Skocz do zawartości

CVT


tzolkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie.Czy jeździ już ktoś z nową skrzynia i jak są odczucia?

Tak , 6 przełozeń , mozliwosc zmiany łopatkami przy kierownicy , zmiany prawie niezauwazalne.....bardzo pozytywne wrazenia. Małe zuzycie paliwa....Mam nadzieje , że bedą we wszystkich Subaru....

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do takiej samej wersji z MT małe osiągi również.

 

Tu sie nie zgodzę :idea: , nie wiem dlaczego , dane zdecydowanie wskazuja , że MT jest szybsze od AT , ale moje odczucia zarówno w 4AT/5AT jak w tej nowej CVT sa zgoła inne :mrgreen: ...startujac np. spod swiateł 8) ....twierdze , ze AT/CVT ruszy szybciej...od MT....ale jeżeli nawet tak samo :roll: ...to luksus nie używania sprzegla......zdecydowanie przeważa na korzysc AT/CVT :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u sie nie zgodzę :idea: , nie wiem dlaczego , dane zdecydowanie wskazuja , że MT jest szybsze od AT , ale moje odczucia zarówno w 4AT/5AT jak w tej nowej CVT sa zgoła inne :mrgreen: ...startujac np. spod swiateł 8) ....twierdze , ze AT/CVT ruszy szybciej...od MT....ale jeżeli nawet tak samo

 

Absolutnie, organoleptycznie potwierdzone nie raz i nie dwa :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do takiej samej wersji z MT małe osiągi również.

 

Tu sie nie zgodzę :idea: , nie wiem dlaczego , dane zdecydowanie wskazuja , że MT jest szybsze od AT , ale moje odczucia zarówno w 4AT/5AT jak w tej nowej CVT sa zgoła inne :mrgreen: ...startujac np. spod swiateł 8) ....twierdze , ze AT/CVT ruszy szybciej...od MT....ale jeżeli nawet tak samo :roll: ...to luksus nie używania sprzegla......zdecydowanie przeważa na korzysc AT/CVT :mrgreen:

 

Vmax 210/203, przyśpieszenie 9,5/11,1

Jak się przyśnie, to faktycznie CVT może być szybsze. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem do predkosci 90km/h bo korki byly. Jezdzi sie fajnie, bardzo plynnie. W miescie nie widac istotnej roznicy miedzy ww skrzynia a klasycznym automatem.

Jedyne co radze, to przetestowac skrzynie powyzej tej predkosci np przy wyprzedzaniach, ja nie mialem okazji.

 

Jak jest z serwisowaniem w porownaniu do klasycznego automatu? Jakies dodatkowe wymiany oprocz wymian oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Czy spotkal się ktoś z opracowaniem na temat żywotności tych skrzyń.U Audii nazywa się to multitronik i nie jest generalnie polecana.Aktualnie w moim H6 automat robi wrażenie nie do zajechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Czy spotkal się ktoś z opracowaniem na temat żywotności tych skrzyń.U Audii nazywa się to multitronik i nie jest generalnie polecana.Aktualnie w moim H6 automat robi wrażenie nie do zajechania.

 

 

Multitronik jest przekładnia bezstopniową? No prosze... nie wiedziałem.... A z ciekawości to dlaczego nie jest polecana?

 

Edit: Czy multitronic to to samo co Stronic? Bo widze na stronie audi, ze teraz takie cos jest oferowane. Nie wygląda na bezstopniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie w moim H6 automat robi wrażenie nie do zajechania.

 

 

na jakiej podstawie to twierdzisz ? Ostatnio widziałem rozebrane' serce' automatu z Tribeki. Pan nie zmieniał oleju przez X tys. km. Pełno opiłków metalu i pozostałości czarnego oleju. Wymiana oleju w skrzyni AT co 60k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Dzięki wszystkim za wypowiedzi.Czy spotkal się ktoś z opracowaniem na temat żywotności tych skrzyń. U Audii nazywa się to multitronik i nie jest generalnie polecana.

Nie jest, ponieważ w audi te skrzynie miały tendencje do sypania się, a ich naprawy są obrzydliwie drogie. Z punktu widzenia technicznego skrzynie bezstopniowe są najlepszym rozwiązaniem, gdyż zawsze zapewniają optymalny moment do aktualnych warunków/obciążeń jazdy. Nie ma lepszego rozwiązania niż nieskończona liczba przełożeń. Dla wygody programuje się 5/6 zadanych stopni w celu markowania zwykłego AT czy sekwencji. Niestety wadą skrzyni typu CVT jest element przenoszący obciążenia między, powiedzmy dla uproszczenia, kołami pasowymi. Nie wiem jak to rozwiązało Subaru, więc nie wiem jak będzie z trwałością elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wadą skrzyni typu CVT jest element przenoszący obciążenia między, powiedzmy dla uproszczenia, kołami pasowymi. Nie wiem jak to rozwiązało Subaru, więc nie wiem jak będzie z trwałością elementu.

 

 

Jakies paski tam widac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Niestety wadą skrzyni typu CVT jest element przenoszący obciążenia między, powiedzmy dla uproszczenia, kołami pasowymi. Nie wiem jak to rozwiązało Subaru, więc nie wiem jak będzie z trwałością elementu.

 

 

Jakies paski tam widac :P

 

Pasek jest jeden.

Oleju nie ma jak sprawdzic :) Jest automatyczna kontrola temperatury.

Subaru twierdzi ze jesli nie holujesz niczego ciezkiego i nie masz rajdowego zaciecia to wymiana jest nie potrzebna _wcale_.

 

Niedawno przegladalem rozne fora w "nadzieji" ze znajde jakies negatywne opinie o tej skrzyni.

Wyglada na to ze narazie one sie nie psuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnosnie mozliwosci ciagniecia przyczepy OBK MY10... Przeczytalem w moim manualu ze mozna ciagnac przyczepe nie wieksza niz 800Ib to jest bardzo malo w porownaniu do np. Tribeca gdzie w standardzie moze ona ciagnac 2000Ib, a po zalozeniu chlodnicy oleju ASB 3500Ib.

 

Czy to skrzynka jest za slaba w OBK czy co, ze jest taka duza roznica miedzy tymi samochodami? Nadmieniam ze silniki w obydwu sa takie same 3,6 H6... Samochody sa mniej wiecej o podobnej masie :roll:

 

Czy ja cos zle przeczytalem :roll: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko odnosnie mozliwosci ciagniecia przyczepy OBK MY10... Przeczytalem w moim manualu ze mozna ciagnac przyczepe nie wieksza niz 800Ib to jest bardzo malo w porownaniu do np. Tribeca gdzie w standardzie moze ona ciagnac 2000Ib, a po zalozeniu chlodnicy oleju ASB 3500Ib.

 

Czy to skrzynka jest za slaba w OBK czy co, ze jest taka duza roznica miedzy tymi samochodami? Nadmieniam ze silniki w obydwu sa takie same 3,6 H6... Samochody sa mniej wiecej o podobnej masie :roll:

 

Czy ja cos zle przeczytalem :roll: :idea:

 

Obawiam sie ze cos zle przeczytales.

modele 2.5 z CVT i reczna skrzynia 2700 lb

modele 3.6 3000 lb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...