Jump to content

Co się lepiej prowadzi w serii?


aerospin

Recommended Posts

Chodzi mi o same wrażenia z jazdy typu skręcanie, praca układu kierowniczego, trzymanie w zakrętach, etc. Ogólnie - czy większą przygodą jest jazda WRX z rocznika 2001 czy może jednak GT? Nie chodzi mi o trwałość auta, pancerność skrzyni, ani tym podobne - po prostu - który daje większą radochę?

 

No bo tak mnie jakoś korci, żeby może sprzedać WRX01, który jest jedynym autem w rodzinie i kupić jakiś dupowóz, a klasyka tak tylko dla siebie :twisted:

 

Brzmi chyba mało racjonalnie, ale nic nie poradzę na tę wewnętrzną potrzebę...

Link to comment
Share on other sites

No bo tak mnie jakoś korci, żeby może sprzedać WRX01, który jest jedynym autem w rodzinie i kupić jakiś dupowóz, a klasyka tak tylko dla siebie :twisted:

 

Raczej to mało realne za ładnego GT trzeba dać tyle co za WRX marzył mi się GT kupiłem WRX bo cena była lepsza jeśli chodzi o relację cena rocznik/stan...

Link to comment
Share on other sites

aerospin, Z tego co wiem, to skręcanie (prowadzenie i czucie auta w zakrętach) będzie wyglądało nieco lepiej w GT ze względu na niższą wagę. Subiektywnie też odniosłem takie wrażenie. Trzymanie w fotelach jest sporo lepsze w GTkach, szczególnie gdy porównuje się z WRXami w wersji US. Praca układu kierowniczego zasadniczo podobna - przełożenia przekładni takie same, lub prawie takie same, więc długie w porównaniu z np. STi. Skrzynia biegów jest (co do konstrukcji) podobna w WRX i w GTkach 99/00. Nie wiem, jak wygląda porównanie z wcześniejszymi GTkami. Ale... niższa masa i mniejsza średnica kół w GT powinny się przekładać na nieco lepszą trwałość tego podzespołu. Natomiast w kwestii ceny, to dobry GTek z 99/00 zwykle kosztuje nieco więcej, niż WRX w takim samym stanie, z takim samym przebiegiem, młodszy o rok. Silnik i układ przeniesienia napędu jest prawie ten sam... Problemem (ponoć - niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą) w mocniej modyfikowanych GTkach (twardszy zawias itd.) staje się sztywność budy - ponoć gorsza (niższa), niż w new age'ach - odzwierciedlona między innymi niższą masą nadwozia. Coś za coś.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli pytanie jest wyłącznie takie, jak w temacie wątku, i pomijamy tu kwestie ceny itp., odpowiedź jest prosta: kup GT.

 

w serii GT prowadzi się zdecydowanie lepiej. Ale... zawsze jest ale 8)

 

WRX po niewielkiej modyfikacji zawieszenia prowadzi się równie dobrze jak GT, choć nadal czuć rózniecę mas. Minus taki, że WRX staje się twardy jak gokart a w GT jest komforcik. 8)

Link to comment
Share on other sites

Czesc

 

Do swojego obecnego WRX'a (kombi, '02) przesiadlem sie z GT'ka '98.

Staruszek GT bez dwoch zdan przyspieszal i prowadzil sie lepiej.

 

Co nie zmmienia faktu, ze sensowna zamiana WRX>GT jest mocno karkolomna, sprzedac samochod w ogolnosci nielatwo a kupic sensownego GT'ka pewnie jeszcze trudniej. Chyba ze to ewidentnie na zabawe, wtedy szukalbym jakiegos '96, mozna juz dostac za psi grosz, a stary pancerny motor zniesie wiecej niz kazdy nowszy.

Rozwazalem taka opcje ale jakos sie nie zeszlo...no i teraz sie zbieram i zebrac nie moge do usprawniania WRX'a;)

 

pozdrufka

Janek

Link to comment
Share on other sites

chojny, a Pan Marek, (z Twego podpisu) twierdzi iż jest odwrotnie 8)

ale fakt że przedmiotem dysputy były gt'00 i wrx'05

 

"odwrotnie" dotyczy której części mojej wypowiedzi?

