Skocz do zawartości

Paranoja


wiekoz

Rekomendowane odpowiedzi

24 sierpnia 2010 oddałem Forestera model 2009 do serwisu w Wielogłowach koło Nowego Sącza. Naprawa polega na wymianie przedniej szyby, nie muszę dodawać że na stanie serwisu taka szyba się nie znajdowała. Przez pierwszy tydzień nawet nie byłem w stanie uzyskać informacji jak długo będzie trzeba czekać na jej sprowadzenie. Po 7 dniach oczekiwania pani z rozbrajającą szczerością przekazała mi informację że prawdopodobnie do 15 września szyba będzie dostarczona a ja otrzymam sprawny samochód. Mimo tak długiego okresu oczekiwania nikt nie zaproponował mi samochodu zastępczego !!! To jest nie do pomyślenia żeby w XXI wieku na wymianę zwykłej szyby trzeba było czekać aż cztery tygodnie - o ile na czterech tygodniach moje oczekiwanie się skończy. Samochody to może Subaru robi świetne, ale klientów traktują jak zło konieczne. Jeździłem poprzednio Toyotą , tam taka sytuacja była nie do pomyślenia. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybę się niestety długo czeka. Ja czekałem 2 tyg w Legacy.

 

Zgłoś do assistnce. Telefon (22) 3 188 188 - rozbita szyba nie pozwala wg przepisów ruchu drogowego na jazdę.

 

Samochód jest w gestii assistance jak masz auto na gwarancji.

 

Dealer nie ma na to wpływu specjalnego.

 

Dealer w Wielogłowach jest OK. Ja jestem bardzo zadowolony. Nawet teraz tam jest moje auto.

 

Toyot miałem w sumie kilkanaście sztuk. Jest większa sprzedaż i dlatego też krócej się czeka na części. Subaru jest mniejszą firmą; wręcz przy Toyocie mikroskopijną.

 

Taki to urok. Można jeździć przeciętnym autem z szybkim dostępem do części z racji masy tych aut na rynku. Można też mieć auto z fenomenalną trakcją i niestety gorszym dostępem do części.

 

 

Tak swoją drogą polecam ubezpieczenie auto szyba np. w PZU. Szyba do Subaru chyba kosztuje 2300zł. Tak płaci ubezpieczenie i nie traci się zniżek.

 

Kamieni mamy sporo, więc szyba to już w zasadzie element eksploatacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie narzekam na dilera w Wielogłowach bo tam wszystko załatwione zostało profesjonalnie, denerwuje mnie podejście Firmy Subaru jako producenta samochodów o bądź co bądź renomowanej marce do swoich klientów. Jak sam piszesz przednia szyba to teraz prawie zwykły eksploatacyjny element a czeka się na nią jakby to była jakaś super skomplikowana część której wymiana zdarza się wyjątkowo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Oczywiście zgadzam się ze stwierdzeniem, że dostępność części takiej jak przednia szyba powinna być osiągalna w przeciągu paru dni, ale proszę sobie wyobrazić sytuację w której danej szyby nie mam w centralnym magazynie (np. część ta została wydania) i należy ją sprowadzić np. z Japonii.

Wówczas okres oczekiwania na daną część może wynosić co najmniej dobrych kilka tygodni.

 

Kośby mógł zapytać- dlaczego nie zapewnić odpowiednio dużego magazynu w Polsce, tak aby z dostępnością części nie było większego problemu?

Otóż odpowiedź jest następująca- Subaru nie sprzedaje rocznie dużo samochodów (nawet jak na warunki polskie), a co za tym idzie nie jest możliwe trzymanie tak dużego magazynu!

Następnym problemem jest taki, że producent pojazdów Subaru znajduje się dosłownie „po drugiej stronie świata”, a więc odległość (czas transportu) i koszty transportu są znaczne.

 

Te niedogodności o których wspomniałem powyżej powodują, że zdarzają się sytuacje o których mowa powyżej.

