Jump to content

Błąd w zabezpieczaniach elektroniki...


AdaSch

Recommended Posts

Cześć,

 

ten post to tylko ostrzeżenie co może się stać jeżeli dojdzie do drobnej awarii na kablach

 

wiec do rzeczy, w zraz z zakupem auto dokupiłem sytem głośnomówiący BT NOKIA i zainstalowany został w ASO

 

Generalnie wszystko śmigało poza niektórym padami softwarowymi jak to w noki często się zdarza.

 

 

Po 4 latach jeżdżenia, od wstrząsów ułamał się przewód zasilający przy bezpieczniku nokia BT i nieszczęśliwie dotknął masy. Efektem tego była totalna śmierć radia, nawi nie gadało, no i oczywiście bt.

 

ściągnąłem panel kukam, no i widzę kabel odpadł. Trochę mi ta zajęło oby go podłączyć z powrotem do BT ale coś mi tu "śmierdziało" bo radio nie powinno się wyłączyć.

 

myślę więc bezpiecznik, szukam patrzę jest 15A ale jest sprawny, po wyciągnięciu navi się wyłączała.

 

No dobra, wiem jak ten system działa więc sprawdzam napięcia i o dziwo brakuje 12v na radiu i bt a idzie to prosto z grubej wiązki :shock: Myślę pewni bezpiecznik ale nie, kukam gdzie ta wiązka idzie i patrzę, że do góry. No w mordę to idzie do navi. Ale co ona ma z tym wspólnego? Aby się dowiedzieć, trzeba bardzo mocno rozbebeszyć auto łącznie z poluzowaniem kolumny kierowniczej

 

po męczarni z demontażem plastików ukazała się navi. Jakie było moje zdziwienie, że ta cała wiącha kabli idzie do navi. Sprawdziłem napięcia wchodzące do navi i jest 12v na zawsze ale już nie wychodzi drugą wtyczką. No to jest grubo.

 

Navi do rozbiórki, rzeźba płytki, ale druk jest 4 warstwowy. Po sprawdzeniu na płycie wszystkiego co możliwe, wyszło na to ,że warstwa z plusem się przepaliła

 

no to subaru dało CIAŁA na maxa. Jak to możliwe, że zasilanie 12V idzie z navi skoro plusowa ścieżka wytrzymuje mniej niż bezpiecznik? Powinien iść równoległy obwód zasilania+. Po sprawdzeniu i lokalizacji co i gdzie zrobiłem crosa. Po podłączeniu na krótko działa.

 

konkluzja:

Najwidoczniej ASO nie ma pojęcie gdzie się podłącza akcesoria dodatkowe (nie mam pretensji, zakładam się, że to wina FHI - brak instrukcji), skoro podłącza je pod tak ryzykowne zasilanie które uwala navi przy przeciążeniu

 

chcesz stałe 12+ przy wyłączonym i włączonym aucie podłączaj się przed navi, bo wtedy zabezpiecznie pancernym bezpiecznikiem zadziała.

 

Oto fotostary

 

Rozbebeszone auto

IMGP7324.jpg

Uwalona płytka

IMGP7320.jpg

Cross

IMGP7321.jpg

Flaki navi

IMGP7322.jpg

Oznaczenie navi

IMGP7323.jpg

navi już z powrotem na swoim miejscu

IMGP7325.jpg

przeklęta śrubka od daszka navi, trzeba było mocno rozbebeszyć auto aby ją odkręcić

IMGP7326.jpg

 

czas operacji "ze wszystkim" 6h

Starty: brak, nic nie połamane i nie porysowane, dziki drewnianym nożom od jakiegoś masła udeje się bezboleśnie podważać plastiki,

plastiki nie porysowane i itp. Nie została żadna śrubka :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

gdzie się podłącza akcesoria dodatkowe

 

do montażu każdego gadżetu dodatkowego od OEMa jest instrukcja, lepsza lub gorsza. wskazanie przewodów do użycia to jeden z ważniejszych punktów takiej instr.

sam montowałeś lamco? była instrukcja.

Link to comment
Share on other sites

no tak, ale to nokia, więc wszystko zależy od fantazji elektryka.

na szczęście elektryk ASO nie może twierdzić, że nie miał schematu.

 

ja kupiłem forka z tykającą 'bombą' w postaci monet w odtwarzaczu CD, w końcu monety spadły na mozaikę i poszedł dymek :?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...