Skocz do zawartości

Forek 2005 nie odpala


zdolny

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś jak mi zimą padł akumulator to sobie policzyłem i największy szatan to wentylator dmuchawy <230W (<19A) następnie wentylatory chłodnicy 2x70W(2x5.8A), światła mijania 162W(13,5A), wycieraczki 72+42W (6+3,5A)... i już mamy ponad 50A, a alternator ładuje od 40A (1500rpm) do 84A (5600rpm). Do tego stanie na światłach z wciśniętym światłem stopu +58W (+4,8A) lub ogrzewana tylna szyba (do 20A) i można sobie wyobrazić ile zostaje na doładowanie akumulatora. Tak jak koledzy pisali, pojemny akumulator wymaga czasu na doładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak mi zimą padł akumulator to sobie policzyłem i największy szatan to wentylator dmuchawy <230W (<19A) następnie wentylatory chłodnicy 2x70W(2x5.8A), światła mijania 162W(13,5A), wycieraczki 72+42W (6+3,5A)... i już mamy ponad 50A, a alternator ładuje od 40A (1500rpm) do 84A (5600rpm). Do tego stanie na światłach z wciśniętym światłem stopu +58W (+4,8A) lub ogrzewana tylna szyba (do 20A) i można sobie wyobrazić ile zostaje na doładowanie akumulatora.

Z wielu opcji w/w nie korzystasz ciągle.Zresztą producent dopasowuje moc alternatora do obciążeń.Większy aku ma większą elastyczność miedzy min a max poborem prądu i jego zadaniem miedzy innymi jest wyrównywanie tych różnic.Więc osobiście wolę odrobinę większy aku niż za mały.W swoim volvo zakupiłem nowy aku i ktoś mnie namówił żeby poprawić fabrykę tj:Volvo ma na stałe światła włączone no i przerobiłem tak przełącznik że na 0 nie było świateł a po przełączeniu na I dopiero odpalały.Oczywiście miała być oszczędność prądu.Nie minął miesiąc nowy aku padł.Podczas reklamacji pomierzyli mi w warsztacie prąd i okazało się że przy wyłączonych światłach był za duży i powodował 'gotowanie'.Wniosek-regulator napięcia był dostosowany do ciągłego obciążenia światłami i moja przeróbka spowodowała uszkodzenie aku.Lekcja kosztowała mnie nowy aku.Co prawda już po fakcie ale było założyć taki sam jak wyjąłeś jeśli chodzi o parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ogrzewanych foteli ani przedniej szyby (przynajmniej o tym nie wiem). Mam nadzieję, jednak nie potwierdzą się te czarne scenariusze. Auto w sumie wykorzystywane jest dość często. Zasugerowałem się Boschem Silver S5, o którym ktoś wspomniał na początku wątku. On ma coś ok 74Ah? Jakby co to będzie to lekcja na przyszłość.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hejo!

 

No mój akumulator też już ledwo żywy. Na co zmienić biorąc pod uwagę że głównie poruszam się po mieście na bardzo krótkich kilkuminutowych odcinkach 5-10 km. Bardzo rzadko dłuższa trasa wypada.

Forek 2.0XT MY03.

 

Obecnie mam jakiegoś Bannera takiego z odkręcanymi korkami. Rocznik 2007. Możliwe że to woda wyparowała i nie trzyma prądu i jak się doleje to jeszcze pojeździ?

Wybaczcie naiwne pytania ale to po prostu nie moje tematy (:

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Centra Futura 60Ah 600A CA602 - 3 lata gwarancji, 2 lata assistance - jak nie odpali to mają przyjechać.

 

Rozmiarowo pasuje idealnie, samochód zapala na dyg i nie wiem czy sobie nie wymyślam ale mam odczucie że silnik pracuje równiej na wolnych obrotach. Zobaczymy jak się będzie sprawował z biegiem czasu.

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...