EVAN Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Od pewnego czasu mam problem z obrotami. Przy dojeźdzaniu np do skrzyżowania i po wysprzęgłeniu obroty spadały dosyć nisko-jakby miał samochód zgasnąć po czym podnosiły się. Ostatnio wymyłem silnik krokowy i przepustnicę. Był na niej dosyć duży nagar. Po tej operacji jest znacznie lepiej ale nie jest idealnie Poza tym jak odejmuje gazu albo przyśpieszam to w pewnym zakresie obrotów troche telepie autem - objaw jakby poduszki pod silnikiem były wybite ( ale nie są ) . Wydaję mi się, że to jest problem w sterowaniu silnika..... Teraz moje pytanie , czy ktoś z Was się z czymś takim już spotkał? Czy jedynym rozwiązaniem jest podpięcie do kompa? Czy może to być coś od skrzyni ? sprzęgło mam nowe EXEDY, poza tym jak jest spięta skrzynia z silnikiem to raczej nie powinno być takich objawów? Sam już nie wiem....może macie jakies pomysły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrgarwolin Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 u mnie te objawy zakończyły sie wymiana przepływki 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leymann Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Kolego a czy w czasie ruszania na samym sprzęgle (bez gazu) autko zaczyna wpadać w wibracje??? Czy mechanik wymieniający sprzęgło zwrócił uwagę na stan koła zamachowego??? ja w moim GL miałem sprzęgło przypalone do tego stopnia że przygrzało się koło zamachowe i właśnie takie cuda się działy, problem zniknął po wymianie koła zamachowego. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 EVAN, mnie tak czasem zatelepie ale na spieku! -- 5 wrz 2010, o 11:18 -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 Kolego a czy w czasie ruszania na samym sprzęgle (bez gazu) autko zaczyna wpadać w wibracje??? Czy mechanik wymieniający sprzęgło zwrócił uwagę na stan koła zamachowego??? ja w moim GL miałem sprzęgło przypalone do tego stopnia że przygrzało się koło zamachowe i właśnie takie cuda się działy, problem zniknął po wymianie koła zamachowego. Niestety chodzi mi to też po głowie bo koło zamachowe było lekko przygrzane. Zostało lekko przeszlifowane i płaszczyzna była równa ale..... no właśnie. Sprawdzę ten przepływomierz. Jak to nie to ...to zrzucam skrzynie jeszcze raz i wymieniam koło zamachowe. Dyzio czyli sugerujesz żeby przejść na spieka, tak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 EVAN, nie radzę bez skrzyni z sti. Krótki kaszel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 EVAN, nie radzę bez skrzyni z sti. Krótki kaszel. Wiesz, że ja juz nie inwestuję w WRXa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Ja tylko tak, dla pewności... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 5, 2010 Author Share Posted September 5, 2010 Ja tylko tak, dla pewności... :wink: Rozumiem kurde ale jak sobie pomyślę, że trzeba zrzucać znowu skrzynię to mnie ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted September 5, 2010 Share Posted September 5, 2010 Zawory sprawdź. Miałem to do tego stopnia, ze na zimnym silniku potrafił zgasnąć. Po regulacji jak ręką odjął... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Jeszcze tak sobie w nocy rozmyslałem o tym kole zamachowym. Czy jest mozliwośc żeby były takie bjawy nawet na spiętej skrzyni z silnikiem? Tzn gdy sprzęgło nie jest wciśnięte? Jutro będę miał przepływke na podmianke to zobaczę...oby to był przepływka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Jakie dokładnie Exedy Zakładałeś ? na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ czujnik poł. biegu jałowego ja go wymieniłem bo po wymianie sprzęgła panowie z 4T zapomnieli go założyć (czujnika biegu wstecznego z resztą też) Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Jakie dokładnie Exedy Zakładałeś ? na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ czujnik poł. biegu jałowego ja go wymieniłem bo po wymianie sprzęgła panowie z 4T zapomnieli go założyć (czujnika biegu wstecznego z resztą też) Kupiłem Exedy które jest zamiennikiem oryginału. Dziwi mnie to szarpanie w czasie jazdy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Zacznę , tak jak juz pisąłem, od przepływki. Jeśli to nie pomoże będe dalej korzystał z Waszych propozycji Link to comment Share on other sites More sharing options...
