Skocz do zawartości

BOV mi znowu nie dziala :(


kanap4

Rekomendowane odpowiedzi

Mam maly problem.Po raz kolejny moj BOV nie dziala.Wczesniej na skutek polamanej sprezynki, po prostu byl prawie caly czas otwarty, teraz z kolei cham nie chce sie czasami otwierac.Przejezdzilem na nowej sprezynce ok.5000 km, wszystko bylo pieknie fajnie, blow off ladnie syczal, a teraz jakos tak za czesto sie nie otwiera, przy nizszych obratoach wcale, przy wyzszych czasami.Wyczyscilem go i teraz dziala na krzyz, albo super, albo sie nie otwiera.W miedzy czasie wyskoczylo mi "check engine" ale zniklo po paru minutach.Czy ktos ma moze jakis pomysl co sie dzieje?Czy cos sie popsulo/zuzylo, czy to ja po prostu jestem jakis przewrazliwiony i sfrustrowany?Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi.Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

BOV jest Forge'a.Poki co wrocilem do serii, chociaz tesknie za sapaniem :lol: .Postaram sie go nasmarowac i cos z nim kombinowac.Bardzo mnie dziwi jednak to,ze przez jakis czas dzialal super i jakos tak nagla zaczal sie sypac :cry: .No nie wiem, musze sie z nim pomeczyc jeszcze, a jak nie to rzeczywiscie bede musial sie z nim pozegnac na stale :cry: .Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o HKS SSQ ten BOV jest naprawde nie do zdarcia dziala bez najmniejszego problemu ponad 2 lata biorac pod uwage ze jest to uzywany BOV nie moge nic powiedziec.

Moj znajomy posiada Turbo XS i jak w przypadku HKS nie mam zednych problemow. Oba brzmia znakomicie. Wszystko zalezy od tego co kto preferuje ja osobiscie uwielbiam podwojny dziek HKS SSQ.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj go nasmarowac ten tloczek co jest dociskany przez sprezynke

 

A czym to nasmarowac?Dzisiaj psikalem jakims syfem, podzialalo przez kilka minut i znowu kiepsko syczy.Podejrzewam,ze to moze byc problem, bo ciezko troche chodzi, a po posmarowaniu wyraznie "luzniej".Ma ktos jakis pomysl na jakis smar, ktory bedzie "dzialal" dluzej niz 10 miut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV (Blow off) - upuszcza powietrze z ukladu w atmosfere

DV (Down valve) - upuszcza powietrze z ukladu spowrotem w uklad

 

dlatego BOV-a slychac, a DV nie... DV tez bedzie slychac ale musi byc

odtlumiony dolot (sciagniety silencer) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cierpliwe tłumaczenie!

Rozumiem, że funkcją obu zaworów jest uwalnianie nadmiaru powietrza (ciśnienia) do atmosfery (BOV) albo spowrotem przed turbinę (DV). Wiele samochodów jednak nie ma fabrycznie tych zaworów stąd moja ciekawość co on (BOV) ma dawać? Jaki jest zysk z uwalniania w atosfere tak pracowicie przez turbine nabitego ciśnienia? Słyszałem kilka razy że dzięki temu zaworowi gdy zamykamy przepustnice turbina nie jest hamowana i po zmianie na kolejny bieg ma wyższe obroty (osobiście w to wątpię - moim zdaniem efekt jest odwrotny ale ja tylko teoretyzuje), drugim argumentem jaki słyszałem jest to, że w ten sposób oszczedzamy turbinie szoku mechanicznego jakiego by doznała gdy "fala ciśnienia odbite od zamkniętej przepustnicy wraca do jej łopatek" (w to, to już wogóle nie wierze - gdyby to była prawda wszyscy producenci seryjnie montowaliby stosunkowo tanie BOV-y).

DV wygląda dla mnie bardziej logicznie - gdy nie potrzebujemy cisnienia (noga z gazu) jest ono zabierane sprzed turbiny ale nie marnowane - wraca za chwilę spowrotem w momencie kiedy jest najbardziej potrzebne - najczęściej po zmianie biegu.

Jaki więc jest zysk z BOV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wuy3902, pozniej 350-400 KM poza dzwiekiem raczej nic nie daje... raczej odejmuje (bo zwieksza zuzycie paliwa) bylo juz 1000 dyskusji na ten temat i chyba zadna nie zakonczyla sie jakims konkretnym wnioskiem :roll:

 

nt. powyzej tych 350-400 KM cisnienie doladowania z reguly jest tak duze, ze seryjne DV poprostu nie wytrzymuja i trzeba zmieniac na wydajniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak pisze OGS.A BOV'ow nie montuja w seryjnych autach tez wlasnie ze wzgledu na dzwiek,bo nie kazdy sobie zyczy w doladowanym audi albo volvo syczenia, sapanie, pyrczenia.Za to w subaru ten dzwiek jest pozadany (przynajmniej przeze mnie) dlatego dobrze,ze po montazu bov'a w miejsce dv nie traci sie gwarancji :) .Swoja droga to moj zaworek juz dziala.Po wczorajszym smarowaniu dopiero teraz zaczal dzialac, wiec caly wieczor jezdzilem i straszylem sratsze kobiety na chodnikach :twisted: .Pozdr. Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem, dlaczego BOV zakłada się zamiast DV i dlaczego DV jest seryjnie a BOV nie - moc (i ciśnienie którego seria już nie jest w stanie wytrzymać), przepisy ekologiczne, hałas itd. Ale czy ktoś wie, po co jest ten zawór? Co daje poza tak lubianym przez wszystkich (i przeze mnie też!) pssssssyt..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...