Jump to content

Bede zmianial auto, prosze o porade


Korton

Recommended Posts

Hej

 

Za niedlugo bede zmianial auto (mondeo 2.5 v6). Chcialbym cos kupic w bedzecie ok 45tys zl rocznik 2003-2006. Musi byc wygodne na trasy, czworo drzwi, itd.

Chcialbym aby auto mialo podobne, a najlepiej lepsze osiagi od obecnego (170KM, 8.3 sek do 100km/h). Najlepiej silnik 4 cylindrowy (nie chce sie pakowac w v6, r6 itp) i zeby dalo sie gaz zalozyc - przebiegi ok 35tys km rocznie, glownie trasy ale i codzienny dojazd do pracy w miescie zakorkowanym. Diesel raczej odpada, poniewaz drozszy i bede musial za te same pieniadze kupic cos min rok starsze, a i przebiegi diesle maja niezle i mozna sie przejechac, + problemy dwumasy i pomp i wtryskow.

 

Narazie mam takie typy, ale kompletnie nic nie wiem o tych autach o ich bolaczkach:

1) honda accord 2.4 (190km)

2) saab 9-3 lub 9-5 z silnikiem 2.0 turbo lub 2.3 (moc 210-230KM)

3) subaru legacy 2.5 ( troche sie boje o osiagi, z tym silnikiem i napedem na 4 kola to za szybkie nie jest chyba i jak zniesie lpg?)

4) mazda 6, mps z lpg odpada, ale moze 2.3 o mocy chyba 165KM

5) ford focus II ST (wersja 5 drzwiowa)...troche pali i jak z lpg?

6) propozycje..

 

(myslalem o lagunie 2.0T wersja GT 200km, ale znajomi odradzaja lagune II i ogolnie francuzy)

 

Najbardziej mi zalezy na bezawaryjnosci, jak cos sie zepsuje, to zebym nie szukal magika co sie zna (taki mam problem z v6, mechanicy od fordow jak widza v6 od razu nie maja czasu, nie znaja sie, albo panie ile to roboty). Jak cos sie zepsuje lub trzeba bedzie wymienic element blacharski, szybe czolowa to zebym nie czekal 4 tygodnie az sie sprowadzi, tylko pojechal do serwisu szyb i wzial producenta securit lub pilkington. Ogolnie zeby to nie byla skarbonka :). Co polecacie, czesc z Was jezdzila rozmaitymi autami lub slyszala od znajomych i mozecie cos doradzic.

 

Z gory dzieki za sugestie i opinie.

Link to comment
Share on other sites

 

Piekny, ale obawiam sie, ze ten forester z racji na tuning i silnik 2.5t zalicza sie do aut pt skarbonka, dlatego w moim zestawieniu nie znalazlo sie zadne subaru turbo (z mojego zakresu rocznikow, to chyba same 2.5 turbo w gre wchodza).

Link to comment
Share on other sites

 

Piekny, ale obawiam sie, ze ten forester z racji na tuning i silnik 2.5t zalicza sie do aut pt skarbonka, dlatego w moim zestawieniu nie znalazlo sie zadne subaru turbo (z mojego zakresu rocznikow, to chyba same 2.5 turbo w gre wchodza).

Bo Ja wiem :roll: Auto trzaby dokladnie zbadac :idea: Masz gotowy LPG :) To i na wydatki coś zostanie :idea: zawsze coś wyskoczy :roll: Czy bardziej awaryjny od typów które podałeś :?: Można by spekulować :roll: Nie to żebym go bronił ale auto robi na mnie ogromne wrażenie :D A decyzje i tak podejmiesz sam :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak ma być bezawaryjne to polecam mazdę. Tata śmiga już nimi 10 lat, i jeszcze nigdy się nic nie zepsuło! Może nie najpiękniejsze, może nie najszybsze, ale w każdą trasę jedziesz zrelaksowany, bo wiesz, że masz pewne auto. Znajomy z nami na wakacje jeździł laguną, która co chwilę mu się psuła, to przed każdą podróżą się modlił, żeby się nic nie stało! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zależy Ci na osiągach to Saab 95 i program. Jesli nie to wziąłbym Accorda.

 

aa no i nie wiem jak mogłem tego nie napisac. BMW E46 albo E39. Mocnych silników pod dostatkiem. A najlepsze zestawienie to 540 z LPG. Masz ponad przeciętne osiągi, komfort i wykończenie których w w/w autach nie znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze wpadla mi do glowy A4 1.8T z quattro, znany silnik, podciagnalby go na 220km, a i gaz ponoc te silniki znosza dzielnie.

 

Dlaczego 1.8t? Mam 2.0 TFSI Q 2007r i mój w serii ma 220koni. Tylko za duże te samochody nie są :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze wpadla mi do glowy A4 1.8T z quattro, znany silnik, podciagnalby go na 220km, a i gaz ponoc te silniki znosza dzielnie.

 

Dlaczego 1.8t? Mam 2.0 TFSI Q 2007r i mój w serii ma 220koni. Tylko za duże te samochody nie są :wink:

\

 

Jesli bylby TFSI to musialbym lpg zamiast 4 generacji wpakowac sie w 5 generacje (bezposredni wtrysk), malo kto na tym sie zna, nie popularna, bardzo wrazliwa na jakosc gazu + co iles dziesiat tys km cos trzeba zmieniac/regenrowac.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze wpadla mi do glowy A4 1.8T z quattro, znany silnik, podciagnalby go na 220km, a i gaz ponoc te silniki znosza dzielnie.

