Dottore Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Czy ktos moze mi podac numer katalogowy sondy lambda za katalizatorem do imprezy 2,0 gx kombi, grudzien 2000r. bo szukam po internecie zamiennika, i juz nie daje rady, numer katalogowy tej czesci byl by przydatny. dzieki !
lukciosti Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że sondy do subaru kupuje się tylko oryginalne. U mnie żaden zamiennik nie działał.
AMI Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Z mojego skromnego doświadczenia wiem, że sondy do subaru kupuje się tylko oryginalne. U mnie żaden zamiennik nie działał. Eee , nie przesadzajmy - sondy Boscha sprawuja sie raczej dobrze. Moze to dlatego, ze przynajmiej na niektorych subarowskich jest nabite, ze robione na licencji Boscha?
grzywaczewski Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 To sie naszukasz i tak nie bedziesz pewien. Pewne rozwiazanie to spisac nr z zepsutej sondy. Ja bede mial pewnie do sprzedania prawie nowa sonde od 2.5 N/A 2007, ale nie wiadomo czy ta bedzie wlasciwa do Twojego auta.
lukciosti Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Dokładnie, ja też myślałem że troszkę taniej kupię, potem była sprawna używka i wszystko na nic. Mądrzy koledzy z forum poradzili żeby kupić oryginał i po problemie.
Kuba Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Ja bym nie kupowal wcale. Nie przejmowac sie (silnikowi to nie szkodzi), albo tulejka.
piotrgarwolin Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Ja bym nie kupowal wcale. Nie przejmowac sie (silnikowi to nie szkodzi), albo tulejka. Byś się zdziwił , jak ważna jest sonda na seryjnym sofcie
grzywaczewski Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Druga sonda odpowiada za korekcje mapy do 3k rpm. Jak jest zepsuta to silnik na niskich obrotach zachowuje sie niestabilnie i spala wiecej niz potrzeba. Natomiast propozycja tulejki jest bez sensu. Dottore napisal ze potrzebuje nowa sonde czyli ze stara jest zepsuta. Wiec co, odstawic tulejka zepsuta sonde? Rozwiazaniem alternatywnym jest wylaczenie w systemi obslugi drugiej sondy.
Kuba Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Za korekte paliwa odpowiada pierwsza sonda, ta w kolektorze wydechowym. Druga odpowiada tylko za kontrole stanu katalizatora. Jezeli samochod nie przechodzi testu na spaliny polegajacego na podlaczeniu do komputera, to druga sonda jest zbedna. PS. leon, 2x wystarczy?
grzywaczewski Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Kuba, nie jestem przekonany. Tzn. zgadzam sie z tym co napisales o pierwszej sondzie, bo bez niej strasznie przelewa, ale z informacji uzyskanych od kilku mechanikow wynika ze druga sonda koryguje mape na niskich obrotach.
Kuba Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 To jak pracuja silniki w samochodach, w ktorych po wyjeciu katalizatora, pomiedzy sonde a komputer wstawia sie rezystor lub inne urzadzenie udajace sonde? Ja mialem cos takiego u siebie przez pewien czas i nie bylo problemow z praca silnika w dolnym zakresie obrotow.
grzywaczewski Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Kuba, teoretycznie robi za grzalke czy raczej termometr. Tylko jak jest zepsuta, albo zle 'zestrojona' dystansem , to nieprzyjemne rzeczy sie dzieja. Moze byc tak ze tak oszukana sonada bedzie dzialala prawidlowo, ale po jezdzie w trasie z duza predkosia, albo upalaniu i tak sie pokicka i wywali CEL. Co jeszcze ciekawsze, u mnie bardzo dobry elektronik probowal wysterowac to rezystor czy czyms w ten desen i podobno komputer wprowadzal sobie korekty na ten rezystor. Ja sie trzymam takiej wersji - albo kupic nowa dokladnie taka jak sie zepsula, albo wylaczyc ja w systemie.
Kuba Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Jezeli sie wyswietli CEL, to prawdopodobnie blad bedzie polegal na tym ze katalizator albo sonda niesprawna. Nie ma to wplywu na prace silnika. Z takim CEL mozna jezdzic, jezeli komus przeszkadza to swiatelko, to wtedy mozna kombinowac z programami czy tulejkami.
burzum Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 grzywaczewski, kuba, moim zdaniem za korekte do 3k RPM (skad ta wartosc???), a dokladnie za prace w Close Loop odpowiedzialna jest w Subaru glownie pierwsza sonda, natomiast wartosci drugiej rowniez sa wykorzystywane do korekty. bez drugiej sondy przy pracy ECU w CL moze byc AFR na poziomie 13-14. ale to tylko moje zdanie.
