Jump to content

AMR tuning, Stage 2 - 405hp...


karas26

Recommended Posts

Dlaczego w USA nie boja sie podnosic mocy na seryjnym silniku??

 

http://www.automasteramr.com/module.php?mod_id=65

 

u nas tuner juz przy 320HP chce wymieniac silnik a tam chlopaki jada do 400hp inwestujac w intake i wydech.

I jeszcze takie pytanie techniczne, jednostka whp to jest moc na kolach? jaka jest strata mocy przy pomiarze na kolach jesli np na silniku mamy 300? czy bedzie roznica w AWD i FWD? tj czy awd staci wiecej mocy?

 

pozdrawiam

karas

Link to comment
Share on other sites

inne prawa fizyki ich obowiązują , jakieś zupełnie nierealne cyfry oderwane w ogóle od rzeczywistości ( wydajności turbo , wtrysków itd) jak na takie modyfikacje nawet jak na USA i nawet jakby e85 lali , powód prawdopodobnie ich dyno

 

straty mechaniczne są różne w AWD (50-120 KM) i FWD (15 -50KM) z grubsza

 

przy 300 na silniku masz około 245-250KM na kołach w subaru

Link to comment
Share on other sites

karas26,

 

W USA się to robi, bo tam:

1) taki "tuning" jest tańszy, niż u nas,

2) same auta i części zamienne "w razie czego" też są dużo tańsze - podobnie chyba z robocizną,

3) znakomita większość ludzi w USA jest niedouczona w niektórych kwestiach (zwłaszcza technicznych) i nie zdaje sobie sprawy, że to czysty marketing. Znaczy się te 400bhp jest często tylko na papierze. Poza tym prawdziwego 400bhp nie wyciągniesz raczej tylko wymieniając dolot i wydech, ale to już tak na marginesie.

 

Oddzielną kwestią jest fakt, że jeżeli chcesz, to w Polsce też prawie każdy tuner może Ci z danego setup'u wyciągnąć naprawdę tyle, ile się da, z bardzo małym marginesem bezpieczeństwa. Ale zawsze w takiej sytuacji zastrzega, że robi to na Twoją odpowiedzialność.

 

Ze stratami jest tak, jak piszesz, tzn. AWD ma większe straty na napędzie, niż FWD, albo RWD. Z tego co kojarzę, to w aucie AWD możesz się spodziewać mocy na kołach mniejszej, niż na kole zamachowym o około 25%. Co do aut FWD to strzelam - około 15-20% strat??? Czyli na przykład seria STI 300bhp będzie pewnie miała ze 230bhp na kołach. Dla WRX'a serii (230bhp) to wypadnie pewnie około 180bhp. Ale tutaj zgaduję - niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą, choć pewnie daleki od prawdy nie jestem. Naturalnie to jakie są straty zależy od wielu rzeczy - geometrii, tego jak jest wystrojone auto i pewnie od czegoś jeszcze :P

 

Zasadniczo (jeżeli ma być poprawnie) dla rozwiania wątpliwości, przy podawaniu mocy na kołach powinno się używać skótu np. AWHP - all wheel horse power, albo RWHP, czy też FWHP.

 

 

Oooo.. widzę, żę są szybsi ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, dzieki za odpowiedz, zastanawialem sie dlaczego moje subaru sti 08 jest wolnijesze (szczegolnie na 3 i 4) od mazdy speed3 (265hp).Czyli teraz juz wiem, de facto mazda speed 3 bedzie miala wieksza moc na kolach i tylko zla pogoda ratuje subaru przed odladaniem bagaznika mazdy...

 

pzdr

 

-- Cz wrz 09, 2010 5:35 pm --

 

a tak na marginesie, troche to wstyd ze sti "dostaje" od mazdy speed3...

