AdaSch Posted September 19, 2010 Share Posted September 19, 2010 Cześć, ten post to tylko ostrzeżenie co może się stać jeżeli dojdzie do drobnej awarii na kablach wiec do rzeczy, w zraz z zakupem auto dokupiłem sytem głośnomówiący BT NOKIA i zainstalowany został w ASO Generalnie wszystko śmigało poza niektórym padami softwarowymi jak to w noki często się zdarza. Po 4 latach jeżdżenia, od wstrząsów ułamał się przewód zasilający przy bezpieczniku nokia BT i nieszczęśliwie dotknął masy. Efektem tego była totalna śmierć radia, nawi nie gadało, no i oczywiście bt. ściągnąłem panel kukam, no i widzę kabel odpadł. Trochę mi ta zajęło oby go podłączyć z powrotem do BT ale coś mi tu "śmierdziało" bo radio nie powinno się wyłączyć. myślę więc bezpiecznik, szukam patrzę jest 15A ale jest sprawny, po wyciągnięciu navi się wyłączała. No dobra, wiem jak ten system działa więc sprawdzam napięcia i o dziwo brakuje 12v na radiu i bt a idzie to prosto z grubej wiązki :shock: Myślę pewni bezpiecznik ale nie, kukam gdzie ta wiązka idzie i patrzę, że do góry. No w mordę to idzie do navi. Ale co ona ma z tym wspólnego? Aby się dowiedzieć, trzeba bardzo mocno rozbebeszyć auto łącznie z poluzowaniem kolumny kierowniczej po męczarni z demontażem plastików ukazała się navi. Jakie było moje zdziwienie, że ta cała wiącha kabli idzie do navi. Sprawdziłem napięcia wchodzące do navi i jest 12v na zawsze ale już nie wychodzi drugą wtyczką. No to jest grubo. Navi do rozbiórki, rzeźba płytki, ale druk jest 4 warstwowy. Po sprawdzeniu na płycie wszystkiego co możliwe, wyszło na to ,że warstwa z plusem się przepaliła no to subaru dało CIAŁA na maxa. Jak to możliwe, że zasilanie 12V idzie z navi skoro plusowa ścieżka wytrzymuje mniej niż bezpiecznik? Powinien iść równoległy obwód zasilania+. Po sprawdzeniu i lokalizacji co i gdzie zrobiłem crosa. Po podłączeniu na krótko działa. konkluzja: Najwidoczniej ASO nie ma pojęcie gdzie się podłącza akcesoria dodatkowe (nie mam pretensji, zakładam się, że to wina FHI - brak instrukcji), skoro podłącza je pod tak ryzykowne zasilanie które uwala navi przy przeciążeniu chcesz stałe 12+ przy wyłączonym i włączonym aucie podłączaj się przed navi, bo wtedy zabezpiecznie pancernym bezpiecznikiem zadziała. Oto fotostary Rozbebeszone auto Uwalona płytka Cross Flaki navi Oznaczenie navi navi już z powrotem na swoim miejscu przeklęta śrubka od daszka navi, trzeba było mocno rozbebeszyć auto aby ją odkręcić czas operacji "ze wszystkim" 6h Starty: brak, nic nie połamane i nie porysowane, dziki drewnianym nożom od jakiegoś masła udeje się bezboleśnie podważać plastiki, plastiki nie porysowane i itp. Nie została żadna śrubka Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 a mówią, że bandaż na wydechu polany olejem jest niebezpieczny :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 fajny pad pod mysz z padow elektroniki japonskiej zaliczylem wymiane mosfeta kluczujacego mase dla grzalki pierwszej sondy lambda w moim bylym forku Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 gdzie się podłącza akcesoria dodatkowe do montażu każdego gadżetu dodatkowego od OEMa jest instrukcja, lepsza lub gorsza. wskazanie przewodów do użycia to jeden z ważniejszych punktów takiej instr. sam montowałeś lamco? była instrukcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 20, 2010 Author Share Posted September 20, 2010 sam montowałeś lamco? była instrukcja. była instrukcja i oryginalna wtyczka + gniazdo przy radio instrukcja jest bardzo dobra. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 no tak, ale to nokia, więc wszystko zależy od fantazji elektryka. na szczęście elektryk ASO nie może twierdzić, że nie miał schematu. ja kupiłem forka z tykającą 'bombą' w postaci monet w odtwarzaczu CD, w końcu monety spadły na mozaikę i poszedł dymek :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 mlody sprzedałeś forka?? why? z powody tego mosfeta? u mnie na szczęście ten mosfet ocalał chociaż grzałka w sondzie była uwalona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 bardziej z powodu offseta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now