karas26 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Dlaczego w USA nie boja sie podnosic mocy na seryjnym silniku?? http://www.automasteramr.com/module.php?mod_id=65 u nas tuner juz przy 320HP chce wymieniac silnik a tam chlopaki jada do 400hp inwestujac w intake i wydech. I jeszcze takie pytanie techniczne, jednostka whp to jest moc na kolach? jaka jest strata mocy przy pomiarze na kolach jesli np na silniku mamy 300? czy bedzie roznica w AWD i FWD? tj czy awd staci wiecej mocy? pozdrawiam karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 inne prawa fizyki ich obowiązują , jakieś zupełnie nierealne cyfry oderwane w ogóle od rzeczywistości ( wydajności turbo , wtrysków itd) jak na takie modyfikacje nawet jak na USA i nawet jakby e85 lali , powód prawdopodobnie ich dyno straty mechaniczne są różne w AWD (50-120 KM) i FWD (15 -50KM) z grubsza przy 300 na silniku masz około 245-250KM na kołach w subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 karas26, W USA się to robi, bo tam: 1) taki "tuning" jest tańszy, niż u nas, 2) same auta i części zamienne "w razie czego" też są dużo tańsze - podobnie chyba z robocizną, 3) znakomita większość ludzi w USA jest niedouczona w niektórych kwestiach (zwłaszcza technicznych) i nie zdaje sobie sprawy, że to czysty marketing. Znaczy się te 400bhp jest często tylko na papierze. Poza tym prawdziwego 400bhp nie wyciągniesz raczej tylko wymieniając dolot i wydech, ale to już tak na marginesie. Oddzielną kwestią jest fakt, że jeżeli chcesz, to w Polsce też prawie każdy tuner może Ci z danego setup'u wyciągnąć naprawdę tyle, ile się da, z bardzo małym marginesem bezpieczeństwa. Ale zawsze w takiej sytuacji zastrzega, że robi to na Twoją odpowiedzialność. Ze stratami jest tak, jak piszesz, tzn. AWD ma większe straty na napędzie, niż FWD, albo RWD. Z tego co kojarzę, to w aucie AWD możesz się spodziewać mocy na kołach mniejszej, niż na kole zamachowym o około 25%. Co do aut FWD to strzelam - około 15-20% strat??? Czyli na przykład seria STI 300bhp będzie pewnie miała ze 230bhp na kołach. Dla WRX'a serii (230bhp) to wypadnie pewnie około 180bhp. Ale tutaj zgaduję - niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą, choć pewnie daleki od prawdy nie jestem. Naturalnie to jakie są straty zależy od wielu rzeczy - geometrii, tego jak jest wystrojone auto i pewnie od czegoś jeszcze Zasadniczo (jeżeli ma być poprawnie) dla rozwiania wątpliwości, przy podawaniu mocy na kołach powinno się używać skótu np. AWHP - all wheel horse power, albo RWHP, czy też FWHP. Oooo.. widzę, żę są szybsi ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
karas26 Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Hmm, dzieki za odpowiedz, zastanawialem sie dlaczego moje subaru sti 08 jest wolnijesze (szczegolnie na 3 i 4) od mazdy speed3 (265hp).Czyli teraz juz wiem, de facto mazda speed 3 bedzie miala wieksza moc na kolach i tylko zla pogoda ratuje subaru przed odladaniem bagaznika mazdy... pzdr -- Cz wrz 09, 2010 5:35 pm -- a tak na marginesie, troche to wstyd ze sti "dostaje" od mazdy speed3... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Karas, czesto sie "dmucha" w silnik podczas hamowania, zeby wypluł wiecej koni ... z rzeczywistosci tej "roznicy" mocy nigdy nie wykozystasz ... IOW, czyste oszustwo bo poprostu tego niema :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 zieki za odpowiedz, zastanawialem sie dlaczego moje subaru sti 08 jest wolnijesze (szczegolnie na 3 i 4) od mazdy speed3 (265hp) A to akurat nie powinno mieć miejsca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 jakos niechce mi sie w to wierzyc :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