Qba25 Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Czy ktos moze mi podac numer katalogowy sondy lambda za katalizatorem do imprezy 2,0 gx kombi, grudzien 2000r. bo szukam po internecie zamiennika, i juz nie daje rady, numer katalogowy tej czesci byl by przydatny. dzieki ! Dokładnie ten sam model, ten sam rocznik - też szukam tej sondy. Spisane z oryginału oznaczenie to: BOSCH A24-A71 i numer 05709140. Tu masz opis moich problemów: viewtopic.php?f=16&t=136075&p=1112106#p1112106 Mój mechanik odradził mi sondy uniwersalne, zamówił dedykowaną do imprezy sondę firmy DENSO i... nie pasuje. Przy okazji wyjmowania zanotował numer z oryginału, stąd znam. Jaki błąd Ci wywala? U mnie obwodu grzania sondy B1S2 (P0136). Na razie jeżdżę ze świecącym chekiem... BTW Zauważyliście że Dottore pisze o wolnymssaku, nie turbo? Mam nadzieję, że to właśnie ta sonda odpowiada za zużycie paliwa w moim potworku...
grzywaczewski Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Tak, ja pisze o N/A. Co wiecej, do dzisiaj tematu nie uporzadkowalem i choc niby siedzi juz wlasciwa sonda i CEL sie nie swieci, to i tak nie jest tak jak powinno byc. A na pewno nie spalanie (choc niby za to glownie pierwsza odpowiada) bo 15minut ostrej jazdy kosztuje 1/8 zbiornika :roll: Na srode umowilem sie z 'jako', jasli on nie pomoze to juz tylko auto do Wisly zepchnac
Qba25 Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Tak, ja pisze o N/A. Co wiecej, do dzisiaj tematu nie uporzadkowalem i choc niby siedzi juz wlasciwa sonda i CEL sie nie swieci, to i tak nie jest tak jak powinno byc. A na pewno nie spalanie (choc niby za to glownie pierwsza odpowiada) bo 15minut ostrej jazdy kosztuje 1/8 zbiornika :roll: Na srode umowilem sie z 'jako', jasli on nie pomoze to juz tylko auto do Wisly zepchnac Mój też łyka paliwo jak alkoholik na odwyku :roll: W porównaniu do poprzedniego subaru dużo więcej. Rozumiem, że cięższe, że opony szersze, ale żeby aż o tyle? Najgorsze, że jeśli nie upalam, to i tak zużycie jest za wysokie (wg mnie). Jak już Robert zdiagnozuje Twojego wolnossaka Witku, daj znać, co to może być. Mój już jest w Wiśle, to nawet nie będę miał go gdzie zepchnąć -- 9 wrz 2010, o 11:36 -- Kupił ktoś? UP
grzywaczewski Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Qba25, glowna przyczyna pazernosci naszego auta byl przelotowy wydech. To jak z ukladem pokarmowym, jak dupsko luzne to wciaz trzeba zrec jako podniosl wolne o 100rpm, odcinke o 100rpm, ogranicznik predkosci o 40kmh, poprawil w paru miejscach za uboga mieszanke, i podzialal cos w opcji dostrajania sie auta po resecie komputera. Mysle nad porzadnym upgrade, ale to juz duze pieniadze Na razie jestem bardzo zadowolony z tego co udalo mu sie zrobic od reki, magik panie. Dostalem przykaz wyregulowania luzow zaworowych bo silnikiem trzepie i planuje zalozyc poduszki z STI.
lukciosti Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 To jak z ukladem pokarmowym, jak dupsko luzne to wciaz trzeba zrec
Qba25 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 grzywaczewski, Twój wolnossak ma 160 koników?
grzywaczewski Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Mial 173, a teraz to kto wie... -- 24 wrz 2010, o 10:42 -- Reanimuje watek. Wczoraj na RacingForum przeczytalem ze zasadniczo nie powinno sie lutowac/przedluzac kabli od sondy :shock: . Tzn. mozna, ale firmowymi przedluzkami. Podobno w jednych autach nie ma to znaczenia, w innych zmiana opornosci na kablach powoduje przeklamania w sondzie, CEL itd. CELa juz nie mam. jako mowi sonda pracuje wlasciwie i podaje odczyty. Czy jednak moze byc tak ze po przedluzeniu (mowimy o drugiej sondzie za katalizatorem) podaje te odczyty znieksztalcone? Co sie wiaze z wylaczeniem drugies strony? Rezygnacja z trybu closed-loop?
szogun Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Panowie a czy sonda może być powodem zmiennej charakterystyki pracy silnika do 3 rmp przy wysokich temperaturach (+30). Inaczej jest przy (+15) wszystko jest ok. Dodam tylko, że komputer nie pokazuje błędu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.