kropkowicz Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 światła (chyba dodam na wszelki wypadek) więcej biorą niż ogrzewanie szyb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 ogrzewanie masz elektryczne? Pewnie miał na myśli ogrzewanie tylnej ewentualnie i przedniej szyby ... fotele, lusterka... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odrobina Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Kiedyś jak mi zimą padł akumulator to sobie policzyłem i największy szatan to wentylator dmuchawy <230W (<19A) następnie wentylatory chłodnicy 2x70W(2x5.8A), światła mijania 162W(13,5A), wycieraczki 72+42W (6+3,5A)... i już mamy ponad 50A, a alternator ładuje od 40A (1500rpm) do 84A (5600rpm). Do tego stanie na światłach z wciśniętym światłem stopu +58W (+4,8A) lub ogrzewana tylna szyba (do 20A) i można sobie wyobrazić ile zostaje na doładowanie akumulatora. Tak jak koledzy pisali, pojemny akumulator wymaga czasu na doładowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Kiedyś jak mi zimą padł akumulator to sobie policzyłem i największy szatan to wentylator dmuchawy <230W (<19A) następnie wentylatory chłodnicy 2x70W(2x5.8A), światła mijania 162W(13,5A), wycieraczki 72+42W (6+3,5A)... i już mamy ponad 50A, a alternator ładuje od 40A (1500rpm) do 84A (5600rpm). Do tego stanie na światłach z wciśniętym światłem stopu +58W (+4,8A) lub ogrzewana tylna szyba (do 20A) i można sobie wyobrazić ile zostaje na doładowanie akumulatora. Z wielu opcji w/w nie korzystasz ciągle.Zresztą producent dopasowuje moc alternatora do obciążeń.Większy aku ma większą elastyczność miedzy min a max poborem prądu i jego zadaniem miedzy innymi jest wyrównywanie tych różnic.Więc osobiście wolę odrobinę większy aku niż za mały.W swoim volvo zakupiłem nowy aku i ktoś mnie namówił żeby poprawić fabrykę tj:Volvo ma na stałe światła włączone no i przerobiłem tak przełącznik że na 0 nie było świateł a po przełączeniu na I dopiero odpalały.Oczywiście miała być oszczędność prądu.Nie minął miesiąc nowy aku padł.Podczas reklamacji pomierzyli mi w warsztacie prąd i okazało się że przy wyłączonych światłach był za duży i powodował 'gotowanie'.Wniosek-regulator napięcia był dostosowany do ciągłego obciążenia światłami i moja przeróbka spowodowała uszkodzenie aku.Lekcja kosztowała mnie nowy aku.Co prawda już po fakcie ale było założyć taki sam jak wyjąłeś jeśli chodzi o parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdolny Opublikowano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Nie mam ogrzewanych foteli ani przedniej szyby (przynajmniej o tym nie wiem). Mam nadzieję, jednak nie potwierdzą się te czarne scenariusze. Auto w sumie wykorzystywane jest dość często. Zasugerowałem się Boschem Silver S5, o którym ktoś wspomniał na początku wątku. On ma coś ok 74Ah? Jakby co to będzie to lekcja na przyszłość. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Hejo! No mój akumulator też już ledwo żywy. Na co zmienić biorąc pod uwagę że głównie poruszam się po mieście na bardzo krótkich kilkuminutowych odcinkach 5-10 km. Bardzo rzadko dłuższa trasa wypada. Forek 2.0XT MY03. Obecnie mam jakiegoś Bannera takiego z odkręcanymi korkami. Rocznik 2007. Możliwe że to woda wyparowała i nie trzyma prądu i jak się doleje to jeszcze pojeździ? Wybaczcie naiwne pytania ale to po prostu nie moje tematy (: Pozdrówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Langus, mam podobny tryb używania samochodu - typowo 2 krótkie trasy dziennie. mam centrę futurę i jest ok. jak się doleje to jeszcze pojeździ jest spora szansa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Możliwe że to woda wyparowała i nie trzyma prądu i jak się doleje to jeszcze pojeździ? Więc najpierw sprawdź a potem gdybaj.Jeśli zaczyna siadać warto wymienić elektrolit często pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 No dobrze - muszę zmienić. Tylko ile tych kilowatów ma być żeby do miasta na króciutkie odcinki było najoptymalniej? 48, 55, 60? Podpowiedzcie proszę. Pozdrówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Langus, Był wątek :Akumulatory w subaru. Lepiej kupić większą pojemność,choć fabrycznie w imprezach(z podobnym silnikiem)było 48 Ah,Więc to i to da radę.-byle chińskiego nie bierz. Amperogodzin,nie kilowatów.pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Kupiłem Centra Futura 60Ah 600A CA602 - 3 lata gwarancji, 2 lata assistance - jak nie odpali to mają przyjechać. Rozmiarowo pasuje idealnie, samochód zapala na dyg i nie wiem czy sobie nie wymyślam ale mam odczucie że silnik pracuje równiej na wolnych obrotach. Zobaczymy jak się będzie sprawował z biegiem czasu. Pozdrówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdolny Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Witam wszystkich No więc po zimie auto jeszcze odpala. Zobaczymy co będzie dalej, ale na razie aku jest OK pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się