Gregorius Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 W internecie znalazlem dwa testy porwnawcze Forestera - jeden polski, a drugi norweski. W polskim porownano Forestera, Tiguana, Outlandera i Koleosa http://www.auto-swiat.pl/wydania,Subaru ... 058,1.html W tym tescie wygral Tiguan przed Outlanderem i Kaloszem. Forester skonczyl na ostatnim miejscu. Kryteria porownawcze dosc nie jasne - raczej widzimisie autora decydowalo, albo kto dal wiecej za dobra opinie. W norweskim Forestera z Tiguanem i Kuga. O francuskim Kaloszu nikt tu jeszcze nie slyszal i szybko nie uslyszy, bo obowiazuje tu zasada, ze Fiata i francuskich samochodow sie raczej nie kupuje. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35594 W norweskim tescie wygral na punkty Forester - 74.5 pkt na 100 mozliwych, przed Kuga 71 pkt i Tiguanem 69.5 pkt Oceniano: -komfort kierowcy -Przestrzen pasazerow -zachowanie na drodze asfaltowej -zachowanie w terenie -wlasciwosci silnika -zuzycie paliwa -bezpieczenstwo -standard wypozazenia -cene Tu sa prezentacje kazdego z samochodow razem z wynikami testow wg. powyzszych kryteriow. http://www.bilnorge.no/bildegalleri.php ... &aid=35592 http://www.bilnorge.no/bildegalleri.php ... &aid=35593 http://www.bilnorge.no/bildegalleri.php ... &aid=35594 Przegladajac polska prase motoryzacyjna odnosze wrazenia, ze wszystkie testy samochodow to artykuly sponsorowane. W polskim tescie zle oceniono Forestera za wlasciwosci jezdne, a w norweskim wypal duzo lepiej niz Tiguan, szczegolnie w terenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eMTe Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Forester nie ma konkurencji, moja dziewczyna jezdzi nowym Outlanderem i szczerze powiedziawszy lepiej mi się powozi Golfem IV niz tym Outlanderem, który jest kompletnie nie komfortowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatifnat Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 W Polsce, cytując klasyka, "ludność tubylcza" ma masowo nabywać tanie, niemieckie produkty. Tzn. pozycjonowane jako tanie z punktu widzenia Niemców. Jako opcję ma wyroby typu "dzieło francuskich inżynierów" z bratniego kraju UE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorius Posted September 1, 2010 Author Share Posted September 1, 2010 Pewien moj znajomy powiedzial mi, ze nigdy nie kupi F samochodow tzn. (F)olkswagena, Forda, Fiata i FF (F....g French) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Przegladajac polska prase motoryzacyjna odnosze wrazenia, ze wszystkie testy samochodow to artykuly sponsorowane. "prostytucja motoryzacyjna".... . (w/g J.P) można napisac tak artykuł/test , żeby "wilk był syty i owca cała" ale to wymaga pewnego skupienia piszacego :roll: ......widocznie są z tym problemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Pracowałem kilka lat w publicznej TV. Tak, potwierdzam - praktycznie wszystkie materiały redakcyjne (zwłaszcza te dotyczące produktów masowej konsumpcji) są nieoficjalnie lub oficjalnie sponsorowane. Te polityczne z resztą też. Uważam, że w mediach prywatnych jest jeszcze gorzej - o ile gorzej może jeszcze być. Dużo lat świetlnych nas jeszcze dzieli od takiego obiektywizmu jaki prezentowany jest np. w mediach brytyjskich / europejskich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Istreed Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Jak już przy takich ciekawych zestawieniach jesteśmy to ostatnio wpadło mi w ręce passat kontra outback :? Jak by o legasiu nie słyszeli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Przecież nie ma polskiej prasy motoryzacyjnej . Polska prasa ma niemieckich właścicieli . Tak jak siedzibę ADAC ma we Francji i to też wiele wyjaśnia . Nie ma czym się denerwować :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Nie wszystko to przedruki / tłumaczenia. Jest również lokalny specyficzny rynek i działające na nim, walczące o ten rynek koncerny, które kształtują go między innymi poprzez sponsorowane artykuły / sponsorowanych dziennikarzy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Nie wszystko to przedruki / tłumaczenia. Jest również lokalny specyficzny rynek i działające na nim, walczące o ten rynek koncerny, które kształtują go między innymi poprzez sponsorowane artykuły / sponsorowanych dziennikarzy. ..............jaki to mamy teraz zalecany olej do Subaru....noooo......ten najlepszy......bo zapomniałem.... nad czym się w Polsce głębiej zastanowisz - na końcu rozmyślań zawsze wypływa GÓWNO...dlaczego? :?: :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba30 Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 W tym samym "Auto-Śmiecie" jakiś czas wcześniej zachwycali się foresterem pod każdym względem.Wtedy nie miał on sobie równych.Tym razem z VW dali pęge na dobry artykuł za jakiś czas kto inny da ,I tak w kółko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 żenua.... potem przeciętny zjadacz chleba się naczyta i po pijaku pobije się w czasie ,,dyskusji i rozmów Polaków" ze szwagrem, bo jeden czytał aktualny egzemplarz, a drugi pół roku wcześniej.