Jump to content

wypada zaplon 2.0 wrx 2002r.


autopragma
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, kupilem subaru i okazalo sie ze miala wyupanego tloka-wiadomo nr 2. wymienilem kpl na kute. Po odpaleniu okazuje sie ze wypada zaplon. Wczesniej tez wypadal wiec pomyslalem ze to przez brak kompresji.. ale nie. Przy spokojnej jezdzie jakos check ingine nie swieci ale jak dam jej troche poszalec to w momencie zapalenia sie check ing. silnik szarpnie dosc mocno a potem co chwile sa szarpniecia.. komp pokazuje czujnik temperatury powietrza ale przeczyscilem go i jest sprawny. Wiec co jest? Nowe platynowe ngk, cewki ok, turbo pompuje a problem jest.. Tu podaje zmianke odn problemu w tym typie auta:

 

Dla właścicieli WRX 01/05 posiadających już zmodyfikowany układ wydechowy, chcących zoptymalizować osiągi, powstały specyficzne mapy. Doświadczenia zdobyte od roku 2001 na tych ECU i duża liczba zmodyfikowanych WRXów zaowocowało dopracowanymi bezpiecznymi mapami zapłonu i paliwa z rozsądnym ciśnieniem doładowania (max. 1,2 bara) i zdecydowanie lepszą dynamiką turbo (szybszą reakcją na pedał gazu). Remapy " nie-ASO" są doskonałym rozwiązaniem dla posiadaczy WRX z przeróbkami typu układ wydechowy czy dolotowy.

Software , na bazie którego powstał program, jest ostatnią ewolucją fabrycznego oprogramowania przeznaczonego do modeli WRX, pozbawioną różnych wcześniejszych wad typu błędy wypadania zapłonu itd... . Moc na seryjnej turbosprężarce w zależności od przebiegu i układu wydechowego i innych modyfikacji to 245-265 PS i 335-360 Nm momentu obrotowego.

Tu jest link: http://nie-ASO.pl/pl/oferta/impreza_wrx_20l.php

Prosze o pomoc osoby znajace sie na zeczy oraz pozdrawiam klubowiczy :)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam

Chyba skręcić doładowanie :P

Link to comment
Share on other sites

moze to moja nie WIEDZA :mrgreen: ale w tym modelu raczej nie ma czujnika temperatury spalin :shock:

 

Jest, jak pisał PKociał może powodować podobne objawy

 

 

jakie objawy może spowodować coś czego nie ma w tym modelu ?

 

objawy braku.

 

-- 4 wrz 2010, o 22:07 --

 

Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam

 

Przede wszystkim wstępnie diagnostykę.

Sprawdzenie co masz pod maską, czy wszystko sprawne i jak działa.

Potem można ustalać cele i zakres modyfikacji.

Link to comment
Share on other sites

PKocial, Jako, a czujnik EGT padniety przeklamuje w dol czy w gore ? bo u mnie dosc malo pokazuje i IAM 0,625. Zdaje sie, ze detonacje sie pojawily. Turbo nie przeladowuje, wrecz spadlo do max 1bar. Podejrzewalem albo przeplywke, albo knock-sensor...

 

Bardzo prawdopodobne z tym cisnieniem, bo mam taki pierdolnik do westegate, czyli pseudo boost controle firmy numatics fotki przy okazji. Na zegarku zakrecony dmucha 0.5 bara a na odkreconym do konca nawet do 1.6b, i nawet to jedzie wtedy..No ale dlawi ja.. Co proponujesz? wieksze dysze, pompke i mapke ? Pozdrawiam

 

wywal ten boost controll i niech Ci to ktos zestroi...

Link to comment
Share on other sites

Garwolin ogarnij się i nie siej bzdur typu "ten rocznik tego nie ma" jak nie wiesz dokładnie bo właśnie 2,0 wrx 2002 ma :P

 

sprawdzenie czujników ,szczelności motoru wskazane i jeśli chcesz więcej mocy remap jak wszystko sprawne

Link to comment
Share on other sites

Witam, pod maska kiedys cos tam niby bylo ale we francii koles przy sprzedazy zostawil tylko przelot Madac-a, pompke paliwa oraz ten controler. A przy okazji zakatowany silnik.. Przyznal sie ze byl wpiety jakis power box?? Co mi sie wydaje dziwne ale ok. Podsylam fotki tloka, panewek i kopulki filtra powietrza.. Odn kopulki prosze popatrzec jak debile kombinuja aby zmniejszyc spalanie tegio silnika i co za tym idzie... Turbo bylo odkrecone na 100% i idiota nawet nie myslal o tym ile to moze dmuchac bo nawet nie mial zegarka. Silnik odratowalem, kom byl wpinany 5 razy w tygodniu. Jak na ta pore wszystko ladnie pracuje ale nie chodzi plynnie, Sa drgania na wszystkich zakresach rpm,

sprawdzone czujniki walkow i 3 sondy, jeszcze wymienie filtr paliwa i myslalem o jakims dolocie w tym tygodniu. Glowie sie nad tym i jedno co mi przychodzi do glowy to uszkodzony albo rozstojony komputer-kiedys byla ingerencja w nim.. Turbo zkrece do 1.2-1.3 i bede informowal was co sie dzieje. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

PKocial, Jako, a czujnik EGT padniety przeklamuje w dol czy w gore ? bo u mnie dosc malo pokazuje i IAM 0,625. Zdaje sie, ze detonacje sie pojawily. Turbo nie przeladowuje, wrecz spadlo do max 1bar. Podejrzewalem albo przeplywke, albo knock-sensor...

 

burzum wybacz. Albo zapomniałem albo nie doczytałem,....jakie masz auto i czy modyfikowane?

Link to comment
Share on other sites

jako, forester 20XT modyfikowany przez PKociałka :)

 

Juz chyba ok, po prostu EcuTek chyba inaczej ustawia IAM - wydaje mi sie, ze seria na 32bit ECU ustawia po resecie na 1 (max wartosc). A moj (EcuTek) po resecie ustawia na 0.5, potem podnosi. Niestety na EcuTeku nie moge sciagac ROMu.

 

Pytanie, czy mialem dobre zalozenia - bo jak patrze teraz, to specjalnie nie stuka, przynajmniej nie odnotowuje po KC.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

autopragma, świetna modyfikacja dolotu :evil:

napiszę jak pozostali - wymieniaj graty na sprawne seryjne i wtedy się zastanawiaj.

luźne rady:

jak piszesz, że jest check engine to podaj kod

jak masz jakiś dziwny boost controller to go wyrzuć

budzik doładowania jest (prawie) obowiązkowy [prawie, bo do N/A można nie montować ;) ]

Link to comment
Share on other sites

Witam, dzisiaj odwiedzilem ASO subaru w Rzeszowie i powiem ze w zyciu wiecej tam nie pojade. Potraktowali mnie jak dziwaka z dziwnym samochodem...Twierdzac ze my tu takich nie robimy..

Nie polecam tego miejsca.

Jutro powykrecam sondy lambda i wyczyszcze, jedna znich ma zly sygnal ale w serwisie tego mi nie powiedzieli. Mysle ze przysmolilo sonde jak tlok mial slaba kompresje okl 2.5 atm przed remontem. Wiem z doswiadzczenia ze czasami warto przedmuchac i przemyc sonde a nie odrazu wymieniac. Poinformuje o rezultacie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...