu auto ci hamuje...
aflinta Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Na 5 czy 6 biegu nie są to jakieś dramatycznie duże opóźnienia...
woyt Posted October 16, 2010 Posted October 16, 2010 pytanko związane z AT: czy podczas manewrowania na parkingu, czyli kilka metrów w przód, zmiana na R, kilka m w tył, zmiana na D, itd - czy zmianę z D na R i odwrotnie powinno wykonywać się raczej zdecydowanym płynnym ruchem, czy raczej przełączyć na N, zaczekać chwilkę i wbić żądany bieg?
Igi_666 Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Jazda w jakimkolwiek aucie na luzie jest według mnie troszke bezmyśle a w szczególności zimą. Bo jedzie sobie cała masa całkowicie bez kontroli, a w razie jakiś sytuacji podbramkowych szczególnie zimą mamy poślizg gwarantowany. Podczas hamowania silnik pomaga hamować auto i zapobiega blokowania kół i wpadnięcia w poślizg (ABS nie jest tak idealny). Tak samo jest w szczególności gdy wchodzimy w zakręt czy nawe lekki łuk. Pod żadnym pozorem nie dajemy na luz czy nie włączamy sprzęgła a nawet nie hamujemy w zakrętach gdyż nagła zmiana środka ciężkości powoduje utrudnioną kontrolę nad pojazdem. PS: Oszczędzając na paliwie nie oszczędzasz na hamulcach Pozdrawiam
junasz Posted October 17, 2010 Posted October 17, 2010 Pod żadnym pozorem nie dajemy na luz czy nie włączamy sprzęgła a nawet nie hamujemy w zakrętach gdyż nagła zmiana środka ciężkości powoduje utrudnioną kontrolę nad pojazdem. Hmmm... ta bardziej jeżdżąca niż wożąca się część braci forumowej zapewne zechce Cię zjeść. :roll:
Than_Junior Posted October 23, 2010 Posted October 23, 2010 woyt, przerucasz do przodu i tyłu jak Ci pasuje - nie ma większego znaczenia czy szybko czy wolno. Ważne jest, żeby po wrzuceniu D lub R zaczekac chwilke, az się sprzęgło puści (a to przecież łatwo wyczuć). Co do wrzucania N w czasie jazdy - nie chcę się kłocić z ASO oczywiście i wiadomo, że lepiej nie robić czegoś, co może spowodować uszkodzenie auta, niż to robić (szczególnie w tym przypadku, kiedy jest to kompletnie bezcelowe). Ale zdarzyło mi się raz czy dwa niejako niechcący w trakcie jazdy wrzucić N i oto dwa spostrzeżenia: 1) autem w tym momencie ani nie szarpie ani nic, wyłącza się tylko tempomat i spadają obroty, czyli dokładnie to samo jakby wcisnąć sprzęgło w manualnym 2) po ponownym wrzuceniu D (bez dotykania gazu!) też nie ma szarpnięcia, czuć tylko, że znowu wbija się bieg i następuje lekkie hamowanie silnikiem, lekkie bo piąty bieg jest bardzo długi. Tak więc wydaje mi się, że jak się już zdarzy, to nic wielkiego sie nie dzieje. Staje się, przy N smarowanie skrzyni jest ok. 50 krotnie niższe. Sądzę, że jest to informacja niewłaściwa. Przecież instrukcja jasno mówi, że podczas holowania samochód powinien mieć uruchomiony silnik i wrzucone N :roll: Zawsze można ręczny zaciągnąć. brrrrr broń Boże! :shock: Szczególnie nie w modelach 08+ w których po wciśnięciu pedału hamowania w trakcie postoju sprzęgło się bardziej rozpina...
oaks Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 ...Podczas hamowania silnik pomaga hamować auto i zapobiega blokowania kół i wpadnięcia w poślizg (ABS nie jest tak idealny)... Pisali jakiś czas temu w "Plejadach", żeby zawsze wysprzęglać przy mocnym hamowaniu (oczywiście w manualu), bo przypadkowe zablokowanie kół może zgasić silnik, a wtedy dupa.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.