Jump to content

Gwint Cusco vs ori STI


plasma555

Recommended Posts

Posted

Witam,

jestem na etapie zmiany zawiasu w swoim Robaku i stąd ten temat. Chcę podnieść moje auto żeby nie musieć uważać na każdą studzienkę czy wyrwę w drodze, chce też aby można było spokojnie szybciej pojechać w zakrętach i nie bać się rowów i innych tego typu. Teraz siedzi u mnie H&R i z chęcią bym go zostawił jednak na sprężynach do tych amorów nie wsadzę mu z WRX żeby niczego nie popsuć a innej możliwośći podniesienia auta nie widze.

 

Zawias ma być:

- twardy ale nie betonowy

- dobrze wybierać dziury

- być wyższy niż obecnie

- ma się nie tłuc, stukać, pukać ani fukać....

 

W grę teraz wchodzą dwa zawiasy:

- gwint Cusco

- ori STI

 

Za Cusco przemawiają opinię i cena. Jednak o ile można regulować wysokość auta? Jak z twardością ? Jak wrażenia z jazdy?

 

Za STI przemawia fakt że na 100% będzie wyżej oraz lepiej będzie wybierał dziury.

 

Tak auto siedzi: viewtopic.php?f=19&t=136483&view=unread#unread

 

 

 

Jak macie jakąś opinię na tenm temat to proszę o informacje.

Posted

plasma decyduj się , bo ja także zerkam na ten zawias od jakiegoś czasu - za chwile będziesz miał dylemat sti czy sti :D

 

mnie powstrzymuje tylko fakt że z Łodzi mam tam daleko, a wolałbym zobaczyc ten zawias przed transakcją...

Posted

Ja tam się nie znam, ale czytałem :P , że Cusco jest doskonale przystosowany do dróg... japońskich :arrow: równych jak szyba :idea: Jest twardszy od Teina.

 

Ale może niech się wypowiedzą ci, którzy jeździli, a nie tylko czytali :roll:

Posted

jest twarde ? jak beton ? mozna regulowac ? jezdzilem ?

 

-- 10 wrz 2010, o 17:16 --

 

Panowie,

nikt nie miał doczynienia z takim zawiasem i nie można o nim nic powiedziec ....

Posted

plasma555, a tein?

Chcę podnieść moje auto żeby nie musieć uważać na każdą studzienkę czy wyrwę w drodze, chce też aby można było spokojnie szybciej pojechać w zakrętach i nie bać się rowów i innych tego typu

Aż tak źle z drogami w Zakopcu? Na teinie ss obniżonym i utwardzonym na maksa nie mam problemów ze studzienkami, choć niektóre trzeba omijać nawet na seryjnym zawiasie. :)

Posted

lukciosti, powiem Ci że tragedii nie ma ale jak jadę Zakopianką to mam wrażenie że nie dojadę. Poprzeczne wyboje dają tak po d*pie że szok. Jak wjeżdżam na równe to płyne jak po maśle :)

 

W Zakopcu szczególnie zimą jest hardcore...mamy zimę 6miesięcy w roku i cały czas są koleiny i inne podobne....nie wyobrażam sobie jeździć tak zglebiony po górskich oesach .... nie ma szans nigdzie dojechać.

 

Dlatego się pytam ... jaki jest zakres regulacji takiego gwintu? Czy można go podnieść i wyglądać jak na szczudłach w zimie a w lato go zglebić tak jak trzeba .... czy jest taki betonowy jak mówią ?

Posted

Jakoś całkowicie zapomnaiłem że macie śnieg przez pół roku :) Rzeczywiście musisz na zimę się podnosić. Tein ma trochę tej regulacji ale o ile cm to dokładnie nie powiem.

Posted

plasma555, moze sprobujesz zadzwonic do dystrybutora Teina i Cusco o jakies informacje np ?

Wiadomo, sprzedawca nigdy ci prawdy, albo calej prawdy nie powie bo po prostu bedzie chcial sprzedac ... ale warto sprobowac.

Posted

Gwintu nie rozkręcisz tak aby był wyżej niż zawias z STi, a na Cusco jeździ jeden użytkownik forum - bodajże w Type R tylko nicka nie pamiętam :oops:

Posted

Vasquez, czytałem na oficjalnych stronach

 

O Gwincie Cusco znalazlem cos takiego

 

Cusco Zero-2R Coilovers

 

*Inverted ram piston design

 

*2-way Height Adjustment

 

GC8: (Front: -55~0mm; Rear: -70~0mm)

GDB: (Front: -50~0mm; Rear: -70~0mm)

 

Wynikałoby że najwyższe ustawienie = seria

Ale głowy nie dam

 

Na ebay.co.uk znalzałem coś takiego: http://cgi.ebay.co.uk/SUBARU-STI-00-04- ... 33489525b1

 

Zero 2 has a height adjustable base enabling suspension travel to remain constant,

 

this version of the suspension adjusts from 0 to -45mm on the front and 0 to-45mm rear and comes complete with the brackets to mount 4 electric motors which are wired to the damper controller (shown in first picture) to adjust damper settings!!!!

 

Także informacje są dość zbieżne ... jednak interesuje mn ie czy 0mm to jest seria czy już obniżony na springach ....

 

-- 11 wrz 2010, o 08:43 --

 

ferdek, raison, dzieki! Napisałem już niechcąco do Barta :) zaraz napiszę do Iskiera .

Posted

ferdek, no tak. Wynika z tego vco mówi że jest dobry na polskie drogi. Ciekawe jak z regulacją twardości i góra/dół ... sam wiesz jak jest u nas z drogami a w zimie po Wierchu czy coś gonić się na niskim zawiasie nie da ... dlatego chciałbym mieć chociaż możliwość ustawienia serii WRX w górę ... belka przednia mi dość nisko siedzi przez ALK ...

Posted

plasma555 - moze sprobuj bc-racing - dosc popularne ostatnio w UK i w razie czego tez chyba dosc latwo, przynajmiej tam, serwisowalne.

Zreszta sa tez latwo dostepne komponenty na wymiane w razie czego.

Posted
- ma się nie tłuc, stukać, pukać ani fukać....

 

W grę teraz wchodzą dwa zawiasy:

- gwint Cusco

- ori STI

 

 

Jedno wyklucza drugie :P

Posted
- ma się nie tłuc, stukać, pukać ani fukać....

 

W grę teraz wchodzą dwa zawiasy:

- gwint Cusco

- ori STI

 

 

Jedno wyklucza drugie :P

 

w sensie takim że ma się trzymać drogi :) własnie widziałem u kolegi Tein i fajna jest regulacja. Jednak w obecnej chwili Teina nie ma .... a Cusco tak ... stąd temat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...