Jump to content

pytanie o jazde na N w AT


OlekGDY

Recommended Posts

Pytanie o eksploatacje 4 biegowej automatycznej skrzyni biegow w Legacy 2.5 z 2003r.

Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?

Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)?

 

Bede wdzieczny za odp.

Link to comment
Share on other sites

Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?

Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)?

 

Bez wchodzenia w szczegóły - powoduje i nie jeździj w ten sposób.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Pytanie o eksploatacje 4 biegowej automatycznej skrzyni biegow w Legacy 2.5 z 2003r.

Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?

Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)?

 

Bede wdzieczny za odp.

Jeśli silnik pracuje to nic się nie stanie . Tylko po co to chcesz robić skoro automat nie hamuje ? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z info z serwisu skrzyn automatycznych: przelaczanie na N w czasie jazdy SZKODZI. Co wiecej, szkodzi rowniez przelaczanie na N. kiedy zatrzymujemy sie na swiatlach: latwiej jest ponoc skrzyni przeżyć tą chwilę trzymajaąc auto na wciśniętym hamulcu niż obciążać sprzęgiełka przerzucaniem z D na N. Inna sprawa, że w nocy świecenie komus stopami w oczy nie jest najmilsze.

Link to comment
Share on other sites

Według serwisu Subaru nie należy przełączać na N w czasie jazdy. Nie należy tego również robić w czasie np.: postoju na światłach.

 

Generalnie im mniej ruchów przełożeniami skrzyni tym lepiej.

 

A tak wogóle, nie rozumiem po co chciałbyś to robić?

Link to comment
Share on other sites

A tak wogóle, nie rozumiem po co chciałbyś to robić?

 

przecież w Maluchu i reszcie gaźnikowców jazda na luzie oznaczała oszczędność ;)

Link to comment
Share on other sites

Jazda na luzie jest zabroniona!!!!!!!!!Nie tylko z tego powodu że ktoś zabronił ale też z tego powodu iż podczas takiej jazdy może między innymi zgasnąć silnik-nie masz wtedy wspomagania itd.itd.Resztę można sobie dopowiedzieć a skutki tego mogą być tragiczne. W automacie na luzie???????????? Jedź normalnie i ciesz się z jazdy :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jazda na luzie jest zabroniona!!!!!!!!!Nie tylko z tego powodu że ktoś zabronił ale też z tego powodu iż podczas takiej jazdy może między innymi zgasnąć silnik-nie masz wtedy wspomagania itd.itd.Resztę można sobie dopowiedzieć a skutki tego mogą być tragiczne. W automacie na luzie???????????? Jedź normalnie i ciesz się z jazdy :shock:

 

Przecież gdy z automatem silnik zgaśnie to i tak nie masz wspomagania . Instrukcja zabrania wrzucania na N na światłach z prostego powodu - po włączeniu na D trzeba chwilę czekać na załączenie biegu . Osoba nerwowa , mogłaby dodać gazu zanim załączy się bieg i wtedy miazga w skrzyni .

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam. Pisałem ogólnie o jeżdzie na luzie-miałem na myśli manualną skrzynię. Po prostu nie wierzę że ktoś chciałby próbować jazdy na luzie w automacie. Nie rozumiem skąd mógł wziąć się taki pomysł. Z chęci zaoszczędzenia [ jak niektórzy myślą ] na paliwie. Jeżeli tak to nie kupuje się Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam. Pisałem ogólnie o jeżdzie na luzie-miałem na myśli manualną skrzynię. Po prostu nie wierzę że ktoś chciałby próbować jazdy na luzie w automacie. Nie rozumiem skąd mógł wziąć się taki pomysł. Z chęci zaoszczędzenia [ jak niektórzy myślą ] na paliwie. Jeżeli tak to nie kupuje się Subaru.

 

Ja znam takiego który tak robi już z 300kkm w swoim legacu 2,2 . Nigdy mu skrzynia się nie zepsuła .

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżenie na N z górki nie ma sensu czy to w automacie (w którym i tak jest to niewskazane - wyjątkiem jest holowanie z włączonym silnikiem i bez przekraczania 50km/h)

W manualu to też jest bez sensu bo na luzie zużywa się paliwo a jadąc na biegu bez gazu wtryskiwacze są w trybie CUT OFF czyli są zamknięte.

