Jump to content

Hipol w skrzyni biegów


Guest ariel
 Share

Recommended Posts

Jakiś czas temu jedna ze znanych firm wymieniała mi sprzęgło, po tej wymianie zapytałem jednego z serwisantów czy wymieniać olej w skrzyni... odpowiedział że nie trzeba bo jest dobry, jest go dużo itp. (sam go wymieniałem 5000k temu, zalałem shella). Po dwóch tygodniach zmieliło drugi bieg a reszta zaczeła wchodzić z dużym oporem, wczoraj demontujemy skrzynię aby ją wymienić spuszczamy olej ze skrzyni a tam.... hipol :shock:

Grzywaczewski powiedział że taki olej leje się do Wartburga, a ja miałem taki w skrzyni biegów 5MT w GT 99.

Czy mogło to spowodować uszkodzenie skrzyni (która przed wymianą sprzęgła była ok) ?

Link to comment
Share on other sites

99% olejów do skrzyni pachnie tak samo i jest czerwonych...

Nie wiem jak pachną inne oleje, ale kolor mojego tzn. Motul 75W90 jest bardzo jasny o lekko żółtawym zabarwieniu (niemal bezbarwny).

:shock:

 

BTW

badziewny olej to pierwszy krok do zarżnięcia skrzyni :(

Link to comment
Share on other sites

Ło matko... ale chyba nie ATF jeśli czerwony i śmierdzący :idea: :|

 

Jest niby Hipol 80W-90 GL-5 (jest też GL-4) ale dopuszczenia powalają:

 

MIL-L 2105D

 

dopuszczenie:

 

Autosan S.A.

Eaton Truck Components S.A.

CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych i skrzyniach biegów autobusów Autosan, OBRMZiT Stalowa Wola oraz CLN W-wa do stosowania w przekładniach mostów ładowarek Ł-34, Ł-35 i 540 produkcji Huta Stalowa Wola – certyfikat nr 11/2000, Zakładów Samochodowych „Jelcz” S.A.oraz CLN W-wa do stosowania w tylnych mostach napędowych MT 1032A produkowanych przez Zakłady Samochodowe „Jelcz” S.A.

 

Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać. Ten mineralny skrzyniowy 80W-90 (nie wiem czy czerwony :idea: bo nawet na to nie patrzę na półkach.. :| ) będzie gęsty już w temp pokojowej (coś jak płynny miód).

Jeśli wlali 80W-90 GL-4 to z uznaniem reklamacji będzie kłopot (teoretycznie spełnia normy) chociaż pewnie nikt z Forum by dobrowolnie do MT w Subaru tego syfu nie zalał... :|

Link to comment
Share on other sites

...

Jeśli wlali 80W-90 GL-4 to z uznaniem reklamacji będzie kłopot (teoretycznie spełnia normy) chociaż pewnie nikt z Forum by dobrowolnie do MT w Subaru tego syfu nie zalał... :|

Nawet z pistoletem przy głowie bym go nie zalał :mrgreen:

Kiedyś, dawno temu, wlałem 80W90 (nawet jakiś markowy był :P ) do skrzyni mojej corolki i zimą (bez jakiś polarnych mrozów) przez pierwsze kilka minut po starcie biegi wchodziły jakby je ktoś zespawał (masakra) :?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać

Właśnie on wygląda jak woda z sokiem Babci Paoli :P lałem Shella i był taki żółtawo-złoty a ten jest ewidentnie czerowny

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ten czerwony Hipol to ATF (byłby rzadki nawet w temp pokojowej) :shock: to skrzynia niestety zdecydowanie ma prawo się pożegnać

Właśnie on wygląda jak woda z sokiem Babci Paoli :P lałem Shella i był taki żółtawo-złoty a ten jest ewidentnie czerowny

Jeżeli do tego ma też konsystencję wody z sokiem :mrgreen: to tak jak pisze wlyszkow mogli zalać ATF, a to oznacza total disaster :!: :!:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, mniejsza o to ale jakim trzeba być idiotą żeby zalać to do skrzyni, skrzynia padła i jest wymieniana na sprawną tylko prawie 2k będę w plecy :(

Link to comment
Share on other sites

Ja też wątpię, że uda się reklamacja jeśli skrzynia była rozebrana już poza tym serwisem... :cry: chyba że masz f-rę i na niej jest ATF :idea: :shock: bo jakoś w pad po 2 tygodniach nawet na kiepskim 80W-90 trudno mi uwierzyć.. :?

Link to comment
Share on other sites

Pewnie jakiś szybkiej obsługi...

Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika :evil:

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... :D

Link to comment
Share on other sites

Pewnie jakiś szybkiej obsługi...

Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika :evil:

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... :D

 

 

Nie znam ludzi i nie wypowiadam się na ich temat, każdy mechanik jest tylko człowiekiem, mógł się pomylić...? , wiem jedno - olej do skrzyni raczej nie powinien być czerwony, a przynajmniej ja się z takim nie spotkałem, ale jeżeli jest to serwis ogarniający auta turbo i 4x4, nie sądzę, żeby byli tacy durni i wlali jakieś gówno zamiast wymaganego oleju, na pewno zdają sobie sprawę z konsekwencji, trudno jest coś wyrokować nie znając wszystkich faktów.

Warsztatom, nawet autoryzowanym, ale w innych markach, zdarza się walnąć jakiegos babola z powodu braku doświadczenia z naszymi autami....a tu...nie wiem.... :shock:

 

-- 15 wrz 2010, o 11:51 --

 

Pewnie jakiś szybkiej obsługi...

Tak, zawsze oddaje tam samochód a w Norauto robią mi kapitalny remont silnika :evil:

Też myslę, że jak czerwony i śmierdzi, to ATF, komus się wspomaganie pomyliło ze skrzynią albo myślał, że masz automatyczną skrzynię...

Elek myślisz że serwis który naprawia prawie wyłącznie Imprezy i EVO byłby tak głupi... :D

 

 

Nie znam ludzi i nie wypowiadam się na ich temat, każdy mechanik jest tylko człowiekiem, mógł się pomylić...? , wiem jedno - olej do skrzyni raczej nie powinien być czerwony, a przynajmniej ja się z takim nie spotkałem, ale jeżeli jest to serwis ogarniający auta turbo i 4x4, nie sądzę, żeby byli tacy durni i wlali jakieś gówno zamiast wymaganego oleju, na pewno zdają sobie sprawę z konsekwencji, trudno jest coś wyrokować nie znając wszystkich faktów.

Warsztatom, nawet autoryzowanym, ale w innych markach, zdarza się walnąć jakiegos babola z powodu braku doświadczenia z naszymi autami....a tu...nie wiem.... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...