Skocz do zawartości

Problem z obrotami i szarpaniem w WRXie


EVAN

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu mam problem z obrotami. Przy dojeźdzaniu np do skrzyżowania i po wysprzęgłeniu obroty spadały dosyć nisko-jakby miał samochód zgasnąć po czym podnosiły się. Ostatnio wymyłem silnik krokowy i przepustnicę. Był na niej dosyć duży nagar. Po tej operacji jest znacznie lepiej ale nie jest idealnie :D

Poza tym jak odejmuje gazu albo przyśpieszam to w pewnym zakresie obrotów troche telepie autem - objaw jakby poduszki pod silnikiem były wybite ( ale nie są ) . Wydaję mi się, że to jest problem w sterowaniu silnika.....

Teraz moje pytanie , czy ktoś z Was się z czymś takim już spotkał?

Czy jedynym rozwiązaniem jest podpięcie do kompa?

Czy może to być coś od skrzyni ? sprzęgło mam nowe EXEDY, poza tym jak jest spięta skrzynia z silnikiem to raczej nie powinno być takich objawów?

 

Sam już nie wiem....może macie jakies pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czy w czasie ruszania na samym sprzęgle (bez gazu) autko zaczyna wpadać w wibracje???

 

Czy mechanik wymieniający sprzęgło zwrócił uwagę na stan koła zamachowego??? ja w moim GL miałem sprzęgło przypalone do tego stopnia że przygrzało się koło zamachowe i właśnie takie cuda się działy, problem zniknął po wymianie koła zamachowego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czy w czasie ruszania na samym sprzęgle (bez gazu) autko zaczyna wpadać w wibracje???

 

Czy mechanik wymieniający sprzęgło zwrócił uwagę na stan koła zamachowego??? ja w moim GL miałem sprzęgło przypalone do tego stopnia że przygrzało się koło zamachowe i właśnie takie cuda się działy, problem zniknął po wymianie koła zamachowego.

Niestety chodzi mi to też po głowie bo koło zamachowe było lekko przygrzane. Zostało lekko przeszlifowane i płaszczyzna była równa ale..... no właśnie.

Sprawdzę ten przepływomierz. Jak to nie to ...to zrzucam skrzynie jeszcze raz :evil: i wymieniam koło zamachowe.

 

Dyzio czyli sugerujesz żeby przejść na spieka, tak ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak sobie w nocy rozmyslałem o tym kole zamachowym. Czy jest mozliwośc żeby były takie bjawy nawet na spiętej skrzyni z silnikiem? Tzn gdy sprzęgło nie jest wciśnięte?

Jutro będę miał przepływke na podmianke to zobaczę...oby to był przepływka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dokładnie Exedy Zakładałeś ? na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ czujnik poł. biegu jałowego ja go wymieniłem bo po wymianie sprzęgła panowie z 4T zapomnieli go założyć (czujnika biegu wstecznego z resztą też) :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dokładnie Exedy Zakładałeś ? na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ czujnik poł. biegu jałowego ja go wymieniłem bo po wymianie sprzęgła panowie z 4T zapomnieli go założyć (czujnika biegu wstecznego z resztą też) :evil:

Kupiłem Exedy które jest zamiennikiem oryginału.

Dziwi mnie to szarpanie w czasie jazdy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Zacznę , tak jak juz pisąłem, od przepływki. Jeśli to nie pomoże będe dalej korzystał z Waszych propozycji :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz zawor Blow Off - u sporej liczny ludzi obserwuje wlansie problemy z blow offem i z tad opadanie obrotow jak u Ciebie - za miekka sprezynka w blow offie. Zmien blow offa :) Jezeli masz seryjny DV i Ci szarpie to moze cewki wilgoci dostaly. W subaru szarpanie to wiele przyczyn:

- Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym

- Przeplywka

- Cewki

- Pompa paliwa

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz zawor Blow Off - u sporej liczny ludzi obserwuje wlansie problemy z blow offem i z tad opadanie obrotow jak u Ciebie - za miekka sprezynka w blow offie. Zmien blow offa :) Jezeli masz seryjny DV i Ci szarpie to moze cewki wilgoci dostaly. W subaru szarpanie to wiele przyczyn:

- Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym

- Przeplywka

- Cewki

- Pompa paliwa

Mam Blow Offa ale HKSa myślę , że to dobry towar :roll:

Ale dzięki za informację- będę sprawdzał :wink:

 

-- 7 wrz 2010, o 09:04 --

 

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie i pytanie.

Zauważyłem, że mam wydech od turbiny po sam tłumik spięty na sztywno :roll:

Wydaję mi się, że musi być jakiś elastyczny element bo grozi to pęknięciem turbiny--> tak mi sie wydaję. Przy każdym ruchu silnika cały układ wydechowy u mnie pracuję - bo jest to jedna całość- silnik i wydech.

Może to też wpływa na to szarpanie przy przyśpieszaniu i odejmowaniu gazu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Pompa paliwa

przy puszczeniu gazu na biegu ?

Zauważyłem, że mam wydech od turbiny po sam tłumik spięty na sztywno :roll:

Tzn. zespawany w całość, też tak mam u siebie i nie szarpie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal tego wyśmienitego blowa

Nie sądzę że ma aż takie znaczenie

EVAN robiłeś remap po zmianie wydechu ?

