Jump to content

Nie miałeś chłopie problemu to kupiłeś sobie GT...


kuzi4

Recommended Posts

Opiszę sytuację:

 

drugi bieg, ok 3500 obr; zabieram się za wyprzedzanie więc dno; turbo pompuje, auto zbiera się świetnie... I nagle przy ok 5500 totalny brak mocy - jakbym na hamulec nacisnął lub silnik się na moment wyłączył!!! Wciskam sprzęgło i wszystko wraca do normy. Nie bardzo kumam o co biega. Ktoś może mi podpowiedzieć co się dzieje?

Link to comment
Share on other sites

Błędy jakieś da się wymrugać ?

Nie sprawdzałem, ale żadna kontrolka się nie zapaliła.

 

Masz zegar doladowania moze?

Nie mam. Dodam, że przedwczoraj zamontowałem turbotimer - ale problem pojawił sie dzisiaj, a wczoraj trochę upalałem i było ok.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie - moze odcina paliwo, bo za duzo ladujesz z jakiegos powodu?

 

Posprawdzaj sobie np. wezyki przy turbo, aktuatorze itp. tak na dobry poczatek.

A jak nie jestes pewien co i jak, podjedz do specjalistow - masz chyba niedaleko do Katowic :)

Link to comment
Share on other sites

jaki masz Turbo Timer ? Bo niektóre pokazują maksymalne doładowanie więc można odczytać ile ładowało. Obstawiam jednak pompę paliwa, moja też miała takie zasłabnięcia przy gwałtownym przyśpieszaniu. Może gdzieś jeszcze brać jakieś lewe powietrze, masz dolot ?

Link to comment
Share on other sites

Turbotimer mam BLITZ ale bez pomiaru ciśnienia ładowania.Sprawdzę właśnie, czy casem nie ciągnie gdzieś z boku powietrza.

Link to comment
Share on other sites

BOV seryjny, sprawdziłem wszystkie wężyki i jest ok. Zaczynam mocno zastanawiać się nad pompą paliwa. Bez obciążenia silnik ładnie i płynnie przechodzi przez cały zakres obrotów aż do odcięcia, także przy gwałtownym otwarciu przepustnicy. Może mieć znaczenie i wpływ na to rodzaj paliwa? Po zakupie było lane 98, ale w środę zatankowałem 100 oktanów. Może to jest przyczyna (tylko nie bardzo wiem jak paliwo miało by wpłynąć na takie zachowanie się silnika).

Link to comment
Share on other sites

Bez obciazenia nie wyprodukujesz doladowania takiego, zeby moglo byc problemem - takze takiego, zeby wymagalo wiekszego cisnienia paliwa. Pompa paliwa w zasadzie tez moze byc jakas opcja - ale nie wiem , czy tak gwaltownie az bedzie "hamowac".

 

Zamiast zgadywac, podjedz lepiej do ogarniajacych specow, niech ci zrobia diagnostyke.

 

100oktanowe paliwo to troche przesada do tego samochodu, ale raczej takiego problemu powodowac nie powinno.

Link to comment
Share on other sites

 

Zamiast zgadywac, podjedz lepiej do ogarniajacych specow, niech ci zrobia diagnostyke.

 

100oktanowe paliwo to troche przesada do tego samochodu, ale raczej takiego problemu powodowac nie powinno.

 

Tak zrobię. Do Katowic blisko. Wrócę do 98.

Link to comment
Share on other sites

Może sterownik,siłownik turbo...jak jest nieszczelny to turbo stara się naładować ciśnienie i nie może...generalnie dziwnie chodzi i nierówno...

Chodzi równo i płynnie. Zjawisko pojawiło się nagle i bez wcześniejszego ostrzeżenia innymi objawami nieprawidłowej pracy silnika. Tak jak pisałem wyżej - wygląda to jakby się silnik na momen wyłączył, jakby mu paliwa brakło. Jutro wezmę GTka na ostrzejsze testy

 

-- 13 wrz 2010, o 08:44 --

 

kuzi4 napisał(a):

Jaki może powód przeładowywania w seryjnym silniku? Dolot szczelny, downpipe seria (może wypalony kat?). Może za "dobre" paliwo? Zaleję V-Powerem 95 i zobaczę co się podzieje.

 

Zatankowałem dzisiaj ponad 3/4 zbiornika V-Powera 95 (niecała 1/4 pozostała Racinga - więc niewiele). Silnik w podobnym stanie temperaturowym jak niżej:

 

kuzi4 napisał(a):

Dzisiaj przeleciałem się A4 i dokładnie wyglądało to tak:

5-ty bieg, 2500 obr, pedał do dna i trzymam.

3700 obr. odcięcie (jakby wyłączenie silnika), pół sekundy powrót przyspieszania, pół sekundy znowu odcięcie, pół sekundy i wszystko wraca do normy - gaz cały czas dno. Silnik rozgrzany, ale nie bardzo gorący - 5 min pracował na jałowym, a przed próbą zrobiłem na wszelki wypadek kilka kilometrów (ok 5) jadąc normalnie. Po kilku kilometrach szybszej jazdy problem zniknął. Podobnie było jak wracałem z Krakowa po kilkudziesięciominutowym postoju samochodu. Na początku był objaw, potem się stracił.

 

Zrobiłem podobną próbę na A4 i ZERO PROBLEMÓW!!! Podobnie w drodze powrotnej. Na wszelki wypadek zrobię diagnostykę silnika ale wszystko wskazuje na "za dobre" paliwo. Dzięki za podpowiedzi. Pozdro, Marcin.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mowiac nie wierze w takie problemy z "za dobrym" paliwem.

Cos masz nie tak w samochodzie i podjechalbym na Twoim miejscu do serwisu na diagnostyke.

 

Inna sprawa, ze lanie Vpower Racing do niezmapowanego na to paliwo GT mocno mija sie z celem.

 

A cala reszta to pewnie jakis splot czynnikow.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mowiac nie wierze w takie problemy z "za dobrym" paliwem.

Cos masz nie tak w samochodzie i podjechalbym na Twoim miejscu do serwisu na diagnostyke...

 

Tak właśnie zrobię. Widać zmiana paliwa i ustąpienie problemów to zwykły zbieg okoliczności. Dam sie wypowiedzieć specjalistom, którzy na pewno poradzą sobie z usterką w moim aucie.

Link to comment
Share on other sites

Nie zapalił się ani razu. Jeden z zacnych fachowców też podpowiedział mi boost cut. Only why :?: Ale tego się pewnie dowiem po wizycie w czterech turbinach.

 

-- 13 wrz 2010, o 19:08 --

 

Wyskoczył CEL? Jeśli tak, to - po opisie sytuacji - stawiałbym na boost cut.

 

Zresztą po to on jest, by odcinać brutalnie doładowanie, gdy jest zbyt duże obciążenie 8).

Znaczy, że co? Pod górkę było i dwie osoby w samochodzie :wink: :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...