Link to comment
Share on other sites

Panowie, kolega pare dni temu przywiozl speed 3 z USA, kilka razy probowalismy auta, mazda speed z 2009 16tys mil, moje STI 08 z przebiegiem 28tys mill, proby odbywaly sie na A4, start 1, 2 wychodzilem na prowadzenie ale juz na 3 mazda bardzo szybko mie dochodzila i wyprzedzala, proby przyspieszenia na 3 z predkosci 120 do 150 mazda byla znacznie lepsza, nie mowiac juz oprzyspieszeniu na 4-5 od 130 do 200. Panowie porazka...

Link to comment
Share on other sites

Na mokrym, czy białym żadna ośka już tak nie pokozaczy, ale wtedy kolo od Mazdy powie, że "no tak - AWD".

IMHO takie porównania są bez sensu - nawet, jeśli mazda 265hp "na papierze" nie miała prawa odjechać.

Jak napisali PKocial i dzibi - inne straty mocy, itd, itp.

Link to comment
Share on other sites

mazda speed z 2009 16tys mil, moje STI 08 z przebiegiem 28tys mill, proby odbywaly sie na A4, start 1, 2 wychodzilem na prowadzenie ale juz na 3 mazda bardzo szybko mie dochodzila i wyprzedzala, proby przyspieszenia na 3 z predkosci 120 do 150 mazda byla znacznie lepsza, nie mowiac juz oprzyspieszeniu na 4-5 od 130 do 200. Panowie porazka...

 

No tak karas26 konkurencja nie śpi niestety. W latach 90-tych, a nawet w okolicach roku 2000 jeszcze na STI ciężko było znaleźć bata spośród aut dostępnych w Polsce. Impreza była autem jedynym w swoim rodzaju, głównie ze względu na osiągi. Dzisiaj jak widać nawet mniejsze, tańsze, słabsze auta dają radę. VAG TDI objeżdża WRXa, Mazda "robi" STI... Koniec świata!!! :|

Link to comment
Share on other sites

panowie, o co ta sprzeczka? Subaru nigdy nie było tworzone z myślą o drifcie,1/4 mili,niemieckiej autostradzie ani takich tam podobnych prostych odcinkach,to auto najlepiej żyje,(w polsce),na mazurskich szutrach,beskidzkich serpentynach i takich podobnych CIĘŻKICH odcinkach,to jest jego żywot,tam zabierzcie swojego kolegę w mażdzie,audi i takich tam pożeraczach niemieckich autostrad,chciałbym zobaczyć takie audi na mazurskich,leśnych oesach,na mecie kurz po subaru by opadł zanim by te auta dojechały do mety,audi jest bardzo wygodne i szybkie,mazda wygląda przepięknie ale to nie jest to samo co subaru,inna klasa,klasa subaru-jedyna w sobie, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co w tym dziwnego, to auto ma 500Nm.

 

 

A jak jadę na rowerze, to mam co najmniej z 600Nm. I co z tego?

 

 

Który VAG objeżdża WRXa (i seryjne STi)? Chociażby S3.

 

Ta mazda jakoś mnie nie dziwi, że objechała seryjne, zamulone STi.

Link to comment
Share on other sites

A na mokrym to możesz nawet metr do przodu się wyrwać, zanim odi przyczepność chwyci :mrgreen:

 

 

3.0TDi są tlyko 4x4.

 

W takim razie ostatnia nadzieja pieszego na skopanie odi upadła :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co w tym dziwnego, to auto ma 500Nm.

 

No właśnie liczyłem na to, że to może być któryś z tych słabszych A5 TDi :P Dopiero później (od tyłu) odczytałem, że to 3.0 TDI quattro.

 

lucza, ależ tu nie ma żadnej sprzeczki. To, co napisałeś jest w stu procentach racją. Do tego znajdź mi kogoś, kto taką topową wersją A5, kosztującą pewnie 749261razy więcej, niż impreza, zacznie śmigać po szutrach :lol: Inne przeznaczenie auta, inna grupa docelowa.

 

No ale trochę odbiegliśmy od tematu. Wracając do tematu - wystarczy amerykański tuning na 450 koni i żadne TDI nie ma podejścia! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...