gryzli Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Ale ta temperatura..... Tez proste wystarczy zapamietac podstawowe interesujace nas temp i po sparwie 74 = 22 190 = 90 itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Ale ta temperatura..... Tez proste wystarczy zapamietac podstawowe interesujace nas temp i po sparwie 74 = 22 190 = 90 itd Tak, ja wiem, <32 to zimno, 100 to goraco.... Ale dla mnie to troche malo. 74 F = 23.3 C 1.3 C to spora roznica blad prawie 6% Chyba nigdy nie bede wiedzial intuicyjnie ile to jest -12 F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Wbij sobie tabelę w jakiś program pokroju Anki czy innego SuperMemo i zapamiętaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Natomiast niezbyt efektywnie działa hamowanie silnikiem podczas jazdy po równym terenie: skrzynia pracuje na najwyższym przełożeniu i zdjęcie nogi z gazu daje niewielki efekt: zwykle trzeba dohamowywać hamulcem. To dość uciążliwe podczas jazdy w korku. Mało jezdzilem z CVT, ale wydaje mi sie, ze nawet jak skrzynia jest w trybie automatycznym, to pociagniecie lewej manetki zredukuje bieg i ten nizszy bieg pozostanie tak dlugo wbity, az znowu dodamy gazu Moze to jest metoda na hamowanie silnikiem w korkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Natomiast niezbyt efektywnie działa hamowanie silnikiem podczas jazdy po równym terenie: skrzynia pracuje na najwyższym przełożeniu i zdjęcie nogi z gazu daje niewielki efekt: zwykle trzeba dohamowywać hamulcem. To dość uciążliwe podczas jazdy w korku. Mało jezdzilem z CVT, ale wydaje mi sie, ze nawet jak skrzynia jest w trybie automatycznym, to pociagniecie lewej manetki zredukuje bieg i ten nizszy bieg pozostanie tak dlugo wbity, az znowu dodamy gazu Moze to jest metoda na hamowanie silnikiem w korkach? Jak dla mnie to wlasnie hamowanie silnikiem dziala jak powinno. Zanim nie dotkniesz hamulca to maszyneria nie wie czy chcesz sie jak najekonomiczniej "toczyc" czy juz hamowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 wie ktoś,kto jest producentem tej skrzyni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 z tego co wiem http://www.luk.de/content.luk.de/de/pro ... vt/CVT.jsp http://www.pressebox.de/pressemeldungen ... xid/303117 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 czyli to co Audi,ok.200kkm i skrzynia do remontu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 po 200 tkm to kazdy automat do remontu ... prawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Klasyczny dobry automat,prawidłowo eksploatowany przewyższa trwałością jednostkę,która go napędza. W cvt niestety variator jest nietrwały,wyciąga się pas,powodując nieprzyjemną jazdę (pływanie obrotów i prędkości,szarpanie,itp.).Dochodzą bardzo wysokie ceny części. Natomiast sama idea i rozwiązanie jest świetne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 CVT jednak to przyszłość. Coraz bardziej masowa produkcja spowoduje spadek cen łańcuchów. Konstrukcja samej skrzyni jest prosta. Myślę, ze z czasem trwałość tez ulegnie poprawie. Nie dziwie się, ze subaru postawiło na CVT. Myślę, ze przyszłość to CVT + ręczne skrzynie. Dwu sprzęgłowe i normalne automaty zostaną całkowicie wyparte. Dwu sprzęgłowe będą się jeszcze jakiś czas trzymać w autach o b. dużej mocy ale w końcu tam też się poddadzą. Jednak w tym momencie bym CVT nie kupił bo to zbyt drogie rozwiązanie na to, żeby ryzykować awarie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 teoria teoria ale z tego co czytam to klasyczne automaty tez padaja przy przebiegach rzedu > 150 tkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 po 200 tkm to kazdy automat do remontu ... prawie dobrze ze napisales prawie VW Passat VR6 - osobiscie nakrecilem 240kkm a ile bylo naparwe nie wiem - automat do konca swego swoich dni w moich rekach dzialal bez uwag Skrzynie subaru 4EAT i 5EAT tez slynna z bezawaryjnosci i przebiegi +300kkm nie sa zadnym wyczynem -- 14 lis 2010, o 20:41 -- CVT jednak to przyszłość tak ale bez konwentera - niestety on daje 100% plynnosc przy ruszaniu i zmianie wirtualnych biegow ale za duzo traci mocy na cieplo i "poslizg" idealem byloby CVT + sprzeglo wieloplytkowe mokre, ale to zaimuje duuuuuuuuuzo miejsca a w subaru przy wzdluznym ukladzie jest jego bardzo ograniczona ilosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 A wg mnie możliwość użycia konwertera to b. duża zaleta CVT. Konwerter można na stale zblokować powyżej np. 15km/h i straty z nim związane są nieistotne. Tak to działa w CVT w legacy i OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 A czy ktos zamierza z was tym autem jezdzic do 200tys km? Albo chce kupic takie ktore ma taki przebieg? Nie sadze zeby bylo takie na rynku. Bylem sie przejechac legacy 2,5 z ta skrzynia. Naprawde fajnie to chodzi. Przejedzcie sie i dopiero potem zaczynajcie marudzic Ja jestem zwolennikiem kalsycznego