tzolkowski Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Mam pytanie.Czy jeździ już ktoś z nową skrzynia i jak są odczucia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Mam pytanie.Czy jeździ już ktoś z nową skrzynia i jak są odczucia? Tak , 6 przełozeń , mozliwosc zmiany łopatkami przy kierownicy , zmiany prawie niezauwazalne.....bardzo pozytywne wrazenia. Małe zuzycie paliwa....Mam nadzieje , że bedą we wszystkich Subaru.... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 ... Małe zuzycie paliwa.... W porównaniu do takiej samej wersji z MT małe osiągi również. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 W porównaniu do takiej samej wersji z MT małe osiągi również. Tu sie nie zgodzę , nie wiem dlaczego , dane zdecydowanie wskazuja , że MT jest szybsze od AT , ale moje odczucia zarówno w 4AT/5AT jak w tej nowej CVT sa zgoła inne ...startujac np. spod swiateł 8) ....twierdze , ze AT/CVT ruszy szybciej...od MT....ale jeżeli nawet tak samo :roll: ...to luksus nie używania sprzegla......zdecydowanie przeważa na korzysc AT/CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 u sie nie zgodzę , nie wiem dlaczego , dane zdecydowanie wskazuja , że MT jest szybsze od AT , ale moje odczucia zarówno w 4AT/5AT jak w tej nowej CVT sa zgoła inne ...startujac np. spod swiateł 8) ....twierdze , ze AT/CVT ruszy szybciej...od MT....ale jeżeli nawet tak samo Absolutnie, organoleptycznie potwierdzone nie raz i nie dwa Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 W porównaniu do takiej samej wersji z MT małe osiągi również. Tu sie nie zgodzę , nie wiem dlaczego , dane zdecydowanie wskazuja , że MT jest szybsze od AT , ale moje odczucia zarówno w 4AT/5AT jak w tej nowej CVT sa zgoła inne ...startujac np. spod swiateł 8) ....twierdze , ze AT/CVT ruszy szybciej...od MT....ale jeżeli nawet tak samo :roll: ...to luksus nie używania sprzegla......zdecydowanie przeważa na korzysc AT/CVT Vmax 210/203, przyśpieszenie 9,5/11,1 Jak się przyśnie, to faktycznie CVT może być szybsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Jak się przyśnie, to faktycznie CVT może być szybsze. MT dla małolatów :!: :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Tak , 6 przełozeń , mozliwosc zmiany łopatkami przy kierownicy , zmiany prawie niezauwazalne No to ja zadam takie lamerskie pytanie. Czy CVT nie jest czasem skrzynią bezstopniową? Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Jest. Te 6 przełożeń to se komputer generuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 ... Czy CVT nie jest czasem skrzynią bezstopniową? Czasem jest (w trybie Auto), a czasem nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Ok, już jasne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Jezdzilem do predkosci 90km/h bo korki byly. Jezdzi sie fajnie, bardzo plynnie. W miescie nie widac istotnej roznicy miedzy ww skrzynia a klasycznym automatem. Jedyne co radze, to przetestowac skrzynie powyzej tej predkosci np przy wyprzedzaniach, ja nie mialem okazji. Jak jest z serwisowaniem w porownaniu do klasycznego automatu? Jakies dodatkowe wymiany oprocz wymian oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzolkowski Posted September 18, 2010 Author Share Posted September 18, 2010 Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Czy spotkal się ktoś z opracowaniem na temat żywotności tych skrzyń.U Audii nazywa się to multitronik i nie jest generalnie polecana.Aktualnie w moim H6 automat robi wrażenie nie do zajechania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Czy spotkal się ktoś z opracowaniem na temat żywotności tych skrzyń.U Audii nazywa się to multitronik i nie jest generalnie polecana.Aktualnie w moim H6 automat robi wrażenie nie do zajechania. Multitronik jest przekładnia bezstopniową? No prosze... nie wiedziałem.... A z ciekawości to dlaczego nie jest polecana? Edit: Czy multitronic to to samo co Stronic? Bo widze na stronie audi, ze teraz takie cos jest oferowane. Nie wygląda na bezstopniowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 ...Edit: Czy multitronic to to samo co Stronic? ... Niet. http://moto.wp.pl/kat,125,title,Audi-A4 ... caid=1ae91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted September 18, 2010 Share Posted September 18, 2010 No faktycznie. Stronic to takie DSG jak w VW. http://www.motonews.pl/audi/news-3375-n ... -audi.