urbikulek Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Witam, Jako, ze w innym watku nie doczekalem sie odpowiedzi na zadane pytania, a ow watek wlasnie zostal zamkniety, zatem ponawiam: 1) Kiedy przysluguje auto zastepcze ? Regulamin assistance stanowi, ze jezeli naprawa trwa powyzej 1 dnia, Adam12 napisal, ze powyzej 3 dni, a Pan A.K. ze powyzej 14....... To jak to jest? Czy zle rozumiem regulamin assistance pkt 2 (....jezeli samochod nie moze byc naprawiony do konca dnia pracy...... beneficjenci moga skorzystac z uslugi okreslonej w pkt 3 i 6.......) i pkt 3 (Wynajem samochodu zastepczego na czas naprawy.......)? Czy istnieje jakis inny dokument precyzujacy te kwestie ? 2) Jezeli nalezy mi sie auto zastepcze, to jakiej 'klasy'? Tzn cokolwiek co ma 4 kola i jezdzi, czy cos zblizone parametrami uzytkowymi do mojego auta (wymiary, silnik, wiek, wyposazenie itd...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba30 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Auto zastępcze należy ci się od chwili kiedy twój samochód jest unieruchomiony.Jeżeli stanie ci na drodze to do godziny masz podstawiony samochód zastępczy.Otrzymujesz go na czas naprawy swojego.W przypadku poważnych awarii może to trwać nawet trzy miesiące.Auto dostajesz z tego samego segmentu którym się poruszasz.Klasa A,B,C,D.Zazwyczaj w danej klasie masz do wyboru dwa trzy samochody. I są to praktycznie nowe fury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 qba30: No to mi tez sie tak wydaje...... A jak sie to ma w przypadku akcji serwisowej, gdy auto zabieraja na 3 dni ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba30 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Tu problem jest bardziej zawiły,Żeby tego nie tłumaczyć najlepiej jak ci na drodze stanie samochód.Powiedz lepiej co mieliby robić przy twoim aucie przez te trzy dni to będzie łatwiej odpowiedzieć.Generalnie auto zastępcze przysługuje w momęcie braku możliwości kontynułowania jazdy. -- Śr wrz 08, 2010 6:47 pm -- Akcja serwisowa chyba nie mieści się w tych ramach,tak jak wymiana żarówek itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Opisywalem sytuacje w watku o akcji serwisowej dotyczacej skrzyni biegow. Teraz to juz praktycznie nieaktualne, ale chcialbym wiedziec na przyszlosc jak to wlasciwie powinno byc. Tam dostalem 2 rozne odpowiedzi (3 dni, 14...), to zglupialem. Tu poki co 1 tez odmienna od pozostalych (aczkolwiek pokrywa sie z tym co ja widze w regulaminie). Dyrekcja sie nie ustosunkowala.... W skrocie: zadzwonili, powiedzieli, ze musze podstawic auto na 3 dni, obiecali zastepcze, umowili na dzien i godzine. Przyjechalem i auta nie dostalem, a ze potrzebowalem, to swoim wrocilem do domu....... Mieli zalatwic sprawe i zadzwonic..... nie dzwonili no i za moim trzecim podejsciem zalatwili Subaru Justy (ja mam Outback). I dlatego pytam, jak to jest w przypadku gdy auto wysiadze na drodze, a jak kiedy cos mu dolega, ale samo doczlapie do serwisu lub kiedy (jak w moim przypadku) sami wolaja zeby sie stawic. Jak dla mnie, to kazda z tych sytuacji konczy sie tym, ze zostaje pozbawiony auta na czas naprawy..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba30 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Następnym razem nie proś się od ASO o auto zastępcze tylko dzwoń do asistance i powiadom ich że nie masz się czym poruszać. Zapłaciłeś za ubezpieczenie asistance więc należy ci się to jak psu miska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 No widzisz, czyli nie tylko ja mam takie zdanie i dlatego tak draze ten temat.... Jak przyjechalem do serwisu w umowionym terminie, to mily pan wybral mi numer i powiedzial, ze dostane auto z assistance..... No i przez telefon mily pan z assistance stwierdzil, ze mi auto z assistance nie