karas26 Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Panowie, kolega pare dni temu przywiozl speed 3 z USA, kilka razy probowalismy auta, mazda speed z 2009 16tys mil, moje STI 08 z przebiegiem 28tys mill, proby odbywaly sie na A4, start 1, 2 wychodzilem na prowadzenie ale juz na 3 mazda bardzo szybko mie dochodzila i wyprzedzala, proby przyspieszenia na 3 z predkosci 120 do 150 mazda byla znacznie lepsza, nie mowiac juz oprzyspieszeniu na 4-5 od 130 do 200. Panowie porazka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cysztof Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 oska panie ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Na mokrym, czy białym żadna ośka już tak nie pokozaczy, ale wtedy kolo od Mazdy powie, że "no tak - AWD". IMHO takie porównania są bez sensu - nawet, jeśli mazda 265hp "na papierze" nie miała prawa odjechać. Jak napisali PKocial i dzibi - inne straty mocy, itd, itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 mazda speed z 2009 16tys mil, moje STI 08 z przebiegiem 28tys mill, proby odbywaly sie na A4, start 1, 2 wychodzilem na prowadzenie ale juz na 3 mazda bardzo szybko mie dochodzila i wyprzedzala, proby przyspieszenia na 3 z predkosci 120 do 150 mazda byla znacznie lepsza, nie mowiac juz oprzyspieszeniu na 4-5 od 130 do 200. Panowie porazka... No tak karas26 konkurencja nie śpi niestety. W latach 90-tych, a nawet w okolicach roku 2000 jeszcze na STI ciężko było znaleźć bata spośród aut dostępnych w Polsce. Impreza była autem jedynym w swoim rodzaju, głównie ze względu na osiągi. Dzisiaj jak widać nawet mniejsze, tańsze, słabsze auta dają radę. VAG TDI objeżdża WRXa, Mazda "robi" STI... Koniec świata!!! :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adi0303 Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 A który VAG konkretnie objeżdża WRX'a? Pytam,żeby się później nie dziwić Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Adi0303, 240-konny 3.0TDi w audi A5 - sprawdzone vs. seria WRX. Nie był to nokaut, ale jednak szybszy. Na prostej. Też się zdziwiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 240-konny 3.0TDi w audi A5 - sprawdzone vs. seria WRX Nie wiem co w tym dziwnego, to auto ma 500Nm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 no ale ile waży krówsko :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 panowie, o co ta sprzeczka? Subaru nigdy nie było tworzone z myślą o drifcie,1/4 mili,niemieckiej autostradzie ani takich tam podobnych prostych odcinkach,to auto najlepiej żyje,(w polsce),na mazurskich szutrach,beskidzkich serpentynach i takich podobnych CIĘŻKICH odcinkach,to jest jego żywot,tam zabierzcie swojego kolegę w mażdzie,audi i takich tam pożeraczach niemieckich autostrad,chciałbym zobaczyć takie audi na mazurskich,leśnych oesach,na mecie kurz po subaru by opadł zanim by te auta dojechały do mety,audi jest bardzo wygodne i szybkie,mazda wygląda przepięknie ale to nie jest to samo co subaru,inna klasa,klasa subaru-jedyna w sobie, pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Nie wiem co w tym dziwnego, to auto ma 500Nm. A jak jadę na rowerze, to mam co najmniej z 600Nm. I co z tego? Który VAG objeżdża WRXa (i seryjne STi)? Chociażby S3. Ta mazda jakoś mnie nie dziwi, że objechała seryjne, zamulone STi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 A jak jadę na rowerze, to mam co najmniej z 600Nm. I co z tego? Z tego wynika, że z rolki objedziesz A5 3.0TDI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 że z rolki objedziesz A5 3.0TDI Zdziwiłbyś się - ze startu na pierwszych kilkunastu-parudziesięciu centymetrach jest to według mnie wykonalne . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 A na mokrym to możesz nawet metr do przodu się wyrwać, zanim odi przyczepność chwyci Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 A na mokrym to możesz nawet metr do przodu się wyrwać, zanim odi przyczepność chwyci 3.0TDi są tlyko 4x4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 A na mokrym to możesz nawet metr do przodu się wyrwać, zanim odi przyczepność chwyci 3.0TDi są tlyko 4x4. W takim razie ostatnia nadzieja pieszego na skopanie odi upadła . Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Nie wiem co w tym dziwnego, to auto ma 500Nm. No właśnie liczyłem na to, że to może być któryś z tych słabszych A5 TDi Dopiero później (od tyłu) odczytałem, że to 3.0 TDI quattro. lucza, ależ tu nie ma żadnej sprzeczki. To, co napisałeś jest w stu procentach racją. Do tego znajdź mi kogoś, kto taką topową wersją A5, kosztującą pewnie 749261razy więcej, niż impreza, zacznie śmigać po szutrach Inne przeznaczenie auta, inna grupa docelowa. No ale trochę odbiegliśmy od tematu. Wracając do tematu - wystarczy amerykański tuning na 450 koni i żadne TDI nie ma podejścia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now