Link to comment
Share on other sites

Mojemu WRX nic zarzucić nie mogę (zresztą długo szukałem bezwypadkowego, z polskiego salonu, z fakturami, etc.). Tyle, że czegoś mi w nim brakuje... może charakteru?

 

No i właśnie myśl zrodziła się taka, żeby tanio nabyć mało wyględnego GT, ale sprawnego technicznie i prostego, a dodatkowo jakieś 'rodzinne' auto np. starszego Forestera N/A albo Legasia. To dobrze, że Wasze opinie co do prowadzenia GT są takie, a nie inne, bo to ułatwia decyzję :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim większość GTków jest już tak zmęczona, że karoseria bardziej się ugina niż zawias :mrgreen: .

 

 

Wystarczy przeprowadzić prosty test.

 

Wjazd jednym kołem na krawężnik, jeżeli po otwarciu drzwi zamknąć się juz nie da znaczy że buda jest "gibka" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

buda jest "gibka" :mrgreen:

 

... no i stąd ten komforcik :mrgreen:

 

 

raczej automatyczne dostosowanie geometrii karoserii do stanu nawierzchni i techniki jazdy kierowcy :twisted:

Link to comment
Share on other sites

A mnie sie wydaje ze w serii bedzie prowadzil sie leiej WRX.

 

Moge porownac prowadzenie Imprezy N/A 2007 i 2008. Pomijajac wiekszy silnik w naszej Imprezie, to "Lanos" prowadzil sie duzo lepiej. (teraz moze juz nie, bo sporo gratow wymienilismy i nie jest seryjna :mrgreen:) Mysle ze nie na darmo projektuja nowe samochody. Nowa plyta podlogowa, nowe zawieszenie, to sie musi prowadzic lepiej.

Link to comment
Share on other sites

chojny, a Pan Marek, (z Twego podpisu) twierdzi iż jest odwrotnie 8)

ale fakt że przedmiotem dysputy były gt'00 i wrx'05

 

"odwrotnie" dotyczy której części mojej wypowiedzi?

kiedyś wywiązała się rozmowa czy lepszy zawieszeniowo jest gt czy wrx 05, i ponoć z racji ewolucji konstrukcji zawieszenia w wrx, lepiej się on spisuje w porównaniu z seria gt.

z moich odczuć więcej frajdy daje gt, bo w nim jakoś tak bardziej się odczuwa jazdę.

Link to comment
Share on other sites

peo, to tak jak porownac moja wybebeszona Astre vs. sluzbowego Focusa. Oba maja rownie slabe silniki, oba maja podobne wymiary, oba to HB 5 drzwi itd. Focus nie daje frajdy z jazdy, 1.4 ledwo go ciagnie a krecenie sprawia ze pali po 13l/100km... ale swietnie wybiera dziury, jest stabulny w zakrecie, hamowanie nie wymaga myslenia itd. Astra daje duzo fanu, mozna nia Focusa objechac (mino ze 1.6 70KM pracuje na 3,5 cylindra), ale podroz w Polske to juz wyzwanie.

Link to comment
Share on other sites

kiedyś wywiązała się rozmowa czy lepszy zawieszeniowo jest gt czy wrx 05,

 

bardziej komfortowy bedzie WRX, słowo "lepszy" ma tu kluczowe znaczenie oraz co i dla kogo ono oznacza.

 

 

 

a pytanie brzmiało:

 

 

czy większą przygodą jest jazda WRX z rocznika 2001 czy może jednak GT?

 

Uważam, że na to pytanie odpowiedź jest jedna a żeby WRX dorównał GTkowi należy w zawieszeniu nieco podłubać.

 

 

 

 

Ale ostatecznie dopytam się Pana Marka przy najblizszej okazji o jego zdanie na ten temat.

 

Co ciekawe jakoś zawsze widze Pana Marka w GC8 :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Co ciekawe jakoś zawsze widze Pana Marka w GC8 :twisted:

może z miłości :?: bo temu to się nie dziwie :twisted:

 

w takim razie my bad, bo chodziło mi o to ze wrx, jest lepszy konstrukcyjnie(zawieszenie)co powoduje ze spisuje się lepiej na zakrętach.

"przygodowo" na pewno lepiej jak już powiedziałem będzie w GT, po prostu bardziej się wszystko w nim odczuwa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...