BURi_ Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Czy masz zawor Blow Off - u sporej liczny ludzi obserwuje wlansie problemy z blow offem i z tad opadanie obrotow jak u Ciebie - za miekka sprezynka w blow offie. Zmien blow offa Jezeli masz seryjny DV i Ci szarpie to moze cewki wilgoci dostaly. W subaru szarpanie to wiele przyczyn: - Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym - Przeplywka - Cewki - Pompa paliwa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 Czy masz zawor Blow Off - u sporej liczny ludzi obserwuje wlansie problemy z blow offem i z tad opadanie obrotow jak u Ciebie - za miekka sprezynka w blow offie. Zmien blow offa Jezeli masz seryjny DV i Ci szarpie to moze cewki wilgoci dostaly. W subaru szarpanie to wiele przyczyn:- Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym - Przeplywka - Cewki - Pompa paliwa Mam Blow Offa ale HKSa myślę , że to dobry towar :roll: Ale dzięki za informację- będę sprawdzał :wink: -- 7 wrz 2010, o 09:04 -- Mam jeszcze jedno spostrzeżenie i pytanie. Zauważyłem, że mam wydech od turbiny po sam tłumik spięty na sztywno :roll: Wydaję mi się, że musi być jakiś elastyczny element bo grozi to pęknięciem turbiny--> tak mi sie wydaję. Przy każdym ruchu silnika cały układ wydechowy u mnie pracuję - bo jest to jedna całość- silnik i wydech. Może to też wpływa na to szarpanie przy przyśpieszaniu i odejmowaniu gazu :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 - Pompa paliwa przy puszczeniu gazu na biegu ? Zauważyłem, że mam wydech od turbiny po sam tłumik spięty na sztywno :roll: Tzn. zespawany w całość, też tak mam u siebie i nie szarpie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 EVAN, wywal tego wyśmienitego blowa, wydech "na sztywno" to norma, nie ma nic do rzeczy. Pozdrawiam Grzegorz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 wywal tego wyśmienitego blowa Nie sądzę że ma aż takie znaczenie EVAN robiłeś remap po zmianie wydechu ? -- 7 wrz 2010, o 13:06 -- Jeszcze sobie coś przypomniałem... z blow offa idzie taki mały wężyk który jest podłączony pod kolektor, jeśli jest nieszczelny to obroty też mogą skakać Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 wywal tego wyśmienitego blowa Nie sądzę że ma aż takie znaczenie EVAN robiłeś remap po zmianie wydechu ? -- 7 wrz 2010, o 13:06 -- Jeszcze sobie coś przypomniałem... z blow offa idzie taki mały wężyk który jest podłączony pod kolektor, jeśli jest nieszczelny to obroty też mogą skakać Tak, ariel robiłem. Tzn łukasz mi w Katowicach robił Jutro odbieram auto od ojca z nową przepływką -zobaczymy czy coś to dało. Możliwe jest, że te dwa problemy - szarpanie i falowanie obrotów mają tez dwie różne przyczyny. Jutro będę miał auto więc będę szukał. Wielkie dzięki za podpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Nie sądzę że ma aż takie znaczenie Tu nie ma co sądzić, trza sprawdzić. Objawy wskazuję (zwłaszcza te dojeżdzanie do skrzyżowania przy wysprzęgleniu spadek obrotów) na zalewanie silnika. Bardzo częsty objaw przy wynalazkach typu blow (sprężynka). Skoro Łukasz mapował auto to mapa jest dobra. Choć oczywiście, może być i przepływka. Ja bym wywalił blow, zamontował seryjną DVkę i sprawdził czy objaw występuje nadal. Jak tak, to może być przepływka. Blow to zło Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Panowie na początku wielkie DZIĘKI za podpowiedzi :wink: Problem był