Bart900 Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Zależy mi na informacji czy 5x100 w każdym z aut w którym występował oznacza to samo dla wielkości felg i profili opon. Upraszczając to pytanie, czy felga 18 " ET51 w GC8 i w nowszych modelach zachowuje się tak samo w nadkolu, nie obciera etc? Czy nowsze modele z 5x100 są inaczej zbudowane i np. 225/40/18 ET51 w nowszym modelu nie będzie o nic trzeć a w GC8 będzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Chyba nie bardzo rozumiem to pytanie - ale nie bardzo widze zwiazek miedzy rozstawem srub, a tym, czy kolo zmiesci sie w nadkolu, czy nie. To raczej kwestia rozmiaru kola, szerokosci opony, odsadzenia. Pomijam juz fakt, ze moim skromnym zdaniem 18 cali felgi w GC8 to porazka wizualna, a do tego w warunkach polskich masochizm. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Bart900, Nie koniecznie. Zacznijmy o dtego, że 5x100mm miały imprezy, forki, legasie... Ale pewnie pytasz o imprezy. Tutaj też GTk dla przykładu miał inną średnicę koła i inną zalecaną szerokość, niż WRX. Ten z kolei inną niż STI. Do tego prawie każda wersja miała inne ET, inne zawieszenie itd. Niektóre STI-je do tego miały inaczej wyprofilowane błotniki - a to też decyduje, jakie koła można wsadzić. Na klasykach się nie znam jakoś bardzo, ale wiem, że właśnie średnica koła była mniejsza, niż w new age. Np. standardowy rozmiar dla WRXa to 215/45R17 albo 205/55R16, a dla GTka to 205/50R16. Do tego też opona o tym samym rozmiarze inaczej będzie się układała na felgach o różnej szerokości. Na przykład 225/45R17 inaczej leży na 17x7" - lekki balonik, a inaczej na 17x8 - dosyć rozciągnięta. Zasadniczo nie ma reguły... Zerknij tutaj: http://www.waxtum.de/auto/rechner/ Może coś rozjaśni. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart900 Posted September 12, 2010 Author Share Posted September 12, 2010 Bart900, Nie koniecznie. Zacznijmy o dtego, że 5x100mm miały imprezy, forki, legasie... Ale pewnie pytasz o imprezy. Tutaj też GTk dla przykładu miał inną średnicę koła i inną zalecaną szerokość, niż WRX. Ten z kolei inną niż STI. Do tego prawie każda wersja miała inne ET, inne zawieszenie itd. Niektóre STI-je do tego miały inaczej wyprofilowane błotniki - a to też decyduje, jakie koła można wsadzić. Na klasykach się nie znam jakoś bardzo, ale wiem, że właśnie średnica koła była mniejsza, niż w new age. Np. standardowy rozmiar dla WRXa to 215/45R17 albo 205/55R16, a dla GTka to 205/50R16. Do tego też opona o tym samym rozmiarze inaczej będzie się układała na felgach o różnej szerokości. Na przykład 225/45R17 inaczej leży na 17x7" - lekki balonik, a inaczej na 17x8 - dosyć rozciągnięta. Zasadniczo nie ma reguły... Zerknij tutaj: http://www.waxtum.de/auto/rechner/ Może coś rozjaśni. Dzięki dzibi, dokładnie o to info mi chodziło. B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now