two Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Witam, niedawno dowiedziałem się że kończy mi się magiel (lewy siłownik ma luzy - ponoć, a prawy jeszcze OK). Forester ma 148 kkm. Jest to o tyle dziwne że coś szumi z lewej strony jak jadę prosto, jak kręcę kołami w czasie jazdy i na postoju cisza - myślałem że to jakieś gumy ale okazało się (ponoć) że wszystkie z przodu są OK. "Badanie" było w warsztacie o ogólnej specjalności. Pytanie Co może jeszcze szumieć z przodu (łożysko jest nowe w piaście) z okolic lewego koła - może tam są jeszcze jakieś inne mechanizmy (lewy przód) które mogą wywoływać taki szum - występuję nie cały czas ale dość często. Czytałem gdzieś na tym forum że zaczepy (mocowania) maglownicy mogą się jeszcze kończyć. Czy w ASO są w stanie w miarę jednoznacznie stwierdzić (bez rozbierania Forestera) czy to faktycznie magiel (jest suchy i na moje oko nic się nie rusza - ale badali na podnośniku więc może inaczej) Jeżeli to magiel to czy mogę jeździć (ze 2-3 tygodnie) czy zostawić samochód - oczywiście nic tak drastycznie nie stuka wspomaganie działa normalnie, czy też może się coś zaciąć i np .koła zostaną skręcone? Czy ktoś wie jak wygląda (zachowuje się) magiel po regeneracji (byłby ten sam tylko zregenerowany) mi powiedzieli że koszt to do ok 1100 zł.
dzidzi Posted September 10, 2010 Posted September 10, 2010 Jeżeli leci magiel to masz bardzo wyraźne stuki, zwłaszcza jak jedziesz prosto, metaliczny stuk, jeżeli będziesz ruszał kierownica (szybkie krótkie ruchy) i będziesz czuł pukanie (zakładając, ze reszta jest ok) to wskazuje na maglownicę. Najłatwiej to wyczuć na poprzecznych nierównościach. Listwa zębata( ewentualnie ślimak) wyrabia się najbardziej w pozycji "na wprost" stąd jest to bardzo charakterystyczny stuk, wyczuwalny na kierownicy. W trakcie diagnozy najbardziej zbliżone objawy, daję luzy na "jabłkach" -msc mocowania drażków do magla. Jedż do zakładu, który zajmuje się układami kierowniczymi, bo coś to wszystko dziwne i szumy z maglownicy w trakcie jazdy na wprost, jakoś się nie kleją... pozdrawiam t
two Posted September 14, 2010 Author Posted September 14, 2010 No i okazało się że wylał przedni amortyzator + łączniki stabilizatora (maglownica OK -ufff ) W serwisie cena to ok 580 zł sztuka.(amortyzator)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.