witekprytek Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Witam wszystkich. Niedawno wszedłem w posiadanie outbacka z 2002r. 3.0 H6 - podobno w tym aucie zamontowany jest układ VDC. W instrukcji (niestety po niemiecku i niewiele z tego rozumiem) jest info o tym systemie, jak i o tym, że można to wyłączyć guziorem na pulpicie. Niestety u mnie takowego guzika nigdzie nie ma. Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka "VDC off, która gaśnie po kilku sekundach pracy silnika. Czy ktoś z forumowiczów mógłby mnie oświecić w tym temacie - czy ten rocznik posiada system VDC i czy można go wyłączyć włączyć manualnie, czy jest to jakoś realizowane w pełni automatycznie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Możesz to ....... coś wyłączyć . Trzeba w skrzynce bezpiecznikowej wsadzić sobie bezpiecznik . Ja tak robię w trudniejszym terenie i w kopnym śniegu . -- 29 sie 2010, o 12:41 -- Nie pamiętam jak jest w tym modelu , ale chyba tak samo jak w H4 więc ...... H6 jechałem ostatnio po plaży i miał wyłączony VDC bo ciągaliśmy przyczepy z wody . Podobno z włączonym nie dawał rady , bo system dusił mu silnik , a ja musiałem wjeżdżać do wody tyłem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
witekprytek Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 Możesz to ....... coś wyłączyć . Trzeba w skrzynce bezpiecznikowej wsadzić sobie bezpiecznik . Ja tak robię w trudniejszym terenie i w kopnym śniegu ....... . IRAZU: dzięki. Faktycznie w skrzynce bezpiecznikowej głównej jest miejsce oznaczone jako VDC off. Nie byłem nawet pewien czy ten system jest w ogóle w moim aucie aktywny - to mój pierwszy outback - w dziadku Leonie czy późniejszym Legacy takich cudów nie miałem ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Włóż bezpiecznik i zobacz co się zapaliło na desce . Link to comment Share on other sites More sharing options...
OBK H6 Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 wszystkie wersje H6 wychodziły w jednym standardzie wyposażenia jeżeli dobrze pamiętam - z A/T, skórą itd - z tego co wiem różniły się tylko wersją radio (Makintosh albo Kenwood) - o kolorach imitacji drewna na desce rozdzielczej nie wspomnę Na środkowej konsoli, poniżej radia powinieneś mieć 3 guziki: cruise (tempomat), podgrzewanie przedniej szyby(miejsca pod wycieraczkami coby nie przywierały zimą) oraz VDC off... jeżeli nie posiadasz takowych... to coś mi tu nie pasi Jeżeli po kilku sek od odpalenia silnika kontrolka gaśnie, tzn że układ jest załączony i działa. Więc skoro go masz, to na pewno musisz mieć te guziki - jeżeli nie to sprawdź czy ktoś nie przerabiał tego auta nieudolnie z anglika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 wszystkie wersje H6 wychodziły w jednym standardzie wyposażenia jeżeli dobrze pamiętam - z A/T, skórą itd - z tego co wiem różniły się tylko wersją radio (Makintosh albo Kenwood) - o kolorach imitacji drewna na desce rozdzielczej nie wspomnęNa środkowej konsoli, poniżej radia powinieneś mieć 3 guziki: cruise (tempomat), podgrzewanie przedniej szyby(miejsca pod wycieraczkami coby nie przywierały zimą) oraz VDC off... jeżeli nie posiadasz takowych... to coś mi tu nie pasi Jeżeli po kilku sek od odpalenia silnika kontrolka gaśnie, tzn że układ jest załączony i działa. Więc skoro go masz, to na pewno musisz mieć te guziki - jeżeli nie to sprawdź czy ktoś nie przerabiał tego auta nieudolnie z anglika... Były Spec ze skrzynią manualną Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 W US był LLBean bez VDC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witekprytek Posted September 1, 2010 Author Share Posted September 1, 2010 wszystkie wersje H6 wychodziły w jednym standardzie wyposażenia jeżeli dobrze pamiętam - z A/T, skórą itd - z tego co wiem różniły się tylko wersją radio (Makintosh albo Kenwood) - o kolorach imitacji drewna na desce rozdzielczej nie wspomnęNa środkowej konsoli, poniżej radia powinieneś mieć 3 guziki: cruise (tempomat), podgrzewanie przedniej szyby(miejsca pod wycieraczkami coby nie przywierały zimą) oraz VDC off... jeżeli nie posiadasz takowych... to coś mi tu nie pasi Jeżeli po kilku sek od odpalenia silnika kontrolka gaśnie, tzn że układ jest załączony i działa. Więc skoro go masz, to na pewno musisz mieć te guziki - jeżeli nie to sprawdź czy ktoś nie przerabiał tego auta nieudolnie z anglika... No właśnie mam dwa guziki: cruise, podgrzewanie szyby i ...zaślepkę Jednak w skrzynce bezpiecznikowej jest miejsce na bezpiecznik oznaczony jako "VDC OFF" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Może masz jeszcze starszą wersję przed liftem, w której nie było wyłącznika VDC. Model MY01 nie miał wyłącznika, który pojawił się dopiero w 2002 roku. Nie pamiętam dokładnie kiedy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APATIA Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Tak jak napisał na początku IRAZU. Jak włożysz bezpiecznik w odpowiednie miejsce (VDC OFF) to zapali się na stałe kontrolka. Będzie to znaczyło, że system jest wyłączony (i dobrze, bo w zimie nie da się z tym jeździć). W ogóle zastanawia mnie sens tego systemu w samochodzie z napędem na 4 koła... Moje spostrzeżenia są takie, że VDC bardziej przeszkadza niż pomaga. Na szczęście wyłączenie zajmuje minutę (mimo braku przycisku w kabinie)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
witekprytek Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Może masz jeszcze starszą wersję przed liftem, w której nie było wyłącznika VDC. Model MY01 nie miał wyłącznika, który pojawił się dopiero w 2002 roku. Nie pamiętam dokładnie kiedy. w amerykańskiej serwisówce dla modeli od 1998-2003 jest na schemacie takowy wyłącznik i teoretycznie powinien być wyprowadzony z tej samej wiązki co podgrzewanie szyby i wyłącznik temnpomatu. U mnie jednak ta wiązka zakończona jest tylko dwoma wyłącznikami - tak więc może być jak mówisz - guziora w ogóle nie było. Co prawda na upartego powinno się coś takiego łatwo dorobić - guzik VDC off kluczuje masę na 40 pin kontrolera VDC - dobrać się do kabelka i powinno zadziałać. Z kolei ciekawa sprawa z tym bezpiecznikiem - na schemacie go nie znalazłem - może dlatego, że serwisówkę miałem od amerykańców. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now