czekoladyn Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 witam jadę w trasę około 2000km a jako że mój wydech jest trochę za głośny zastanawiam nad założeniem silencera !!! czy założenie takiego silencera jest bezpieczne dla silnika ??? dodam że on był razem z wydechem w komplecie!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukiman Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 czekoladyn, auto seryjne, czy po mapie :?: Jeżeli seryjny to przykręcaj i śmigaj. Jeżeli po remapie, to zależy jak był strojony - zwykle stroi się w takich wypadkach bez silencera ... i to może oznaczać jakiś problem (delikatny proces w określonych warunkach). Mój tuner w takiej sytuacji powiedział: 1/3 gazu, jedziesz ostrożnie ... a że do przejechania było ponad 1000 km ostatecznie kupiłem nowy wydech 8) ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Można z silencerem ale nie wolno wtedy cisnąć czyli jak kolega wcześniej mówi 1/3 gazu, na podciśnieniu, mało boostu używaj i jak masz zegarek to kontroluj EGT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 no straszne, z silencerem najwyżej ci nie doładuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_VALVE Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 hehe mam dokladnie ten sam dylemat, Subaru kupilem niedawno i tez czeka mnie trasa 2000km uk-pl. Rowniez mam silencer ktory byl z wydechem. Mi w sumie jakos wydech nie przeszkadza mimo ze ryczy jak nalezy ale kobiecie moze z 2 strony przy zasunietych szybach na 5 biegu, pod warunkiem ze nie ma 200 na zegarku to da sie normalnie rozmawiac wiec chyba nie bede kombinowal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 no straszne, z silencerem najwyżej ci nie doładuje to ciekawe czemu niektórym po ostrej jeździe z silencerem płyną tłoki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 no straszne, z silencerem najwyżej ci nie doładuje to ciekawe czemu niektórym po ostrej jeździe z silencerem płyną tłoki... no bardzo, chętnie się dowiem szczegółów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 no straszne, z silencerem najwyżej ci nie doładuje to ciekawe czemu niektórym po ostrej jeździe z silencerem płyną tłoki... no bardzo, chętnie się dowiem szczegółów. Rusz głową Osobiście znam 2 takie przypadki ale oba auta były już wcześniej remapowane i na przelotowych wydechach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukiman Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Czyli .... dobrze, że zmieniłem wydech Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 ale masz coś konkretnego czy tylko story o wywalonych silnikach ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
czekoladyn Posted August 31, 2010 Author Share Posted August 31, 2010 nie jest po remapie!! brak katalizatora, środkowy seria, końcowy 3" panna oszaleje ale jak mam się na 1/3 gazu i ostrożnie!!! to nie ma sensu!!! brak silencera Coco Jambo i do przodu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 kropkowicz, a jakie konkrety Ciebie interesują? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 nie jest po remapie!! brak katalizatora, środkowy seria, końcowy 3" to jest wstęp do bryndzy enyłej i silencer tylko Wam pomoże sory, być może Wam pomoże Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Jeździłem z silencerem i jakoś mi tłoki nie popłynęły. Silencer nie zatyka ci wydechu, tylko zmniejsza średnicę do takiej jaka jest wcześniej przed ostatnim tłumikiem. Mój tuner w takiej sytuacji powiedział: 1/3 gazu, Co to za tuner? 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Jeździłem z silencerem i jakoś mi tłoki nie popłynęły.Silencer nie zatyka ci wydechu, tylko zmniejsza średnicę do takiej jaka jest wcześniej przed ostatnim tłumikiem. Nie każdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Jeździłem z silencerem i jakoś mi tłoki nie popłynęły.Silencer nie zatyka ci wydechu, tylko zmniejsza średnicę do takiej jaka jest wcześniej przed ostatnim tłumikiem. Nie każdy. Dokładnie. I nie w każdym aucie. Wszystko zależy od setupu, remapu, itd. Jeśli auto seria z katami itd. i silencer ma średnicę wydechu sprzed backboxa to nie ma problemu ale uogólniając i mówiąc ludziom że silencer nie przeszkadza możemy kogoś narazić na poważną awarię. -- 1 wrz 2010, o 10:00 -- Jeździłem z silencerem i jakoś mi tłoki nie popłynęły. To żaden dowód..pociśnij mocniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Kruk, jak ten silencer ma szkodzić ? zgodzę się, że zmienia charakterystykę wydechu, zmniejsza spool-up itp, ale mapa musi być na to przygotowana. tak samo jak np. na to, że właściciel normalnie używający auta nad morzem pojedzie nagle w góry... