Jump to content

BOV mi znowu nie dziala :(


Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BOV nie montuje sie w seryjnych autach ze wzgledu na obostrzenia ekologiczne. W Unii montaz BOV jest zakazany.

 

przeciez jestesmy w Uni... nie slyszalem o takim zakazie :roll:

Link to post
Share on other sites

marcinJ, ale chyba bardziej chodzi o sklad spalin ... bo chyba nie o psssstt....

Link to post
Share on other sites

Pewnie tak, ale skoro nie mozna uzywac alarmow, ktore pikaja przy zamykaniu/otwieraniu, to bym sie nie zdziwil, jakby powodem zakazu bylo psssst :roll:

Link to post
Share on other sites

Ja juz wspomnial wuy3902 BOV/DV sluzy do usuwania nadmiaru powiedza z pomiedzy turbiny i przepustnicy jezeli te powietrze nie zostanie sposzczone powstaje jego nadmiar ktory drastycznie spowalnia turbine. W przypadku kiedy turbo jest wykorzystywane w 100% (maxymalny boost) i w tym momencie odpuszczamy calkowicie pedal gazu a nie posiadajac BOV DV uslyszymy dzwiek odbijanego powietrza w wielu przypadkach mylony z dziekiem BOV jest to kilkukrotny dziwke syczenia popiskiwania mozna to sprobowac na swim aucie jak odlaczysz wezyk od BOV czy DV jest to cieniutka rurka. Po dluzszym takim uzytkowaniu powoduje to wygiecie a nawet zlamanie lopatek w turbie a co za tym idzie uszkodzenie. Mowie to tylko z doswiadczenia kiedy budowalem honde Civic na turbie od subaru XT przez dluzszy czas jezdzilem z zepsotym BOV zasniedzial i nie chcial sie otwierac. Po jakims miesiacu moze 1,5 turbina sie rozleciala :( nastapilo zlamanie dwuch lopatek a te uszkodzily inne (dobrze ze sie nie dostaly do silnika) :)

 

Kolejna kwestia to UE i ekologia itd. Z logicznego punktu widzenia BOV moze tylko wypuscic skompresowane powietrze ktore nie jest w zaden sposob skarzone ani spalinami ani bezyna lub niczym takim Jest to poprostu ogrzane przez turbine powietrze ktore pare chwil wczesniej przeszlo przez filtr powietrza potem przez MAF (przplywke) nastepnie turbo i dostalo sie do intercoolera na ktorym jest zainstalowany BOV.

 

to tyle tego na teraz milego dnia

Link to post
Share on other sites
No to już wiem, dlaczego BOV zakłada się zamiast DV i dlaczego DV jest seryjnie a BOV nie - moc (i ciśnienie którego seria już nie jest w stanie wytrzymać), przepisy ekologiczne, hałas itd. Ale czy ktoś wie, po co jest ten zawór? Co daje poza tak lubianym przez wszystkich (i przeze mnie też!) pssssssyt..?

 

Temat był wałkowany ze 100 razy.

Więcej może zaszkodzić niż pomóc, montaż tego gadżetu jest pozbawiony sensu.

Proponuję opcję "SZUKAJ", niż rozwlekanie kolejnego wątku na ten temat.

 

OGS, będę upierdliwy -> chyba "dump valve" a nie "down valve".

 

pozdr!

Link to post
Share on other sites

Kolejna kwestia to UE i ekologia itd. Z logicznego punktu widzenia BOV moze tylko wypuscic skompresowane powietrze ktore nie jest w zaden sposob skarzone ani spalinami ani bezyna lub niczym takim Jest to poprostu ogrzane przez turbine powietrze ktore pare chwil wczesniej przeszlo przez filtr powietrza potem przez MAF (przplywke) nastepnie turbo i dostalo sie do intercoolera na ktorym jest zainstalowany BOV.

 

to tyle tego na teraz milego dnia

 

Z ta Unia to chodzi chyba raczej o to,ze uzywajac bov'a zalewa silnik, co psuje katalizator, przez co zatruwamy srodowisko.Tak mi sie przynajmniej wydaje.Pozdro.

Link to post
Share on other sites
Ja juz wspomnial wuy3902 BOV/DV sluzy do usuwania nadmiaru powiedza z pomiedzy turbiny i przepustnicy jezeli te powietrze nie zostanie sposzczone powstaje jego nadmiar ktory drastycznie spowalnia turbine.