 

-- 7 wrz 2010, o 13:06 --

 

Jeszcze sobie coś przypomniałem... z blow offa idzie taki mały wężyk który jest podłączony pod kolektor, jeśli jest nieszczelny to obroty też mogą skakać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywal tego wyśmienitego blowa

Nie sądzę że ma aż takie znaczenie

EVAN robiłeś remap po zmianie wydechu ?

 

-- 7 wrz 2010, o 13:06 --

 

Jeszcze sobie coś przypomniałem... z blow offa idzie taki mały wężyk który jest podłączony pod kolektor, jeśli jest nieszczelny to obroty też mogą skakać

Tak, ariel robiłem. Tzn łukasz mi w Katowicach robił :)

Jutro odbieram auto od ojca z nową przepływką -zobaczymy czy coś to dało.

Możliwe jest, że te dwa problemy - szarpanie i falowanie obrotów mają tez dwie różne przyczyny. Jutro będę miał auto więc będę szukał. Wielkie dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę że ma aż takie znaczenie

 

Tu nie ma co sądzić, trza sprawdzić.

Objawy wskazuję (zwłaszcza te dojeżdzanie do skrzyżowania przy wysprzęgleniu spadek obrotów) na zalewanie silnika. Bardzo częsty objaw przy wynalazkach typu blow (sprężynka). Skoro Łukasz mapował auto to mapa jest dobra.

 

Choć oczywiście, może być i przepływka. Ja bym wywalił blow, zamontował seryjną DVkę i sprawdził czy objaw występuje nadal. Jak tak, to może być przepływka.

 

Blow to zło :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na początku wielkie DZIĘKI za podpowiedzi :wink:

Problem był złożony. Pierwsza rzecz to faktycznie przepływomierz.

Druga sprawa to wydech. Był on skręcony na sztywno bez zastosowania jakiś tam sprężyn czy cuś. Założono mi elastyczny element na początku wydechu i auto całkiem inaczej jeździ.

Po pierwsze już oboroty nie falują ani nie skubie autem, poza tym nie jest taki sztywny silnik i nie telepie nim tak bardzo.

 

Ogólnie jestem teraz MEGA zadowolony ... jakbym kupił nowe auto :mrgreen:

 

Dzięki jeszcze raz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ! Auto jest na gwarancji, ma przejechane 27000mi oczywiscie serwisowane itd. miedzy 2-3 tys. obrotow auto nie jedzie i szarpie , generalnie w calym zakresie obrotow.

Problem w tym ze serwis wstepnie nie widzial problemu, potem zasugerowalem ze objaw jest jakby przerywala swiecie bo taki efetk szarpania, ale nie mowilem to swiece. A oni (aut. SERWIS) wymienili swiece i do tego chcieli za to kase bo swiece nie sa na gwarancji. Udalo mi sie dodzwonic do producenta swiec NGK , ktore byly fabrycznie zainstalowane do auto, powiedzieli mi ze maja dozywotnia gwarancje. Po przedstawieniu dokumentacji sweic nie obciazyli mnie nic za naprawe i odebralem auto dzis "sprawne". Niestety tylko przez 50km. pozniej efekt szarpania powrocil i to chyba jest gorzej niz bylo. Gdy przelaczam SI-DRIVE nic sie zmienia. Moze wiecie co to jest , bo na kompie nic nie wychodzi, a znajac autoryzowane serwisy trzeba czasem im cos zasugerowac;)

Jakies pomysly ? Dzieki wielkie za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Serdecznie ponownie, no i problem dalej wystepuje bylem juz w dwoch autoryzowanych serwisach, powiedzieli mi ze podlaczyli tester i wszystko ok, a oni nie maja procedur na wymiane czesci jesli ECU nie pokazuje bledow, auto coraz bardziej szarpie miedzy 2-3 tys km, do tego pali okolo 30% paliwal. Dodatkowy problem to taki ze mieszkam w Angli, a auto jest na gwarancji i nie weim co zrobic. Czy kupic cewke i wymienic samemu? Czy tez moze jest to inny problem- slyszalem ze taki objawy sa przy braku luzu zaworowego, ale nie wiem czy w moim modelu 09 jest hydrulika.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie ponownie, no i problem dalej wystepuje bylem juz w dwoch autoryzowanych serwisach, powiedzieli mi ze podlaczyli tester i wszystko ok, a oni nie maja procedur na wymiane czesci jesli ECU nie pokazuje bledow, auto coraz bardziej szarpie miedzy 2-3 tys km, do tego pali okolo 30% paliwal. Dodatkowy problem to taki ze mieszkam w Angli, a auto jest na gwarancji i nie weim co zrobic. Czy kupic cewke i wymienic samemu? Czy tez moze jest to inny problem- slyszalem ze taki objawy sa przy braku luzu zaworowego, ale nie wiem czy w moim modelu 09 jest hydrulika.?

 

 

Prawde mowiac zglosilbym sie z tym do jakiegos porzadnego serwisu zajmujacego sie Subaru. Ale nie wiedzac za bardzo gdzie mieszkasz dokladnie, to i tak troche ciezko konkretnie pokierowac.

 

W UK jest raczej troche warsztatow majacych konkretna wiedze na temat Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...