Jump to content

Kontrolka IC Spray co trzeba zrobić ?


blackhawk

Recommended Posts

Posted

Witam ostatnio na zakręcie pojawiła się kontrolka IC Spray nie jestem filozofem ale pewnie to od spryskiwacza IC ale patrząc to chyba spryskiwacz pobiera płyn ze zbiornika płynu od spryskiwaczy do szyb no chyba że jest gdzieś ukryty :) ale jeśli tak to czy płyn musi być jakiś specjalny bo normalna woda nie może raczej być bo by zaraz IC został zasiedziały białym nalotem ? instalacja jest chyba fabryczna do IC ,Subaru Impreza STI 2004 r

 

jeśli ktoś ma jakieś sugestie albo odpowiedzi na moje zapytania będę wdzięczny za pomoc,

Posted

skoro do tej pory go nie znalazłeś to dodam że jest ukryty z prawej strony bagażnika za tapicerką, uzupełnij wodę i po sprawie 8)

Posted

lepiej spirytusem ,szybciej odparowuje ,wiec lepiej chłodzi ,a jak dzwon jakiś niefortunny sie trafi ,to zawsze można chlapnąć na nerwa :D ,oczywiście po wizycie niebieskich

Posted

opcja dla tych co nie załapali (tak na wszelki wypadek),opary ze spirytusu są łatwopalne,przy rozgrzanym silniku subaru to tylko "droga do nieba..." :lol::lol::lol:

  • 2 weeks later...
Posted

Dzięki chłopaki za odpowiedzi ale że tak dodam zbliża się zima minusowe temperatury i woda destylowana zamarznie , patrzyłem do zbiornika i tam jest jakiś zielony płyn i nie ukrywam jak spryskam IC to troszkę alkoholem zajeżdża jak by to był płyn do spryskiwaczy :) , wpadł mi taki pomysł czy można by użyć zamiast wody destylowanej np: płynu do chłodnicy na zimę powinien mieć nawet lepsze walory niż woda :) jak myślicie albo czego wy używacie ?

 

pozdro

Posted

Ja na przyklad myślę, ze na zime spryskiwacz IC nie będzie Ci potrzebny. Jak się zaczną pierwsze przymrozki, opróżnij zbiornik, jesli masz tam wode... :wink: zawsze to ze dwa kilo mniej...

Posted

Płyn chłodniczy to zły pomysł. Raz że nie jest ekologiczny bo glikol bardzo słabo się rozkłada a dwa że słabo paruje

Posted

Na zime to warto zalac dobrym "zimowym do spryskiwaczy". Nawet jesli sie nie bedzie uzywac, to ma sie pewnosc ze w ukladzie nie zostala woda. Nie zamarznie, nie rozerwie jakiegos lacznika, wezyka czy pompki...

Posted

Prawdopodobnie wezniecie mnie za frajera ale kto pyta nie bładzi i po przeczytaniu tego tematu zastanawia mnie co to jest spryskiwacz IC czy tez Spray IC? Bo naprawde nie mam pojecia a jak widze musi tam byc jakis płyt nie zamarzający a ze zima sie zbliza to chciałbym sie przygotowac.

Posted

Dzieki blackhawk za wtajemniczenie

 

Czyli w WRX americano 02 takiego czegos moze nie byc?

Posted

Czy ja wiem czy taki spryskiwacz daje rade? Pewnie cos daje skoro jest montowany. Głównie to od dołu na IC leci ciepło od goracego silnika i lepszym rozwiazaniem jest dac go za zderzak niz montaz spryskiwaczy w modelu w którym go nie ma.

Posted

Ale tez i caly intercooler cieplo oddaje, gdy woda paruje.

 

A fmic ma tez swoje minusy i nie zawsze jest takim dobrym rozwiazaniem w subaru. Zwlaszcza przy malych turbo.

Posted

To, ze zeby zainstalowac w Subaru fmic, musisz poprowadzic kilometry rur, ktore dosc znaczaco zwiekszaja pojemnosc calego dolotu, w ktorym musisz zapewnic cisnienie. Albo zapewnisz je szybciej, albo pozniej.

Posted

czyli po zmianie na fmic zwiększa się lag tak?? a gdyby tak lekko podnieść ciśnienie (z umiarem wiadomo żeby turbo żyło)

oświećcie mnie :mrgreen:

Posted

mini44, o ile nie odwroci sie kolektora dolotowego, to na prawde duuuza dodatkowa obietosc dolotu. Jak AMI napisal, metry rur, no i sam FMIC jest zwykle duzo wiekszy od TMICa. Nawet w duzym turbo spowoduje laga, tyle ze on sie pokryje z lagiem samego turbo. Zreszta duze turbo jest do innych jazd, raz sie wkreca na wysokie, a pozniej miesza biegami zeby nie spadlo.

 

Wracajac do sedna, niewielkie podniesienie cisnienia nic nie da, a duze - choc nie wiem czy cos by dalo - moze rozwalic silnik. To chodzi o reakcje na gaz i przechodzenie z podcisnienia w dolocie na nadcisnienie. Na to to chyba tylko podtrzymanie turbo pomoze (pomijajac fakt, ze przeciez normalnie nalezy jezdzic na najwyzszym mozliwym cisnieniu (czyli jeszcze nie szkodzacym silnikowi) wiec co tu podnosic).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...