autopragma Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Witam wszystkich, kupilem subaru i okazalo sie ze miala wyupanego tloka-wiadomo nr 2. wymienilem kpl na kute. Po odpaleniu okazuje sie ze wypada zaplon. Wczesniej tez wypadal wiec pomyslalem ze to przez brak kompresji.. ale nie. Przy spokojnej jezdzie jakos check ingine nie swieci ale jak dam jej troche poszalec to w momencie zapalenia sie check ing. silnik szarpnie dosc mocno a potem co chwile sa szarpniecia.. komp pokazuje czujnik temperatury powietrza ale przeczyscilem go i jest sprawny. Wiec co jest? Nowe platynowe ngk, cewki ok, turbo pompuje a problem jest.. Tu podaje zmianke odn problemu w tym typie auta: Dla właścicieli WRX 01/05 posiadających już zmodyfikowany układ wydechowy, chcących zoptymalizować osiągi, powstały specyficzne mapy. Doświadczenia zdobyte od roku 2001 na tych ECU i duża liczba zmodyfikowanych WRXów zaowocowało dopracowanymi bezpiecznymi mapami zapłonu i paliwa z rozsądnym ciśnieniem doładowania (max. 1,2 bara) i zdecydowanie lepszą dynamiką turbo (szybszą reakcją na pedał gazu). Remapy " nie-ASO" są doskonałym rozwiązaniem dla posiadaczy WRX z przeróbkami typu układ wydechowy czy dolotowy. Software , na bazie którego powstał program, jest ostatnią ewolucją fabrycznego oprogramowania przeznaczonego do modeli WRX, pozbawioną różnych wcześniejszych wad typu błędy wypadania zapłonu itd... . Moc na seryjnej turbosprężarce w zależności od przebiegu i układu wydechowego i innych modyfikacji to 245-265 PS i 335-360 Nm momentu obrotowego. Tu jest link: http://nie-ASO.pl/pl/oferta/impreza_wrx_20l.php Prosze o pomoc osoby znajace sie na zeczy oraz pozdrawiam klubowiczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 przeładowuje turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 podjedź do kogoś bo parę rzeczy powoduje tego typu zachowania jak zgadnę daj pomuka , czujnik temperatury spalin wymień Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrgarwolin Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 moze to moja nie WIEDZA ale w tym modelu raczej nie ma czujnika temperatury spalin :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 moze to moja nie WIEDZA ale w tym modelu raczej nie ma czujnika temperatury spalin :shock: Jest, jak pisał PKociał może powodować podobne objawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopragma Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrgarwolin Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 moze to moja nie WIEDZA ale w tym modelu raczej nie ma czujnika temperatury spalin :shock: Jest, jak pisał PKociał może powodować podobne objawy jakie objawy może spowodować coś czego nie ma w tym modelu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam Chyba skręcić doładowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 moze to moja nie WIEDZA ale w tym modelu raczej nie ma czujnika temperatury spalin :shock: Jest, jak pisał PKociał może powodować podobne objawy jakie objawy może spowodować coś czego nie ma w tym modelu ? objawy braku. -- 4 wrz 2010, o 22:07 -- Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam Przede wszystkim wstępnie diagnostykę. Sprawdzenie co masz pod maską, czy wszystko sprawne i jak działa. Potem można ustalać cele i zakres modyfikacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 PKocial, Jako, a czujnik EGT padniety przeklamuje w dol czy w gore ? bo u mnie dosc malo pokazuje i IAM 0,625. Zdaje sie, ze detonacje sie pojawily. Turbo nie przeladowuje, wrecz spadlo do max 1bar. Podejrzewalem albo przeplywke, albo knock-sensor... Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam wywal ten boost controll i niech Ci to ktos zestroi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKocial Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Garwolin ogarnij się i nie siej bzdur typu "ten rocznik tego nie ma" jak nie wiesz dokładnie bo właśnie 2,0 wrx 2002 ma sprawdzenie czujników ,szczelności motoru wskazane i jeśli chcesz więcej mocy remap jak wszystko sprawne Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeedrass Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Mialem ten sam objaw. Okazalo sie ze byla oryginalna mapa i zamontowany dolot. Jakbym zmienil mape bylo by dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopragma Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 Witam, pod