Skocz do zawartości

CVT


tzolkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jest az tak słabe - na stronach amerykanskich podaja ponizej 10 sek. - nie wiem czemu w PL 10,4.

Moc chyba podobna no chyba ze dane amerykanskie dotycza edycji z silnikiem nie spelniajacym PZEV stad szybszy niz europejski z Euro5

Porownujac dane z tabel porownywalnych silnikow co do przyspieszenia to cvt bedzie i tak szybszy.

Generalnie tak czy owak diesel MT nie ma szans do 2,5 cvt - moim zdaniem nikt nie da rady przyspieszyc tak szybko jak podaja w danych o MT (z dieslem). Co do benzyny MT to mozna probowac dorownac CVT ale tak czy owak ze swiatel i na skrzyzowaniu cvt zawsze wygra.

 

do Tommo

W Audi jest pasek w cvt tak jak w starym rozwiazaniu subaru

natomiast teraz w subaru cvt jest lancuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.dailymotion.pl/video/x9y7hi_ ... -audi_auto

 

 

oba rozwiązania mają łańcuch,pasek nie jest w stanie przenieść tak dużego momentu napędowego.

 

Paski stosowano w małych autach typu Micra,Fiesta,po raz pierwszy w DAF-ie 600 Variomacic.

 

Co do osiągów,to w przypadku Audi problemem jest szybko ruszyć z miejsca jak automat ustawiony jest w trybie drive.

W tym ustawieniu skrzynia ustawiona jest na dużym przełożeniu (dla płynności ruszania) i jak się wciśnie gwałtownie gaz,zanim przestawi się wariator na niższe przełożenie,jest irytujące opóźnienie.Szczególnie denerwujące jest to jak chcesz szybko włączyć do ruchu.W trybie manualnym ta sytuacja nie występuje.Ale w praktyce w 90% czasu jeździ się na D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Forumowiczów

 

Przymierzam się do zakupu Outbacka 2.5 z CVT (wcześnie miał być 2.0D ale się naczytałem o silnikach, sprzęgłach i mi przeszło :)). Mam pytania do posiadaczy 2,5 CVT i osób z doświadczeniem w tym temacie.

 

1. Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć ułomności Outbacka z CVT przedstawionej w tym filmie?

 

Ja osobiście po obejrzeniu tego nagrania się załamałem... wcześniej się załamałem po lekturze dyskusji o awariach sprzęgła i sillników 2.0D

 

Koniecznie chciałem samochód ze skutecznym napedem 4x4 i zwiększym prześwitem do pojeżdzenia po asfalnie i lekkim terenie, ale samochód który nie potrafi podjechać na krawężnik... :(

 

2. Czy ktoś już może się pochwalić jakimś większym przebiegiem z tą skrzynią? jakieś zaliczone awarie wasze lub zasłyszane?

 

3. Silnik 2,5 i LPG to dobre połączenie czy raczej odradzacie? przebiegi 15kkm/rok

 

pozdrawiam

Edytowane przez Pentacom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie chciałem samochód ze skutecznym napedem 4x4 i zwiększym prześwitem do pojeżdzenia po asfalnie i lekkim terenie, ale samochód który nie potrafi podjechać na krawężnik... :(

 

Dzisiaj specjalnie cofalem pod krawęznik ( zalodzony ) podłoże też sliskie i nie bardzo wiem o co chodzi w tych filmikach bo w XV cvt , ktorym jezdżę problem ruszenia/podjechania nie wystepuje (rusza z niskich obrotów) Jakis czas temu ubijałem przednim kolem usypaną pryzme sniegu , zeby zrobic sobie miejsce do parkowania. Wielokrotne wjazdy w pryzme i wyjazdy aż do uzyskania powierzchni na której XV sie prawie nie zawieszał odbywaly sie bez najmniejszych problemów ..jak ktos nie wierzy to zapraszam na jazde próbną póki jest snieg.....

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Koper

 

Czy jest możliwość zrobienia u Państwa w serwisie przeglądu przedzakupowego Outbacka? Jeśli tak to jaka cena takiej usługi, co jest badane przez Was na takim przeglądzie o ile wcześniej należy się umówić? Jutro w Warszawie będę oglądał kilka OBK i jeśli któryś by mnie zainteresował to chciałbym się do Was zgłosić na oględziny - oczywiście domyślam się, że z dnia na dzień może nie być to możliwe, dlatego proszę o informacje.

