najman Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 W forku 2.0 d zawsze zrzucam bieg na nizszy przy hamowaniu tak przy ok 2.000 obrotow. Nie wiem czy to jest dobre dla silnika ale taki mam nawyk od lat, nie tylko w turbodieslach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 A niby dlaczego hamowanie silnikiem miałoby niszczyć turbinę? Przecież noga jest zdjęta z gazu, turbo nie pompuje, tylko się "wozi". Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Skomentuję to klasycznym "no comment" Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Kolega mowil ze ten mechanik tlumaczyl to tak ze jak hamujesz silnikiem i masz 3tys obr to turbo pompuje tak jakbys dawal gazu przy 3tys i wtedy sie zurzywa?? Tez pomyslalem ze to jakas paranoja ale wolalem tutaj napisac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Kolega mowil ze ten mechanik tlumaczyl to tak ze jak hamujesz silnikiem i masz 3tys obr to turbo pompuje tak jakbys dawal gazu przy 3tys i wtedy sie zurzywa Olaboga, co za dyrdymały. Od kiedy to przy nodze zdjętej z gazu tj. przy zamkniętej przepustnicy turbo pompuje (pomijam samochody z ALS )? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tepikus Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Dobrze, że Pudziana nie ma w wątku 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Proponuję założyć wskaźnik boost, wtedy będziesz widział jak pracuje turbina, kiedy pompuje a kiedy nie :wink: . BTW W życiu nie słyszałem podobnych bzdur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Zmień mechanika! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 może ten mechanior niech zmieni branżę.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Kolega mowil ze ten mechanik tlumaczyl to tak ze jak hamujesz silnikiem i masz 3tys obr to turbo pompuje tak jakbys dawal gazu przy 3tys i wtedy sie zurzywa?? Tez pomyslalem ze to jakas paranoja ale wolalem tutaj napisac. tak będzie przy kompresorze ale zużycia bym się nie spodziewał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 tak będzie przy kompresorze No tak, bo jest na pasku i teoretycznie zbijanie biegów, wiążące się ze wzrostem obrotów, może powodować jakieś tam dodatkowe zużycie. Natomiast też nie chce mi się wierzyć, by zużycie było jakieś znacznie większe - w końcu silnik pracuje, jest smarowanie, a więc jest to normalne użycie, a nie szybsze zużycie :roll:. Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Wiem kiedy pompuje bp ja slychac ja swiszczy, nigdy nie slyszalem jej przy hamowaniu silnikiem. Nie wiem co to za spec ale powiem koledze zeby tam nie jezdzil. Nie jestem az takim znawca tematu dlatego dla pewnosci wolalem tu napisac. Dzieki za odp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Dasz po "pomuku", będziemy kwita . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Dasz po "pomuku", będziemy kwita . W takim razie ja też dorzucę swoje trzy grosze: Zmień mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Nie moj mechanik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now