Jump to content

sonda lambda za katalizatorem IMPREZA


Dottore

Recommended Posts

Czy ktos moze mi podac numer katalogowy sondy lambda za katalizatorem do imprezy 2,0 gx kombi, grudzien 2000r.

 

bo szukam po internecie zamiennika, i juz nie daje rady, numer katalogowy tej czesci byl by przydatny.

dzieki !

Link to comment
Share on other sites

Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że sondy do subaru kupuje się tylko oryginalne. U mnie żaden zamiennik nie działał.

 

 

Eee , nie przesadzajmy - sondy Boscha sprawuja sie raczej dobrze.

Moze to dlatego, ze przynajmiej na niektorych subarowskich jest nabite, ze robione na licencji Boscha? :)

Link to comment
Share on other sites

Druga sonda odpowiada za korekcje mapy do 3k rpm. Jak jest zepsuta to silnik na niskich obrotach zachowuje sie niestabilnie i spala wiecej niz potrzeba.

Natomiast propozycja tulejki jest bez sensu. Dottore napisal ze potrzebuje nowa sonde czyli ze stara jest zepsuta. Wiec co, odstawic tulejka zepsuta sonde?

 

Rozwiazaniem alternatywnym jest wylaczenie w systemi obslugi drugiej sondy.

Link to comment
Share on other sites

Za korekte paliwa odpowiada pierwsza sonda, ta w kolektorze wydechowym. Druga odpowiada tylko za kontrole stanu katalizatora. Jezeli samochod nie przechodzi testu na spaliny polegajacego na podlaczeniu do komputera, to druga sonda jest zbedna.

 

PS. leon, 2x wystarczy?

Link to comment
Share on other sites

To jak pracuja silniki w samochodach, w ktorych po wyjeciu katalizatora, pomiedzy sonde a komputer wstawia sie rezystor lub inne urzadzenie udajace sonde?

Ja mialem cos takiego u siebie przez pewien czas i nie bylo problemow z praca silnika w dolnym zakresie obrotow.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, teoretycznie robi za grzalke czy raczej termometr. Tylko jak jest zepsuta, albo zle 'zestrojona' dystansem , to nieprzyjemne rzeczy sie dzieja. Moze byc tak ze tak oszukana sonada bedzie dzialala prawidlowo, ale po jezdzie w trasie z duza predkosia, albo upalaniu i tak sie pokicka i wywali CEL. Co jeszcze ciekawsze, u mnie bardzo dobry elektronik probowal wysterowac to rezystor czy czyms w ten desen i podobno komputer wprowadzal sobie korekty na ten rezystor.

 

Ja sie trzymam takiej wersji - albo kupic nowa dokladnie taka jak sie zepsula, albo wylaczyc ja w systemie.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli sie wyswietli CEL, to prawdopodobnie blad bedzie polegal na tym ze katalizator albo sonda niesprawna. Nie ma to wplywu na prace silnika. Z takim CEL mozna jezdzic, jezeli komus przeszkadza to swiatelko, to wtedy mozna kombinowac z programami czy tulejkami.

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, kuba, moim zdaniem za korekte do 3k RPM (skad ta wartosc???), a dokladnie za prace w Close Loop odpowiedzialna jest w Subaru glownie pierwsza sonda, natomiast wartosci drugiej rowniez sa wykorzystywane do korekty. bez drugiej sondy przy pracy ECU w CL moze byc AFR na poziomie 13-14.

 

ale to tylko moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktos moze mi podac numer katalogowy sondy lambda za katalizatorem do imprezy 2,0 gx kombi, grudzien 2000r.

 

bo szukam po internecie zamiennika, i juz nie daje rady, numer katalogowy tej czesci byl by przydatny.

dzieki !

 

Dokładnie ten sam model, ten sam rocznik - też szukam tej sondy. Spisane z oryginału oznaczenie to: BOSCH A24-A71 i numer 05709140. Tu masz opis moich problemów:

 

viewtopic.php?f=16&t=136075&p=1112106#p1112106

 

Mój mechanik odradził mi sondy uniwersalne, zamówił dedykowaną do imprezy sondę firmy DENSO i... nie pasuje. Przy okazji wyjmowania zanotował numer z oryginału, stąd znam.