złożony. Pierwsza rzecz to faktycznie przepływomierz. Druga sprawa to wydech. Był on skręcony na sztywno bez zastosowania jakiś tam sprężyn czy cuś. Założono mi elastyczny element na początku wydechu i auto całkiem inaczej jeździ. Po pierwsze już oboroty nie falują ani nie skubie autem, poza tym nie jest taki sztywny silnik i nie telepie nim tak bardzo. Ogólnie jestem teraz MEGA zadowolony ... jakbym kupił nowe auto Dzięki jeszcze raz :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lozimski Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Mam problem ! Auto jest na gwarancji, ma przejechane 27000mi oczywiscie serwisowane itd. miedzy 2-3 tys. obrotow auto nie jedzie i szarpie , generalnie w calym zakresie obrotow. Problem w tym ze serwis wstepnie nie widzial problemu, potem zasugerowalem ze objaw jest jakby przerywala swiecie bo taki efetk szarpania, ale nie mowilem to swiece. A oni (aut. SERWIS) wymienili swiece i do tego chcieli za to kase bo swiece nie sa na gwarancji. Udalo mi sie dodzwonic do producenta swiec NGK , ktore byly fabrycznie zainstalowane do auto, powiedzieli mi ze maja dozywotnia gwarancje. Po przedstawieniu dokumentacji sweic nie obciazyli mnie nic za naprawe i odebralem auto dzis "sprawne". Niestety tylko przez 50km. pozniej efekt szarpania powrocil i to chyba jest gorzej niz bylo. Gdy przelaczam SI-DRIVE nic sie zmienia. Moze wiecie co to jest , bo na kompie nic nie wychodzi, a znajac autoryzowane serwisy trzeba czasem im cos zasugerowac;) Jakies pomysly ? Dzieki wielkie za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 lozimski: u mnie było podobnie w innym aucie. Jedna ze świec często padała i w końcu wyszło, że to cewka. Niech je dokładnie obejrzą ewentualnie wymienią tą w której zdycha świeczka Link to comment Share on other sites More sharing options...
lozimski Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Witam Serdecznie ponownie, no i problem dalej wystepuje bylem juz w dwoch autoryzowanych serwisach, powiedzieli mi ze podlaczyli tester i wszystko ok, a oni nie maja procedur na wymiane czesci jesli ECU nie pokazuje bledow, auto coraz bardziej szarpie miedzy 2-3 tys km, do tego pali okolo 30% paliwal. Dodatkowy problem to taki ze mieszkam w Angli, a auto jest na gwarancji i nie weim co zrobic. Czy kupic cewke i wymienic samemu? Czy tez moze jest to inny problem- slyszalem ze taki objawy sa przy braku luzu zaworowego, ale nie wiem czy w moim modelu 09 jest hydrulika.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Witam Serdecznie ponownie, no i problem dalej wystepuje bylem juz w dwoch autoryzowanych serwisach, powiedzieli mi ze podlaczyli tester i wszystko ok, a oni nie maja procedur na wymiane czesci jesli ECU nie pokazuje bledow, auto coraz bardziej szarpie miedzy 2-3 tys km, do tego pali okolo 30% paliwal. Dodatkowy problem to taki ze mieszkam w Angli, a auto jest na gwarancji i nie weim co zrobic. Czy kupic cewke i wymienic samemu? Czy tez moze jest to inny problem- slyszalem ze taki objawy sa przy braku luzu zaworowego, ale nie wiem czy w moim modelu 09 jest hydrulika.? Prawde mowiac zglosilbym sie z tym do jakiegos porzadnego serwisu zajmujacego sie Subaru. Ale nie wiedzac za bardzo gdzie mieszkasz dokladnie, to i tak troche ciezko konkretnie pokierowac. W UK jest raczej troche warsztatow majacych konkretna wiedze na temat Subaru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now