 

Tu sie nie zgodzie. Może to co napisze w pierwszej chwili wygląda na paradoks ale jak zatkasz wylot z turbiny to ona przyspieszy a nie spowolni. Jak ktoś niewierzy niech sobie zrobi proste doświadczenie z odkurzaczem który ma w srodku konstrukcję bardzo bliską sprężarce odśrodkowej - zatykasz wylot ręką i silnik zaczyna wyć na wysokich obrotach. To dlatego, że przestaje tłoczyć czynnik jakim jest powietrze i pracuje bez obciążenia (chodź intuicyjnie wydawałoby się że jest obciążony bardziej niż przy normalnej pracy).

Link to post
Share on other sites
OGS, będę upierdliwy -> chyba "dump valve" a nie "down valve"

 

no tak :oops:

jakos mi sie ubzduralo, ze [W OBIEG] == [DOWN] :wink:

Link to post
Share on other sites

Ja moge polecic te bovy.Moja seryjna sprezynka nie wytrzymala wiec zwrocilem sie o pomoc i dostalem 2 sprezynki,ktore swietnie sie spisuje, dzieki czemu moj zaworek znow dziala.Pozdr.

Link to post
Share on other sites

...na mojej stronie jest opis ,zdjecia i odgłos działania ,sprężyna do 30PSI na zamowienie mocniejsze.

 

Strona nie działa pod FireFoxem, wyświetla się główna, ale menu już nie przełącza zawartości :(

Link to post
Share on other sites

Napisałem WYLOT i to miałem na myśli. Zresztą nie ma różnicy czy w odkurzaczu zatkasz wlot czy wylot - efekt będzie ten sam - obroty bardzo szybko rosną (Kto nie wierzy niech sprawdzi! Najłatwiej sprawdzić na starych odkurzaczach gdzie rurę można było podłączyc z obu stron). Chodzi o to że jak fizycznie zablokujesz przepływ czynnika to sprężarka pracuje bez obciążenia i obroty jej rosną. Nie ważne, czy ta bariera jest przed czy za nią. To samo dzieje się jak zamkniesz przepustnice. Porównanie moim zdaniem jest jak najbardziej trafne - chodź może niezbyt eleganckie :) Myślę, że to nie "nadmiar powietrza" spowalnia turbinę ale może Wastegate który w tym momencie chce przeciwdziałać nadmiernemu rozkręcaniu sie turbiny?

Link to post
Share on other sites

Przyznam sie nie jestem specjalista od odkurzaczy i staram sie miec z nimi jak najmniej do czynienia, wiec mozliwe ze masz racje. Niemniej jednak, to porownanie do turbo jest nadal nie na miejscu. W odkurzaczu po zatkaniu wlotu/wylotu nadal masz energie elektryczna, ktora zasila silnik napedzajacy wiatrak. W turbo, po zamknieciu przepustnicy odcinasz rozniez przeplyw spalin napedzajacych turbine (jest on minimalny, tyle na ile pozwala zawor od wolnych obrotow)

Link to post
Share on other sites

Tu sie z Tobą zgodzę! Mam tę samą wątpliwość. To by sugerowało, że turbiny nie spowalnia "nadmiar powietrza" tylko raczej mała ilość gazów spalinowych do jej napędu. Jak ma więc tutaj pomóc BOV?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy sie dobrze wyraze, ale moze tu chodzi o zjawiska "falowe" czy cos w tym stylu. Zawory upustowe sa prawie w kazdym benzynowym silniku doladowanym o stosunkowo wyzszym cisnieniu doladowania.

 

PS. Znalazlem cos takiego:

What is the purpose of a BOV/BPV? When the throttle closes and the intake system is under pressure, the high-pressure air entering the motor will bump into the closed throttle plate, and in the absence of a BOV/BPV, a pressure wave will travel back to the turbocharger. The result is that the compressor wheel will stall (a phenomenon known as “compressor surge”) and slow down very quickly. This is hard on the bearings and decreases the turbo’s lifespan, but it also means the turbo will take longer to spin up the next time the throttle is opened.

Link to post
Share on other sites

No, czyli wracające powietrze spowalnia/zatrzymuje łopatki turbiny, ma duży wpływ na zużycie łożysk i skraca żywotność turbiny.

 

A tak, nie wraca do turbiny tylko spierdziela to atmosfery :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...