 

Jaki błąd Ci wywala? U mnie obwodu grzania sondy B1S2 (P0136). Na razie jeżdżę ze świecącym chekiem...

 

BTW Zauważyliście że Dottore pisze o wolnymssaku, nie turbo? Mam nadzieję, że to właśnie ta sonda odpowiada za zużycie paliwa w moim potworku...

Link to comment
Share on other sites

Tak, ja pisze o N/A. Co wiecej, do dzisiaj tematu nie uporzadkowalem i choc niby siedzi juz wlasciwa sonda i CEL sie nie swieci, to i tak nie jest tak jak powinno byc. A na pewno nie spalanie (choc niby za to glownie pierwsza odpowiada) bo 15minut ostrej jazdy kosztuje 1/8 zbiornika :roll: Na srode umowilem sie z 'jako', jasli on nie pomoze to juz tylko auto do Wisly zepchnac :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tak, ja pisze o N/A. Co wiecej, do dzisiaj tematu nie uporzadkowalem i choc niby siedzi juz wlasciwa sonda i CEL sie nie swieci, to i tak nie jest tak jak powinno byc. A na pewno nie spalanie (choc niby za to glownie pierwsza odpowiada) bo 15minut ostrej jazdy kosztuje 1/8 zbiornika :roll: Na srode umowilem sie z 'jako', jasli on nie pomoze to juz tylko auto do Wisly zepchnac :mrgreen:

 

Mój też łyka paliwo jak alkoholik na odwyku :roll:

W porównaniu do poprzedniego subaru dużo więcej. Rozumiem, że cięższe, że opony szersze, ale żeby aż o tyle? Najgorsze, że jeśli nie upalam, to i tak zużycie jest za wysokie (wg mnie). Jak już Robert zdiagnozuje Twojego wolnossaka Witku, daj znać, co to może być.

 

Mój już jest w Wiśle, to nawet nie będę miał go gdzie zepchnąć :mrgreen:

 

-- 9 wrz 2010, o 11:36 --

 

Kupił ktoś? UP

Link to comment
Share on other sites

Qba25, glowna przyczyna pazernosci naszego auta byl przelotowy wydech. To jak z ukladem pokarmowym, jak dupsko luzne to wciaz trzeba zrec ;)

 

jako podniosl wolne o 100rpm, odcinke o 100rpm, ogranicznik predkosci o 40kmh, poprawil w paru miejscach za uboga mieszanke, i podzialal cos w opcji dostrajania sie auta po resecie komputera. Mysle nad porzadnym upgrade, ale to juz duze pieniadze :(

Na razie jestem bardzo zadowolony z tego co udalo mu sie zrobic od reki, magik panie.

 

Dostalem przykaz wyregulowania luzow zaworowych bo silnikiem trzepie i planuje zalozyc poduszki z STI.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mial 173, a teraz to kto wie...

 

-- 24 wrz 2010, o 10:42 --

 

Reanimuje watek.

Wczoraj na RacingForum przeczytalem ze zasadniczo nie powinno sie lutowac/przedluzac kabli od sondy :shock: . Tzn. mozna, ale firmowymi przedluzkami. Podobno w jednych autach nie ma to znaczenia, w innych zmiana opornosci na kablach powoduje przeklamania w sondzie, CEL itd.

 

CELa juz nie mam. jako mowi sonda pracuje wlasciwie i podaje odczyty. Czy jednak moze byc tak ze po przedluzeniu (mowimy o drugiej sondzie za katalizatorem) podaje te odczyty znieksztalcone?

 

Co sie wiaze z wylaczeniem drugies strony? Rezygnacja z trybu closed-loop?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Panowie a czy sonda może być powodem zmiennej charakterystyki pracy silnika do 3 rmp przy wysokich temperaturach (+30).

Inaczej jest przy (+15) wszystko jest ok. Dodam tylko, że komputer nie pokazuje błędu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...