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 kropkowicz, chodzi o to że niektórzy stroją auta na granicy czyli maksymalnie wykorzystują potencjał silnika, boost na granicy, EGT na granicy i pojemność układu wydechowego również i jak nagle przytkasz takie auto które było wystrojone prawie na maksa na wolnym wydechu to spaliny będą kumulować się w wydechu, pogorszy się opróżnianie komór spalania i zacznie wzrastać EGT. A jeżeli już wcześniej EGT było na granicy i auto dostanie wycisk to EGT przekroczy normę i czasem zdarza się że pojawia się spalanie stukowe i dziura w tłoku gotowa - tak jak mówiłem wcześniej znam osobiście 2 takie przypadki. W seryjnym aucie raczej się to nie zdarzy ale w seryjnym aucie raczej nikt nie potrzebuje silencera. PS. Nawet seryjnym GT jak pociśniesz w upale autostradą przez dłuższy czas ponad 200km/h to spłyną tłoki co prawda z innego powodu ale jest to przykład że czasem niewiele potrzeba nawet w seryjnym aucie a co dopiero po tuningu gdzie rezerwa bezpieczeństwa jest dużo mniejsza. PS2. Ja nie mówię że silencer to zło ale że polecam ostrożność i jeśli to możliwe kontrolę EGT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 pewnie się da tak sknocić program... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 kropkowicz, niekoniecznie. Często klient wymaga od strojącego mega osiągów a potem pomimo różnych zastrzeżeń ze strony strojącego sam na własną rękę bez niezbędnej wiedzy zmienia różne rzeczy w aucie co doprowadza w końcu do awarii. Znam takich co po wystrojeniu na V-Power 99+ jadą na drugi dzień upalać i zalewają Pb95 albo jeszcze do tego dokładają silencer...czasem trudno przewidzieć co ludziom przyjdzie do głowy. Mam wrażenie że częściej to użytkownicy psują auto niewłaściwym jego traktowaniem niż zły remap, no chyba że za remap bierze się ktoś kto nie ma o tym zielonego pojęcia (a ostatnio coraz więcej internetowych stroicieli). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_k Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Witam, A jaka jest sytuacja w przypadku imprezy z kompletnym przelotowym wydechem (razem z up-pipem) - reszta seria? Czy zostawienie takiego setup'u bez ingerencji w mapę może jakoś poważnie zaszkodzić? Czy w takim wypadku silencer pomaga silnikowi? Pozdrawiam, Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 tomek_k, jeśli masz kompletny przelot i nie masz remapu to polecam Ci go zrobić - w ten sposób najbardziej pomożesz silnikowi i będziesz się cieszyć lepszymi osiągami :wink: Następnie przed strojeniem powiedz temu kto będzie stroił o silencerze - weźmie to pod uwagę. Na ten moment jak masz przelot bez remapu to silencer Ci nie zaszkodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_k Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 tomek_k, jeśli masz kompletny przelot i nie masz remapu to polecam Ci go zrobić - w ten sposób najbardziej pomożesz silnikowi i będziesz się cieszyć lepszymi osiągami :wink: Następnie przed strojeniem powiedz temu kto będzie stroił o silencerze - weźmie to pod uwagę. Na ten moment jak masz przelot bez remapu to silencer Ci nie zaszkodzi. Cenne info! Napisałeś "polecam Ci go zrobić"... czyli brak remapu jest niezkodliwy dla motoru, dobrze rozumiem? Pozdrawiam, Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 tomek_k, jeśli masz kompletny przelot i nie masz remapu to polecam Ci go zrobić - w ten sposób najbardziej pomożesz silnikowi i będziesz się cieszyć lepszymi osiągami :wink: Następnie przed strojeniem powiedz temu kto będzie stroił o silencerze - weźmie to pod uwagę. Na ten moment jak masz przelot bez remapu to silencer Ci nie zaszkodzi. Cenne info! Napisałeś "polecam Ci go zrobić"... czyli brak remapu jest niezkodliwy dla motoru, dobrze rozumiem? Pozdrawiam, Tomek Przelotowy wydech to dość duża różnica dla silnika w porównaniu z seryjnym wydechem ale jak wszystko jest ok czyli nie masz overbooostu i auto jeździ płynnie to może tak zostać i remap nie jest niezbędny aczkolwiek wskazany bo zoptymalizowałby parametry pracy silnika na nowym wydechu i znacznie poprawił osiągi - po prostu wykorzystałbyś walory swojego wydechu w pełni :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_k Posted September 1, 2010 Share Posted September 1, 2010 Przelotowy wydech to dość duża różnica dla silnika w porównaniu z seryjnym wydechem ale jak wszystko jest ok czyli nie masz overbooostu i auto jeździ płynnie to może tak zostać. Remap zoptymalizowałby parametry pracy silnika na nowym wydechu i znacznie poprawił osiągi - po prostu wykorzystałbyś walory swojego wydechu w pełni :wink: Znów cenne info! W sumie dokładnie to chciałem usłyszeć (przeczytać). Chodziło mi głównie o sytuacje, gdy już jest komin (dla zaspokojenia duszy melomana), a wciąż brak funduszu na remap ps Kruk, w moich aktach dostajesz jeden tłusty pomuk! Pozdrawiam i dzięki za szybką odpowiedź, Tomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now