Gość ariel Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Jakiś czas temu jedna ze znanych firm wymieniała mi sprzęgło, po tej wymianie zapytałem jednego z serwisantów czy wymieniać olej w skrzyni... odpowiedział że nie trzeba bo jest dobry, jest go dużo itp. (sam go wymieniałem 5000k temu, zalałem shella). Po dwóch tygodniach zmieliło drugi bieg a reszta zaczeła wchodzić z dużym oporem, wczoraj demontujemy skrzynię aby ją wymienić spuszczamy olej ze skrzyni a tam.... hipol :shock: Grzywaczewski powiedział że taki olej leje się do Wartburga, a ja miałem taki w skrzyni biegów 5MT w GT 99. Czy mogło to spowodować uszkodzenie skrzyni (która przed wymianą sprzęgła była ok) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi0303 Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 A po czym poznałeś , że to Hipol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 jest czerwony i okrutnie śmierdzi, kumpel mechanik mi pokazał jak wygląda taki z opakowania i wyglądają i pachną identycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-wawa Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 99% olejów do skrzyni pachnie tak samo i jest czerwonych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 99% olejów do skrzyni pachnie tak samo i jest czerwonych... Nie wiem jak pachną inne oleje, ale kolor mojego tzn. Motul 75W90 jest bardzo jasny o lekko żółtawym zabarwieniu (niemal bezbarwny). :shock: BTW badziewny olej to pierwszy krok do zarżnięcia skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-wawa Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Wiesz, ja do silnika też leje Liqiu Moly, który ma kolor szary/grafitowy To jest właśnie ten 1% innych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Shell SL jest żółtawy i "ma charakterystyczny zapach". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 i "ma charakterystyczny zapach". Oliwy z oliwek extra virgin :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-wawa Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 A to nie jest tak, że wszystkie oleje do skrzyni śmierdzą przeokrutnie? Bo już zmieniałem kilka róznych marek u siebie i we wcześniejszych samochodach itp i zawsze niesamowicie śmierdziało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 nie wiem, czy to jest właśnie śmierdzenie, ale zapach jest cokolwiek specyficzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-wawa Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Ładnie określiłeś ten smród padliny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Ło matko... ale chyba nie ATF jeśli czerwony i śmierdzący :| Jest niby Hipol 80W-90 GL-5 (jest też GL-4) ale dopuszczenia powalają: MIL-L 2105D dopuszczenie: Autosan S.A. Eaton Truck Components S.A. CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych i skrzyniach biegów autobusów Autosan, OBRMZiT Stalowa Wola oraz CLN W-wa do stosowania w przekładniach mostów ładowarek Ł-34, Ł-35 i 540 produkcji Huta Stalowa Wola – certyfikat nr 11/2000, Zakładów Samochodowych „Jelcz” S.A.oraz CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych MT 1032A produkowanych przez Zakłady Samochodowe „Jelcz” S.A. Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać. Ten mineralny skrzyniowy 80W-90 (nie wiem czy czerwony bo nawet na to nie patrzę na półkach.. :| ) będzie gęsty już w temp pokojowej (coś jak płynny miód). Jeśli wlali 80W-90 GL-4 to z uznaniem reklamacji będzie kłopot (teoretycznie spełnia normy) chociaż pewnie nikt z Forum by dobrowolnie do MT w Subaru tego syfu nie zalał... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 ...Jeśli wlali 80W-90 GL-4 to z uznaniem reklamacji będzie kłopot (teoretycznie spełnia normy) chociaż pewnie nikt z Forum by dobrowolnie do MT w Subaru tego syfu nie zalał... :| Nawet z pistoletem przy głowie bym go nie zalał Kiedyś, dawno temu, wlałem 80W90 (nawet jakiś markowy był ) do skrzyni mojej corolki i zimą (bez jakiś polarnych mrozów) przez pierwsze kilka minut po starcie biegi wchodziły jakby je ktoś zespawał (masakra) :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać Właśnie on wygląda jak woda z sokiem Babci Paoli lałem Shella i był taki żółtawo-złoty a ten jest ewidentnie czerowny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać Właśnie on wygląda jak woda z sokiem Babci Paoli lałem Shella i był taki żółtawo-złoty a ten jest ewidentnie czerowny Jeżeli do tego ma też konsystencję wody z sokiem to tak jak pisze wlyszkow mogli zalać ATF, a to oznacza total disaster :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 I Shell jest gęściejszy od miodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 I Shell jest gęściejszy od miodu A mi facet wciskał, że to z pasieki pod Orlenem... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Panowie, mniejsza o to ale jakim trzeba być idiotą żeby zalać to do skrzyni, skrzynia padła i jest wymieniana na sprawną tylko prawie 2k będę w plecy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-wawa Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Pogadaj z tym mechanikiem czy Ci niczego nie zalewał, może z jego pracownikami - może warto powalczyć o częściowy zwrot pieniędzy za wymianę i element... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 jakbym Ci powiedział co to za serwis to byś nie uwierzył, raczej nikt się do takiej głupoty nie przyzna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-wawa Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Pewnie jakiś szybkiej obsługi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Ja też wątpię, że uda się reklamacja jeśli skrzynia była rozebrana już poza tym serwisem... chyba że masz f-rę i na niej jest ATF :shock: bo jakoś w pad po 2 tygodniach nawet na kiepskim 80W-90 trudno mi uwierzyć.. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Pewnie jakiś szybkiej obsługi... Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię... Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Pewnie jakiś szybkiej obsługi... Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię... Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... Nie znam ludzi i nie wypowiadam się na ich temat, każdy mechanik jest tylko człowiekiem, mógł się pomylić...? , wiem jedno - olej do skrzyni raczej nie powinien być czerwony, a przynajmniej ja się z takim nie spotkałem, ale jeżeli jest to serwis ogarniający auta turbo i 4x4, nie sądzę, żeby byli tacy durni i wlali jakieś gówno zamiast wymaganego oleju, na pewno zdają sobie sprawę z konsekwencji, trudno jest coś wyrokować nie znając wszystkich faktów. Warsztatom, nawet autoryzowanym, ale w innych markach, zdarza się walnąć jakiegos babola z powodu braku doświadczenia z naszymi autami....a tu...nie wiem.... :shock: -- 15 wrz 2010, o 11:51 -- Pewnie jakiś szybkiej obsługi... Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię... Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... Nie znam ludzi i nie wypowiadam się na ich temat, każdy mechanik jest tylko człowiekiem, mógł się pomylić...? , wiem jedno - olej do skrzyni raczej nie powinien być czerwony, a przynajmniej ja się z takim nie spotkałem, ale jeżeli jest to serwis ogarniający auta turbo i 4x4, nie sądzę, żeby byli tacy durni i wlali jakieś gówno zamiast wymaganego oleju, na pewno zdają sobie sprawę z konsekwencji, trudno jest coś wyrokować nie znając wszystkich faktów. Warsztatom, nawet autoryzowanym, ale w innych markach, zdarza się walnąć jakiegos babola z powodu braku doświadczenia z naszymi autami....a tu...nie wiem.... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się