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 przestancie juz... :roll: ja rozumiem, ze jak ktos wywala kupe kasy na nowe auto, to sila rzeczy zazwyczaj widzi wiecej plusow niz minusow... p.s. jezeli ktos czyta po rosyjsku, to zapraszam do lektury http://www.autoreview.ru/archive/2008/07/forester/ http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... ON_ID=1904 http://www.autoreview.ru/archive/2008/1 ... er_tiguan/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 przestancie juz... :roll: ja rozumiem, ze jak ktos wywala kupe kasy na nowe auto, to sila rzeczy zazwyczaj widzi wiecej plusow niz minusow... p.s. jezeli ktos czyta po rosyjsku, to zapraszam do lektury http://www.autoreview.ru/archive/2008/07/forester/ http://www.autoreview.ru/_archive/secti ... ON_ID=1904 http://www.autoreview.ru/archive/2008/1 ... er_tiguan/ pewnie to w ramach resztek po pakcie ribbentrop-mołotow tego złego vw tak promują Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 pewnie to w ramach resztek po pakcie ribbentrop-mołotow tego złego vw tak promują Chciałeś powiedzieć , że sfałszowali liczby żeby niemiec wygrał ? Może jednak rzeczywistość jest trochę inna niż nam się wydaje ? Może trzeba było inne testy przeprowadzić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aigle Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 W Skandynawi Forester jest dość popularnym autem. Stały napęd -w krajach gdzie śnieg jest częstym bywalcem -ma siłe nabywczą. Nie dziwi mnie wygrana tego auta w jakimś tam teście... Mój kolega jeździ Tiguanem ...dziś porównywaliśmy tarcze hamulcowe ... ja przebieg 21 000 on 35 000 moje wygladają na przebieg 50 000. On ma oryginalne klocki ja już drugie. Moje felgi wiecznie szare od ścieranych klocków ... Koszt wymiany w serwisach podobny na poziomie 500 zł. Jeżdzimy podobnie. Ocena pozostawiam forumowym ekspertom... Nie sposnoruje mnie żaden. Sam muszę zarobić na następny komplet klocków. :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Dobra, zalatw nam oba auta na jeden dzien, ocenimy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Mój kolega jeździ Tiguanem ...dziś porównywaliśmy tarcze hamulcowe ... ja przebieg 21 000 on 35 000 moje wygladają na przebieg 50 000. On ma oryginalne klocki ja już drugie. To zly przyklad. .....najlepiej widac to w serwisie jedni kierowcy z trudem do 30 tys km inni spokojnie 60 tys km na jednych klockach.....a tarcze prawie bez rantu. Taki sposob jezdzenia i wcale nie chodzi tu o szybkosc...raczej o rózną ocene odległosci....i związane z tym opóznianie hamowania...... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
aigle Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Będę się powtarzał ..nie zmieniłem sposobu jeżdzenia w moim poprzednim aucie klocki straczały na 40-60 tys ... Nie ważne, ale to irytujące Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Pracowałem kilka lat w publicznej TV. Tak, potwierdzam - praktycznie wszystkie materiały redakcyjne (zwłaszcza te dotyczące produktów masowej konsumpcji) są nieoficjalnie lub oficjalnie sponsorowane. Te polityczne z resztą też. Uważam, że w mediach prywatnych jest jeszcze gorzej - o ile gorzej może jeszcze być. co tu się dziwić, na tvn turbo koda praktycznie propagowana na silę bardzo często wygrywa jakiś czas temu wygrała fabia tdi z grande punto jtd jak sponsorowanego programy to jeszcze ni widziałem wyszło ze lepsza skoda, chociaż jej wygląd ta dramat, wyposażenie było z pakiety za drugą wartośća auta a i tak dramat, silnik to wiadomo, konstrukcja diesla z u-bota itd a punto: ładny środek, dobrane kolory, niesłyszalny jtd itd, wiadomo włosi plus obustronny ocynk, ale wygrała skoda bo ma bardziej diesklwskie brzmienie i ma twardsze zawieszenie bo z pakiety sport. No taka tandeta, że ręce opadają. testy w gazetach tv i itp nie wierzę. Sam jeżdżę różnymi autami i wybieram. Co kilka lat zmieniałem auto, za każdym razem patrząc w stronę VW i nigdy nie było nic ciekawego. nawet megane 2 była 100 fajniejsza niż golf z dramatyczną stylizacją, przestarzałym silnikiem. Od zawsze dramat, Owszem renault się lubiło obrazić ale super jeździło i fajnie wyglądalo. Nie trzeba było się wsydzić.Co do Vw dotyczy całej grupy i nie podniecają mnie samoparkujące auta skoro dalej wiadomo, że to tandeta. w końcu padło na subaru bo chciałem go od momentu