 

PS.

 

Robotnicza 14/16 ?

 

PS2.

 

Wracając jeszcze do 2.5 VCT . Jaki typ napędu tutaj występuje, jaki podział momentu itd? Ogólnie interesuje mnie stały napęd na 4 koła i chciałbym mieć pewność (z oficjalnych źródeł) jak to jest z napędem w tej wersji czyli OBK 2,5 CVT

Edytowane przez Pentacom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytania do posiadaczy 2,5 CVT i osób z doświadczeniem w tym temacie.

Koniecznie chciałem samochód ze skutecznym napedem 4x4 i zwiększym prześwitem do pojeżdzenia po asfalnie i lekkim terenie, ale samochód który nie potrafi podjechać na krawężnik... :( (...)

2. Czy ktoś już może się pochwalić jakimś większym przebiegiem z tą skrzynią? jakieś zaliczone awarie wasze lub zasłyszane?

Jeżdżę od nowości Outbackiem 2011 (2.5 CVT) raczej mało, ale ujechałem już ponad 30 tys. km. Mieszkam w terenie podgórskim, gdzie napęd na cztery koła jest bardzo przydatny, a nawet niezbędny. Poprzednio jeździłem przez niespełna trzy lata Foresterem 2.0D (2008). Oba samochody kupiłem nowe w salonie.

 

Forester Diesel to bardzo dobry samochód, ale chyba był za bardzo "sportowy" jak na moją spokojną jazdę. Nie lubiłem sprzęgła Forestera, a i filtr cząstek stałych był pewnym kłopotem. Dlatego porzuciłem silniki diesla i kupiłem Outbacka 2.5, a więc benzynowca i w dodatku z CVT. Pali średnio około 8 l/100km. W mieście nIgdy więcej niż 10 l. Silnika nie słychać, a moc całkowicie wystarczająca. Jest to naprawdę luksusowa limuzyna (z gatunku uterenowionych i przystosowanych do warunków polskich dróg). Komfort jazdy o klasę wyższy niż w Foresterze. Słowem ideał i dla mnie i dla żony. Ale uwaga. Rozmiarami jest to także limuzyna. Dłuuuuga. Do "miasta" jeździmy więc na ogół mniejszym samochodem żony.

W lekkim terenie, a szczególnie na długich i ostrych podjazdach zasnieżonych lub oblodzionych - znakomicie. Krawężniki i dziury w drodze - również. Najmniejszych awarii nie było. Jakość Subaru. Sprzęgło CVT - genialne.

 

Tak więc polecam i pozdrawiam z zasnieżonej Małopolski. :biglol:

Edytowane przez hnery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie również dziwny jest ten filmik. Jężdżę OBK z cvt od ponad roku i jeszcze żaden krawężnik nie był dla mnie przeszkodą...

Na Plejadach na trasie terenowej w ubiegłym roku nowe Outbacki czy XV również dobrze sobie radziły także nie wiem naprawdę o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytajcie komentarze pod filmikiem. Np piszą ze murano z cvt robi dokładnie to samo. Tez jestem w szoku i zastanawiam sie z czego to wynika. Napewno jakby ruszyć 5cm do przodu a potem do tylu to by podjechał. Ale tajemnica dla mnie jest dlaczego WSZYSTKIE koła stoją w miejscu. Jakby jedno chociaż sie obracalo to bym sobie to wytłumaczył...

 

"Tom ws25 mar 2013

cvt transmissions are not meant for serious offroading. they are belt driven and the belts aren't strong enough to pull through rough terrain like normal metal gearing does. nissan muranos with cvt do the same thing. there is just NO WHEELSPIN AT ALL. alot of manufacturers are moving to CVT's because they allow for better mpg, but they seriously cannot go offroading. I just don't understand why Subaru would put them in their cars because people buy Subarus to go offroad. makes no sense."

 

 

"

Soob4ME 9 gru 2012

This isn't really a real world problem. If you roll forward a few inches and "roll" onto the curb, it climbs it just fine. You could also angle the car a little and climb one wheel at a time. It's an interesting "glitch" of the CVT, but not a real concern. It doesn't take a genius to figure out a way around this "issue". I believe Subaru alleviated this with the 2011 or 2012 model."

 

Tym bardziej ze np tutaj śmiga aż miło

 

 

Albo tu

 

 

A tu przy 140kmh gość ma 2,5tys obrotów.... Sie zastanawiam czy diesla na takie cvt nie zamienić....