przysluguje i ze mnie serwis w blad wprowadzil i poprosil, abym przekazal do telefonu pracownika serwisu. Ten po 10 minutach zakonczyl rozmowe i mi oswiadczyl, ze nastapilo nieporozumienie i Subaru wycofalo sie ze wczesniejszych ustalen. Oni musza to wyjasnic a wiec ..... mam przyjechac w innym terminie, oni zadzwonia...... No i wreszcie po miesiacu z wielka laska dostalem (dokladnie to zona dostala) Justy, ale nie z Assistance tylko z serwisu...... Dlatego jestem taki upierdliwy i chcialbym wiedziec kto tu pogral w ciula i kiedy mi sie to auto nalezy, zebym nastepnym razem wiedzial o co kaman. Swoja droga dzis zona odebrala auto (zrobili w 2 dni) i pan ironicznie stwierdzil, ze za duzo to nie przejechala tym zastepczym..... Nie chcialo sie jej tlumaczyc, ze 10 workow kleju na budowe do Justy nie da rady wrzucic i musiala zamienic sie z ojcem na samochod...... A skrzynia podobno plynniej chodzi..... a niby chodzilo tylko o korekte smarowania 6 biegu... Nie wiem, jak wroce (za 2 tyg) to sam ocenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMTe Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Mi kiedyś dali Lagune, nowa była bo to się działo w 2008 roku a auto tez bylo z rocznika 2008 ( auto było z wypozyczalni, pewnie ubezpieczalnia miała z nimi umowe), na parkingu w wypozyczalni stał tez Legacy, więc powiedzialem po 2 dniach ze prosze o zamiane tej Laguny na cos innego gdyż zle mi się tym samochodem jezdzi, niestety na legasia nie zamienili ale dostalem, tez prawie nowiutkie volvo S40:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Auto zastępcze należy ci się od chwili kiedy twój samochód jest unieruchomiony.Jeżeli stanie ci na drodze to do godziny masz podstawiony samochód zastępczy.Otrzymujesz go na czas naprawy swojego.W przypadku poważnych awarii może to trwać nawet trzy miesiące.Auto dostajesz z tego samego segmentu którym się poruszasz.Klasa A,B,C,D.Zazwyczaj w danej klasie masz do wyboru dwa trzy samochody.I są to praktycznie nowe fury. mogę prosić o podstawę takich stwierdzeń ? Z Subaru Assistance korzystałem 2 lub 3 razy i z moich informacji wynika : - w przypadku unieruchomienia samochodu w kraju lub za granica ( EU ) przysługuje Ci bezpłatne holowanie do najbliższego serwisu + zwrot kosztów za nocleg ( chyba do 60 euro ). Jeżeli serwis nie jest w stanie naprawić samochodu masz bezpłatne holowanie do najbliższego ASO w stosunku do Twojego miejsca zamieszkania. - w przypadku braku możliwości naprawy powyżej 3 dni ASO kontaktuje się z Assistance i otrzymujesz samochód zastępczy. W moim przypadku były to wypożyczalnie samochodów, które wymagały 500pln kaucji + podpisanie umowy o wynajem samochodu. - wypożyczone samochody podzielone na dwie grupy Impreza, Forester, Legacy, OBK do 2.5l oraz modele z silnikiem H6. Nie pamiętam określenia kategorii w wypożyczalni ale za pierwsza grupę dostawałeś auto klasy Astra / Focus itd. za drugą Accord/Passat. Inna sprawa że jak w wypożyczalni akurat nie ma auta z klasy niższej decydują się na wypożyczenie droższego. Takie są moje doświadczenia z lat 2008 / 2009. Czy coś się zmieniło nie wiem ale można zadzwonić do Assistance i to sprawdzić. . pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Ponizsze ze strony www.subaru.pl (zakladka assistance): Zakres usług: 1. Próba usprawnienia samochodu na miejscu zdarzenia. 2. Holowanie samochodu (przy wykorzystaniu lawety) do najbliszego Serwisu Partnerskiego SUBARU. Jeeli samochód nie moe byc naprawiony do konca dnia pracy Serwisu Partnerskiego SUBARU, Beneficjenci moga skorzystac z usługi okreslonej w pkt. 3 i 6 oraz jednej z usług okreslonych w pkt. 4 i 5. 3. Wynajem samochodu zastepczego na czas naprawy, wraz z pokryciem kosztu dostarczenia/odbioru do/z miejsca wskazanego przez Beneficjentów. 