adassow Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Jeżdżę Subaru Legacy I 2.0 Turbo. Ogólnie jest tak że jak przy ruszaniu mam więcej niż 3k obrotów to pali się sprzęgło. Nie wiem co za sprzęgło jest tam włożone, bo poprzedni właściciel coś zmieniał. Nie mogę nawet szybciej ruszyć z pod świateł bo jak tylko włączy się turbina to czuć w aucie swąd palonego sprzęgła. Jak już złapie to nie czuję żadnych uślizgów i wszystko jest ok. Pytanie jest takie, czy tak powinno być, czy coś jest nie halo. Można coś na to poradzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukciosti Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Od dawna masz auto? Jesteś pewien, że to nie Twoja wina? Nie ruszam za często ostro, ale jak się zdaży to również czasem czuję zapach palonego sprzęgła. Spróbuj inaczej ruszać. poczytaj jeszcze tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=135775&p=1104098&hilit=sprz%C4%99g%C5%82o+zapach#p1104098 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Tzn. ruszasz z 3000rpm, czy ruszasz spokojnie i do 3000rpm albo od 3000rpm smierdzi? Bo jesli zawsze ruszasz z 3000 to slabo widze zycie tego sprzegla. Rozpedz sie do 90kmh, wrzuc piatke, ustabilizuj predkosc, a pozniej ostro w gaz. Obroty wzrastaja wraz z predkoscia, czy jest nagly skok obrotow, a pozniej predkosc zaczyna rosnac (i smierdzi)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adassow Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 lukciosti, a czyja wina? przecież to ja prowadzę to auto. Mam je od roku i od początku tak się zachowuje. Staram się nie ruszać powyżej 3000, ale jak jeżdżę słabszymi autami to nie mam takiego problemu. No a przecież sprzęgło powinno być dostosowane do mocy. Jak pisałem, nie ślizga się, jak już złapie to trzyma i nie śmierdzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 To ja Ci powiem, ze w zasadzie nie przytrafia mi sie ruszanie z 3k rpm :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Bo jesli zawsze ruszasz z 3000 to slabo widze zycie tego sprzegla. W rzeczy samej. Może warto się wybrać na SJS? Wszak to benzyna, ale jednak 3000... Link to comment Share on other sites More sharing options...
junasz Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Po pierwsze - ma chłopak, jak widać, zacięcie tak cenione tutaj w konfesjonale... no to co się czepiacie?! :roll: Po drugie - przyjmij, adassow, za pewnik, że subarowe sprzęgło nie śmierdzi! Owszem, może czasami wydawać miłe nosom klubowiczów wonie... a już napewno może przy strzałach z ponad 3000 rpm... ale nigdy nie śmierdzi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
adassow Posted September 7, 2010 Author Share Posted September 7, 2010 subleo, Z chęcią bym się wybrał na SJS, ale we Wrocku ja na razie nie ma. Poza tym to nie chodzi o styl jazdy. Nauczyłem się jeździć tak żeby wszystko było ok. Jednakże jak chce się dać przejechać komuś to muszę zwracać na to uwagę, bo nieświadomy kierowca pali sprzęgło przy każdym ruszaniu. junasz, W takim razie powinienem zmienić temat topiku na "Sprzęgło pachnie" Skoro twierdzicie że to normalne, to ok. Mam w planach wyjmować skrzynię, bo synchronizator nawala i zastanawiałem się czy szykować się też na zmianę sprzęgła. Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 adassow, pamiętaj że w czterołapie nadmiar mocy rozkłada się po napędach a nie tak jak w ośkach idzie z piskiem i dymem. Jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówisz, że śmierdzi (pachnie ) z byle powodu to coś jest nie tak, ale łatwiej w czterołapie przy ruszaniu przypalić sprzęgło niż w ośce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adassow Posted September 8, 2010 Author Share Posted September 8, 2010 Harvester, właśnie chciałem się upewnić czy ruszanie przy 3k na obrotomierzu to dobry powód dla sprzęgła do pachnienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 właśnie chciałem się upewnić czy ruszanie przy 3k na obrotomierzu to dobry powód dla sprzęgła do pachnienia. częste ruszanie z 3krpm do dobry powód by już odkładać $ na następne sprzęgło :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Harvester, właśnie chciałem się upewnić czy ruszanie przy 3k na obrotomierzu to dobry powód dla sprzęgła do pachnienia. Jak dojdziesz do wprawy, to będziesz umiał ruszyć tak, aby obroty było lekko powyżej jeden a auto i tak płynnie ruszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Harvester, właśnie chciałem się upewnić czy ruszanie przy 3k na obrotomierzu to dobry powód dla sprzęgła do pachnienia. Jak dojdziesz do wprawy, to będziesz umiał ruszyć tak, aby obroty było lekko powyżej jeden a auto i tak płynnie ruszy nie wierzę..... to jakieś deżawi albo inna onopmatopeja, nie Forum.... kup sobie choinke zapachową, noga w podłogę i ruszaj z odcinki.... jak ruszasz z 3K RPM, to możesz być pewien, że zaraz przestanie śmierdzieć.... na zawsze.... rusz jak człowiek, a potem dodawaj gazu, a nie łomoczesz sprzęgło, napęd i ogólnie - zabijasz auto....zamontuj sobie sportowe sprzęgło, poduszki, półoski, skrzynię, dyfer i wtedy katuj ile wlezie Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Moge mu dac adres takiego malego, co mu to wszystko za chlewikiem posklada Niedrogo :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 to i ja poproszę, bo jestem chwilowo bez auta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Jeżeli startujesz z wysokich obrotów, a motor musi ruszyć skrzynią, wałem, dyfrem, czterema kołami, budą i Tobą w tej budzie :wink: i trochę pracy przy tym musi wykonać, to normalne sprzęgło, które nie łapie 0-1, przekaże płynnie moc dalej czyli ślzgnie się z lekka , a jak się ślizgnie to i zapachnie Im wyższe będziesz miał obroty tym bardziej się będzie ślizgać i dawać efekty olfaktoryczne co oczywiście jest prostą drogą do jego skatowania... Jeżeli przy normalnym ruszaniu z 1500-2000 rpm nic nie śmierdzi to jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dasiek1970 Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Jeżeli startujesz z wysokich obrotów, a motor musi ruszyć skrzynią, wałem, dyfrem, czterema kołami, budą i Tobą w tej budzie i trochę pracy przy tym musi wykonać, to normalne sprzęgło, które nie łapie 0-1, przekaże płynnie moc dalej czyli ślzgnie się z lekka , a jak się ślizgnie to i zapachnie Im wyższe będziesz miał obroty tym bardziej się będzie ślizgać i dawać efekty olfaktoryczne co oczywiście jest prostą drogą do jego skatowania... Jeżeli przy normalnym ruszaniu z 1500-2000 rpm nic nie śmierdzi to jest ok. Mam wrazenie, ze ci, ktorym "pachna" sprzegla, jezdzili wczesniej na hulajnodze, uwentualnie na deskorolce? Ruszanie przy 3 krpm spali kazde sprzeglo. W jednoosiowych pozniej a w napedzie na 4 lapy szybciej. Swego czasu widzialem starsza pania wyjezdzajaca z parkingu marketu. Tak na ucho 4-4,5k rpm i jazda po centymetrach. Swad palonego futra czulem z 5 metrow. Jak ktos bardzo chce, to moze he he, zalatwic kazde sprzeglo. Swoja droga "Dyrekcja" moglaby zwiekszyc srednice i powierzchnie tarczy sprzegla. Ale wtedy byloby tylko wiecej smrodu. Dbajcie o swoje autka, bo sa tego warte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now