zobaczenie dokumentalnego filmu o subaru na discovery już dawno temu. Najdroższe auto w stosunku fajność i wyposazenie vs cena 168k pln i nie ma komputera pokładowego, elektrycznych siedzeń dwustrefowej klimy, nawiewu na tył, ruchomej tylnej kanapy, silnik hałasuje, zasłonę szyberdachu trzeba zasłonić ręką, straszne typowe japońskie szare plastiki, skórzane siedzenia tylko w niektórych miejscach, reszta to imitacja, pół schowka nie ma przez nawigację do której mapy są po 4 latach, isofix nie do końca zgodny ze std, nie całkowicie ocynkowany, plastikowe głośniki, regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie itd ale jednak go wybrałem i jest moim ulubionym autem. ale za 168k te auto nie powinno mieć takich wad. pomiędzy foresterm a stilo bądź co bądź w bogatym wyposażeniu jest przepaść. Tam plastiki są miękke, czyli deska i elementy w drzwiach, a reszta plastików obszyta materiałem lub skórą, absolutnie wszystko elektrzyczne łącznie z roletą zasłaniająca szyberdach, klima dwustrfowa i sterowana również z tyłu, kierownica ustawiana w 2 płaszczyznach, 100% elektryczne siedzenia góra dół przód tył, podpora lędżwiowa z pamięciani wentylacją i podgrzewaniem, kanapa ruszana dzielona z dziura na narty, czujnik deszczy zmieszchu, tempomat, radar utrzymujacy auto za poprzedającym pojazdem plus wszelkie systemy aktywnego bezpieczeństa i 8 poduszek powietrznych, czujniki ciśnienia w oponach, fynkcje auta wybierane głosowo, zestaw głośnomówiący, zintegrowany telefon. Super nagłośnienie i mógłbym tak długo. Wszystko jest pięknie ale stilo jest z 2002 roku a forester z 2006. no rzesz w mordę, co z tymi japońcami jest nie tak? to moje kolejne auto japońskie i każde pod względem wyposazenia wypada marnie. Każde kupowałem w najwyższej wersji ale i tak wypadają słabo, no może nissan micra całkiem nieźle ale to już po mariażu ze renault i to renault dodało fajne gadgety jak system bez kluczyka itp Nowy forester już co nieco ma ale oni maja 10 lat opóźnienia! Oczywiście subaru też były fajne jak legacy wersja specjalna na Polskę, ale ko wpadł na pomysł silnka 2.0 bez turbo? dramat.no i legacy z tamtego czasu spec.b wszystko fajnie, ale za te dodatki trzeba było dołożyć 100k pln a nie oszalałem tak bardzo aby za 250k pln kupić legacy spec.b co do diesla, to też mogli się bardziej postarać. Zwykły diesel CR z niezłymiparametrami. A gdzie 7 faz wtryku, a gdze zmienne fazy rozrządu? inni potrafią no i sprzędło w dieslu. Nie wiem hja to rozwązało subaru ale w innych marakch jest tak, że jeżli ecu wie, że kest klikniete przegło na 1 biegu to ogranicza moc silnika i chyba kształt przebiegu i do póki nie ma "sprzęgu" to ecu pracuje w stanie ruszania. Jeżeli tego nie skopiowali to sami sobie są winni. uważam, że subaru powinno podglądnąć konkurencję i wreszcie zrobić fajne auto w cenie około 150-180k pln które nie tylko fajnie jeździ ale wygląda i ma użyteczne i ułatwiające życie gadgety. Mają jeszcze z 5 lat by mnie uszczęśliwić pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregorius Posted September 2, 2010 Author Share Posted September 2, 2010 jakiś czas temu wygrała fabia tdi z grande punto jtd pozdrawiam Mialem nieprzyjemnosc jezdzic jednym i drugim samochodem wypozyczonym w Polsce - oba z silnikiem benzynowym. Jesli mam wybierac miedzy dzuma i cholera, to wybralbym jednak Fabie. Ocena jest zawsze subiektywna, ale to Grande Punto mi nijak nie pasowalo. W Punto dobijal mnie przycisk otwierania bagaznika umieszczony na koncu kluczyka. Wsiadam do samochodu, przekrecam kluczyk, otwiera sie bagaznik.... Co za idiota umiescil ten przycisk w takim miejscu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Co za idiota umiescil ten przycisk w takim miejscu zapomniałeś? ma ładnie wyglądać a nie przede wszystkim działać. Swoją drogą to faktycznie dziwne. Ja w swoich scyzrorykach mam normalne 3 guziki 1 otwórz auto a jak się przytrzymuje to otwiera szyby i szkalny dach aby auto przewietrzyć 2 zamknij auto a jak się przytrzyma to domyka szyby i dach łącznie z roletą 3 otwórz bagażnik zdezaktywuj alarm do zamknięcia bagażnika i to w aucie z roku 2002 a start produkcji 2001 dlaczego mój forester tego nie ma? przecież to tylko prosta programowa funkcja :shock: Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba30 Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 AdaSch ,,masz link na ten film z discovery? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 AdaSch ,,masz link na ten film z discovery? niestety nie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 aigle, litosci, przeciez pisalismy o tym To nie klocki się zużywają, to Ty je zużywasz. pozdrawiam, Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now