maska kiedys cos tam niby bylo ale we francii koles przy sprzedazy zostawil tylko przelot Madac-a, pompke paliwa oraz ten controler. A przy okazji zakatowany silnik.. Przyznal sie ze byl wpiety jakis power box?? Co mi sie wydaje dziwne ale ok. Podsylam fotki tloka, panewek i kopulki filtra powietrza.. Odn kopulki prosze popatrzec jak debile kombinuja aby zmniejszyc spalanie tegio silnika i co za tym idzie... Turbo bylo odkrecone na 100% i idiota nawet nie myslal o tym ile to moze dmuchac bo nawet nie mial zegarka. Silnik odratowalem, kom byl wpinany 5 razy w tygodniu. Jak na ta pore wszystko ladnie pracuje ale nie chodzi plynnie, Sa drgania na wszystkich zakresach rpm, sprawdzone czujniki walkow i 3 sondy, jeszcze wymienie filtr paliwa i myslalem o jakims dolocie w tym tygodniu. Glowie sie nad tym i jedno co mi przychodzi do glowy to uszkodzony albo rozstojony komputer-kiedys byla ingerencja w nim.. Turbo zkrece do 1.2-1.3 i bede informowal was co sie dzieje. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrgarwolin Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 NO TAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 PKocial, Jako, a czujnik EGT padniety przeklamuje w dol czy w gore ? bo u mnie dosc malo pokazuje i IAM 0,625. Zdaje sie, ze detonacje sie pojawily. Turbo nie przeladowuje, wrecz spadlo do max 1bar. Podejrzewalem albo przeplywke, albo knock-sensor... burzum wybacz. Albo zapomniałem albo nie doczytałem,....jakie masz auto i czy modyfikowane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 jako, forester 20XT modyfikowany przez PKociałka Juz chyba ok, po prostu EcuTek chyba inaczej ustawia IAM - wydaje mi sie, ze seria na 32bit ECU ustawia po resecie na 1 (max wartosc). A moj (EcuTek) po resecie ustawia na 0.5, potem podnosi. Niestety na EcuTeku nie moge sciagac ROMu. Pytanie, czy mialem dobre zalozenia - bo jak patrze teraz, to specjalnie nie stuka, przynajmniej nie odnotowuje po KC. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 autopragma, świetna modyfikacja dolotu napiszę jak pozostali - wymieniaj graty na sprawne seryjne i wtedy się zastanawiaj. luźne rady: jak piszesz, że jest check engine to podaj kod jak masz jakiś dziwny boost controller to go wyrzuć budzik doładowania jest (prawie) obowiązkowy [prawie, bo do N/A można nie montować ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopragma Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 info dla -piotrgarwolin- odn czujnika temperatury..Jest zintegrowany z przeplywka, Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 autopragma, spalin ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 autopragma, nie modyfikuj dolotu, seryjny nie jest wcale restrykcyjny do dobrych 350 KM. Tak, jak pisze kropkowicz, montuj seryjny i diagnozuj dalej. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopragma Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Jeszcze podsylam fotke odn czujnika temp. powietrza w dolocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BURi_ Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 W bugeye zmienia sie seryjne oprogramowanie na poprawione zeby wlasnie nie wylatywal zaplon. Mialem to samo zmiana pomogla i jest jak reka odjal Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 W bugeye zmienia sie seryjne oprogramowanie na poprawione zeby wlasnie nie wylatywal zaplon. Mialem to samo zmiana pomogla i jest jak reka odjal możesz podać więcej szczegółów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
autopragma Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Witam, dzisiaj odwiedzilem ASO subaru w Rzeszowie i powiem ze w zyciu wiecej tam nie pojade. Potraktowali mnie jak dziwaka z dziwnym samochodem...Twierdzac ze my tu takich nie robimy.. Nie polecam tego miejsca. Jutro powykrecam sondy lambda i wyczyszcze, jedna znich ma zly sygnal ale w serwisie tego mi nie powiedzieli. Mysle ze przysmolilo sonde jak tlok mial slaba kompresje okl 2.5 atm przed remontem. Wiem z doswiadzczenia ze czasami warto przedmuchac i przemyc sonde a nie odrazu wymieniac. Poinformuje o rezultacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BURi_ Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 No Subaru wypuscilo poprawiony Soft to Bug Eye zeby wlasnie nie wypadal zaplon - taki patch ktory trzeba wgrac i po sprawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now