Leniwy coś ostatnio jestem i nie chce mi sie przerzucac....

 

 

Tak sie zastanawiam, czy w takich autach alternator jest inny? (?wiekszy?)

Auto jeździ cały czas (jak ktoś spokojnie jeździ) na bardzo niskich obrotach dosyć efektywnie. Co by nie mówić nie jedzie sie 60kmh mając 1200 obrotów jak przy cvt.

 

Aż miło popatrzeć jak to płynnie jedzie...

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj spróbowałem podjechać pod krawężnik (wysoki zasypany śniegiem i tylko ja wiedziałem, że on tam w ogóle jest) bez rozpędu tyłem na letnich oponach........i nie dałem rady...wszystkie koła się kręciły. Tylko rozpęd rzędu 5 cm pomógł, ale to już każde auto podjedzie. Wczoraj po prostu wszystkie opony się ślizgały i żaden by nie podjechał.

Sprawdzę ten sam krawężnik jak śnieg odpuści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu, żeby nie było, że tylko Subaru jest złe:

 

No tylko ten filmik nijak sie ma do problemu z poprzednich filmów. Na twoim filmie koła sie obracaja. A na poprzednim wyglada jakby cvt dawało za mało Nm na wstecznym żeby wogole ruszyć z miejsca. NIC sie nie obraca. Stad zdziwienie.

A wiecej gazu dodać nie możesz. Przecież gość pokazuje ze na wstecznym jest ogranicznik na obrotach do 2.5k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe tu to samo...

 

Coś musi być zużyte (może coś sie tam wogole w cvt zużyc?) w tych autach z filmów. Nierealny problem jak dla mnie. Producent by zauważył ze nie da sie autem cofnąć. Pozatym setki filmów jak te auta zapierniczaja w rożnych warunkach.

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AllRad usuń m. z początku odnośnika.

 

 

W całej sprawie coś jest na rzeczy, gdyż znajomy zaobserwował podobny problem w Legacy z CVT. Nie może ruszyć wstecz na stromym podjeździe, który ma przed domem. Pisał o tym na forum ponad 2 lata temu, ale wtedy wszyscy, w tym i ja, sprawę zignorowali :rolleyes: ... wydała się trochę niedorzeczna.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki subleo, nie wiedziałbym jak poprawić. Mnie sie wyświetla wszystko poprawnie.. Ale pisze z ipada, pewnie dlatego Youtube traktuje to jako urządzenie mobilne.

 

Wczoraj spróbowałem podjechać pod krawężnik (wysoki zasypany śniegiem i tylko ja wiedziałem, że on tam w ogóle jest) bez rozpędu tyłem na letnich oponach........i nie dałem rady...wszystkie koła się kręciły. Tylko rozpęd rzędu 5 cm pomógł, ale to już każde auto podjedzie. Wczoraj po prostu wszystkie opony się ślizgały i żaden by nie podjechał.

Sprawdzę ten sam krawężnik jak śnieg odpuści.

.

 

Śniegu ubyło - powtorzyles test na suchym jakimś wyższym krawężniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, powtórzyłem test godzinę temu na suchym. Krawężnik jest bardzo wysoki, ma około 20 cm bo jak podjeżdżałem przodem to mocno haczył w zderzak Outbacka który w wersji amerykańskiej ma 22 cm prześwitu. Dodatkowo przed krawężnikiem jest lekki spadek. Summa summarum....nie podjechał..... kiedy oparte były koła o krawężnik. Podjechał natomiast bez najmniejszego problemu kiedy zrobiłem "rozbieg" z 3 cm :)

Tam gdzie krawężnik był niższy, tzn około 10 - 15 cm ze startu zatrzymanego podjechał bez zająknięcia a był zasypany częściowo śniegiem także trochę zakręcił kołami.

Jutro poproszę kolegę, żeby podjechał tyłem pod ten sam krawężnik Imprezą wrx.

 

Zdjęcie nie oddaje jego prawdziwej wysokości...

 

 

zdjciekopiar.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem krawężnik - ma 19 cm wysokości

Tam gdzie bez problemu podjechałem jest 13 cm wysokości.

 

Dzisiaj spróbujemy sprawdzić jak poradzi sobie Impreza w nadziei, że nie spalimy sprzęgła :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...