Jump to content

pytanie o jazde na N w AT


OlekGDY

Recommended Posts

Posted

Pytanie o eksploatacje 4 biegowej automatycznej skrzyni biegow w Legacy 2.5 z 2003r.

Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?

Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)?

 

Bede wdzieczny za odp.

Posted

jak chcesz ze skrzyni zrobić mielonkę.... :evil: Nie oszczędzaj paliwa kosztem skrzyni

Posted
Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?

Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)?

 

Bez wchodzenia w szczegóły - powoduje i nie jeździj w ten sposób.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Posted
Pytanie o eksploatacje 4 biegowej automatycznej skrzyni biegow w Legacy 2.5 z 2003r.

Czy nie powoduje sie uszkodzenia automatycznej skrzyni biegow podczas jazdy na luzie (N) z wlaczonym silnikiem?

Czy mozna podczas jazdy, np. z gory, wlaczyc N a nastepnie gdy samochod ciagle jedzie wlaczyc znowu bieg (D)?

 

Bede wdzieczny za odp.

Jeśli silnik pracuje to nic się nie stanie . Tylko po co to chcesz robić skoro automat nie hamuje ? :shock:

Posted

Zgodnie z info z serwisu skrzyn automatycznych: przelaczanie na N w czasie jazdy SZKODZI. Co wiecej, szkodzi rowniez przelaczanie na N. kiedy zatrzymujemy sie na swiatlach: latwiej jest ponoc skrzyni przeżyć tą chwilę trzymajaąc auto na wciśniętym hamulcu niż obciążać sprzęgiełka przerzucaniem z D na N. Inna sprawa, że w nocy świecenie komus stopami w oczy nie jest najmilsze.

Posted
w nocy świecenie komus stopami w oczy nie jest najmilsze.

Wtedy trzeba świecić dłońmi :mrgreen:

Posted
Wtedy trzeba świecić dłońmi :mrgreen:

 

 

albo oczami :)

Posted

Według serwisu Subaru nie należy przełączać na N w czasie jazdy. Nie należy tego również robić w czasie np.: postoju na światłach.

 

Generalnie im mniej ruchów przełożeniami skrzyni tym lepiej.

 

A tak wogóle, nie rozumiem po co chciałbyś to robić?

Posted
A tak wogóle, nie rozumiem po co chciałbyś to robić?

 

przecież w Maluchu i reszcie gaźnikowców jazda na luzie oznaczała oszczędność ;)

Posted

Nie wiem jak w Maluchu, ale np. w Polonezach z gaźnikami jazda na luzie wcale nie zapewniała oszczędności - tam był zawór ZHS, który odcinał dopływ paliwa podczas hamowania silnikiem.

Posted

Jazda na luzie jest zabroniona!!!!!!!!!Nie tylko z tego powodu że ktoś zabronił ale też z tego powodu iż podczas takiej jazdy może między innymi zgasnąć silnik-nie masz wtedy wspomagania itd.itd.Resztę można sobie dopowiedzieć a skutki tego mogą być tragiczne. W automacie na luzie???????????? Jedź normalnie i ciesz się z jazdy :shock:

Posted
Jazda na luzie jest zabroniona!!!!!!!!!Nie tylko z tego powodu że ktoś zabronił ale też z tego powodu iż podczas takiej jazdy może między innymi zgasnąć silnik-nie masz wtedy wspomagania itd.itd.Resztę można sobie dopowiedzieć a skutki tego mogą być tragiczne. W automacie na luzie???????????? Jedź normalnie i ciesz się z jazdy :shock:

 

Przecież gdy z automatem silnik zgaśnie to i tak nie masz wspomagania . Instrukcja zabrania wrzucania na N na światłach z prostego powodu - po włączeniu na D trzeba chwilę czekać na załączenie biegu . Osoba nerwowa , mogłaby dodać gazu zanim załączy się bieg i wtedy miazga w skrzyni .

Posted

Przepraszam. Pisałem ogólnie o jeżdzie na luzie-miałem na myśli manualną skrzynię. Po prostu nie wierzę że ktoś chciałby próbować jazdy na luzie w automacie. Nie rozumiem skąd mógł wziąć się taki pomysł. Z chęci zaoszczędzenia [ jak niektórzy myślą ] na paliwie. Jeżeli tak to nie kupuje się Subaru.

Posted
Przepraszam. Pisałem ogólnie o jeżdzie na luzie-miałem na myśli manualną skrzynię. Po prostu nie wierzę że ktoś chciałby próbować jazdy na luzie w automacie. Nie rozumiem skąd mógł wziąć się taki pomysł. Z chęci zaoszczędzenia [ jak niektórzy myślą ] na paliwie. Jeżeli tak to nie kupuje się Subaru.

 

Ja znam takiego który tak robi już z 300kkm w swoim legacu 2,2 . Nigdy mu skrzynia się nie zepsuła .

