Jump to content

Hipol w skrzyni biegów


Guest ariel

Recommended Posts

Posted

Jakiś czas temu jedna ze znanych firm wymieniała mi sprzęgło, po tej wymianie zapytałem jednego z serwisantów czy wymieniać olej w skrzyni... odpowiedział że nie trzeba bo jest dobry, jest go dużo itp. (sam go wymieniałem 5000k temu, zalałem shella). Po dwóch tygodniach zmieliło drugi bieg a reszta zaczeła wchodzić z dużym oporem, wczoraj demontujemy skrzynię aby ją wymienić spuszczamy olej ze skrzyni a tam.... hipol :shock:

Grzywaczewski powiedział że taki olej leje się do Wartburga, a ja miałem taki w skrzyni biegów 5MT w GT 99.

Czy mogło to spowodować uszkodzenie skrzyni (która przed wymianą sprzęgła była ok) ?

Posted

jest czerwony i okrutnie śmierdzi, kumpel mechanik mi pokazał jak wygląda taki z opakowania i wyglądają i pachną identycznie

Posted
99% olejów do skrzyni pachnie tak samo i jest czerwonych...

Nie wiem jak pachną inne oleje, ale kolor mojego tzn. Motul 75W90 jest bardzo jasny o lekko żółtawym zabarwieniu (niemal bezbarwny).

:shock:

 

BTW

badziewny olej to pierwszy krok do zarżnięcia skrzyni :(

Posted

A to nie jest tak, że wszystkie oleje do skrzyni śmierdzą przeokrutnie? Bo już zmieniałem kilka róznych marek u siebie i we wcześniejszych samochodach itp i zawsze niesamowicie śmierdziało...

Posted

Ło matko... ale chyba nie ATF jeśli czerwony i śmierdzący :idea: :|

 

Jest niby Hipol 80W-90 GL-5 (jest też GL-4) ale dopuszczenia powalają:

 

MIL-L 2105D

 

dopuszczenie:

 

Autosan S.A.

Eaton Truck Components S.A.

CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych i skrzyniach biegów autobusów Autosan, OBRMZiT Stalowa Wola oraz CLN W-wa do stosowania w przekładniach mostów ładowarek Ł-34, Ł-35 i 540 produkcji Huta Stalowa Wola – certyfikat nr 11/2000, Zakładów Samochodowych „Jelcz” S.A.oraz CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych MT 1032A produkowanych przez Zakłady Samochodowe „Jelcz” S.A.

 

Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać. Ten mineralny skrzyniowy 80W-90 (nie wiem czy czerwony :idea: bo nawet na to nie patrzę na półkach.. :| ) będzie gęsty już w temp pokojowej (coś jak płynny miód).

Jeśli wlali 80W-90 GL-4 to z uznaniem reklamacji będzie kłopot (teoretycznie spełnia normy) chociaż pewnie nikt z Forum by dobrowolnie do MT w Subaru tego syfu nie zalał... :|

Posted
...

Jeśli wlali 80W-90 GL-4 to z uznaniem reklamacji będzie kłopot (teoretycznie spełnia normy) chociaż pewnie nikt z Forum by dobrowolnie do MT w Subaru tego syfu nie zalał... :|

Nawet z pistoletem przy głowie bym go nie zalał :mrgreen:

Kiedyś, dawno temu, wlałem 80W90 (nawet jakiś markowy był :P ) do skrzyni mojej corolki i zimą (bez jakiś polarnych mrozów) przez pierwsze kilka minut po starcie biegi wchodziły jakby je ktoś zespawał (masakra) :?

Posted
Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać

Właśnie on wygląda jak woda z sokiem Babci Paoli :P lałem Shella i był taki żółtawo-złoty a ten jest ewidentnie czerowny

Posted
Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać

Właśnie on wygląda jak woda z sokiem Babci Paoli :P lałem Shella i był taki żółtawo-złoty a ten jest ewidentnie czerowny

Jeżeli do tego ma też konsystencję wody z sokiem :mrgreen: to tak jak pisze wlyszkow mogli zalać ATF, a to oznacza total disaster :!: :!:

Posted
I Shell jest gęściejszy od miodu :mrgreen:

A mi facet wciskał, że to z pasieki pod Orlenem... :twisted:

:wink:

Posted

Panowie, mniejsza o to ale jakim trzeba być idiotą żeby zalać to do skrzyni, skrzynia padła i jest wymieniana na sprawną tylko prawie 2k będę w plecy :(

Posted

Pogadaj z tym mechanikiem czy Ci niczego nie zalewał, może z jego pracownikami - może warto powalczyć o częściowy zwrot pieniędzy za wymianę i element...

Posted

jakbym Ci powiedział co to za serwis to byś nie uwierzył, raczej nikt się do takiej głupoty nie przyzna

Posted

Ja też wątpię, że uda się reklamacja jeśli skrzynia była rozebrana już poza tym serwisem... :cry: chyba że masz f-rę i na niej jest ATF :idea: :shock: bo jakoś w pad po 2 tygodniach nawet na kiepskim 80W-90 trudno mi uwierzyć.. :?

Posted

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Posted
Pewnie jakiś szybkiej obsługi...

Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika :evil:

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... :D

Posted
Pewnie jakiś szybkiej obsługi...

Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika :evil:

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... :D

 

 

Nie znam ludzi i nie wypowiadam się na ich temat, każdy mechanik jest tylko człowiekiem, mógł się pomylić...? , wiem jedno - olej do skrzyni raczej nie powinien być czerwony, a przynajmniej ja się z takim nie spotkałem, ale jeżeli jest to serwis ogarniający auta turbo i 4x4, nie sądzę, żeby byli tacy durni i wlali jakieś gówno zamiast wymaganego oleju, na pewno zdają sobie sprawę z konsekwencji, trudno jest coś wyrokować nie znając wszystkich faktów.

Warsztatom, nawet autoryzowanym, ale w innych markach, zdarza się walnąć jakiegos babola z powodu braku doświadczenia z naszymi autami....a tu...nie wiem.... :shock:

 

-- 15 wrz 2010, o 11:51 --

 

Pewnie jakiś szybkiej obsługi...

Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika :evil:

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... :D

 

 

Nie znam ludzi i nie wypowiadam się na ich temat, każdy mechanik jest tylko człowiekiem, mógł się pomylić...? , wiem jedno - olej do skrzyni raczej nie powinien być czerwony, a przynajmniej ja się z takim nie spotkałem, ale jeżeli jest to serwis ogarniający auta turbo i 4x4, nie sądzę, żeby byli tacy durni i wlali jakieś gówno zamiast wymaganego oleju, na pewno zdają sobie sprawę z konsekwencji, trudno jest coś wyrokować nie znając wszystkich faktów.

Warsztatom, nawet autoryzowanym, ale w innych markach, zdarza się walnąć jakiegos babola z powodu braku doświadczenia z naszymi autami....a tu...nie wiem.... :shock:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...