 

Dlaczego 1.8t? Mam 2.0 TFSI Q 2007r i mój w serii ma 220koni. Tylko za duże te samochody nie są :wink:

\

 

Jesli bylby TFSI to musialbym lpg zamiast 4 generacji wpakowac sie w 5 generacje (bezposredni wtrysk), malo kto na tym sie zna, nie popularna, bardzo wrazliwa na jakosc gazu + co iles dziesiat tys km cos trzeba zmieniac/regenrowac.

Poza tym byłoby już poza budżetem sporo :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Oprocz accorda 2.4 mam jeszcze pomysla na BMW e46 330i (bez "ix"), rocznik 2003-2005, na zachodzie mozna kupic z przebiegiem 70-120tys km, co sadzicie o tej bmce, moc ok, tylni naped mozna sie wyszalec :)

 

Bardzo dobry pomysl z ta trojka e46 :!: :wink: Jest to ostatnie klasyczne BMW seri 3 :) Owszem samochod w stosunku do Hondzi, Mazdy czasami kaprysny ale wyglad, wykonanie i technika itp w tym aucie zastosowana sa nie do przebicia!

Szukaj najlepiej aut z ostatniego roku produkcji (sedan byl produkowany do grudnia 2004 roku natomiast wersja touring do maja 2005) i niebj sie tez wersji 325i. Wprawdzie jest ona slabsza (192KM) ale spokojnie ten motor daje sobie rade z trojeczka. Natomiast 330i (231KM) jest naprawde rewelacyjny i jakbys sie jednak skusil na wersje z X to jest to naprawde fajna alternatywa dla imprezy WRX. Jezdzi jak przystalo na BMW a na gorszej, sliskiej nawieszchni nawet lepiej :wink:

Przed kupnem sprawdz jednak autko pod wzgledem napedow i zawiesznia...

Co do wygladu zewnetrznego to tych aut jest do wyboru do koloru ( wiekszoc z dieslami :? ale jesli masz mozliwosc to przejedz sie 3 litrowy dieslem... 8) ) i to juz kwestia gustu, chociasz M pakiet oprocz kilku zmian technicznych wyglada naprawde rewelacyjnie :idea:

Link to comment
Share on other sites

Owoc, ix sie boje, bo inne wahacze, inne amory i naped, to dosc nietypowa wersja i chyba kompletny brak zamiennikow, wszystko w aso do kupowania, np do zwyklej RWD czesci zawieszenia sa w normalnych cenach i dobrej jakosci zamienniki lub nawet tej samej firmy co oem'y.

Diesla tez raczej nie chce, bo kupienie z przebiegiem ponizej 150tys km to chyba cud, z wyzszym przebiegiem boje sie awari wtryskow, pompy, dwumasy. Zostala 330i i ewentualnie 325i jak piszesz, co sadzisz o 328i ?

Link to comment
Share on other sites

Owoc, ix sie boje, bo inne wahacze, inne amory i naped, to dosc nietypowa wersja i chyba kompletny brak zamiennikow, wszystko w aso do kupowania, np do zwyklej RWD czesci zawieszenia sa w normalnych cenach i dobrej jakosci zamienniki lub nawet tej samej firmy co oem'y.

Diesla tez raczej nie chce, bo kupienie z przebiegiem ponizej 150tys km to chyba cud, z wyzszym przebiegiem boje sie awari wtryskow, pompy, dwumasy. Zostala 330i i ewentualnie 325i jak piszesz, co sadzisz o 328i ?

 

328i wystepowal w BMW e46 przedliftingowych i to byla (procz M) najmocniejsza odmiana. Dobry silnik ale... gorszy od 325i bo np 325 osiaga te sama moc i moment przy nizszych obrotach a wiec auto z tym silnikiem jest szybsze :wink:

Co do diesla to owszem masz racje dlatego warto takie auto nabyc za zachdnia granica a powiem Ci ze te silnikie sa uwazane za jedne z mniej awaryjnych nowoczesnych silnikow diesla w przeciwienstwie do najnowszych konstrukcji. Jednakze pamietaj o tym ze silniki benzynowe R6 rowniez sa podatne na awarie zwiazane ze specyficzna budowa dlatego rowniez wymagaja szczegolnej troski ze strony wlasciciela.... 8)

Budowa wersji Xi jest troche inna niz zwyklej wersji ale ja wiem czy to jest az taka straszna roznica :roll: Poprostu przed kupnem zalecane jest (tak jak w wiekszosci przypadkow :wink: ) zbadanie auta np. w ASO i powinienes sie dowiedziec jaki jest stan zawiasu, napedu itp ile jeszcze pojezdzi i jakie beda ewentualne koszta wymiany. Co do zamiennikow to sie nie orientuje ale poza aso spokojnie kupi taniej czesci do BMW z napedem na 4lapy :)

Nawet kilka miesiecy temu na forum sprzedawal sie taki okaz:

viewtopic.php?f=15&t=134403&view=unread#unread

Link to comment
Share on other sites

A może accord type-r ? Mimo tego,że nie przepadam za hondami to fajne auto moim zdaniem i ja bym w to poszedł :

 

http://moto.allegro.pl/honda-accord-typ ... 12113.html

http://otomoto.pl/honda-accord-2-2-type ... 42961.html

http://otomoto.pl/honda-accord-type-r-C15310966.html

 

Masz wszystko to,czego szukasz a jeszcze Ci zostanie sporo kasy na gaz czy inne rzeczy.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...