Posted

Jeżdżenie na N z górki nie ma sensu czy to w automacie (w którym i tak jest to niewskazane - wyjątkiem jest holowanie z włączonym silnikiem i bez przekraczania 50km/h)

W manualu to też jest bez sensu bo na luzie zużywa się paliwo a jadąc na biegu bez gazu wtryskiwacze są w trybie CUT OFF czyli są zamknięte.

Posted
Jeżdżenie na N z górki nie ma sensu czy to w automacie (w którym i tak jest to niewskazane - wyjątkiem jest holowanie z włączonym silnikiem i bez przekraczania 50km/h)

W manualu to też jest bez sensu bo na luzie zużywa się paliwo a jadąc na biegu bez gazu wtryskiwacze są w trybie CUT OFF czyli są zamknięte.

 

oczywiście zgadzam sie, ze jazda na biegu jałowym jest niewskazana (w przeciwieństwie do jazdy na luzie :P )

natomiast z kwestią oszczędności nie jest to wcale takie jednoznaczne, że odcięcie paliwa na biegu jest oszczędniejsze - wtryski są odcięte, ale jadąc na biegu auto ci hamuje...

  • 4 weeks later...
Posted

pytanko związane z AT: czy podczas manewrowania na parkingu, czyli kilka metrów w przód, zmiana na R, kilka m w tył, zmiana na D, itd - czy zmianę z D na R i odwrotnie powinno wykonywać się raczej zdecydowanym płynnym ruchem, czy raczej przełączyć na N, zaczekać chwilkę i wbić żądany bieg?

Posted

Jazda w jakimkolwiek aucie na luzie jest według mnie troszke bezmyśle a w szczególności zimą. Bo jedzie sobie cała masa całkowicie bez kontroli, a w razie jakiś sytuacji podbramkowych szczególnie zimą mamy poślizg gwarantowany. Podczas hamowania silnik pomaga hamować auto i zapobiega blokowania kół i wpadnięcia w poślizg (ABS nie jest tak idealny). Tak samo jest w szczególności gdy wchodzimy w zakręt czy nawe lekki łuk. Pod żadnym pozorem nie dajemy na luz czy nie włączamy sprzęgła a nawet nie hamujemy w zakrętach gdyż nagła zmiana środka ciężkości powoduje utrudnioną kontrolę nad pojazdem.

 

PS: Oszczędzając na paliwie nie oszczędzasz na hamulcach ;)

 

Pozdrawiam

Posted
Pod żadnym pozorem nie dajemy na luz czy nie włączamy sprzęgła a nawet nie hamujemy w zakrętach gdyż nagła zmiana środka ciężkości powoduje utrudnioną kontrolę nad pojazdem.

 

Hmmm... ta bardziej jeżdżąca niż wożąca się część braci forumowej zapewne zechce Cię zjeść. :roll: :mrgreen:

Posted

woyt, przerucasz do przodu i tyłu jak Ci pasuje - nie ma większego znaczenia czy szybko czy wolno. Ważne jest, żeby po wrzuceniu D lub R zaczekac chwilke, az się sprzęgło puści (a to przecież łatwo wyczuć).

 

 

Co do wrzucania N w czasie jazdy - nie chcę się kłocić z ASO oczywiście i wiadomo, że lepiej nie robić czegoś, co może spowodować uszkodzenie auta, niż to robić (szczególnie w tym przypadku, kiedy jest to kompletnie bezcelowe). Ale zdarzyło mi się raz czy dwa niejako niechcący w trakcie jazdy wrzucić N i oto dwa spostrzeżenia: 1) autem w tym momencie ani nie szarpie ani nic, wyłącza się tylko tempomat i spadają obroty, czyli dokładnie to samo jakby wcisnąć sprzęgło w manualnym 2) po ponownym wrzuceniu D (bez dotykania gazu!) też nie ma szarpnięcia, czuć tylko, że znowu wbija się bieg i następuje lekkie hamowanie silnikiem, lekkie bo piąty bieg jest bardzo długi. Tak więc wydaje mi się, że jak się już zdarzy, to nic wielkiego sie nie dzieje.

 

 

Staje się, przy N smarowanie skrzyni jest ok. 50 krotnie niższe.

 

Sądzę, że jest to informacja niewłaściwa. Przecież instrukcja jasno mówi, że podczas holowania samochód powinien mieć uruchomiony silnik i wrzucone N :roll:

 

 

Zawsze można ręczny zaciągnąć.

 

 

brrrrr broń Boże! :shock: Szczególnie nie w modelach 08+ w których po wciśnięciu pedału hamowania w trakcie postoju sprzęgło się bardziej rozpina...

Posted
...

Podczas hamowania silnik pomaga hamować auto i zapobiega blokowania kół i wpadnięcia w poślizg (ABS nie jest tak idealny)...

 

Pisali jakiś czas temu w "Plejadach", żeby zawsze wysprzęglać przy mocnym hamowaniu (oczywiście w manualu),

bo przypadkowe zablokowanie kół może zgasić silnik, a wtedy dupa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...