 

Ps. W przypadku uszkodzenia przedniej szyby spowodowanej np. uderzeniem kamienia Subaru Assistance nie wyrazi zgody na samochód zastępczy. Samochód zastępczy jest możliwy tylko i wyłącznie na koszt klienta.

 

Pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by co....to mogę pożyczyć taka szybę :roll:

AK

AK jak zwykle niezawodny panie Andrzeju niech pan przybastuje bo wpędzi pan innych dilerów/serwisantów w głęboką depresję. Pan może a oni nie? Chyba cos powinni łykać, podobno są jakieś tabletki na niemoc chyba, że powinny byc na brak chciejstwa. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie, że utrzymywanie stanu magazynowego przez Subaru Polska jest nieekonomiczne mnie nie przekonuje. Rozumiem, że nie można mieć wszystkich części od ręki, ale przy tylu remontach dróg w naszym kraju i pewnie często zdarzających się wymianach (zwłaszcza przednich szyb) ich dostępność w magazynie centralnym powinna być natychmiastowa. Wystarczy tylko chcieć i nie zamawiać każdej szyby w Japonii. Tym bardziej, że Subaru nie sprzedaje tanio swoich samochodów. A nawet, jeśli moja szyba jedzie z Japonii to żyjemy w XXI wieku i nie powinno to trwać dużej niż 7 dni. Przypominam, że ja już czekam 21 dni i do dzisiaj NIC !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było "śmieszniej i straszniej": ASO w Rzeszowie nie chce mi naprawić stukającego czegoś w przednim słupku, bo nie mają na stanie zapinek do tapicerki. I tych zapinek nie ma od zeszłego roku!

 

Wniosek: ASO Subaru najwyraźniej nie są zainteresowane obsługą tych samochodów. Wolą prawdopodobnie Mazdy, Jeepy, Hyundaie czy - jak w przypadku Rzeszowa - Mercedesy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja natomiast mam czekać w sumie chyba 3 tygodnie na tłumik środkowy do Forka.

Tego niestety nie mieli u Pana Andrzeja.

 

Przydało by się coś z tymi terminami dostaw części zrobić.

Czy nie ma rzeczy takich jak szyby, tłumiki itp. w jakimś magazynie centralnym w Europie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, mają małe stany magazynowe... ja na część do VW Passata (jakiś regulator temp od climatornika) czekałem 3 dni, choć szedł z Niemiec. Nie porównuje VW do Subaru bo to inne samochody ale czekać na szybę tyle czasu... Podejrzewam że jakbyś ją ściągnął od jakiegoś dealera Subaru z UK na własną rękę załatwiłbyś to w max tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ariel, tez tak uwazam.

 

W sluzbowozach raz wywalili nam szybe pasazera, dwa razy pekly szyby przednie, trzy razy (to w roznych autach oczywiscie) popekaly kolektory na zejsciu w jedna rure. Czas oczekiwania byl zawsze wielotygodniowy. Z boczna szyba udalo sie o tyle, ze zalozyli w ASO poliweglan. Pozostale usterki wylaczyly z eksploatacji. Z wydechem nie zgodzono sie nawet, zeby po opisaniu usterki na wklasna reke i na wlasnsy koszt doraznie obspawac - bo podobno musza miec te uszkodzona czesc na wypadek kontroli. Wiec staly Lanosy cirka po miesiac i niezarabialy.

 

Jesli Subaru chce byc prestizowa marka i jesli chce zwiekszyc/utrzymac sprzedaz, to musi nad tym popracowac. Wiekszosc ludzi ma gdzies swietny naped czy niski srodek ciezkosci :roll: . Jak kupuja auto za 100k to ma sie przez 3 - 4 lata nic nie zepsuc, a jesli tak sie stanie to po kilku dniach ma byc sprawne. Namawialem kilku znajomych do kupienia Saab'a matiego i zawsze slyszalem to samo - ale to jest stare, ale to nie jest seryjne, na pewno sie cos zepsuje, ja nie mam czasu na naprawianie itd. Wiec jesli idzie fama ze Subaru sie psuja a na czesci czeka sie miesiac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...