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Aktualnie w moim H6 automat robi wrażenie nie do zajechania. na jakiej podstawie to twierdzisz ? Ostatnio widziałem rozebrane' serce' automatu z Tribeki. Pan nie zmieniał oleju przez X tys. km. Pełno opiłków metalu i pozostałości czarnego oleju. Wymiana oleju w skrzyni AT co 60k km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 [ Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Czy spotkal się ktoś z opracowaniem na temat żywotności tych skrzyń. U Audii nazywa się to multitronik i nie jest generalnie polecana. Nie jest, ponieważ w audi te skrzynie miały tendencje do sypania się, a ich naprawy są obrzydliwie drogie. Z punktu widzenia technicznego skrzynie bezstopniowe są najlepszym rozwiązaniem, gdyż zawsze zapewniają optymalny moment do aktualnych warunków/obciążeń jazdy. Nie ma lepszego rozwiązania niż nieskończona liczba przełożeń. Dla wygody programuje się 5/6 zadanych stopni w celu markowania zwykłego AT czy sekwencji. Niestety wadą skrzyni typu CVT jest element przenoszący obciążenia między, powiedzmy dla uproszczenia, kołami pasowymi. Nie wiem jak to rozwiązało Subaru, więc nie wiem jak będzie z trwałością elementu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzolkowski Posted September 22, 2010 Author Share Posted September 22, 2010 O wszystkie płyny dbam ,takze oleje w skrzyni i dyfrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian.R Posted September 22, 2010 Share Posted September 22, 2010 Niestety wadą skrzyni typu CVT jest element przenoszący obciążenia między, powiedzmy dla uproszczenia, kołami pasowymi. Nie wiem jak to rozwiązało Subaru, więc nie wiem jak będzie z trwałością elementu. Jakies paski tam widac Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Niestety wadą skrzyni typu CVT jest element przenoszący obciążenia między, powiedzmy dla uproszczenia, kołami pasowymi. Nie wiem jak to rozwiązało Subaru, więc nie wiem jak będzie z trwałością elementu. Jakies paski tam widac Pasek jest jeden. Oleju nie ma jak sprawdzic Jest automatyczna kontrola temperatury. Subaru twierdzi ze jesli nie holujesz niczego ciezkiego i nie masz rajdowego zaciecia to wymiana jest nie potrzebna _wcale_. Niedawno przegladalem rozne fora w "nadzieji" ze znajde jakies negatywne opinie o tej skrzyni. Wyglada na to ze narazie one sie nie psuja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted October 31, 2010 Share Posted October 31, 2010 Był gdzieś temat na forum o CVT, w którym Dyrekcja wyjaśniała, dlaczego to Subarowskie rozwiązanie jest trwalsze od starych CVT... o tutaj: viewtopic.php?f=26&t=127878&p=923963&hilit=CVT#p923963 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Mam pytanie.Czy jeździ już ktoś z nową skrzynia i jak są odczucia? Ja, od kilku miesiecy. Odczucia? Same pozytywy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzli Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Mam pytanko odnosnie mozliwosci ciagniecia przyczepy OBK MY10... Przeczytalem w moim manualu ze mozna ciagnac przyczepe nie wieksza niz 800Ib to jest bardzo malo w porownaniu do np. Tribeca gdzie w standardzie moze ona ciagnac 2000Ib, a po zalozeniu chlodnicy oleju ASB 3500Ib. Czy to skrzynka jest za slaba w OBK czy co, ze jest taka duza roznica miedzy tymi samochodami? Nadmieniam ze silniki w obydwu sa takie same 3,6 H6... Samochody sa mniej wiecej o podobnej masie :roll: Czy ja cos zle przeczytalem :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Mam pytanko odnosnie mozliwosci ciagniecia przyczepy OBK MY10... Przeczytalem w moim manualu ze mozna ciagnac przyczepe nie wieksza niz 800Ib to jest bardzo malo w porownaniu do np. Tribeca gdzie w standardzie moze ona ciagnac 2000Ib, a po zalozeniu chlodnicy oleju ASB 3500Ib. Czy to skrzynka jest za slaba w OBK czy co, ze jest taka duza roznica miedzy tymi samochodami? Nadmieniam ze silniki w obydwu sa takie same 3,6 H6... Samochody sa mniej wiecej o podobnej masie :roll: Czy ja cos zle przeczytalem :roll: Obawiam sie ze cos zle przeczytales. modele 2.5 z CVT i reczna skrzynia 2700 lb modele 3.6 3000 lb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now