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżenie na N z górki nie ma sensu czy to w automacie (w którym i tak jest to niewskazane - wyjątkiem jest holowanie z włączonym silnikiem i bez przekraczania 50km/h)

W manualu to też jest bez sensu bo na luzie zużywa się paliwo a jadąc na biegu bez gazu wtryskiwacze są w trybie CUT OFF czyli są zamknięte.

 

oczywiście zgadzam sie, ze jazda na biegu jałowym jest niewskazana (w przeciwieństwie do jazdy na luzie :P )

natomiast z kwestią oszczędności nie jest to wcale takie jednoznaczne, że odcięcie paliwa na biegu jest oszczędniejsze - wtryski są odcięte, ale jadąc na biegu auto ci hamuje...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

pytanko związane z AT: czy podczas manewrowania na parkingu, czyli kilka metrów w przód, zmiana na R, kilka m w tył, zmiana na D, itd - czy zmianę z D na R i odwrotnie powinno wykonywać się raczej zdecydowanym płynnym ruchem, czy raczej przełączyć na N, zaczekać chwilkę i wbić żądany bieg?

Link to comment
Share on other sites

Jazda w jakimkolwiek aucie na luzie jest według mnie troszke bezmyśle a w szczególności zimą. Bo jedzie sobie cała masa całkowicie bez kontroli, a w razie jakiś sytuacji podbramkowych szczególnie zimą mamy poślizg gwarantowany. Podczas hamowania silnik pomaga hamować auto i zapobiega blokowania kół i wpadnięcia w poślizg (ABS nie jest tak idealny). Tak samo jest w szczególności gdy wchodzimy w zakręt czy nawe lekki łuk. Pod żadnym pozorem nie dajemy na luz czy nie włączamy sprzęgła a nawet nie hamujemy w zakrętach gdyż nagła zmiana środka ciężkości powoduje utrudnioną kontrolę nad pojazdem.

 

PS: Oszczędzając na paliwie nie oszczędzasz na hamulcach ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pod żadnym pozorem nie dajemy na luz czy nie włączamy sprzęgła a nawet nie hamujemy w zakrętach gdyż nagła zmiana środka ciężkości powoduje utrudnioną kontrolę nad pojazdem.

 

Hmmm... ta bardziej jeżdżąca niż wożąca się część braci forumowej zapewne zechce Cię zjeść. :roll: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

woyt, przerucasz do przodu i tyłu jak Ci pasuje - nie ma większego znaczenia czy szybko czy wolno. Ważne jest, żeby po wrzuceniu D lub R zaczekac chwilke, az się sprzęgło puści (a to przecież łatwo wyczuć).

 

 

Co do wrzucania N w czasie jazdy - nie chcę się kłocić z ASO oczywiście i wiadomo, że lepiej nie robić czegoś, co może spowodować uszkodzenie auta, niż to robić (szczególnie w tym przypadku, kiedy jest to kompletnie bezcelowe). Ale zdarzyło mi się raz czy dwa niejako niechcący w trakcie jazdy wrzucić N i oto dwa spostrzeżenia: 1) autem w tym momencie ani nie szarpie ani nic, wyłącza się tylko tempomat i spadają obroty, czyli dokładnie to samo jakby wcisnąć sprzęgło w manualnym 2) po ponownym wrzuceniu D (bez dotykania gazu!) też nie ma szarpnięcia, czuć tylko, że znowu wbija się bieg i następuje lekkie hamowanie silnikiem, lekkie bo piąty bieg jest bardzo długi. Tak więc wydaje mi się, że jak się już zdarzy, to nic wielkiego sie nie dzieje.

 

 

Staje się, przy N smarowanie skrzyni jest ok. 50 krotnie niższe.

 

Sądzę, że jest to informacja niewłaściwa. Przecież instrukcja jasno mówi, że podczas holowania samochód powinien mieć uruchomiony silnik i wrzucone N :roll:

 

 

Zawsze można ręczny zaciągnąć.

 

 

brrrrr broń Boże! :shock: Szczególnie nie w modelach 08+ w których po wciśnięciu pedału hamowania w trakcie postoju sprzęgło się bardziej rozpina...

Link to comment
Share on other sites

...

Podczas hamowania silnik pomaga hamować auto i zapobiega blokowania kół i wpadnięcia w poślizg (ABS nie jest tak idealny)...

 

Pisali jakiś czas temu w "Plejadach", żeby zawsze wysprzęglać przy mocnym hamowaniu (oczywiście w manualu),

bo przypadkowe zablokowanie kół może zgasić silnik, a wtedy dupa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...