automatu - ale to dlatego, ze.... bo tak I tyle. A przejechalem sie i nie moge zlego slowa powiedziec. A co bedzie za 200tys... za 2-3 lata ludzie sie beda martwic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 A co bedzie za 200tys... za 2-3 lata ludzie sie beda martwic i sprzedający za grosze bo każdy się boi kupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Jeżdziłem CVT - a mam doświadczenie w automatach. CVT to bajka - to jest szczyt wyrafinowanej inzynierii japonskiej - porownaie z CVT z nissanow albo starych w audi to jakas pomylka. To jest nowa generacja CVT. Auta poza tym ze super jezdzi to pali malo. Osobiscie miale wynik 7,8/100km w 2,0 cvt legacy jak bedą masowo padać to FHI / subaru padnie - powód prosty- w usa prawie wszytskie nowe OTB/Legacy to CVT no i moża tam dokupić gwarancje do 5 lat 200.000 . CVT jest bezobługowy w normalnych warunkach eksploatacji (do 200.000) wiec nie sadze zeby padl przy 210.000 Kolega ma racje proponue przejazdzke a potem krytyke. z 2,0 dziki CVT robi się ogier a w 2,5 z CVT jest jeszcze lepiej. A koledze to zazdorszcze 3,6 5EAT - co prawda automat wolniejszy ale w 3,6 to jest moc. Jedyna malutkqa wada to lekki swist skrzyni. Reszta to same zalety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 master tą skrzynie zaprojektował i produkuje LUK czyli germany.Tak samo jak w Audi. Producenci aut rzadko decydują się produkować własne skrzynie i wolą to zlecić wykwalifikowanym producentom ZF,Borg Warner itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 master tą skrzynie zaprojektował i produkuje LUK czyli germany.Tak samo jak w Audi.Producenci aut rzadko decydują się produkować własne skrzynie i wolą to zlecić wykwalifikowanym producentom ZF,Borg Warner itp. A masz moze cos na poparcie tej tezy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 master tą skrzynie zaprojektował i produkuje LUK czyli germany.Tak samo jak w Audi.Producenci aut rzadko decydują się produkować własne skrzynie i wolą to zlecić wykwalifikowanym producentom ZF,Borg Warner itp. wg. internetu nie masz racji- jesli znasza agielski to polecam artykuly na ten temat Subaru to najwieszy producent CVT sprzedal poprzednia kocepcje cvt dla audi, lexus, nissan etc Nowe CVT to nowa koncepcja i rozwoj mysli subaru. CVT innych producentow poszly inna droga - no chyba ze inzynierowie nie byli tacy biegli jak w subaru to zaprzestali produkcje na jakis czas (przyklad Audi) LUK - owszem pare rzeczy robi dla subaru - np. to felerne sprzeglo ktore mam w moim OTB diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 robi lancuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Swego czasu też pisano,że Audi opracowało i produkuje nową skrzynię Multitronic,że to patent i pomysł Audi itp. Nie dawno rozmawiałem z człowiekiem,który naprawia te skrzynie.Powiedział że jest to LUK i od tego producenta zdobywa części. Wątpię by w przypadku Lineatronic było inaczej. Nawet nazwy jakieś dziwnie zbieżne. Nie miałem jeszcze przyjemności przetestować tej skrzyni w Subaru,ale mam (a w zasadzie żona ma) Audi z taka skrzynią i przy jakiejś okazji chętnie sobie porównam oba rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Konwerter można na stale zblokować powyżej np. 15km/h i straty z nim związane są nieistotne. Tak to działa w CVT w legacy i OBK. bardzo mnie to ciekawi czy powyzej 15km/h konwenter w CVT jest na stale zablokowany i bez znaczenia na "but" trzyma w 100% czy jest tak jak w przypadku tradycyjnego automata np: 4EAT gdzie przy "bucie" konwenter puszcza (lock up) i jest efekt "delikatnego slizgania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 bardzo mnie to ciekawi czy powyzej 15km/h konwenter w CVT jest na stale zablokowany i bez znaczenia na "but" trzyma w 100% na to wygląda.... no w ~97% http://www.canadiandriver.com/2003/04/0 ... nsaxle.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Konwerter można na stale zblokować powyżej np. 15km/h i straty z nim związane są nieistotne. Tak to działa w CVT w legacy i OBK. bardzo mnie to ciekawi czy powyzej 15km/h konwenter w CVT jest na stale zablokowany i bez znaczenia na "but" trzyma w 100% czy jest tak jak w przypadku tradycyjnego automata np: 4EAT gdzie przy "bucie" konwenter puszcza (lock up) i jest efekt "delikatnego slizgania" Z moich obserwacji wynika ze trzyma caly czas. Pozwala na to wlasnie bezstopniowa przekladnia. -- Śr lis 24, 2010 4:13 pm -- bardzo mnie to ciekawi czy powyzej 15km/h konwenter w CVT jest na stale zablokowany i bez znaczenia na "but" trzyma w 100% na to wygląda.... no w ~97% http://www.canadiandriver.com/2003/04/0 ... nsaxle.htm No nie, te 97% to jest sprawnosc paska a nie trzymanie konwertera. 3% tracisz na tarcie, bezwladnosc..... Konwerter, zblokowany konwerter trzyma 100%. Moze ktos wie co to jest za jednostka "kph" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się