4. Zakwaterowanie w hotelu*** przez okres naprawy samochodu, lecz nie dłuej ni przez 4 doby, wraz z pokryciem kosztu transportu Beneficjentów do hotelu i z hotelu do Serwisu Partnerskiego SUBARU; po odbiór naprawionego samochodu lub np. na dworzec kolejowy, lotnisko. 5. Powrót do miejsca zamieszkania kierowcy samochodu lub kontynuacja podróy do miejsca wskazanego przez Beneficjentów jako cel podróy (w zalenosci od tego, co bedzie bliej); usługa ta realizowana jest nastepujacymi srodkami transportu: taxi, samolot klasa ekonomiczna (równie, jeeli zdarzenie miało miejsce w Polsce), lub w ostatecznosci pociag I klasy. Pokrywany jest równie koszt transportu Beneficjentów na dworzec kolejowy i lotnisko, oraz z dworca do hotelu, czy w inne wskazane miejsce w granicach administracyjnych miasta. 6. Organizacja i pokrycie kosztu wysyłki czesci słuacej do naprawy samochodu poza granicami Polski. 7. Usługi informacyjne: adres, telefony i godziny otwarcia Serwisu Partnerskiego SUBARU, pomoc w zablokowaniu skradzionej karty bankowej, adresy i telefony polskich placówek dyplomatycznych, udzielenie informacji zwiazanych z procedura uzyskania nowych dokumentów, itp. Adam12 rozumiem, ze korzystales z Assisatnce w praktyce, wiec wiesz jak to dziala, ale czy nie wydaje sie Tobie, ze regulamin stanowi inaczej? W pkt2. jest napisane 'do konca dnia pracy' i wtedy przysluguje pkt3. W pkt 3 jest napisane: 'beneficjenci moga skorzystac', czyli jesli uznam, ze potrzebuje auta, to je dostaje. Jesli zalezaloby to od widzimisie assistance to powinno byc napisane, ze 'assistance moze podjac decyzje o przyznaniu' lub cos w tym stylu. No a jesli auto mozna dostac dopiero powyzej 3 dni, to tego nigdzie nie ma. Swoja droga 2-3 razy w czasie gwarancji .... to cos kiepskie te auta .... Mi do tej pory ze wszystkich uzywanych tylko raz zdarzyla sie usterka powaznie utrudniajaca dalsza jazde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Urbikulek - mój przypadek jest wyjątkiem potwierdzającym regułę, że Subaru to dobre samochody i psują się jak każde tylko, że zdecydowanie rzadziej. W 100% na serio nie bierz pod uwagę mojego przypadku. To była zbieżność okoliczności i błędów ludzkich. Według powyższych zasad faktycznie samochód zastępczy przysługuje w przypadku naprawy dłuższej niż 1 dzień roboczy. Może trzeba po prostu zadzwonić do Assistance, zgłosić sprawę zapytać kiedy zostanie podstawione auto. Niech sobie sami wyjaśniają z SIP zasadność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 W 100% na serio nie bierz pod uwagę mojego przypadku. Nie no, az taki powazny to nie jestem .... to cos kiepskie te auta .... To tak troche na wyrost napisalem :wink: chociaz..... sprzegal , skrzynie i inne :roll: A tak powaznie, to moja sprawa zakonczyla sie wczoraj. Auto ostatecznie podstawil serwis (obiecali Forestera dali Justy - ja mam OBK). Miesiac czasu serwis 'wyjasnial' z SIP i assistance i raczej nic nie wyjasnil dlatego draze i mecze i magluje ten temat. Fajnie by bylo jakby ktos 'decyzyjny' sie wypowiedzial jak to wlasciwie jest. Mam nadzieje, ze 'szczegolne okolicznosci' jak akcja serwisowa juz mnie nie spotkaja, ale autko rozkraczyc sie zawsze moze i to zwykle w najmniej odpowiednim momencie i zamiast sie wtedy zastanawiac co mi przysluguje, to wole miec jasna odpowiedz. A jak widac rozbieznosci sa i to spore 1-14 dni.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
slw Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 jak Ci się autko rozkraczy to nie ma problemu, dzwonisz do Assistance, holują do ASO, jak nie mogą naprawić to w ciągu 0,5 godz. masz zastępcze auto lub hotel. Sprawdzone w Polsce i w Niemczech. Aktualnie jeżdżę już miesiąc zastępczym Lancerem w oczekiwaniu na serwo do mojego OBK'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now