Jump to content

STi - stabilizatory


Jabu

Recommended Posts

sprzedany :P ,mam kilka problemów, które mniemam wspólnie rozwiążemy...zacznijmy od stabilizatorów, co konkretnie zostało zamontowane i czy są do tego dedykowane łączniki? czy może standardowe są OK? Tylni stabilizator wydaje się za krótki przez co łącznik nie pracuje w pozycji pionowej tylko pod kątem 45 stopni. Pogięło je i totalnie zmasakrowało. Czy to norma?

Link to comment
Share on other sites

sprzedany :P ,mam kilka problemów, które mniemam wspólnie rozwiążemy...zacznijmy od stabilizatorów, co konkretnie zostało zamontowane i czy są do tego dedykowane łączniki? czy może standardowe są OK? Tylni stabilizator wydaje się za krótki przez co łącznik nie pracuje w pozycji pionowej tylko pod kątem 45 stopni. Pogięło je i totalnie zmasakrowało. Czy to norma?

 

pytanie trzeba skierowac do firmy Carfit gdzie w/w stabilizator byl zamawiany i montowany.

Link to comment
Share on other sites

Prośba do Modów aby przerzucić ten wątek do działu technicznego, pociągniemy temat tych stabilizatorów.

Póki co dostałem info, że Eibach robi ten sam tylni stabilizator do MY05 i MY06 STI. Whiteline już rozróżnia te dwa modele.

Wiadomo, że STI MY05 ma krótsze wahacze więc powinien mieć inny stabilizator. Czekamy aż Carfit się wypowie... :P

Link to comment
Share on other sites

faktem jest że na stronie eibacha (fyrma zza wielkiej wody) dają ten sam stab dla modeli od 05 do 07. tylko czy MY05 dla US to jednoznaczny zapis?

ja mam w 06 zamontowany za wąski stab i chcę ustalić o co chodzi :shock:

 

-- 31 sie 2010, o 17:45 --

 

Wiadomo, że STI MY05 ma krótsze wahacze więc powinien mieć inny stabilizator. Czekamy aż Carfit się wypowie... :P

a nie MY04? bo MY05 mialo juz szerszy rozstaw tylnych kol

 

może i to być! nie mam pojęcia. na tą chwilę mocno kluczę... :mrgreen:

 

-- 31 sie 2010, o 18:30 --

 

OK, to już prawie pewne - MY04 ma inny stab i MY05-MY07 ma inny. U mnie zamontowano MY04, czyli zły. :twisted: Dzięki GRAF

Link to comment
Share on other sites

na stronie producenta pasuja do 01-05 , a w realu nieco inaczej

 

Podobno da się przystosować amorki z 5x100 do 5x114,3. Pogadaj z emotorsportem.

 

znaczy eibach to kibel

 

Nie wiem jak ze stabilizatorami, ale sprężyny mają git 8)

Link to comment
Share on other sites

dzięki dla Moda za przeniesienie wątku :)

 

wygląda więc na to, że Eibach obskakuje jednym typem stabilizatora modele 04 i 05-07 a przecież powinny być inne. Konsekwencją jest zła pozycja pracy łączników co przekłada się na ich żywotność i efektywność pracy stabilizatora...przesiadam się na Whiteline 8)

 

-- 3 wrz 2010, o 20:55 --

 

img0136g.jpg

 

Eibach by Carfit :P

Link to comment
Share on other sites

eee ośmielę się zwrócić uwagę że chyba to nie stabilizator jest do dupy tylko jego łączniki,dolna gałka powinna chyba wchodzić od prawej strony a górna tak jak jest,może tu był problem,ktoś użył dobrego staba tylko złego łącznika?

Link to comment
Share on other sites

Do rocznika 05 wzwyż łączniki mają główki skierowane w jedną stronę. Stabilizator jest za krótki do tego modelu samochodu po prostu.

 

Według Eibach stabilizator jest OK. Rozmawiałem z Eibach UK, ponieważ InterCars i Prince niestety nie byli w stanie nic sensownego powiedzieć :roll:

Problem w łacznikach. Padł pomysł aby na tył wrzucić łączniki takie same jak idą na przód.

Link to comment
Share on other sites

Twoja uwaga nie jest słuszna.

 

W STI wystepują 2 rodzaje łączników albo przegubowe z 2 główkami skierowanymi w jedną stronę, albo w kształcie litery C.

Żaden nie rozwiąże problemu. Rozwiązanie z łącznikami przegubowymi z główkami przeciwstawnymi pozwoli rozwiązać problem w tym konkretnie samochodzie tj krzywionych łaczników, gdyż oryginalne uległy uszkodzeniu od pracy w nienaturalnej pozycji, nie zmienia to faktu iż stabilizator jest zwyczajnie za krótki bo jest dedykowany do starszych modeli.

Link to comment
Share on other sites

Twoja uwaga nie jest słuszna.

 

W STI wystepują 2 rodzaje łączników albo przegubowe z 2 główkami skierowanymi w jedną stronę, albo w kształcie litery C.

Żaden nie rozwiąże problemu. Rozwiązanie z łącznikami przegubowymi z główkami przeciwstawnymi pozwoli rozwiązać problem w tym konkretnie samochodzie tj krzywionych łaczników, gdyż oryginalne uległy uszkodzeniu od pracy w nienaturalnej pozycji, nie zmienia to faktu iż stabilizator jest zwyczajnie za krótki bo jest dedykowany do starszych modeli.

 

moze dlatego ze stabilizator jest rowniez nie oryginalny... :roll: chyba laczniki z postu wyzej maja jakies zastosownie.....

chyba do "rozowego" stab. STi... pewnie tez wystepuje jeden do obydwu modeli i stad te laczniki.

 

poza tym z doswiadczenia wiem ze kazdy mocniejszy stab. i ori laczniki to nie jest dobry pomysl :mrgreen:

u siebie polalmalem ze cztery :mrgreen::mrgreen::mrgreen: ale cos za cos :D

Link to comment
Share on other sites

Oto oficjalna odpowiedź od Eibacha:

 

"Sorry for the delay with this. I have just heard back from our technical department and we have never produced a kit for the 2006 STI, so the previous owner of your vehicle musty have fitted one from an earlier model, which would explain why it does not fit correctly. Unfortunately I cannot offer you an alternative, but I hope this resolves your issue."

 

Myślę, że to wszystko wyjaśnia. :twisted:

 

Bartezz prośba o dowód zakupu na priva, trzeba reklamować ten towar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...