Skocz do zawartości

głośna praca zimnego silnika diesel

Arttuu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam małe pytanko do użytkowników diesla.

Zauważyłem ostatnio że mój OBK głośniej pracuje jak jest zimny, szczególnie daje się to zauważyć przy dodawaniu gazu - słychać charakterystyczny klekot ale znacznie głośniejszy niż po rozgrzaniu silnika i nieco bardziej metaliczny (dźwięk).

Ponieważ jest to mój pierwszy diesel to nie mam specjalnie doświadczenia i nie wiem czy to normalne ?

Mam przejechane 5k i jestem bardzo zadowolony z auta.

Opublikowano
a nie jest tak, że właśnie ten typ tak ma? pytam i stwierdzam bo nigdy diesla nie miałem :)

no właśnie chciałbym to ustalić, bo nie wiem - więc ponawiam pytanie : czy to normalne ??

Opublikowano

Teoretycznie jest to normalne, a praktycznie nie.

Ja już od paru miesięcy (wspólnie z serwisem) walczę z tym zjawiskiem. Przez pierwsze kilkanaście miesięcy od zakupu silnik pracował na zimno jak to diesel trochę głośniej i dość szybko nabierał kultury. Obecnie mam tak że po wymuszonym tzw. skalibrowaniu wtrysku przez serwis silnik jakiś czas pracuje tak jak powinien czyli na początku trochę głośniej, po rozgrzaniu masełko. Jednak po kilku (kilkunastu) dniach od kalibracji dochodzi do tego o czym prawdopodobnie piszesz - czyli na zimno (czasem po kilkunastominutowym postoju nawet) normalnie nie daje się gazu wcisnąć bo klekot niemiłosierny. Po rozgrzaniu przyzwoicie (choć nie zawsze). Panowie widzą problem ale rozwiązania jak na razie nie ma. Może jak więcej takich przypadków się ujawni, ktoś w końcu coś wymyśli. Od razu dodam że sprawa nie zależy od paliwa.

Opublikowano