blackhawk Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 Witam ostatnio na zakręcie pojawiła się kontrolka IC Spray nie jestem filozofem ale pewnie to od spryskiwacza IC ale patrząc to chyba spryskiwacz pobiera płyn ze zbiornika płynu od spryskiwaczy do szyb no chyba że jest gdzieś ukryty ale jeśli tak to czy płyn musi być jakiś specjalny bo normalna woda nie może raczej być bo by zaraz IC został zasiedziały białym nalotem ? instalacja jest chyba fabryczna do IC ,Subaru Impreza STI 2004 r jeśli ktoś ma jakieś sugestie albo odpowiedzi na moje zapytania będę wdzięczny za pomoc,
Michal K Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 w bagażniku masz zbiornik na wode do natrysku IC. uzupełnij najlepiej destylowaną.
beben Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 skoro do tej pory go nie znalazłeś to dodam że jest ukryty z prawej strony bagażnika za tapicerką, uzupełnij wodę i po sprawie 8)
lucza Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 jeśli nie masz destylowanej,mineralna NIEGAZOWANA :wink:
buras Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 lepiej spirytusem ,szybciej odparowuje ,wiec lepiej chłodzi ,a jak dzwon jakiś niefortunny sie trafi ,to zawsze można chlapnąć na nerwa ,oczywiście po wizycie niebieskich
blackhawk Posted September 20, 2010 Author Posted September 20, 2010 Hehe ze spirytusem niezłe jutro poszukam dzięki Panowie za pomoc
lucza Posted September 20, 2010 Posted September 20, 2010 opcja dla tych co nie załapali (tak na wszelki wypadek),opary ze spirytusu są łatwopalne,przy rozgrzanym silniku subaru to tylko "droga do nieba..."
blackhawk Posted October 3, 2010 Author Posted October 3, 2010 Dzięki chłopaki za odpowiedzi ale że tak dodam zbliża się zima minusowe temperatury i woda destylowana zamarznie , patrzyłem do zbiornika i tam jest jakiś zielony płyn i nie ukrywam jak spryskam IC to troszkę alkoholem zajeżdża jak by to był płyn do spryskiwaczy , wpadł mi taki pomysł czy można by użyć zamiast wody destylowanej np: płynu do chłodnicy na zimę powinien mieć nawet lepsze walory niż woda jak myślicie albo czego wy używacie ? pozdro
vrossi Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Ja na przyklad myślę, ze na zime spryskiwacz IC nie będzie Ci potrzebny. Jak się zaczną pierwsze przymrozki, opróżnij zbiornik, jesli masz tam wode... :wink: zawsze to ze dwa kilo mniej...
GeOrGe Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Płyn chłodniczy to zły pomysł. Raz że nie jest ekologiczny bo glikol bardzo słabo się rozkłada a dwa że słabo paruje
grzywaczewski Posted October 3, 2010 Posted October 3, 2010 Na zime to warto zalac dobrym "zimowym do spryskiwaczy". Nawet jesli sie nie bedzie uzywac, to ma sie pewnosc ze w ukladzie nie zostala woda. Nie zamarznie, nie rozerwie jakiegos lacznika, wezyka czy pompki...
ADK90 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Prawdopodobnie wezniecie mnie za frajera ale kto pyta nie bładzi i po przeczytaniu tego tematu zastanawia mnie co to jest spryskiwacz IC czy tez Spray IC? Bo naprawde nie mam pojecia a jak widze musi tam byc jakis płyt nie zamarzający a ze zima sie zbliza to chciałbym sie przygotowac.
AMI Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Spryskiwacz intercoolera - nie w kazdym aucie jest.
blackhawk Posted October 4, 2010 Author Posted October 4, 2010 IC to spryskiwacz intercoolera zdjęcie poniżej a IC to z napisem STI http://www.wrxtuners.com/forums/attachm ... gp1433.jpg to jest spryskiwacz i chłodzi go przy nadmiernym nagrzaniu mam nadzieję że pomogłem
ADK90 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Dzieki blackhawk za wtajemniczenie Czyli w WRX americano 02 takiego czegos moze nie byc?
ADK90 Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Czy ja wiem czy taki spryskiwacz daje rade? Pewnie cos daje skoro jest montowany. Głównie to od dołu na IC leci ciepło od goracego silnika i lepszym rozwiazaniem jest dac go za zderzak niz montaz spryskiwaczy w modelu w którym go nie ma.
AMI Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Ale tez i caly intercooler cieplo oddaje, gdy woda paruje. A fmic ma tez swoje minusy i nie zawsze jest takim dobrym rozwiazaniem w subaru. Zwlaszcza przy malych turbo.
grzywaczewski Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Lub gdy mozna nadziac sie na pacholek, opone lub wiadro zwiru spod poprzedzajacego auta.
mini44 Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 teraz moje pytanie co ma małe turbo (pow. seryjne) do umiejscowienia IC??
AMI Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 To, ze zeby zainstalowac w Subaru fmic, musisz poprowadzic kilometry rur, ktore dosc znaczaco zwiekszaja pojemnosc calego dolotu, w ktorym musisz zapewnic cisnienie. Albo zapewnisz je szybciej, albo pozniej.
mini44 Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 czyli po zmianie na fmic zwiększa się lag tak?? a gdyby tak lekko podnieść ciśnienie (z umiarem wiadomo żeby turbo żyło) oświećcie mnie
grzywaczewski Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 mini44, o ile nie odwroci sie kolektora dolotowego, to na prawde duuuza dodatkowa obietosc dolotu. Jak AMI napisal, metry rur, no i sam FMIC jest zwykle duzo wiekszy od TMICa. Nawet w duzym turbo spowoduje laga, tyle ze on sie pokryje z lagiem samego turbo. Zreszta duze turbo jest do innych jazd, raz sie wkreca na wysokie, a pozniej miesza biegami zeby nie spadlo. Wracajac do sedna, niewielkie podniesienie cisnienia nic nie da, a duze - choc nie wiem czy cos by dalo - moze rozwalic silnik. To chodzi o reakcje na gaz i przechodzenie z podcisnienia w dolocie na nadcisnienie. Na to to chyba tylko podtrzymanie turbo pomoze (pomijajac fakt, ze przeciez normalnie nalezy jezdzic na najwyzszym mozliwym cisnieniu (czyli jeszcze nie szkodzacym silnikowi) wiec co tu podnosic).
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.